Abortus, ja of nee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eefske

Abortus, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 15:41

Ik vroeg me af wat jullie bokkers van abortus vinden. Zijn jullie voor of tegen abortus? En waarom?
Ik zelf ben voor abortus mits het niet na een hele lange tijd is en de redenen tot het plegen van abortus goed zijn. Het abortusbeleid in nederland is tot 24 weken, maar artsen gaan meestal uit van 22 weken, ik België aborteren ze tot 12 weken. Nou zou ik ook graag jullie mening willen weten, dus als jullie zouden willen melden wat jullie vinden en waarom en als het even kan geslacht en leeftijd Lachen
Ik ben erg nieuwsgierig naar de uitkomst.

Groetjes Eva
Laatst bijgewerkt door Eefske op 28-10-06 15:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Abortus, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 15:48

23 weken vind ik veel te laat. Dat is echt geen foetus meer maar een baby die al helemaal af is en alleen nog maar moet groeien. Tot ca. 6 weken heb ik minder problemen mee als iemand het zou laten doen. Persoonlijk zou ik nooit een abortus willen. Stel dat ik verkracht zou worden of iets dergelijks zou ik gelijk een morning-afterpil halen.

Verder vind ik dat als je oud genoeg bent om sex te hebben je er ook wel bij stil moet staan dat je zwanger kan worden en je dus moet zorgen dat je voldoende beschermig gebruikt om het niet te worden. Als je niet voor een kind kan zorgen zijn er nog andere opties dan abortus; bv. adoptie.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 15:51

Ben tegen abortus, als je sex hebt kan je even goed verantwoordelijk zijn voor de gevolgen. Als je de pil of condoom niet gebruikt. Hier in ons straat zijn er drie meisjes. gaat makkelijk nieuwe vriend ze zijn zwanger willen geen baby hup naar de abortuskliniek zo makkelijk gaat dat. De ene heeft het al twee keer gedaan, de andere drie keer enzo

Er zijn wel extreme gevallen waar ik het begrijp bij verkrachting ofzo.

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 15:54

Anne_GTI schreef:
Verder vind ik dat als je oud genoeg bent om sex te hebben je er ook wel bij stil moet staan dat je zwanger kan worden en je dus moet zorgen dat je voldoende beschermig gebruikt om het niet te worden.

Kom op zeg, dat vind ik wel erg makkelijk gedacht. Kinderen beginnen steeds jonger met sex en tussen 10 en 16 hebben kinderen nou eenmaal niet een erg groot verantwoordelijkheidsbesef. Ze weten wel dat het kan gebeuren (alhoewel sommige mensen nog steeds niet helemaal weten waar een kind vandaan komt), maar het overkomt hun vast niet.

Ik vind dat abortus tot 12 weken mag. Ik ben dus een voorstander van abortus. Ik denk alleen niet dat ik zelf een abortus zou laten plegen.

//edit//
op verzoek: vrouwelijk, 19
Laatst bijgewerkt door Ahtnamas op 28-10-06 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 15:54

Zouden jullie misschien ook je leeftijd en geslacht willen melden?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 15:55

vrouwelijk 20 jaar

Lindah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:17

ik vind zelf (vrouwelijk, 15) abortus tot 8 weken (ong. 2 maand) kunnen, maar dan wel een hele goede reden (bijv. om gezondheidsredenen, veel te jong zwanger of zwanger van een verkrachter ofzo). Maar ik snap wel dat mensen er op tegen zijn..

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:21

(vrouwlijk, 25 jaar)
Ik ben voor arbortus. Wel vind ik dat 23 weken véél te ver is.
Ik ben nog steeds blij dat een vrouw voor zichzelf mag en kan besluiten wat ze doet.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:23

katiavl schreef:
Ben tegen abortus, als je sex hebt kan je even goed verantwoordelijk zijn voor de gevolgen. Als je de pil of condoom niet gebruikt.

Heb je er ook weleens bij na gedacht dat de pil soms niet goed werkt??!

Ik ben voor abortus ook al heb ik er zelf niet voor gekozen, ik vind dat de mogelijkheid er moet zijn.

(Vrouwelijk, 18)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:27

vrouwelijk-27 jaar

Voor de mogelijkheid tot abortus. Wanneer een vrouw een baby geen goed bestaan kan bieden vind ik het beter dat er geaborteerd wordt, voor moeder en kind. Wel vind ik dat er vooraf goed geinformeerd moet worden. Er wordt nog veel onder druk van de omgeving geaborteerd en uit angst geen financiele mogelijkheden te hebben om een kind groot te brengen en die fondsen zijn er vaak wel. Zulke vrouwen hebben achteraf vaak spijt, zeker als er ook nog eens iets beschadigd is waardoor ze geen kinderen meer kunnen krijgen op latere leeftijd. In de zwangerschap sta je bol van de hormonen en heb je meestal niet de meest rustige en heldere geest om na te denken over alle pro's en contra's.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:29

ik ben tegen abortus, laatst heb ik nog een filmpje gezien met beelden van wat ze weg halen, na 8 weken heeft het al handjes en voetjes!!! het blijft leven dat je weghaalt!

vrouw 24

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:31

Ik vind dat je het niet te pas en te onpas moet laten weghalen. Je moet als je geen kind wilt, gewoon een condoom gebruiken. Er zijn wel uitzonderingen natuurlijk, als jijzelf opeens ernstig ziek bent geworden of dat je door verkrachting zwanger bent.

