Moslimziekenhuis in Rotterdam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissJ

Moslimziekenhuis in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 15:22

Kritiek op plan voor moslimziekenhuis
Het plan voor een speciaal ziekenhuis voor moslims in Rotterdam, wekt veel kritiek. Dat blijkt uit een rondgang door het AD. Critici noemen het 'een stap terug naar de middeleeuwen'.

Apartheid
Leefbaar Rotterdam zegt alles in het werk te stellen om dit te voorkomen. Kamerlid Wilders noemt het een apartheidsproject. Het Rotterdamse Sint Franciscus Gasthuis waarschuwt voor segregatie in de zorg. De bestuursvoorzitter wijst erop dat ook zíjn ziekenhuis een moslimgebedsruimte heeft. Met gescheiden wasruimten voor mannen en vrouwen. "En we hebben ook halalvoedsel. Eigenlijk alles wat Sturkenboom biedt, hebben wij al."

Sturkenboom
De Rotterdamse ondernemer Sturkenboom wil het ziekenhuis binnen twee jaar openen. Hij moet nog om de tafel met verzekeraars. Hij wuift de kritiek weg: "We houden alleen maar rekening met mensen." Het plan behelst een groot ziekenhuis met gescheiden afdelingen voor mannen en vrouwen. Er komen gebedsruimten en het eten wordt er halal bereid, dus volgens de islamitische regels. "Maar ook niet-moslims zijn welkom."

Inspectie
De gemeente Rotterdam zegt geen problemen te voorzien, als alles volgens de wettelijke bepalingen wordt geregeld. "De kwaliteit van de zorg moet natuurlijk in orde zijn. Daarvoor hebben we in Nederland een prima inspectiedienst." De NVZ vereniging van ziekenhuizen is het daarmee eens.

Overgenomen van rtlnieuws.nl

Ik ben het eigenlijk wel eens met de kritiek. Vind het een bizar plan om een apart ziekenhuis voor Moslims te openen. Wat is daar de toegevoegde waarde van?

Guess001

Re: Moslimziekenhuis in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 15:25

Ten eerste is het een plan.
Ten tweede is het plan bedacht door een autochtoon die ergens lekker veel geld aan denkt te kunnen gaan verdienen.
Ten derde lopen de plannen van Sturkenboom wel vaker op niets uit, zoek maar na. Haha!

Maar hey, als we maar weer kunnen moslim-bashen?

_loekie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 15:26

Hahaha hier kan ik alleen maar heel hard om lachen.
Woon ik nou nog in Nederland of niet?
Verder niets tegen moslims of autochtone mensen, maar ze maken het nu echt te gek.
Laatst bijgewerkt door _loekie_ op 28-09-06 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 15:27

Verward
Wie is er aan het moslim bashen dan?
Het is idd een plan, dat klopt als een bus. Dat staat er ook boven. Knipoog Maar ik vind het plan belachelijk. Is dat meteen maar weer bashen? Vreemde redenatie.
Ik zie persoonlijk niet in wat er mis is met onze gezondheidszorg, welk geloof je ook aanhangt.

Maar geef nou eens antwoord op de vraag wat voor toegevoegde waarde dit heeft.

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 15:30

ach ik wil wel me menig geven maar dan krijg ik weer op me kop van een mod

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 15:30

Als jij gewoon netjes je mening geeft zie ik niet in wat de mods daar op tegen kunnen hebben. Knipoog

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 15:30

totaal geen toegevoegde waarde... maar wel dat de "normale" ziekenhuizen straks moeten bezuinigen omdat dit soort acties weer geld wegneemt...... lekker hoor....

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 15:32

Paul Sturkenboom heeft plannen: hij wil een keten van geprivatiseerde ziekenhuizen opzetten en zodoende de Nederlandse gezondheidszorg moderniseren.

Ik ben sowieso tegen privatisering in de zorg, dusss...

