Partij voor de dieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joozz

Partij voor de dieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 20:37

Eindelijk is er een partij die echt opkomt voor de belangen voor dieren:

kijk maar eens op www.partijvoordedieren.nl

De andere partijen houden zich helaas veels te weinig bezig met het welzijn van dieren, daarom is het goed dat er nu eens partij komt die zich inzet voor de dieren.

Hurrycane

Re: Partij voor de dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:27

Ik wil niet vervelend doen hoor want er mag best meer aandacht komen voor dieren, natuur, milieu, etc. alleen vind ik de partij voor de dieren een beetje kortzichtig.

Ik heb even het verkiezingsprogramma bekeken en daarin zie ik alleen dingen staan die met bovenstaande onderwerpen te maken hebben.
Alle andere dingen die er in een samenleving spelen ontbreken.
Nou kun je zeggen "daar zijn andere partijen voor die besteden daar al genoeg aandacht aan" maar zo werkt het niet als je een politieke partij wilt zijn zul je overal aandacht voor moeten hebben en niet alleen voor dieren, automobilsten, aow-ers of wat dan ook. Als je je alleen met de punten wilt bezig houden die de partij voor de dieren in zijn programma heeft staan dan ben je in mijn ogen niet meer als een soort belangenorganisatie en die hoort niet in de politiek. Wil je toch in de politiek dan mag je gerust dieren, natuur, milieu etc heel hoog op je prioriteiten lijst hebben staan maar dan zul je ook op andere punten een programma moeten hebben.
Helaas kom ik dat niet tegen in het verkiezingsprogramma van de partij voor de dieren. Scheve mond

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 22:41

Hurrycane schreef:
Ik wil niet vervelend doen hoor want er mag best meer aandacht komen voor dieren, natuur, milieu, etc. alleen vind ik de partij voor de dieren een beetje kortzichtig.

Ik heb even het verkiezingsprogramma bekeken en daarin zie ik alleen dingen staan die met bovenstaande onderwerpen te maken hebben.
Alle andere dingen die er in een samenleving spelen ontbreken.
Nou kun je zeggen "daar zijn andere partijen voor die besteden daar al genoeg aandacht aan" maar zo werkt het niet als je een politieke partij wilt zijn zul je overal aandacht voor moeten hebben en niet alleen voor dieren, automobilsten, aow-ers of wat dan ook. Als je je alleen met de punten wilt bezig houden die de partij voor de dieren in zijn programma heeft staan dan ben je in mijn ogen niet meer als een soort belangenorganisatie en die hoort niet in de politiek. Wil je toch in de politiek dan mag je gerust dieren, natuur, milieu etc heel hoog op je prioriteiten lijst hebben staan maar dan zul je ook op andere punten een programma moeten hebben.
Helaas kom ik dat niet tegen in het verkiezingsprogramma van de partij voor de dieren. Scheve mond

Hoi,

Als je het uitgebreide partijprogramma leest, dan zie je dat ze onder hoofdstuk 9 een groot aantal punten voor een 'aangenamere samenleving' hebben. Dus het gaat niet alleen over natuur, milieu en dieren. En zoals in het slot op de laatste pagina van het partijprogramma te lezen valt, zien ze zichzelf ook niet als 'one issue' partij. Dus ze hebben wel degelijk andere punten dan alleen 'dieren'punten.

tisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 22:50

ik ga stemmen op deze partij 22 november!

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 23:32

Ben het eens met jou Joozz.
Partij voor de Dieren is niet alleen maar voor de dieren, maar neemt ook andere standpunten in.
Maar aan de andere kant staan dingen zoals het terugdringen van de bio-industrie ook in de lijsten van andere partijen.
Ik zou persoonlijk niet op deze partij stemmen, ronduit om dat hij te klein is en het zonde van mijn stem zou zijn.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 09:46

Nou, mijn stem hebben ze verloren met dat geneuzel om Halal vlees. Bovendien vind ik het programma weinig realistisch, en ik geloof dat ze een stelletje BN'ers bij elkaar hebben gescharreld? Ik weet niet of die ook dan gaan regeren, maar die hoef ik niet aan het roer van dit land.

