kickbokser bevalt kort na wedstrijd. (gewonnen ook nog)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Whiz

kickbokser bevalt kort na wedstrijd. (gewonnen ook nog)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 14:37

www.telegraaf.nl

Citaat:
Kickbokser bevalt dag na wedstrijd
door onze redactie
DEN BOSCH - De 17-jarige kickbokser Pamela Vugts uit Den Bosch is maandag bevallen van een dochter, nadat ze zondag nog in de ring had gestaan. Vugts won de partij, die korter duurde dan gewoonlijk omdat de ringarts constateerde dat ze wel zwanger moest zijn. Met moeder en kind is alles „wonderlijk genoeg” goed, zei trainer John Ling woensdag.

Hij bevestigde een bericht over de zaak in het AD. „Pamela traint altijd in een lange trui, zodat ze veel zweet en gewicht kwijtraakt. Ik heb nooit gezien dat ze zwanger was”, aldus Ling. Hij zegt dat zijn pupil nooit had mogen vechten als hij wist dat ze zwanger was. „Ze was wel iets aangekomen maar dat was juist goed, omdat ze erg licht is voor de competitie in Nederland.”

Vugts vertelde Ling dat ze tijdens haar zwangerschap ongesteld is geweest en dat ze een test gedaan heeft, die negatief bleek. Ling stelt dat het een wonder is dat de baby gezond ter wereld is gekomen. „We vechten met buikbeschermers, maar toch is het een bijzonder groot risico.” De trainer gaat de meiden die bij hem trainen beter in de gaten houden. „Niet meer constant lange truien en een test voor elke wedstrijd”, concludeert hij.

Het is de bedoeling dat Vugts weer gaat trainen zodra ze zich goed voelt. „Ze traint op hoog niveau. Ze kan nog heel veel bereiken”, aldus Ling.

---------------------------------------------------------------------------------------

en deze reactie stond geschreven door 1 van de lezers!!

Citaat:
Nou ik ben na die wedstrijd geweest, een vriend van ons moest de 4e party boksen. We hebben van bovenaf kunnen zien dat ze zwanger was, ze won de party ook, dus we riepen nog, het is niet eerlijk het is 2 tegen 1, als geintje. Je moet wel maanden blind geweest zijn als ouders als je dat niet gezien heb, maak je mij niet wijs, bah.

bondje, Geldrop

-----------------------------------------------------------------------------------------

Tjee lijkt me niet echt gezond voor het kind??!!
Das toch geen verantwoordelijkheid.
Laatst bijgewerkt door Tieneke op 25-10-06 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: bron toegevoegd + quote's verduidelijkt

September

Re: kickbokser bevalt kort na wedstrijd. (gewonnen ook nog)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 14:41

Jeetje, dat is ook niet normaal zeg!! Scheve mond

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 15:42

Idd erg onverantwoordelijk.
Ook door de reactie die er onder staat, ik kan me gewoon niet voorstellen dat je het zelf niet door hebt, dat je zwanger bent.

De risico's die je neemt, en de gevolgen die het kan hebben... Voor het zelfde geldt werd dat meisje in der buik gestompt .
Lekker verantwoordelijk.

rianne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 15:44

kristie schreef:
Ook door de reactie die er onder staat, ik kan me gewoon niet voorstellen dat je het zelf niet door hebt, dat je zwanger bent.

De risico's die je neemt, en de gevolgen die het kan hebben... Voor het zelfde geldt werd dat meisje in der buik gestompt .
Lekker verantwoordelijk.

Nou inderdaad, bij kickboksen kan je flinke stoten of trappen in je buik krijgen. Ik denk dat als er wel iets met haar kindje had gebeurd dat ze het zichzelf nooit had vergeven

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 16:05

Héél onverantwoordelijk zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 16:09

Turbotinker. Waarom niet, waar slaat dat op.

Het is niet slim, en inderdaad een wonder dat het kind gezond is. Maar dat niemand dat dan gezien heeft.

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 16:11

KickboksTER toch Haha!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 17:56

kristie schreef:

Lekker verantwoordelijk.

Ja maar ze wist niet dat ze zwanger was. Denk wanneer zij dit wel had geweten dat ze die ring never nooit was betreden.
En er zijn zoveel vrouwen die gewoon een maandelijkse bloeding krijgen en die gewoon niet dik worden. Geloof me het gebeurt. Ook bij mensen die al meedere kinderen hebben gehad. Dus ik denk niet dat het ook maar iets met verantwoording heeft te maken. Hoe kan je verantwoording nemen als je niet eens weet hoe of wat.
Is overingens voor de trainer ook een goede leer!!

Chrisssy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 19:46

Mijn vriend belde me net.

Deze pamela is zijn ex, hij kende haar van de camping waar hij met zijn ouders en zij met haar ouders op stonden een jaartje geleden. Je kan wel raden wat daar allemaal gebeurt is Clown

Gelukkig klopt het niet met het tijdsbeeld, anders zou hij vader zijn en ik dus ook opeens een flink probleem erbij hebben! Ik ken het meisje niet, maar schrok toch wel even toen ik hem net aan de telefoon had. Herhaling is 22:30 geloof ik.

