De Troonrede/ Miljoenennota..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yell

De Troonrede/ Miljoenennota..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-06 17:04

En zijn jullie onder indruk van de 'positieve' troonrede?

De daling van de werkloosheid. De begroting van de overheid. Winstbelasting verlagen voor bedrijven.

Hoe denken jullie erover?

Ik moet het eerst zien.. Dan geloven.

Wel apart dat het over de kinderopvang pas na de verkiezingen word bepaald.

_Nicky

Re: De Troonrede/ Miljoenennota..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 18:12

Het klinkt allemaal mooi, maar zoals je al zei: eerst zien, dan geloven!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 21:17

Hmm, die daling van de werkloosheid is een feit. Haha! Ik hoop dat dit beleid na de verkiezingen verder gevoerd wordt, en niet dat al het geld door een bepaalde draaikont weer over de balk gesmeten wordt.

floortje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 16:36

nou het is idd eerst zien dan geloven. Al verbaas ik me er weer over; dat de burgers die het al zo rijk hebben er het meest op voorruit gaan maar liefst 3%!!!!! belachelijk, die zouden juist het meest moeten inleveren. Kan me hier zo Boos! over maken!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 17:22

ja maar zo zal het altijd blijven, rijker worden alleen maar rijker, en armen alleen maar armer..

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 17:58

Ik hoop het!
Ik wil nu niet pessimistisch gaan doen en zeggen: 'daar komt toch niets van terecht', want je moet die mensen toch ook een keer een kans geven.
Het zou echt fijn zijn als het in 2007 allemaal goed gaat lopen. Lachen

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-06 23:44

Ik vind wel.. na alles wat er ingeleverd is, is die ene procent en die paar 'voordelige' dingen wel belachelijk!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 00:34

Helemaal gelijk Yvoniej, je kan iedereen veel beter pak hem beet 10% lastenverlichting geven, dan nog minstens 2,5% loonsverhoging erbij Ja

Dan kunnen we straks tenminste met z'n allen weer klagen dat de inflatie door het plafond gaat, dat onze concurrentiepositie naar de knoppen is en dat het begrotingstekort gierend uit de klauw loopt.

We willen dat er meer geld uitgegeven wordt aan onderwijs, zorg, veiligheid, mobiliteit en noem maar op.
We willen dat er meer geld naar de minima gaat

Daarvoor moet er dan wel geld binnenkomen bij het rijk en dat gaat via de belastingen (direct en indirect), dan willen we ook nog lastenverlaging en vinden we die 1% te weinig (dat gaat door minder belasting te innen) en tegelijk vinden we het ook wel verstandig dat het begrotingstekort zo klein mogelijk is en zelfs liever een overschot is in verband met de te verwachten vergrijzing en de daaruit voortvloeiende kosten (die we liever ook niet afwentelen op de ouderen door ze extra belasting te laten betalen)

Begroten is nou eenmaal keuzes maken en wil je meer lastenverlaging (nog onafhankelijk van de vraag of dat in deze economische situatie verstandig is), dan moet je accepteren dat er ergens anders in de begroting minder geld uitgegeven kan worden.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 00:36

Ja alleen heb ik niet altijd het idee dat al het geld van de overheid nou echt nuttig besteed word..

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 01:00

Dat mag ik hopen Haha!

Wat voor jou niet nuttig is, kan voor een andere groep wel weer heel nuttig zijn, een overheid moet met de hele bevolking rekening houden.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 11:20

Ik ben er de afgelopen tijd achter gekomen dat er nog heel veel bezuinigd kan worden bij de overheid. Niet zo goed voor de werkeloosheid, wel een stuk beter voor de collectieve portemonnee en voor de gemoedrust van de Nederlandse bevolking Knipoog

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 11:25

Alle kritiek op het kabinet blijkt toch niet geheel terecht. De zware bezuidigingen waren nodig omdat het economisch slecht ging met het land. Nu komen ze er langzaam weer bovenop.

Het meeste geld gaat naar gezinnen met kinderen. Niet meer dan terecht dat is de toekomst van de samenleving. En ik ben dan ook zeer te spreken over het aantrekken van de economie, lagere werkeloosheid en minder mensen in de uitkering.

Hoop dat bos niet aan de macht komt met zijn vreselijke plannen. Aan sinterklaas spelen op korte termijn heb je niets. Dit kabinet kijkt tenminste naar de lange termijn.

Ik denk dat ze over sommige zware onderwerpen niet mogen zeggen omdat het geen echt kabinet meer is. Dat moet het nieuwe kabinet straks gaan doen.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 11:27

Karl66 schreef:
Dat mag ik hopen Haha!

Wat voor jou niet nuttig is, kan voor een andere groep wel weer heel nuttig zijn, een overheid moet met de hele bevolking rekening houden.

ik heb het meer over de aso-salarissen van de 'regering'.
Komt mij niet ten goede.

En wat dacht je van het intrekken van de groenestroom regeling voor de boeren? Die er eerst voor kapitalen aan machines heeft neergezet.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 11:43

Dat onze economie groeit is niet zo verwonderlijk hoor, gezien de economische ontwikkelingen binnen de EU.