Ik ben het er helemaal mee eens dat er veeeeeel meer aandacht moet komen voor dierenwelzijn, milieu en natuur in de politiek, maar ik vraag me af of zij dat kunnen gaan bewerkstelligen. Er moet dan ook een coalitie gevormd worden na de verkiezingen, en ik ben bang dat zij daarin gaan ondersneeuwen.

Nietemin is het een nobel streven van ze Ja

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 13:52

Inderdaad, ik ga met Berdien mee. Ik stemde voorheen al jaren PvdD, maar dat ga ik dit jaar dus niet doen; vooral dat blik 'BN'ers' opentrekken heeft me de das omgedaan.

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 13:54

Die BN'ers zijn vnl bedoeld voor de publiciteit. Om een vrij onbekende partij in de aandacht te brengen is dat toch een goede manier om mensen op hun bestaan te attenderen.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 14:25

hmm uit de stemwijzer kwam deze partij wel het dichts bij mijn punten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 14:29

Na die sicke publiciteitsstunt met het halalvlees kunnen ze het met mij helemaal wel vergeten. Beetje sneue, onrealistische partij met een wereldbeeld waarin vossen en kipjes gezellig samen op een schommel zitten ofzo en waar zaken als criminaliteit oid helemaal niet bestaan, want "wat je niet wil zien, bestaat niet".

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:39

joozz schreef:
Die BN'ers zijn vnl bedoeld voor de publiciteit. Om een vrij onbekende partij in de aandacht te brengen is dat toch een goede manier om mensen op hun bestaan te attenderen.

Ja snap ik, maar ik vind het dus geen goede manier Clown

@Nouks: Dat Halal-vlees schoot bij mij ook in het verkeerde keelgat, maar om een andere reden, want het liefste zie ik afschaffing van consumtiedieren... Dit was gewoon een beetje zinloos rellen, als je het mij vraagt. Als ze ècht zo diervriendelijk zijn, richten ze zich beter eens op de melkproductie, en niet op die paar stemmen door 'BN'ers' in te schakelen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:14

Sluit ik me helemaal bij aan.
Het was echt rellen om niets. Bovendien vond ik dat ze compleet verkeerde woorden gebruikten "verdoofd". Rolleyes alsof gewoon geslachte dieren een aai en een spuitje krijgen, voor ze geslacht worden. Rolleyes
Nee, mijn stem zijn ze écht kwijt!

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 18:01

joozz schreef:
Hoi,

Als je het uitgebreide partijprogramma leest, dan zie je dat ze onder hoofdstuk 9 een groot aantal punten voor een 'aangenamere samenleving' hebben. Dus het gaat niet alleen over natuur, milieu en dieren. En zoals in het slot op de laatste pagina van het partijprogramma te lezen valt, zien ze zichzelf ook niet als 'one issue' partij. Dus ze hebben wel degelijk andere punten dan alleen 'dieren'punten.

Het uitgebreide partijprogramma ken ik niet maar zal eens kijken of ik dat ook op die site van hun kan vinden. Sowieso wel een slechte zaak dan dat ik op de hoofdpagina een link met programma zie staan waarin het wel degelijk alleen over dieren, natuur en milieu gaat.

Herstel ik heb meteen al even gekeken en het enige andere programma dat ik kan vinden staat:

Citaat:
Deel A: INLEIDING EN SAMENVATTING
1. Rechten voor dieren
2. Verbetering dierenwelzijn
3. Vermindering van het gebruik van dieren
4. Een duurzame omgang met het ecosysteem
5. Een aangenamere samenleving

DEEL B: AFZONDERLIJKE ONDERWERPEN
1. Veehouderij
Inleiding
Verbetering dierenwelzijn veehouderij
Doden van dieren in de veehouderij
Bestrijding dierziekten
Verbod op houden van bepaalde productiedieren
Overheidssteun voor een meer diervriendelijke veehouderij

2. Visserij
Inleiding
Vangst- en dodingsmethoden
Viskwekerijen
Bestrijding dierziekten
Overbevissing
Vermaling van vissen in gemalen en elektriciteitscentrale

