Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Toen ik dit las was ik met stomheid verslagen. Ik heb altijd gedacht dat Bush een volslagen idioot was maar dit...
xKatleentjex schreef:Na de eerste wereldoorlog werd er een gebouwtje in België opgericht, waar in 4 talen in het groot opstond: NOOIT MEER OORLOG.
Ja hoor, de mensen hadden hun lesje geleerd. Zoveel leed, zoveel honger, zoveel onnodige slachtoffers en haat, het mocht nooit meer gebeuren.
Jaren later kwam een andere groep af met het beroemde zinnetje: "Wir haben es nicht gewusst." Een tweede wereldoorlog, ook begonnen met een droom van enkele, te streven naar hun ideaalbeeld, een wereld in 1 groot rijk, een leider, en een zuivere bevolking. De rest die niet in het plaatje pasten, daar zouden ze ook wel eens even korte metten mee maken.
Jaren later en miljoenen doden later, verwoestingen, verdeeldheid, en nog meer aangewakkerde haat moesten ook zij zien hoe hun levensdroom aan diggelen werd geslagen door iets wat men de echte realiteit noemt.
En nu komt er weer iemand "hé, laten we even een derde wereldoorlog houden en oorlogje spelen met het Midden-Oosten!( en deeltje Azie)"
Zouden ze in Amerika ook Europese geschiedenis krijgen? Of zouden hun boeken over de tweede oorlog daar niet verder komen als "Amerika kwam aan in Europa, joeg de Duitsers weg en hielp Europa de oorlog winnen." Zouden ze niet beseffen dat men al twee keer heeft geprobeert om via een wereldoorlog te krijgen wat men wil, en dat men twee keer zoveel ontelbare slachtoffers er voor heeft moeten opofferen?
En dan nog, wat is hij van plan? Denkt hij dat als hij die landen zo hard gaat aanvallen, dat die mensen daar geen degelijke wapens hebben om zich terug te verdedigen en gewoon braaf in hun huisjes blijven zitten om te zien hoe alles platgebombardeerd wordt? Denkt hij nu echt dat hij niet meer haat en aanslagen gaat aanwoekeren? Of is hij misschien van plan om een paar kernbommen te maken en voor de zekerheid gewoon het hele Midden-Oosten(en N-Korea) tot de laatste man uit te roeien, zodat ze zeker overwonnen zijn?
Sammie schreef:@sullie de wereldse geschiedenis is in Amerika een stuk beperkter dan hier. WoII begint daar met de aanval op Pearl harbor. Vietnam en golfoorlog 1 wordt vermeden. De burgeroorlog van amerika wordt afhankelijk van waar je woont zus of zo verteld. De onafhankelijkheidsoorlog wordt geglorificeerd.
kiwiko, een paar hersencellen? Ik geloof dat ze die daar al JAREN niet meer hebben.