nederland, moslimland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daffene

nederland, moslimland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 16:21

Ik moet zeggen dat het mij de laatste tijd zelfs op bokt opvalt. Een topic over Halalvlees bij de AlbertHeijn, een topic over speciale moslimziekenhuizen... Hierbij moest ik meteen denken aan wat er een tijdje terug op het nieuws werd verteld. Minister Donner heeft gezegd, dat als twee derde van alle Nederlanders het ermee eens is, hier de Sharia ingevoerd zou moeten kunnen worden.

http://www.ad.nl/binnenland/article625140.ece
(Bron: algemeen dagblad)

En soms maak ik me daar best een beetje druk over. Ik zie gewoon in onze maatschappij dat er steeds meer gebrek aan respect ontstaat, op tv, op de radio, op straat (woon zelf in een grote stad). En voor mijn gevoel willen Nederlanders steeds minder kinderen vanwege het feit dat het hier overmatig druk is (ga voor de grap eens een keertje met de auto ergens naartoe of winkelen in de stad), het groeiende gebrek aan respect, carrieremaken enz. En juist onze allochtone medemensen willen voor mijn gevoel een gigantische familie. Dus, twee derde van de Nederlandse bevolking, misschien over een aantal decennia? En wat ik ook verontrustend vind is de inhoud van de Sharia (zie link naar de bron). Gaat het zover dat iedereen hier met een hoofddoekje oploopt?

Mijn vraag is dan ook hoe jullie daar over denken?

Verder wil ik hier niemand mee discrimineren, maar ik ben gewoon benieuwd hoe andere mensen hier over denken

Guess001

Re: nederland, moslimland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 16:22

Oh neeee, niet weer. Kan het eens een keer afgelopen zijn met die moslimtopics, pffff.

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 16:26

Misschien handig als je iets plaatst om daar dan je mening in te zetten?

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 16:29

Goed, ik maak me er totáááál niet druk om. Ik maak me wel ontzettend druk om allerlei kortzichtige, xenofobische en domme autochtonen. Zo goed?

Mensen praten elkaar van alles aan, maar nadenken: ho maar!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 16:31

dit is het zoveelste topic...............maar die Sharia is eng,als dat ooit ingevoerd zou worden ga ik emigreren,dan zou nederland zich aanpassen aan moslims ipv andersom

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 16:32

Bealy schreef:
Goed, ik maak me er totáááál niet druk om. Ik maak me wel ontzettend druk om allerlei kortzichtige, xenofobische en domme autochtonen. Zo goed?

Mensen praten elkaar van alles aan, maar nadenken: ho maar!

ik sluit me hier bij aan.

Voordat ik weer uitbarst in het voeren van elle lange discussies.

Waarom maken mensen zich niet eens wat druk over dingen die echt van groot belang zijn.

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 16:33

Dan ben ik wel benieuwd wat jij van echt groot belang vind? Ik vind dit van groot belang, omdat ik in dit land moet leven, eventueel kinderen krijg en dat dit invloed heeft op onze maatschappij..

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 16:35

Waar ben je nou eigenlijk bang voor Daffene? Misschien is het handig als je dat eerst eens uiteenzet.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 16:35

maar dat heeft toch niet alleen te maken met moslims(ze hebben een zeer grote invloed,maar dat geld ook voor anderen)

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 16:38

daffene schreef:
Dan ben ik wel benieuwd wat jij van echt groot belang vind? Ik vind dit van groot belang, omdat ik in dit land moet leven, eventueel kinderen krijg en dat dit invloed heeft op onze maatschappij..

Ik vind het stimuleren van kennis van groot belang. Het bestrijden van Armoede. Het richten op de overeenkomsten tussen alle burgers met verschillende etnische achtergronden dan alleen maar het benadrukken van verschillen tussen ons. Zorgen dat het werkeloosheidsgehalte daalt. Zorgen voor een groeiende Economie. Zorgen dat je meer multinationals naar nederland trekt.
Etc etc.

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 16:38

@Lies, wat ik heb geschreven in het onderstukje stukje.
@Snoevie, nee tuurlijk daar heb je gelijk in. Maar ik heb juist het gevoel dat het Islamitische geloof steeds aanweziger wordt. En dat komt misschien ook wel door alle media.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 16:39

Ik vind al die speciale voorzieningen die we hier voor moslims verzorgen belachelijk.
Meer heb ik er totaal niet over te zeggen.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 16:42

daffene schreef:
@Lies, wat ik heb geschreven in het onderstukje stukje.
@Snoevie, nee tuurlijk daar heb je gelijk in. Maar ik heb juist het gevoel dat het Islamitische geloof steeds aanweziger wordt. En dat komt misschien ook wel door alle media.

