Bush: nu draait hij toch echt door

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Bush: nu draait hij toch echt door

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 16:27

Citaat:
Bush tekent wet voor hardere verhoormethodes

WASHINGTON - De Amerikaanse president Bush heeft gisteren een wet ondertekend die hardere verhoormethodes en strengere vervolging toestaat voor terreurverdachten. De wet stelt regels vast voor de manier waarop een terreurverdachte kan worden ondervraagd.
Volgens mensenrechtenorganisaties zijn de regels zo complex, dat harde verhoormethodes die grenzen aan marteling zouden zijn toegestaan. Zo zou verdachten slaap kunnen worden onthouden en zouden ze bewust mogen worden onderkoeld.

Door de wet kan Bush een geheim CIA-programma voortzetten. Daardoor kunnen terreurverdachten worden verhoord die volgens de Amerikaanse regering belangrijke informatie hebben over mogelijke geplande aanslagen. ANP/RTR/AFP

http://www.pzc.nl/internationaal/buiten ... 748661.ece

Of te wel: Vanaf nu is het toegestaan een verdachte fysiek te mishandeling en hem te dwingen over te gaan tot bekentenissen. Op het tvnieuws gisteren zeiden ze nog dat onder de wet ook hoorde, dat je mensen met hun gezicht onder water mag houden. Het ondertekenen van het document was blijkbaar een klein stapje voor Bush, maar een grote stap voor de mensheid. Terug richting middeleeuwen dan wel te verstaan.

Wat vinden jullie hier nu van? Ikzelf vind dit nu wel de druppel. Bush 'bevrijdt' mensen van hun dictator omdat die zo slecht was, zoveel mensen martelde en onschuldig opsloot/vermoorde, maar hij is zelf wel dezelfde weg aan het opgaan. Of zou hij nu zo tot de wanhoop gedreven zijn, omdat zijn mooie sprookjesoorlog tegen het kwaad niet zo uitdraait zoals hij wilt?

Anoniem

Re: Bush: nu draait hij toch echt door

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:28

belachelijk.. hij draait idd echt door, en als hij dit allemaal met hun doet, en ze blijken er niets mee te maken te hebben? nou lekker dan..

rianne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:29

Tja ik vind het nogal dubbel. Terreurverdachten mogen van mij best streng verhoord worden. Maar het zijn wel mensen met gevoelens die worden ondervraagd. Maar volgens mij is Buh's wil wet ofzo.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:30

Dit is wel typisch Bush! Ik vind het zooo'n enge man he?! Die macht die hij heeft en zo verkeerd gebruikt.. Eersteklas eikel is het (zou ik nu ook op gepakt worden wegens tereurbedreiging Tong uitsteken )

Edit: wel erg penny-achtig geschreven... iets aangepast
Laatst bijgewerkt door Lame op 19-10-06 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:31

Waar moet het toch heen met die Bush... Ik hoop dat hij snel inziet dat dit niet de manier is, al ben ik bang dat dat niet zal gebeuren...

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:31

Bush heeft Saddam niet alleen opgepakt, hij is er blijkbaar ook bij in de leer gegaan... Echt, ik snap die man niet. Maar wat erger is, je doet er zo weinig aan... Hoog tijd voor nieuwe verkiezingen, weg met die enge man. De volgende president (ervan uitgaande dat Amerika deze keer iets zorgvuldiger is in zijn keuze) mag flink gaan puinruimen straks...

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:32

Hoe groot zal de kans zijn dat je onterecht bekend na dit soort praktijken?
Zo gaat langzaam de wereld echt kapot.
Staat het niet ergens (in de bijbel?): wat gij niet wil dat u geschied, doe dat ook een ander niet (oid)
hmm.... blijkbaar is Bush wat dat betreft boven anderen verheven denk ik. Dit gaat inderdaad wel veel te ver.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:34

En wat verschilt hij dan nog met zijn tegenpartijen?? Hij wil toch de goedheid zelf vertegenwoordigen? Nu blijkt helemaal wel dat hij geen haar beter is.. Slechter zelfs.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:35

Ik ben het geheel met de titel eens.. het wordt steeds gekker.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:37

Tja ik geloof dat de meeste mensen allang wisten dat Bush aan het doordraaien is. Maar dit slaat toch wel echt alles.

neetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:40

bush is idd aan het doordraaien. je kan hem beter risk cadeau doen waarmee hij iedereen kan aanvallen en oorlogje spelen. ipv het grootste en machtigste land van de wereld laten leiden.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:43

hammie schreef:
Tja ik geloof dat de meeste mensen allang wisten dat Bush aan het doordraaien is. Maar dit slaat toch wel echt alles.

en helaas zijn er nog steeds mensen die in hem geloven..

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:54

Citaat:
Bush 'bevrijdt' mensen van hun dictator omdat die zo slecht was, zoveel mensen martelde en onschuldig opsloot/vermoorde, maar hij is zelf wel dezelfde weg aan het opgaan. Of zou hij nu zo tot de wanhoop gedreven zijn, omdat zijn mooie sprookjesoorlog tegen het kwaad niet zo uitdraait zoals hij wilt?

Afgod

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:55

Die man gaat wel erg ver... Zo zie je wel wat "macht" met mensen kan doen, die kerel is helemaal gestoord man!

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 21:06

ik weet niet.. ik vind het wel 'goed' als terreurmensen zo streng worden aangepakt..

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 21:16

Even terzijde, maar bekend met de begrippen 'verdachte' en 'schuldige' bonney4evver?

Goh, het definitieve einde van de democratische rechtsstaat? Zo geef je de echte terroristen nog gelijk ook hè, je verlaagt je gewoon eveneens naar het niveau van een slechte, perverse en martelende samenleving. Terug naar af. En wat denken jullie, zal dit niet juist alleen maar meer agressie oproepen?

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 21:18

Die vent is gewoon hardstikke gestoord. Echt een walgelijke man. Eng dat zo iemand zoveel macht heeft...

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 23:47

En we zijn weer een stapje dichterbij een crisis... ik zit over een anderhalve week in Duitsland met een groep Amerikanen die uit heel Amerika komen. Ben benieuwd naar hun visie!

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 23:48

Echte terroristen genadeloos aanpakken.. dat mag hij (indirekt)van mij. Maarja, dat zullen dan wel de juisten moeten zijn.
En een dictator zal ie nooit worden..da's toch wel ff heel wat anders. Ik hou op zich van een vent 'with balls'.. maar deze zijn me iets te groot wel Cool

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 23:49

bonney4evver schreef:
ik weet niet.. ik vind het wel 'goed' als terreurmensen zo streng worden aangepakt..

Dit is de eerste stap op een hellend vlak en als het eenmaal begint te rollen, dan gaat het vaak heel snel.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 23:52

Dit slaat alles...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 23:58

als ge weet dat het veertienjarig meisje van vorige week ook een terreurverdachte was Knipoog

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 00:05

ik was nooit voor bush ik vind die kerel een beetje ziek in zijn hoofd!! Gestoord

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 00:07

En wat gebeurd er als Irak zegt: 'ons volk wordt mishandeld om een bekentenis los te krijgen en goh, toevallig hebben we hier nog een Amerikaanse soldaat zitten...'? Dan breekt de hel los, dan hebben we een WO 3 of dicht erbij. Dus waarom zou Bush het wel mogen...? Ik snap echt niet dat ie deze wet erdoor gekregen heeft.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 00:08

En zo bereikt Bush wat de terroristen wilden bereiken, een land wat steeds banger en paranoïder wordt.