[POLITIEK] Kieskompas & Stemwijzer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

snoeppapier

[POLITIEK] Kieskompas & Stemwijzer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 22:42

Wie heeft ze al geprobeerd?

Ik als zwevende kiezer ben nu toch wel aan het kijken wat ik straks moet gaan kiezen.
Had www.stemwijzer.nl al geprobeerd, maar vind de site van www.kieskompas.nl toch véél prettiger werken Ja

Veel meer specifieke vragen, en erg handig om de partijleiders individueel te kunnen beoordelen op betrouwbaar- en bekwaamheid Lachen

De uitslag overigens vond ik wel apart: ik sta het dichtst bij de ChristenUnie en het verst van Groenlinks volgens Kieskompas.
Volgens stemwijzer sta ik het dichtst bij de Partij voor de Dieren Clown

Jolandaa_

Re: [POLITIEK] Kieskompas & Stemwijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 22:50

ik op stemwijzer. Ik kom bij Partij voor de Vrijheid van Geert Wilder.

Daar was ik ook voor. Hij wil dat gevangenen ook echt gevangen zijn, dat mensen kunnen zien dat zij iets verkeerds hebben gedaan. zoals bij een taakstraf in herkenbare pakken lopen, of dat ze alleen een bed/toilet en wasbak hebben, en geen tv,s dvd's, internet enzovoort.. En dat Criminele gevangenen uit het buitenland ook hun straf in buitenland zitten. ideaal. dan heb je misshcien ook geen last van uitbrekende tbsers.

Debbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 23:00

Nou ik heb t geprobeerd en bij kieskompas kwam ik op CDA en bij de stemwijzer op Fortuyn? Lekker afwisselend dus!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 23:12

Ik kwam bij allebei bij de PvdA uit. En dat klopt ook precies. Maar ik wist ook zonder hulp via internet wel waar ik op moet stemmen.

SuusJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 08:51

Heb het ook geprobeerd, kieskompas is wat uitgebreider. Kwam om D66 uit, bij stemwijzer op D66 en groenlinks.
Heb totaal geen idee of ik dat wel ga stemmen. Het is de eerste keer dat ik mag stemmen, maar er komt zo veel informatie op je af dat ik me eigenlijk af vraag wat ik er mee moet. En klakkeloos een uitslag overnemen van een test, daar doe ik niet aan.
Iemand een tip om makkelijk wegwijs te raken in de politiek op de test na? Zonder weken bezig te zijn met de standpunten van de partijen door te lezen? Ik wil gewoon iets simpels Haha! Haha!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 10:24

Ik kwam bij beide op Christenunie uit, vind ik toch wel apart Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 10:28

_Diesel schreef:

Waarom vind je dat apart, heb je ooit wel eens verdiept in het progamma van de CU?
Kan ik je aanraden, is heel verhelderend Ja
Ik ben zelf absoluut geen kerkganger maar stem al jaren op de CU gewoonweg omdat hun progamma mij het meest aanspreekt.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 11:18

Ilindra schreef:
_Diesel schreef:

Waarom vind je dat apart, heb je ooit wel eens verdiept in het progamma van de CU?
Kan ik je aanraden, is heel verhelderend Ja
Ik ben zelf absoluut geen kerkganger maar stem al jaren op de CU gewoonweg omdat hun progamma mij het meest aanspreekt.

Ik heb me in de partijprogrammas verdiept van de partijen die mij het meest aanspraken, ook wel van de CU hoor, maar had het gewoon nooit gedacht. Mede omdat ik sommige standpunten van hen toch wel een beetje achterhaald/conservatief vind. Vond het gewoon verassend Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 11:19

Hmm, ik heb alleen Stemwijzer gedaan tot nu toe, maar ik hoor van veel mensen dat die uitslag raar uit schijnt te vallen. Bij mij kwam het uit op SP, partij voor de dieren op 2, dan GL, dan PvdA.

Maar ik stem blanco. Knipoog

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:17

*proest* ik als heks kwam bij de Christenunie uit, lijkt me een strak plan!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 15:04

Nouks schreef:
Hmm, ik heb alleen Stemwijzer gedaan tot nu toe, maar ik hoor van veel mensen dat die uitslag raar uit schijnt te vallen. Bij mij kwam het uit op SP, partij voor de dieren op 2, dan GL, dan PvdA.