3. Dierproeven en biotechnologie
Inleiding
Vermindering van het aantal dierproeven
Vergunningen voor proefdieronderzoek
Welzijn van proefdieren
Biotechnologie

4. Gezeldschapsdieren
Inleiding
Dierenmishandeling en verwaarlozing
Dierenhandel
Fokkerij
Regeling agressieve dieren (RAD)
Opvang van gezelschapsdieren
Niet-gedomesticeerde diersoorten
Voeding

5. Vermaak met dieren
Inleiding
Hengelen
Circus
Dierentuinen
Kinderboerderijen
Sport met dieren
Recreatief paardrijden
Evenementen en media-opnamen

6. In het wild levende dieren
Inleiding
Jacht
Doden van in het wild levende dieren
Verjagen en doden van dieren
Belangrijke schade
Populatiebeheer
Foerageergebieden van ganzen en smienten
Handhaving Flora- en faunawet
Stadsduiven
Overige punten met betrekking tot in het wild levende dieren
Doden van in het wild levende dieren

7. Cites, bedreigde diersoorten
Inleiding
Illegale handel
Bushmeat
Trofeejacht
Zeehondenjacht
Walvisjacht

8. Natuur, milieu en duurzaamheid
Inleiding
Natuur
Van dierlijke eiwitten naar plantaardige eiwitten
Energie
Vervoer
Diverse punten

9. Een aangenamere samenleving
Inleiding
Overheid
Werk en inkomen
Onderwijs
Veiligheid
Vluchtelingen
Democratie
Gezondheidszorg
Recht
Sociaal leven
Groene ruimte
Cultuur en media

In deel A gaat dus 1 van de 5 punten over iets anders als: dieren, natuur en milieu.

In deel B gaan 8 van de 9 onderwerpen over dieren, natuur en milieu. Bij onderwerp 9 staat dan ook nog Groene ruimte in het rijtje.

Volgens mij zijn ze dan, met alle respect voor dieren, natuur en milieu, toch behoorlijk eenzijdig bezig.

Desalnietemin vind ik het prima als ze een paar zetels zouden krijgen hoor er zijn wel partijen waar ik me wat dat betreft drukker/meer zorgen, over maak. Knipoog Maar er op stemmen zal ik niet.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 19:19

Mmm ik geef ze gelijk hoor, qua partijpunten.
(wat willen ze trouwens met recreatief paardrijden? )
Maar een aangenamere samenleving is echt zo'n ondergeschoven kindje heb ik het idee.
Prima als ze in de kamer komen hoor, er mag best meer aandacht voor die punten komen. Maar ik stem niet op ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 19:27

Jamezy schreef:
joozz schreef:

Ja snap ik, maar ik vind het dus geen goede manier Clown

@[***]: Dat Halal-vlees schoot bij mij ook in het verkeerde keelgat, maar om een andere reden, want het liefste zie ik afschaffing van consumtiedieren... Dit was gewoon een beetje zinloos rellen, als je het mij vraagt. Als ze ècht zo diervriendelijk zijn, richten ze zich beter eens op de melkproductie, en niet op die paar stemmen door 'BN'ers' in te schakelen.

Ja, precies. Vlees eten vind ik niets mis mee, maar zelf eet ik het om drie redenen niet:

1) omdat het tegenwoordig als hoofdzaak wordt gezien bij een maaltijd in plaats van als bijzaak. Een dag zonder vlees kan volgens de gemiddelde Hollander/Westerling al niet meer, en steeds vaker eet men "speklappen met gebakken aardappelen en boontjes" (ook in die orde van belangrijkheid) in plaats van "boontjes met aardappelen en een speklapje". Hallo, dat wij alleseters zijn (hét meestgehoorde argument tegen veggies en vega's) betekent niet dat je niet zonder vlees, maar wel zonder groente zou kunnen? Oh wacht, groente kan ook uit een pilletje Knipoog

2) De hele bio-industrie. Omdat die te walgelijk voor woorden is.

3) Omdat ik vlees überhaupt niet lekker vind.