Maar zoek bijv. eens op 'Sturkenboom' en 'Slotervaart'. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Guess001 op 28-09-06 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 15:33

Ik vind dit een beetje naar apartheid rieken. En of dat nou een goede ontwikkeling is?

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 15:34

Bealy schreef:
Paul Sturkenboom heeft plannen: hij wil een keten van geprivatiseerde ziekenhuizen opzetten en zodoende de Nederlandse gezondheidszorg moderniseren.

Ik ben sowieso tegen privatisering in de zorg, dusss...

Nog steeds geen uitleg voor die vreemde suggestie in je eerste post. Knipoog

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 15:34

Waarom is er behoefte aan zo'n apart ziekenhuis?
En de vraag die daarna bij mij opkomt: kun je daar dan als niet-moslim ook behandeld worden?
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 28-09-06 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 15:34

Apartheid? Een particulier initiatief?

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 15:35

Nicole288 schreef:
Waarom is er behoefte aan zo'n apart ziekenhuis?
En de vraag die daarna bij mij opkomt: kun je daar dan als niet-moslin ook behandeld worden?

Wie zegt dat die behoefte er is dan? Sturkenboom heeft gewoon een plan, zijn geldalarm is aan het rinkelen.

MissJ, die 'we' bedoel ik in het algemeen. Zie diverse reacties op dit bericht op diverse sites.

Nogmaals: dit is een particulier plan van een autochtoon!
Laatst bijgewerkt door Guess001 op 28-09-06 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 15:35

Bealy schreef:
Apartheid? Een particulier initiatief?

Een apart ziekenhuis voor een geloofsstroming. Knipoog

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 15:37

De reacties op andere sites ken ik niet. Dus het communiceert denk ik makkelijker om je tot deze discussie te beperken. Knipoog

chitra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 15:38

Ik vind het dus echt totaal nergens op slaan!
we willen toch dat de buitenlanders integreren?
en toch bouwen ze allemaal dingen waardoor ze nog minder reden hebben om te integreren!
als ze zo nodig in een moslim ziekenhuis willen liggen, gaan ze toch lekker terug naar hun eigen land?

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 15:38

Ik moet hier toch wel om lachen. Nagelbijten / Gniffelen

Moslimziekenhuis, hoe komen ze erop. *LOL* Krijgen we binnenkort ook moslimvoetbal? Moslimauto's? *LOL*

Van mij mogen ze, zolang ze niet gaan bezuinigen op andere dingen en geld stoppen in moslimziekenhuizen.

Voor't zelfde geld komt der niets, tis een plan. Vork

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 15:39

@Nicole288:

MissJ schreef:
"Maar ook niet-moslims zijn welkom."

Overgenomen van rtlnieuws.nl

Knipoog

ben hier overigens zelf tegen, al willen ze hun eigen gewoonten behouden, kunnen ze ook gewoon naar hun eigen land terug keren, ze moeten gewoon blij zijn met de goede zorg die ze in de ''gewone'' ziekenhuizen krijgen, dat is al verbetering genoeg voor die mensen..

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 15:43

oke, als het idd een idee is dat niet uit de samenleving zelf komt is het zonde dat het op deze manier besproken wordt, want het wekt wel reacties op zoals bijv hierboven van chitra. Het lijkt alsof moslims zichzelf verder willen distantiëren, terwijl daar in dit geval dus geen sprake van is?

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 15:45

Jij snapt mijn punt Nicole. Ja Het is gewoon een particulier initiatief van een autochtoon, hij ziet geld.

MissJ, bij 'apartheid' is er altijd nog sprake van een door de overheid opgelegde segregatie en daar is hier dus geen sprake van.