Ik denk dat die mensen die de uitslag raar vinden, gewoon zelf geen goed beeld hebben van welke partijen welke punten hebben. Zoveel mensen stemmen maar wat, gewoon omdat hun vader/man/vrouw/vriendinnen/... hetzelfde stemmen. Maar een keer een partijprogramma doornemen is er niet bij. Ik denk dus dat het eerder aan de onwetendheid van die mensen ligt, dan aan de stemwijzer/kieskompas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 15:05

Anoeska schreef:
[***] schreef:

Ik denk dat die mensen die de uitslag raar vinden, gewoon zelf geen goed beeld hebben van welke partijen welke punten hebben. Zoveel mensen stemmen maar wat, gewoon omdat hun vader/man/vrouw/vriendinnen/... hetzelfde stemmen. Maar een keer een partijprogramma doornemen is er niet bij. Ik denk dus dat het eerder aan de onwetendheid van die mensen ligt, dan aan de stemwijzer/kieskompas.

Ik doel er meer op dat de uitslag van de Stemwijzer nogal schijnt te verschillen van een aantal andere tests.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 15:06

Ik kwam bij Stemwijzer op GL uit, bij Kieskompas stond GL helemaal onderaan Clown .

annuh25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 15:06

Ik krijg bij de stemwijzer SP eruit, en bij het kieskompas op groenlinks. Weet nog niet echt wat ik later zou gaan stemmen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 15:16

Renza schreef:
Ik kwam bij Stemwijzer op GL uit, bij Kieskompas stond GL helemaal onderaan Clown .

En, vind je GL wat? Knipoog

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 15:29

nou nu weet ik het echt niet meer.
Volgens dat kompas ben ik links en conservatief en past de CU het beste bij me. Ik stem SP. Bij de stemwijzer stond ook Sp bovenaan met GL en op de 6de plaats de Cu. Maargoed ga me nog even beter verdiepen...

Edit: Even de uitslagen goed bekeken. Ik heb wel de meeste overeenkomsten met de SP. Alleen ben ik een paar % rechters en consevatiever, erg leuk dat de uitslag zo wordt weergegeven. Haha!
Laatst bijgewerkt door Blueberry op 30-10-06 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 15:33

Bij stemwijzer kwam Geert Wilders eruit, bij kieskompas de ChristenUnie Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 15:51

Ik kwam uit op de PVDA Nagelbijten / Gniffelen Maar ik ga denk ik op de partij voor de dieren stemmen Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 15:57

Huh? Ik doe zojuist de test op stemwijzer en daar komt uit dat ik meer gemeen heb met 1, de SP en 2, de partij voor de Dieren. Precies de 2 partijen waar ik tussen zat te twijfelen, en bij de PVDA staat dat ik totaal geen overeenkomsten heb. Volgens mij is Stemwijzer dus beter, althans, voor mij dan Lachen

caranthir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 17:15

Ik kreeg Fortuyn bij Stemwijzer en CU bij kieskompas. Die twee liggen toch nog behoorlijk uit elkaar. Heb zelf altijd VVD gestemd en ga deze keer maar voor CDA denk ik. Zit ik toch nog een beetje bij kieskompas in de buurt Tong uitsteken

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 17:57

hmm raar..

bij de stemwijzer kwam ik uit op VVD en geert wilders
bij kieskompas kom ik uit bij CDA..

maar ik ga het allebei niet stemmen, ik stem lekker op SP Lachen

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 18:14

Ik kwam bij de stemwijzer op SGP uit hah, en bij kieskompas op VVD. Ik was al van plan om VVD te stemmen.

Wel vreemd, als je eigenlijk heel links stemt dat je bij zo'n site op een midden-rechtse partij komt ! Misschien toch de partijprogramma's eens doorlezen en misschien zijn deze adviezen dan zo gek nog niet Tong uitsteken

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 18:22

Ik kom bij beiden uit op Wilders dus dat ga ik ook stemmen!

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 18:37

Kom bij stemwijzer op de VVD uit en bij kieswijzer op CDA klopt op zich redelijk ga iig rechts stemmen, ga me er eerst nog verder in verdiepen.

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 18:39

snoetie schreef:
hmm raar..

bij de stemwijzer kwam ik uit op VVD en geert wilders
bij kieskompas kom ik uit bij CDA..

maar ik ga het allebei niet stemmen, ik stem lekker op SP Lachen

heel goed Lachen