Dus inderdaad, ik ben het geheel met je eens als jij voor de afschaffing van dieren als niets anders dan consumptie bent.

En daarnaast, dat halalvlees was inderdaad even flink rellen. Van verdoven is geen sprake bij het Hollandse slachten (wel van hersendood maken). Wel een goede manier om flink veel mensen achter je te krijgen, want wie is er nu níet tegen het bruut afslachten van dieren door ze hun kop eraf te hakken, onverdoofd?!

Én het blik BN'ers en het eentonige programma vind ik ook al reden genoeg om niet op ze te stemmen. Kan niet goedgaan wanneer BN'ers plotseling moeten gaan beslissen over immigratie, defensie etc. Laat die lekker weer gaan doen waar ze "goed" (tussen aanhalingstekens omdat dit ook maar subjectief is) in zijn.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 19:28

vind het opzich wel een goed partij

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 20:49

Ik vind dit echt een goede partij!
Zeker omdat veel dierenleed niet wordt of wil worden gezien.
Neem de VVD, die willen de dierenrechten niet opnemen.
Die hebben het mooi verprutst bij mij (al mag ik nog niet stemmen).

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 00:22

Ik ben het ermee eens dat er wel wat meer voor de dieren opgekomen mag worden hier en daar, maar toch lijkt deze partij mij niet geschikt om een land te regeren.
De nadruk ligt er naar mijn mening een beetje te erg op dieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 00:40

Enn ze laten alweer bij zich horen bij de kwestie van het blik paarden in Waddenzee-water. Natuurlijk, direct even laten weten dat ze een aanklacht in zullen dienen tegen de eigenaar, men ruikt publiciteit!

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 01:14

Misschien zijn de punten goed en belang van dieren vind ik ook erg belangrijk.. Maar je moet realistisch zijn..je stem goed gebruiken. Beter is te kiezen voor een partij die groter is en vermoelijk echt zetels zal halen. Daar heb je meer aan, die zal dan echte inbreng hebben. De Partij voor de Dieren zal dat niet halen..en dan is wel je stem weg.

Ik word er helemaal Misselijk van, al die publiciteitsstunten en slap prutsmuts, pffff wat een aanloop naar die verkiezingen.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 01:18

De partij voor de Dieren komt bij mij hoog uit in de stemwijzer.
Ik stond er zelf van te kijken, dus toch maar even de lijst van hen bekeken.

Toch zou ik voor een grote partij gaan...

Ben nog zwevende ieg :p

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 10:24

Nouks schreef:
Enn ze laten alweer bij zich horen bij de kwestie van het blik paarden in Waddenzee-water. Natuurlijk, direct even laten weten dat ze een aanklacht in zullen dienen tegen de eigenaar, men ruikt publiciteit!

Maar wat is er dan verkeerd aan dat ze zich laten horen??? Tuurlijk is het ook publiciteit, maar het zou toch ook niet goed zijn als ze zich hier niks van aantrokken?? Het is gewoon nooit goed in verkiezingstijd en alle acties worden op een weegschaal gelegd. Een partij die onder andere opkomt voor dieren moet dan toch juist van zich laten horen??!?

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 15:18

En waar is de aandacht voor andere belangrijke vraagstukken van de samenleving??????????

Heel fijn voor de dieren allemaal maar kom op, als we nou realistisch kijken kun je hiermee geen land regeren...

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 17:24

Nouks schreef:

Mag ik jou een hand geven? Haha!

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 18:06

Klijn schreef:
En waar is de aandacht voor andere belangrijke vraagstukken van de samenleving??????????

Heel fijn voor de dieren allemaal maar kom op, als we nou realistisch kijken kun je hiermee geen land regeren...

Jammer dat veel mensen niet de moeite nemen het uitgebreide partijprogramma te lezen, onder hoofdstuk 9 staan veel, in mijn ogen, goede partijpunten over de maatschappij in het algemeen. En het lijkt mij juist goed dat ze 1-3 zetels hebben, om zo belangrijke issues over o.a. dierenwelzijn hoger op de agenda te krijgen. Voor de varieteit in de kamer is dat zeker niet verkeerd.