Opnieuw TBS'er ontsnapt tijdens verlof

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Opnieuw TBS'er ontsnapt tijdens verlof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 18:33

Citaat:
Opnieuw tbs'er ontsnapt tijdens verlof

Uitgegeven: 31 oktober 2006 08:33
Laatst gewijzigd: 31 oktober 2006 08:42

AMSTERDAM - Opnieuw is een tbs'er ontsnapt tijdens een begeleid proefverlof. Het ministerie van Justitie bevestigt dinsdag een bericht hierover in de Volkskrant. De man zat vast in het centrum voor forensisch psychiatrische zorg Oldenkotte in het Gelderse Rekken en verdween vrijdag.
Volgens het ministerie is de man niet gevaarlijk. Daarom is geen groot alarm geslagen en geen opsporingsbericht uitgegeven. Waarvoor de man is veroordeeld kan de woordvoerder niet zeggen. De Volkskrant schrijft op basis van een anonieme bron dat de man veroordeeld is voor moord.

Vorig jaar moest oud-minister van Justitie Piet Hein Donner (CDA) meermaals opheldering geven over ontsnappingen van tbs'ers. Als gevolg van die ontsnappingen wordt het tbs-stelsel herzien. Vorige week nog moest zijn opvolger Ernst Hirsch Ballin (CDA) in de Tweede Kamer uitleg geven over de ontsnapping van een tbs-patiënt begin deze maand, die tijdens zijn vlucht onder meer een verkrachting beging.

www.nu.nl

Het moet toch niet gekker worden? Lips are sealed Wanneer krijgt men nou eens door dat TBS'ers onbetrouwbaar zijn? Hij is 'niet gevaarlijk' maar is wel veroordeeld wegens moord Verward
Laatst bijgewerkt door Tieneke op 01-11-06 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: bron toegevoegd

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 22:25

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt

ShirleyA

Re: Opnieuw TBS'er ontsnapt tijdens verlof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 22:37

Tsssssssssss hoorde vanmorgen dat er ong 1200 tot 1500 tbsers zijn...... een heel hoog percentage ontsnapt dus..... gaat dat dan niemand tot denken zetten??????
Tbs heeft duidelijk geen zijn en verlof al helemaal niet, det bewijzen de tbsers zelf. Levenslang is toch de beste oplossing om onze maatschappij te beschermen tegen dit soort 'ongevaarlijke' moordenaars.

Vraag ik me toch af wat een gevaarlijke moordenaar is Knipoog

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 00:01

ook weer zoiets zeg! Die mensen zitten niet voor niets opgesloten. Die mensen moeten nooit meer een stap buiten de inrichting/gevangenis doen.
Ze zijn een groot gevaar voor de samenleving! .

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 00:33

"Volgens het ministerie is de man niet gevaarlijk." Als dat werkelijk zo is, dan vraag ik me af wat die man dan in de TBS kliniek doet.
Naar mijn idee zit je daar met een reden en niet voor de lol, omdat je gevaarlijk bent voor de maatschappij....

En "begeleid proef verlof" Wat houd dat in dan?
Betekend dat: 'Als het niet goed gaat kun je bellen he!' of iets in die trant. Hallo zeg, ik kan hier met mijn hoofd niet bij..... Hoe kan zo iemand nou ontsnappen.

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 00:37

Fairie schreef:
"Volgens het ministerie is de man niet gevaarlijk." Als dat werkelijk zo is, dan vraag ik me af wat die man dan in de TBS kliniek doet.
Naar mijn idee zit je daar met een reden en niet voor de lol, omdat je gevaarlijk bent voor de maatschappij.....

nu inderdaad, maar ja d'r lopen door zo veel rond die niet "gevaarlijk"zijn

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 09:10

Jemig zeg, k voel me nergens meer veilig tegenwoordig...
Hij wordt toch niet voor niets begeleid... K zie t al helemaal voor me, begeleider die een tbs'er voor het tankstation op een bankje zeg en zegt "Blijf maar zitten, dan haal ik even een pakkie shag en als je lief bent krijg je een snoepje" Clown

