Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hurrycane schreef:Ik wil niet vervelend doen hoor want er mag best meer aandacht komen voor dieren, natuur, milieu, etc. alleen vind ik de partij voor de dieren een beetje kortzichtig.
Ik heb even het verkiezingsprogramma bekeken en daarin zie ik alleen dingen staan die met bovenstaande onderwerpen te maken hebben.
Alle andere dingen die er in een samenleving spelen ontbreken.
Nou kun je zeggen "daar zijn andere partijen voor die besteden daar al genoeg aandacht aan" maar zo werkt het nietals je een politieke partij wilt zijn zul je overal aandacht voor moeten hebben en niet alleen voor dieren, automobilsten, aow-ers of wat dan ook. Als je je alleen met de punten wilt bezig houden die de partij voor de dieren in zijn programma heeft staan dan ben je in mijn ogen niet meer als een soort belangenorganisatie en die hoort niet in de politiek. Wil je toch in de politiek dan mag je gerust dieren, natuur, milieu etc heel hoog op je prioriteiten lijst hebben staan maar dan zul je ook op andere punten een programma moeten hebben.
Helaas kom ik dat niet tegen in het verkiezingsprogramma van de partij voor de dieren.
joozz schreef:Die BN'ers zijn vnl bedoeld voor de publiciteit. Om een vrij onbekende partij in de aandacht te brengen is dat toch een goede manier om mensen op hun bestaan te attenderen.
joozz schreef:Hoi,
Als je het uitgebreide partijprogramma leest, dan zie je dat ze onder hoofdstuk 9 een groot aantal punten voor een 'aangenamere samenleving' hebben. Dus het gaat niet alleen over natuur, milieu en dieren. En zoals in het slot op de laatste pagina van het partijprogramma te lezen valt, zien ze zichzelf ook niet als 'one issue' partij. Dus ze hebben wel degelijk andere punten dan alleen 'dieren'punten.
Citaat:Deel A: INLEIDING EN SAMENVATTING
1. Rechten voor dieren
2. Verbetering dierenwelzijn
3. Vermindering van het gebruik van dieren
4. Een duurzame omgang met het ecosysteem
5. Een aangenamere samenleving
DEEL B: AFZONDERLIJKE ONDERWERPEN
1. Veehouderij
Inleiding
Verbetering dierenwelzijn veehouderij
Doden van dieren in de veehouderij
Bestrijding dierziekten
Verbod op houden van bepaalde productiedieren
Overheidssteun voor een meer diervriendelijke veehouderij
2. Visserij
Inleiding
Vangst- en dodingsmethoden
Viskwekerijen
Bestrijding dierziekten
Overbevissing
Vermaling van vissen in gemalen en elektriciteitscentrale
3. Dierproeven en biotechnologie
Inleiding
Vermindering van het aantal dierproeven
Vergunningen voor proefdieronderzoek
Welzijn van proefdieren
Biotechnologie
4. Gezeldschapsdieren
Inleiding
Dierenmishandeling en verwaarlozing
Dierenhandel
Fokkerij
Regeling agressieve dieren (RAD)
Opvang van gezelschapsdieren
Niet-gedomesticeerde diersoorten
Voeding
5. Vermaak met dieren
Inleiding
Hengelen
Circus
Dierentuinen
Kinderboerderijen
Sport met dieren
Recreatief paardrijden
Evenementen en media-opnamen
6. In het wild levende dieren
Inleiding
Jacht
Doden van in het wild levende dieren
Verjagen en doden van dieren
Belangrijke schade
Populatiebeheer
Foerageergebieden van ganzen en smienten
Handhaving Flora- en faunawet
Stadsduiven
Overige punten met betrekking tot in het wild levende dieren
Doden van in het wild levende dieren
7. Cites, bedreigde diersoorten
Inleiding
Illegale handel
Bushmeat
Trofeejacht
Zeehondenjacht
Walvisjacht
8. Natuur, milieu en duurzaamheid
Inleiding
Natuur
Van dierlijke eiwitten naar plantaardige eiwitten
Energie
Vervoer
Diverse punten
9. Een aangenamere samenleving
Inleiding
Overheid
Werk en inkomen
Onderwijs
Veiligheid
Vluchtelingen
Democratie
Gezondheidszorg
Recht
Sociaal leven
Groene ruimte
Cultuur en media
Jamezy schreef:joozz schreef:Die BN'ers zijn vnl bedoeld voor de publiciteit. Om een vrij onbekende partij in de aandacht te brengen is dat toch een goede manier om mensen op hun bestaan te attenderen.
Ja snap ik, maar ik vind het dus geen goede manier![]()
@[***]: Dat Halal-vlees schoot bij mij ook in het verkeerde keelgat, maar om een andere reden, want het liefste zie ik afschaffing van consumtiedieren... Dit was gewoon een beetje zinloos rellen, als je het mij vraagt. Als ze ècht zo diervriendelijk zijn, richten ze zich beter eens op de melkproductie, en niet op die paar stemmen door 'BN'ers' in te schakelen.
Nouks schreef:Enn ze laten alweer bij zich horen bij de kwestie van het blik paarden in Waddenzee-water. Natuurlijk, direct even laten weten dat ze een aanklacht in zullen dienen tegen de eigenaar, men ruikt publiciteit!
Nouks schreef:Enn ze laten alweer bij zich horen bij de kwestie van het blik paarden in Waddenzee-water. Natuurlijk, direct even laten weten dat ze een aanklacht in zullen dienen tegen de eigenaar, men ruikt publiciteit!
Klijn schreef:En waar is de aandacht voor andere belangrijke vraagstukken van de samenleving??????????
Heel fijn voor de dieren allemaal maar kom op, als we nou realistisch kijken kun je hiermee geen land regeren...