Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nashke schreef:en chevax: JA, ik heb er dikwijls last van. En dan in de zin van : dat ze mij even lekker gaan afslaan voor mijn mobieltje te steln, of op mijn gezicht kome slaan omdat ik niet op hun avances inga, of omdat ik soms voor de hele straat word uitgemaakt als prutsmuts omdat mijn lijf niet volledig bedekt is, en last omdat er midden in de zomer 10kilo rauw vlees ligt te vorten, en omdat ze sluikstorten voor mijn deur, en omdat sommige kinderen van een jaar of 6 hun middelvinger naar mij opsteken.
En natuurlijk zijn ze niet allemaal zo, maar 75% van mijn buurt WEL... Maar ik heb ook turkse(en marrokaanse enz) vrienden die met hun EIGEN WOORDEN zeggen: "ik zou nooit in jou buurt willen wonen, daar woont alle uitschot van de alochtonen"
Lidewijke schreef:Als je er niks van weet, vind ik idd dat je niets in het wilde weg moet gaan roepen, maar eens je er wél iets van weet vind ik dat iedereen recht heeft om zijn standpunten in te nemen, of dat nu voor of tegen allochtonen is.
Citaat:Mensen uit hun villawijkje? Hmmm, interessant. Ik vind je reactie eerlijk gezegd een beetje raar, hoor. Aan de ene kant heb je erg slechte ervaringen, aan de andere kant heb je buitenlandse vrienden. Dus welk punt probeer je nu duidelijk te maken?
lies schreef:Och ja, omdat een ander het doet, mag jij het ook. Hoe oud ben je eigenlijk? En hoe weet je dat 'zij' dat ook zo doen over ons?
Frouk schreef:lies schreef:Och ja, omdat een ander het doet, mag jij het ook. Hoe oud ben je eigenlijk? En hoe weet je dat 'zij' dat ook zo doen over ons?
Ik ben 20 en wat heeft leeftijd hier mee te maken?
En zoals na jou en mij gezegt, ze doen het echt wel, niemand is perfect.
lies schreef:Frouk schreef:Ik ben 20 en wat heeft leeftijd hier mee te maken?
En zoals na jou en mij gezegt, ze doen het echt wel, niemand is perfect.
Omdat ik het nogal kinderachtig vind om uitspraken te doen als; Ach, zij doen het ook. A; weet je dat helemaal niet en b; dat wil nog niet zeggen dat het een het ander goedpraat. Het is in beide gevallen niet goed.
lies schreef:Een feit? Nou, kom maar op met die onderzoeksresultaten dan..