Steeds aanweziger?? Bestaat al Eeuwen hoor!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 16:45

de islam is al een oud geloof,maar omdat er toendertijd gastarbeiders naar NL kwamen is sinds die tijd ook steeds meer aandacht voor het moslimgeloof...........niks mis mee hoor,alleen overheerst het soms een beetje,en dan niet eens door de moslims zelf,maar door de media idd............

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 16:47

daffene schreef:

hier ben ik het wel mee eens als iedereen maar steeds zijn mond houd en alles slikt , nee sorrie ik behoor niet tot een groep die afwacht tot het te laat is .
ik wil mee denken en mee beslissen in dit land , dus wil ik ook weten wat er allemaal met het land waarin ik woon gaat gebeuren!
ik vind dat wel veel te tolerant worden met halal vlees in de AH en een apart Moslim ziekenhuis ....
nou sorrie maar ik heb nog nooit gehoord dat er een speciaal westers zieknehuis werd geopend in een islamitisch land en waar wij vlees kunnen kopen wat niet halal gelacht is , waar je boeren kool met worst kan krijgen bij de supermarkt .........

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 16:48

ik las ook over het aparte Halal vlees bij de AH...........gaat een beetje ver!

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 16:49

met dat het te laat is bedoel ik niet dat het slecht afloopt laat dat duidelijk zijn , maar half nederland straks weer zeiken als het toch niet zo is gegaan zoals ze het hadden gewild , enja daar zijn de nederlanders errug goed in!!
van te voren na denken wat evt. consequenties kunnen zijn dat zouden de autochtonen eens moeten doen.......

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 16:58

Snoevie schreef:
dit is het zoveelste topic...............maar die Sharia is eng,als dat ooit ingevoerd zou worden ga ik emigreren,dan zou nederland zich aanpassen aan moslims ipv andersom

He, ik ga met je mee Haha!

Ik snap ook niet hoe ze daar in Den Haag van alles kunnen bedenken.

Als ik om me heen kijk is in mijn omgeving is bijna iedereen richting rechts.

Vonden ze het nog raar dat de europese grondwet er niet in kwam bij de burgers.
Tja als je niet luisterd naar je burgers, en alleen maar domme dingen bedenkt.

(Zoals laatst ook die 2de paardag en 2de pinksterdag, sorry wel leven in NEDERLAND. Waarom moeten wij onze eigen cultuur opgeven? Mensen van buitenaf moeten zich aanpassen, en als ze dat niet willen moeten ze ergens anders heen gaan.)

Als mensen maakt nier uit wat voor afkomst zich normaal gedragen, respect hebben en zich goed hebben aangepast dan heb ik geen moeite met ze.

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 17:02

He als ze bij de AH halalvlees gaan verkopen, kunnen wij dan ook in Marokko lekker speklapjes kopen, of een broodje ham?
Als je daar woont als Nederlander heb je toch ook niet elke dag zin in schaap.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 17:05

Bealy schreef:
Oh neeee, niet weer. Kan het eens een keer afgelopen zijn met die moslimtopics, pffff.

als je het niet eens bent met een topic als deze, kun je ook gewoon niet reageren, en het topic verder negeren.

ontopic: ben het wel met de TS eens niet discriminerend bedoeld, het zijn gewoon de feiten...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 17:06

ja wat was dat nou met het ruilen van de paasdag voor het suikerfeest?

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 17:06

Ik kan zelf ook nog wel een voorbeeld bedenken. Ik had pasgeleden een sollicitatiegesprek en die baas van dat bedrijf bleek een Moslima te zijn. Maakt verder niet uit, maar toen ik weg wilde gaan na dat gesprek weigerde ze mij een hand te geven. Want Nederlands zijn onrein. En dat vind ik toch wel ver gaan.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 17:08

noujaaaa is dat serieus?

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 17:09

Ik werk in een supermarkt en daar is echt zéker de helft moslim! Er komen zelfs gewoon nederlandse vrouwen met hoofdoeken die het moslimse geloof hebben aangenomen of hoe je dat moet zeggen. Nou sorry, maar dat begrijp ik echt niet en dat zal ik nooit begrijpen ook!

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 17:10

@Snoevie, ja dat is echt waar.