Ik heb trouwens wel meerdere verhalen gehoort van jonge moeders die van hun zwangerschap niet/nauwelijks iets hadden gemerkt, zeker wanneer de moeder erg sterke buikspieren had. Ik heb zelf geen idee hoe dat allemaal zit, maar als je er echt niet mee bezig bent dat je evt. zwanger zou kunnen zijn dan zou het misschien toch kunnen dat je alle symptomen wegdenkt? Ach ik weet het niet en laat het in het midden!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 20:12

was net op sbs, moeder en kind maken het goed. Kindje zag ondanks dat het tevroeg geboren was er erg mooi uit.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 11:53

Ik neem aan dat zij het inderdaad niet wist. Ze is opgenomen in het ziekenhuis met een bloeding wat kan komen door een trauma tegen de buik. Omdat de kleine het niet zo goed meer deed hebben ze besloten haar te halen.
Ik kom ze op mijn werk (kraam/verloskunde ziekenhuis) wel eens tegen en dan zijn het echt niet altijd mensen die enorm dik zijn. Misschien onbewust wel weggestopt.....
In dit geval denk ik niet dat zij het heeft verzwegen. Elke vrouw weet dat het een heel groot risico is om in de buik te worden geschopt tijdens een zwangerschap, zowel voor moeder als kind (placenta loslating, kunnen zowel moeder als kind verbloeden)

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 13:54

Ja, het is een geluk,dat het kindje nog leeft. Met al die harde klappen, die je tijdens het boksen allemaal krijgt. Het kindje, zag er voor de drie maanden te vroeg geboren, toch nog wel goed uit. Wens moeder en kind alle geluk toe.

Misz_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 15:25

sow.. hoeveel geluk kun je hebben? Dat het kind nog leeft! Onvoorstelbaar gewoon Scheve mond

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 17:59

Ik las het in de krant ja.
Kan me niet voorstellen dat je niet weet/merkt dat je zwanger bent, maar je leest het inderdaad wel vaker.
Ze mag echt van geluk spreken dat het nog zo goed is gegaan! Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 18:04

ik denk idd bewust wegstoppen, anders kan het haast niet. wat een geluk dat het kindje leeft.

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 18:34

Wooow, vet bizar. Bloos!
Echt supergevaarlijk lijkt me dat.
Dan ben je echt geschift als je gaat boksen. Nagelbijten / Gniffelen

Jurjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 22:28

Ik neem aan dat je het zelf wel door moet hebben?
Zwangerschap duurt 9 maanden, en tsja, als je dan niet ongesteld bent?
Ook al doe je een test en is die negatief, ga je in zo'n geval toch wel HA bezoeken?...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 22:47

Jurjen schreef:
Ik neem aan dat je het zelf wel door moet hebben?
Zwangerschap duurt 9 maanden, en tsja, als je dan niet ongesteld bent?
Ook al doe je een test en is die negatief, ga je in zo'n geval toch wel HA bezoeken?...

Even beter lezen:
Citaat:
Vugts vertelde Ling dat ze tijdens haar zwangerschap ongesteld is geweest en dat ze een test gedaan heeft, die negatief bleek.

Er is hier ooit een lang topic geweest op bokt. Je zal er van versteld staan hoeveel vrouwen tijdens hun zwangerschap gewoon ongesteld werden(zeker als je door de pil heen zwanger wordt is dat een groot risicio) en nauwelijks iets bijkwamen. Niet iedereen is daar blijkbaar van op de hoogte. En als je dan nog eens negatief test op een zwangerschapstest (die negatief nooit 100% is, als dat je ook al niet weet...), is de kans wel groot dat je denkt: "Ik ben precies wat bijgekomen, maar dat moet aan wat anders liggen. Zwanger kan ik immers niet zijn, ik ben ongesteld en mijn test was negatief."

Wat een geluk trouwens dat het zo goed is afgelopen. Nu, je weet natuurlijk nooit. Wie weet wist ze het wel, verzweeg ze het en was ze gewoon oerdom bezig. Maar persoonlijk denk ik eerder dat ze bij de bevalling de grootste schrik en schuldgevoel van haar leven heeft gekregen.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 12:56

zal zij raar hebebn staan kijken zeg.

mijn vriendin kwam er ook pas achter na al 6 mnd zwanger te zijn, was ook gewoon ongesteld, was alelen iets aangekomen.......

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 23:14

ik zag het op tv.... hoe is het mogelijk he, en dan zie je mensen die gaan helemaal rustig aandoen enzo ( en niet meer paardrijden Tong uitsteken ) als ze zwanger zijn, en deze vrouw krijgt gewoon een kind terwijl ze kickbokst.... echt een apart verhaal !

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 10:11

verbazingwekkend

Myrz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 14:48

Afbeelding

ze lijken toch nog gezond te zijn.

Het is echt raar..vechten terwijl je zwanger bent en dan ook nog op 17-jarige leeftijd.. Clown

domdomdom

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 14:54

Ja heb het een paar x gelezen en gezien.

Niet normaal zeg, dat moet je toch merken lijkt mij?
Nouja niet dat ik er ervaring mee heb ofzo. Clown
Vind het echt verbijsterend dat ze zwanger heeft staan kickboksen. Moet toch een raar idee zijn?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:21

Fijn dat de kindje goed op de wereld is gekomen. Ben benieuwd naar haar verhaal. Wist ze er nou van of niet.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:25

Schoonzusje van vriendin van mij was ook bij de wedstrijd.
Ook hun zagen van boven af dat zij zwanger was.

Misschien was ze wel heel blind Scheve mond