Laat er maar eens flink bezuinigd worden binnen de overheid zelf, de bureaucratie moet eindelijk eens flink aangepakt worden! Ook de zelfverrijking aan de top moet eens aan banden gelegd worden.

Overigens heb ik er enorm veel vertrouwen in hoor, ik ben enorm positief ingesteld. En als ik het allemaal echt niet meer zie zitten en verandering wil ga ik me daar wel actief mee bezighouden i.p.v. te zitten zeiken op een forum. Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 14:10

joostvangestel schreef:
Ik ben er de afgelopen tijd achter gekomen dat er nog heel veel bezuinigd kan worden bij de overheid. Niet zo goed voor de werkeloosheid, wel een stuk beter voor de collectieve portemonnee en voor de gemoedrust van de Nederlandse bevolking ;)

Haha!
Absoluut! Die lui doen niets als zich overal mee bemoeien over futuliteiten en maken het leven onnodig moeilijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 14:20

Ach werkloosheid is gedaald, maar de groep 45+ is nog even zo groot. Ik ben ook werkloos, maar sta niet geregistreerd, heb geen uitkering, ik denk velen met mij. Zo waarheidsgetrouw zijn de cijfers niet.

Verder moet ik het nog zien. Jammer dat we met zijn allen zoveel extra aan ziektenkosten zijn gaan betalen en dat de zorg met een schijntje wordt afgescheept. Jammer dat het gezamelijke wat wij meer moeten betalen niet in een pot terecht komt om ook daadwerkelijk de zorg financieel te steunen. Lijkt alsof het extra betalen niet bedoeld is voor de zorg maar om een ander stokpaardje te spekken.

Als de armen er 3% beter op worden, hebben ze meer te besteden en dat is ook goed voor de economie, meer eten en kleding kan er worden gekocht. De rijken zullen wat extra dineetjes tijdens hun overzeese vakanties nemen, ach die merken die paar honderd euries extra niet eens.

Maar goed wel duidelijk op wie ik zal gaan stemmen..... Clown

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 23:23

Te klagen valt er altijd wel wat en het is toch nooit allemaal zoals ik het wil...
Verrassend was de troonrede/miljoenennota ook niet echt.
Het enige verrasende was dat het niet zo'n feestbegroting was als sommige misschien gehoopt of verwacht hadden.
Dat vind ik netjes want het was heel makkelijk geweest om net voor de verkiezingen flink met geld te smijten.
De regering gaat dus gewoon op dezelfde (in mijn ogen) succesvolle weg verder en laat zich niet gek maken.
Natuurlijk zijn er wel dingen waar van mij meer geld aan besteed mag worden maarja dat geld moet ook ergens vandaan komen en om nou het begrotingstekort maar weer te laten oplopen die "erfenis" kost ons al genoeg geld.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 23:32

En dan zijn er ook nog de nodige economen van naam en faam die vinden dat de regering teveel geld uitdeelt en te weinig aan het begrotingstekort doet Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 13:19

Yvonniej schreef:
Komt mij niet ten goede.

Aso-salarissen?
Die mensen maken werkweken die bij een gemiddelde burger niet eens in de wildste fantasiën voorkomen. Bovendien zouden ze met dezelfde werkintensiteit en hoge mate van verantwoordelijkheden vele malen meer verdienen in het bedrijfsleven.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 15:04

Nou, in het bedrijfsleven zijn mensen met net zoveel werkuren, intensiteit en hoge mate van verantwoordelijkheden. MAar die krijgen lang niet allemaal zo'n salaris.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 15:10

Vast wel, maar dat is voor het bedrijfsleven dan een zwaaronderbetaalde uitzondering. Zelfs bij de overheid en de semi-overheid zijn er genoeg directeuren die meer verdienen dan de minister president.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 15:45

Aimee schreef:
Yvonniej schreef:
Komt mij niet ten goede.

Aso-salarissen?
Die mensen maken werkweken die bij een gemiddelde burger niet eens in de wildste fantasiën voorkomen. Bovendien zouden ze met dezelfde werkintensiteit en hoge mate van verantwoordelijkheden vele malen meer verdienen in het bedrijfsleven.

Er zijn voldoende mensen (bijv met een heel verantwoordelijke functie) die minstens zoveel werken. En die echt niet zoveel verdienen.. Ik ken er zat..

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 16:37

De meeste mensen die ik ken verdienen minder, maar dat wil nog niet zeggen dat het een aso-salaris is, of dat het veel te veel in verhouding tot de functie is.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 22:48

Karl66 schreef:
De meeste mensen die ik ken verdienen minder, maar dat wil nog niet zeggen dat het een aso-salaris is, of dat het veel te veel in verhouding tot de functie is.

misschien connectie's bij de overheid? Knipoog

Ik vind dat er veel met geld word gesmeten naar verkeerde dingen.. Of te weinig naar de goede.. is net hoe je het wil zien.

Maar het is al beter dan een tijdje geleden.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 23:00

Oh, ik vind ook dat er veel te veel geld weggesmeten wordt naar in mijn ogen onnodige zaken, maar ik realiseer me wel dat ze niet alleen met mijn wensen rekening moeten houden maar met die van alle nederlanders. En dus accepteer ik dat er veel geld naar terreinen gaat die andere mensen belangrijk vinden.