Geslacht; Vrouw
Leeftijd 15

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:32

vrouw 29

Ik ben voor abortus (onder bepaalde voorwaarden)max 10weken liefste natuurlijk veel eerder,maar bij uitzonderingen verkr etc 10 week max.
Heb zelf een zoon en heb een abortus gehad 5 week overtijd,gelukkig kon dat en nee dwars door de pil.
Ik vindt niet dat het zomaar kan,maar als je ziet hoeveel kinderen de wereld op worden geschopt,zonder naar om te kijken...
Ja dan denk ik waarom mensen niet beter oppassen en of nadenken,ik zie wel wat is verplichte sterrilisatie,alleen bij mensen die hun kinderen uit huis worden geplaats steeds weer,en maar doorgaan met kinderen krijgen.
Of bij zwaar verslaafden....
Fijn dat de keus er is want wat had er allemaal rondgelopen ongewenst,natuurlijk niet zomaar abortus !!!!!!en max 10 week dat 23 week is niet normaal 10 is eigenlijks al te ver!!!!!!!!!!!
Een zwaarder ondervraging bedenktijd ,zal wel beter zijn ,je moet goed nadenken voor je spijt krijgt,het is niet niks natuurlijk!
Laatst bijgewerkt door brendalevita op 28-10-06 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:33

Tegen

Ben je oud genoeg om grote mensen spelletjes te spelen, draag je ook maar de consequenties ervan.

Verkrachting vind ik de enige uitzondering.

Ik ben overigens 32

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:34

runningkawa schreef:
Tegen

Ben je oud genoeg om grote mensen spelletjes te spelen, draag je ook maar de consequenties ervan.

Verkrachting vind ik de enige uitzondering.

Ik ben overigens 32

helemaal mee eens.

naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:41

Ik ben voor abortus!

Er kunnen zoveel redenen zijn waarom iemand ongewenst zwanger raakt, en in mijn ogen heeft het niets (zoals veel gezegd wordt met leeftijd te maken) ik vind niet dat als je sex hebt, je dan ook maar verantwoordelijk moet zijn voor een kind. Maar goed, ik denk dat dat ook te maken heeft met hoe je zelf over kinderen denkt!

Ik (30) zou zonder twijfel mezelf wat aan doen, als ik zwanger bleek te zijn en het niet weg gehaald mocht worden! Ik heb namelijk echt geen behoefte aan in kinderen. Dus moet ik dan de rest van mijn leven maar geen sex meer hebben? Nou lijkt me een beetje kortzichtig.

Kortom ik vind dus dat er altijd een mogelijkheid moet wezen voor abortus (en dat er een grens aan in het aantal weken waarom het nog kan, ja dat is begrijpelijk!)

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:42

ik ben ook voor. Zeker als je kijkt naar sommige omstandigheden, abortus vind en is geen moord, de embryo kan nog neit zonder de baarmoeder leven
Vrouwelijk--> 17
Laatst bijgewerkt door Alexx op 28-10-06 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:43

naam schreef:
Ik ben voor abortus!

Er kunnen zoveel redenen zijn waarom iemand ongewenst zwanger raakt, en in mijn ogen heeft het niets (zoals veel gezegd wordt met leeftijd te maken) ik vind niet dat als je sex hebt, je dan ook maar verantwoordelijk moet zijn voor een kind. Maar goed, ik denk dat dat ook te maken heeft met hoe je zelf over kinderen denkt!

Ik (30) zou zonder twijfel mezelf wat aan doen, als ik zwanger bleek te zijn en het niet weg gehaald mocht worden! Ik heb namelijk echt geen behoefte aan in kinderen. Dus moet ik dan de rest van mijn leven maar geen sex meer hebben? Nou lijkt me een beetje kortzichtig.

Kortom ik vind dus dat er altijd een mogelijkheid moet wezen voor abortus (en dat er een grens aan in het aantal weken waarom het nog kan, ja dat is begrijpelijk!)

condoom plus pil mischien. En een goei pil is redelijk veilig ? kzie je punt niet van heel men leven geen sex meer te mogen hebben ze

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:43

punkies schreef:
ik ben ook voor. Zeker als je kijkt naar sommige omstandigheden, abortus vind en is geen moord, de embryo kan nog neit zonder de baarmoeder leven

maar het is wel al een levend wezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:44

Dat wou ik zeggen
Het hartje klopt al...
Iets met een hart het leven stoppen zie ik toch wel als een vorm van moord

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:45

ik heb daar een stukje op gevonden best pakkend...
ik heb zelf n zoon van bijna 6:)
ik heb 1 keer een abortus gehad(na mn zoon) dat was al heel snel toen ik t wist...en daar heb ik nog spijt van rede??? als iem dat wil weten pb je maar het is namelijk n beetje beladen..om te zeggen.. t kon igg niet anders en t doet pijn maar ik ben tegen abortus behalve bij verkracting incest oid.. verder vindt ik net als runnungka.. dat als je sex kan hebben vrijwillig en niks gebruikt je de consequenties moet dragen al wordt t kind daar wel de dupe van...