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 12:24

Mijn opa en oma wonen in Rekken en ik ben bij zulke berichten toch altijd een beetje bang dat zo'n malloot ineens bij hun in het kippenhok zit ofzo Haha! Maar serieus, iemand die TBS heeft gekregen heeft dat niet omdat hij gek is op konijntjes knuffelen maar omdat er iets ernstig mis is in zn hoofd. Hoe verantwoord je dan in godsnaam dat zulke figuren ontsnappen, en niet incidenteel, maar regelmatig. Ze zullen maar iemand vermoorden tijdens zo'n geweldig "begeleid verlof", het zal maar een geliefde van je zijn die toevallig op zo'n TBS-er zijn pad komt. Ik weet wel dat ik dan even bij meneer Donner en Hirsch Ballin op de stoep zou staan en daarna waarschijnlijk ook de TBs kliniek in gestuurd zou worden.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:06

Dit vind ik dus echt gewoon niet kunnen... eigenlijk vind ik dat die tbsers helemaal niet op verlof mogen, als het niet zeker is dat hij zij niet kan ontsnappen....

Ik ken een meisje die is verkracht door een tbser... en hoeveel andere mensen zijn niet slachtoffer geworden door deze ontsnapte zieke geesten.... Echt ik begrijp niet dat dit kan..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:46

Ben het met alle reacties hier eens. Hij is niet gevaarlijk. Nee, hij was op vakantie in die kliniek? Kom nou zeg. Ze zitten daar niet voor niets, en ze hebben er imo ook niet meer uit te komen. Het gaat zó vaak fout.
Al is het misschien wel zo dat de "kwaden het voor de goeden verpesten" maar aan de andere kant.. je zit er niet voor niks natuurlijk.

Wanneer wordt nederland wakker en wordt dit niet meer geaccepteerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 18:12

Berdien schreef:

Nee, hij was op vakantie in die kliniek?

Misschien wel? Clown Komt allen vakantie vieren in de TBS kliniek, nu ook bij u in de buurt!

Maar het raarste vind ik dat dit waarschijnlijk net zo hard weer in de verdomde doofpot word gestopt. Wie weet word hij gepakt, wie weet ook niet. Maar verder zullen we er waarschijnlijk niets van horen

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 19:16

En dat is juist zo slecht! Er moet meer protest komen eigenlijk, het is toch van de zotte dat die gekken gewoon los gelaten worden in de samenleving?
onder begeleiding jaja, en wie gelooft dat nog? Lekkere begeleiding dan, als ze bij bosjes ontsnappen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 13:26

Pff aan die TBS'ers heeft de maatschappij echt helemaal niets, ze kosten alleen maar geld en meestal als ze vrijkomen vervallen ze weer in het oude!

En de begeleiding is dus echt niet goed!! Vind dat ze met die gasten helemaal niet op straat moeten komen!

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 08:51

mijn vriend woont in Rekken.. maar denk niet dat wanneer zo iemand weg zou lopen in de buurt blijft maar gauw ver weg is Tong uitsteken

en de man is allang weer terecht Lachen

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 11:32

janna schreef:
Vreemd dat de laatste twee jaar zo veel TBSsers ontsnappen, en voor die tijd 'nooit' een???

Nee, nu is dit item hot in de media, het gebeurde altijd al.
Net als bv familiedrama's, nu lijkt dat heel erg toegenomen, maar vroeger kwam dit nooit in het nieuws.
Trouwens de TBS'er waarover het gaat in dit topic is alweer gepakt.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:32

Daphnezz schreef:
Dit vind ik dus echt gewoon niet kunnen... eigenlijk vind ik dat die tbsers helemaal niet op verlof mogen, als het niet zeker is dat hij zij niet kan ontsnappen....

Dat is nou juist het hele punt.
In ons rechtsysteem worden TBS'ers er op voorbereid om weer een succesvolle terugkeer in de maatschappij te maken. Dit kan alleen, wanneer deze mensen de kans krijgen om af en toe eens buiten de hekken rond te lopen. Zoals op proefverlof, waarbij een TBS'er onder begeleiding uit de kliniek mag. Haalt hij dit soort fratsen uit, dan is hij duidelijk nog niet klaar om terug te keren in onze maatschappij. Vertoont hij echter goed gedrag en verloopt de rest van de therapie ook voorspoedig, zie ik niet in waarom iemand niet een tweede kans verdient.

