maar niet in nederland hoor

maar in India

je kan er maar vroeg bij zijn denk ik zo
of de kids het zullen snappen geen idee

hier de link
http://nu.nl/news/846395/122/Seksuele_v ... uters.html
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ShirleyA schreef:Ik hoop eigenlijk dat ik ook nog iets zelf mag doen aan de opvoeding van mijn kind.... Straks heb je echt niets meer te doen als ouder.
Vanessa24 schreef:Er is volgens mij ook in Nederland de discussie ontstaan over seksuele voorlichting voor peuters, alleen wordt er dan niet verteld over aids en andere ziektes, maar wel over 'als een meisje een kort rokje aan heeft, of dat meisje dat draagt omdat ze het leuk vindt, of omdat ze seks zou willen'
Suziej schreef:Die kinderen kunnen nog nieteens fatsoenlijk schrijven. En dan nou al voorlichtingen.
ShirleyA schreef:Vanessa24 schreef:Er is volgens mij ook in Nederland de discussie ontstaan over seksuele voorlichting voor peuters, alleen wordt er dan niet verteld over aids en andere ziektes, maar wel over 'als een meisje een kort rokje aan heeft, of dat meisje dat draagt omdat ze het leuk vindt, of omdat ze seks zou willen'
Daar wil ik mijn kind van 6 ook nog niet mee lastig vallen. Dat kan hij zich nu nog niet bedenken. Ik vind dat de overhied eens op moet houden met t pamperen v onze kinderen! Ik bepaal zelf wel wat en wanneer ik m vertel! Het is mijn kind en ik voel heus wel aan waar hij toe is en dat zal bij de meeste ouders wel lukken. Nogmaals ik vind dat er nog wel wat de taak vd ouder moet blijven.
Esmeralda schreef:Suziej schreef:Die kinderen kunnen nog nieteens fatsoenlijk schrijven. En dan nou al voorlichtingen.
je moet eens weten hoeveel mensen sex hebben, zonder dat ze kunnen schrijven![]()
![]()
slimmerik schreef:In een land waar zo veel aids voorkomt vind ik het nog niet eens zo'n slecht idee. Vaak is het in die landen zo dat de ouders geen enkele vorm van onderwijs of voorlichting gehad hebben. Dan kun je als overheid idd die taak op je nemen. En het is natuurlijk zo dat het gedaan wordt op het niveau wat die kinderen kunnen snappen en kunnen verwerken.
Helemaal niet zo'n slecht idee vind ik.
Hier in Nederland gebeurt het al lang. Laat je niet wijsmaken dat een kind van 5 jaar nog denkt dat de baby's met de ooievaar gebracht worden![]()
15 jaar geleden toen ik zwanger was van mijn dochter werd ik uitgenodigd in de kleuterklas van mijn zoontje van 4 jaar. Het thema in de klas was “baby’s krijgen”. Ik maakte me best zorgen over de vragen die die kleuters mij zouden kunnen stellen. Maar ze wisten het allemaal al: als de baby in je buik komt is het zo groot als een potloodstreepje en bij mij was het al een kindje met zijn duimpje in de mond.
Nou wat is hier nou verkeerd aan?? Er zijn best verantwoorde manieren om ook peuters sexuele voorlichting te geven. De basis mag gerust bij de school liggen. Gewoon omdat niet alle ouders er even gemakkelijk mee om (kunnen) gaan. En natuurlijk blijft het kind ondanks/dankzij dat gewoon kind !
faye schreef:Als je seksuele voorlichting wil geven moet je wel verder gaan dan dat. En ik zou dat niet accepteren van een school op die leeftijd. Dan maar prive onderwijs thuis
slimmerik schreef:Nee, je moet sexuele voorlichting aanpassen aan de begrippen die een kind kan opbrengen. Dus aanpassen aan de leeftijd. Mag toch logisch zijn dat een kind van 12 jaar meer en anders voorgelicht kan worden dan een kind van 5.
Ik weet niet hoe oud je kind of kinderen zijn maar ik wens je veel succes met het vinden van een school. Ook van kinderen uit mijn familie die op veel verschillende basisscholen zitten hoor ik zulke verhalen![]()
Maar vind je het in een land als India niet belangrijk dan?
slimmerik schreef:Ik blijf het wel vreemd vinden dat er mensen zijn die sexuele voorlichting zien als het eind van het kind-zijn.
Bovendien zou je eens aan een klas van kinderen van 16 jaar moeten vragen hoeveel van hen sexuele voorlichting van hun ouders heeft gehad......
ShirleyA schreef:Ik hoop eigenlijk dat ik ook nog iets zelf mag doen aan de opvoeding van mijn kind.... Straks heb je echt niets meer te doen als ouder.