Was de VVD niet zo voor marktwerking in de zorg? Knipoog

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 15:47

Wat een onzin.
Nederland wil toch die apartheid KWIJT?
Dan moeten ze er vooral een moslimziekenhuis gaan neerzetten Gestoord

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 15:48

ik vind het totaal nergens op slaan! ik werd er zelfs een beetje boos van toen ik het hoorde.
Ik werk zelf in een ziekenhuis en de meeste moslims zonderen zich helemaal af altijd. gordijntje dicht, het liefst in een 1persoonskamertje en alleen als mijn collega (die ook moslims is) komt kunnen ze opeens wel hun mond open trekken en vriendelijk doen. Sommige ook niet hoor! ik wil ze niet over 1 kam gaan scheren want er zijn ook zat moslims die wél sociaal kunnen zijn op een kamer. Ik zie trouwens ook totaal geen reden waarom er een moslimziekenhuis zou moeten komen..... Aan het eten kan het niet liggen want alles wordt hallal gemaakt en vegetarisch. Bezoekersaantal is meestal wel een probleem, aangezien je niet raar op hoeft te kijken als ze met z'n 20en aankomen met kleine kinderen erbij.
We zijn toch een multiculturele samenleving! kan je daar niet in leven dan ga je maar weg! Daar kies je voor als je naar Nederland gaat... Zo komt er van de integratie al helemaal niks terecht! Wij hebben ons ook al aangepast met moskeeën, islamitische slagerijen en noem maar op, omdat dat volgens de koran moet. Maar om nou een moslimziekenhuis neer te gaan zetten, als-je-blieft zeg!!!!!! Volgens mij was er ook een joodse ziekenhuis?! vind ik ook al helemaal nergens op slaan... je bent ziek, je moet geholpen worden en beter worden of je nou turk, moslim, jood, christen of wat dan ook bent. Je blijft hetzelfde lichaam dat behandeld moet worden.
Ik dacht trouwens dat we bezig waren met bezuinigingen..... Rolleyes

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 15:49

Hoe willen ze dat gaan doen?
Komt een Nederlander zwaar gewond binnen, nee mag niet jij bent geen moslim? Verward
beetje gestoord, we zouden dat eens anders moeten doen zeg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 15:51

Ik ben ook tegen het plan. Zo kunnen we nog wel langer doorgaan. Neem nou KPN met z'n moslimmobieltje. Het word toch te achterlijk voor woorden? Laat die mensen lekker Nederlands leren en naar Nederlandse maatstaven gaan leven! Oprotten met dat gezeik over moslim dit moslim dat! Staks moeten onze kinderen nog verplicht Arabisch leren op school omdat ze ons anders niet kunnen verstaan! Zij wonen in Nederland, ze zorgen er maar voor dat ze zich aanpassen. Zo moeilijk is dat niet hoor! Kijken hoe leuk hun het gaan vinden als alle Nederlanders naar een Islamitisch land gaan en vervolgens Nederlandse ziekenhuizen, winkels, scholen etc gaan openen. Vervolgens gooien we onze kinderen de hele dag op straat want ja, kinderen heb je toch zeker niet gekregen om op te voeden toch? En als onze kinderen weer eens ellende uithalen ten koste van andere mensen hun geld, ach wat maakt het uit. De politie en de scholen moeten ze maar opvoeden. En Arabisch leren praten? Bwha, doe niet zo mal! Hoe kom je erbij! Als je toch op iedere hoek een Hollandse winkel hebt hoef je je in de arabische wereld niet verstaanbaar hoeven te maken hoor.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 15:54

Wat ik altijd merk in dit soort discussies, is opmerkingen als 'dan moeten ze maar terug naar hun eigen land'. Naar mijn mening een beetje kort door de bocht. We hebben 30 jaar geleden zelf deze mensen naar Nederland gehaald om het werk te doen dat we zelf te min vonden.

En verplaats je eens in een ander. Stel je voor dat jij in Turkije zou wonen, dan zou je ook veel met andere Nederkanders omgaan die daar wonen, je zou zelf ook groepjes vormen, simpelweg omdat dit veiligheid biedt.

Dus voordat we dingen gaan roepen als 'dan moeten ze maar terug naar hun eigen land' verplaats je eens in de ander...