Ik ben het wel eens met mensen die zeggen dat het niet mogelijk moet zijn voor een TBS'er om de benen te nemen. Ik denk dat begeleiders wel de mogelijkheid moeten hebben om zo'n man hiervan te weerhouden. Desnoods met een kogel door zijn benen.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 08:45

En ja hoor er is er WEER een ontsnapt! Uit de zelfde inrichting waar die v eind oktober is ontsnapt...... Op een begraafplaats.... Jonge jonge jionge wat een begeleiders zeg! Opsluiten die tbsers en niet meer vrijlaten, dat kunnen ze niet aan. En wij ook niet!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 14:51

Wat ik niet snap is dat zo iemand uberhaut verlof krijgt, ik wil nu echt niet weten wat die man nu aan het doen is, en ik wil het zeker ook niet meemaken.
Je gaat mij niet vertellen dat die man nu bij zijn moeder op de koffie zit...
Sommige mensen moeten serieus tegen zichzelf, en tegen de wereld beschermd worden.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 23:29

Wat het ook is, die mannen zijn dus niet helemaal goed in hoofd... ze zitten daar omdat ze verkrachtingen, moorden weet ik veel wat hebben gedaan, dat betekend dat ze gek zijn toch?

Als een gek op verlof gaat die al zoveel jaar geen seks heeft gehad, en dus bloedgeil is. En hem alleen al de mogelijkheid geven te ontsnappen vind ik gewoon niet kunnen... je weet (het is meerdere malen gebeurt) dat die man de eerst volgende gaat pakken, als hij de kans krijgt.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 00:20

dr was er een in heerlen ontsnap. Hoop dat ie voor t weekend wordt gepakt want dan gaan wij een weekend weg in heerlen

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 23:19

Pam schreef:
dr was er een in heerlen ontsnap. Hoop dat ie voor t weekend wordt gepakt want dan gaan wij een weekend weg in heerlen

ja en laat ik nou net heeeel dichtbij heerlen wonen..

er was van die man al een foto vrijgegeven, iemand een idee waar ik die foto kan vinden?? [kom dagelijks in heerlen en wil dan toch wel weten als ik hem zou tegenkomen Bloos ]

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 20:48

Weet je waar ik zo bang voor ben? Dat ze via een zwarte pieten uiterlijk toeslaan! Ik zie dat zo gebeuren in deze tijd!

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 20:49

Jij bent wel creatief maar idd het zou zo kunnen, ze zitten niet voor niets vast in een tbs kliniek.
Vind het idd niet ech teen veilig idee.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 23:18

die man die laatst het 15 jarige meisje vermoord heeft, is ook vrijgekomen tegen de instellings advies in. omdat een vrouw verliefd op hem was. sja, en een tijd daarna vermoord hij de vriendin van zijn stiefdochter. nadat hij haar waarschijnlijk 4-5 uur lang gemarteld heeft. van hem was bekend dat hij zeer gewelddadig verkrachtte, en de mensen hun armen stuksloeg met een stok of knuppel of zo. die vrouw claimt dat ze nooit geweten heeft dat hij dat allemaal op zijn naam had staan, dat ze alleen de stukken mocht lezen waar hij toestemming voor gegeven had.

tbs'ers moeten goed gecreened worden en pas als het echt veilig lijkt mogen ze naar buiten als ik het aan mij ligt.
en dan ook met een elektronische band om hun been, dan als ze gaan rennen een schol van hier tot tokio krijgen. of wat dacht je van een simpele stok in de broek? wat is daar mis mee?
rechten van de tbs'er? ze kunnen me de boom in. rechten van mensen die niks gedaan hebben en vermoord worden door een gek op verlof, die met behulp van een stok of schok (wat een mooie woordspeling) zo weer veilig opgeborgen waren.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 13:18

Fairie schreef:
Naar mijn idee zit je daar met een reden en niet voor de lol, omdat je gevaarlijk bent voor de maatschappij....

En "begeleid proef verlof" Wat houd dat in dan?
Betekend dat: 'Als het niet goed gaat kun je bellen he!' of iets in die trant. Hallo zeg, ik kan hier met mijn hoofd niet bij..... Hoe kan zo iemand nou ontsnappen.

Inderaad, dat waren de eerste dingen die ik dacht!
Wat is er nu zo begleid aan dat proef verlof? Het is toch echt te gek voor woorden hoe vaak mensen ontsnappen tijden dit verlof. En vaak is het niet alleen ontsnappen voor het ontsnappen, maar ontsnappen ze weldegelijk om niet veel goeds uit te vreten.
Ik vraag me af of er hier nu eigenlijk iets aan gedaan (gaat) worden. Als dit een paar keer gebeurd dan lijkt me toch dat er wel maatregelen worden genomen?