---------------------------------------------

OKTOBER:
Vandaag is mijn leven begonnen. Mijn ouders weten het nog niet, maar ik ben er al. Ik word een meisje. Ik krijg blond haar en blauwe ogen. Bijna alles staat al vast, zelfs dat ik van bloemen zal houden.

19 OKTOBER:
Sommigen zeggen dat ik nog niet echt een persoon ben, en dat alleen mijn moeder maar bestaat. Maar ik ben wèl echt een persoon, net zoals een kruimeltje brood toch werkelijk brood is. Mijn moeder bestaat. En ik ook.

23 OKTOBER:
Mijn mond begint zich nu te openen. Denk je eens in, over een jaar of zo zal ik al kunnen lachen en later zal ik gaan praten. Ik weet wat mijn eerste woordje zal zijn: MAMMA.

25 OKTOBER:
Vandaag begon mijn hart helemaal uit zichzelf te kloppen. Van nu af aan zal het mijn hele leven rustig blijven kloppen, zonder ook maar één keer stil te staan om uit te rusten! En na vele jaren zal het moe worden. Het zal ophouden met kloppen, en dan zal ik sterven.

2 NOVEMBER:
Ik groei nu elke dag een beetje. Mijn armen en benen beginnen vorm aan te nemen. Maar ik moet nog heel lang wachten voordat ik op die kleine beentjes overeind kan gaan staan om naar mijn moeders armen te reiken, en voordat ik met deze kleine armpjes bloemen zal kunnen plukken en mijn vader zal kunnen omhelzen.

12 NOVEMBER:
Er beginnen zich heel kleine vingertjes aan mijn handen te vormen. Wat zijn ze grappig klein! Met die vingertjes zal ik mijn moeders haar kunnen strelen

20 NOVEMBER:
Vandaag pas heeft de dokter aan mamma verteld dat ik hier onder haar hart leef. O, wat zal ze gelukkig zijn! Ben je gelukkig, mamma?
25 NOVEMBER:
Mijn pappa en mamma zijn waarschijnlijk al een naam voor mij aan het bedenken. Maar zij weten niet eens dat ik een meisje ben. Ik wil Kathy genoemd worden. Ik word al zo groot.

10 DECEMBER:
Mijn haar groeit al. Het is zacht en licht en glanzend. Wat voor haar zou mamma hebben?

13 DECEMBER:
Ik begin nu net te kijken. Het is donker om mij heen. Als mamma mij ter wereld brengt, zal die wereld vol zonneschijn en bloemen zijn. Maar wat ik het allerliefst wil zien, is mijn mamma. Hoe zie je eruit, mamma?

24 DECEMBER:
Zou mamma het zachte kloppen van mijn hart horen? Sommige kinderen zijn een beetje ziek als zij geboren worden. Maar mijn hart is sterk en gezond. Het klopt zo regelmatig: tik-tik, tik-tik. Je zult een gezonde dochter krijgen, mamma!

28 DECEMBER:
Vandaag kwam er een eng, koud en hard ding binnen in mijn mamma.
Vandaag heeft mijn mamma mij gedood.
---------------------------------------------

harde crue tekst maar ik plaats m toch:)

ik ben overigens 25

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:47

je begrijp ik ook wel weer dat je dat vindt. Toch ben ik eigenlijk wel voor. De baby, embryo heeft er geen last van. Maar ik vind het wel een moeilijk punt, en natuurlijk ook voor de gene die zwanger zijn en die misschien abortus zullen of moeten plegen.

Sorry maar de tekst hierboven vind ik alleen maar erger maken van.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:47

ik 'ken' iem die t met 20 weken nog deed (zegt ze) nou ik heb hier een echo op band van mijn zoon toen 20 weken das echt al n heel kindje afschuwelijk als je t zo laat nog doet daarbij was t van haar gewoon met sex met dr vriendje en niet nadenken dat begrijp ik niet hoor

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:50

ik vrouw bijna 16 jaar vind dat het wel moet kunne

tot 20 weken
denk maar is aan al die jonge meisjes die verkracht worden van 9 tot ... die niet eens een gewenst kind willen en toch er een moete krijgen

wil jij graag een kind van je verkrachter ,,?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:52

flippieh schreef:
ik vrouw bijna 16 jaar vind dat het wel moet kunne

tot 20 weken
denk maar is aan al die jonge meisjes die verkracht worden van 9 tot ... die niet eens een gewenst kind willen en toch er een moete krijgen

wil jij graag een kind van je verkrachter ,,?

ik denk dat iedereen al gezegd heeft dat er extreme omstandigheden zijn waar het in kan.