Presidentskandidaat VS verklaart WOIII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Romeotje

Presidentskandidaat VS verklaart WOIII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 01:53

Newt Gingrich, een republikeinse politicus in de Verenigde Staten, vindt dat de VS harder moeten optreden tegen schurkenstaten als Iran, Noord-Korea en Syrië. Hij is in de race voor het presidentschap en als hij gekozen wordt, zal hij naar eigen zeggen de "Derde Wereldoorlog" beginnen.

Hij wil zich met deze uitspraken profileren als sterke kandidaat voor de Amerikaanse verkiezingen van 2008. Daarin neemt hij het onder andere op tegen de voormalige burgemeester van New York, Rudy Giuliani, en tegen senator John McCain. Gingrich was vier jaar lang voorzitter van het Huis van Afgevaardigden. Daarna werd hij medewerker van het ministerie van Defensie.

Hij staat erom bekend om direct, confronterend en polariserend te zijn. Hij prees de huidige president George Bush voor zijn "moed en vastberadenheid" in de strijd tegen terreur, maar heeft ook kritiek op zijn beleid. Dankzij Bush is er volgens hem een anti-Amerikaanse coalitie ontstaan, bestaande uit al-Qaeda, Iran, Syrië, Hamas, Hezbollah, Taliban, Venezuela en Saudi-Arabië.

Volgens hem is de strategie van Bush "niet verkeerd, maar ze faalt omdat ze niet beantwoordt aan de schaal van Wereldoorlog III, een oorlog tussen het Westen en de krachten van de Islam. De strategie van Bush is geen antwoord op de uitdagingen die voor ons staan. We moeten veel meer doen dan we ons tot nu toe hebben ingebeeld". Gingrich wil dat er drastisch meer geld zal gaan naar het leger en naar veiligheidsdiensten. Daarnaast moeten de grenzen van de VS verstevigd worden, en moet een oorlogsmodel aangenomen worden waarbij alle beslissingen van het land beter gecoördineerd worden.

Bron: Fok.nl

Toen ik dit las was ik met stomheid verslagen. Ik heb altijd gedacht dat Bush een volslagen idioot was maar dit...

eefken

Re: Presidentskandidaat VS verklaart WOIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 01:58

Wow, dat is niet niets...

Ik vraag me alleen af hoe het Amerikaanse volk hierop reageerd. Ik dacht dat ze Bush al kwijt wilden omwille van de oorlog...?

Romeotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 02:20

Dat klopt, maarja je hebt er altijd gekken bij zitten. Ik maak mij er neit zo'n zorgen over dat hij daadwerkelijk gekozen word, zoveel krediet krijgen de amerikanen nog wel van mij. Waar ik me wel zorgen over maak is het feit dat dit soort ideen nu al bij een presidentskandidaat liggen.

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 02:35

Um, hij is niet echt een presidentskandidaat, hoor. De verkiezingen zijn sowieso pas in 2008. Je hebt eerst nog primaries. Overigens is dit natuurlijk ook maar een uitspraak, het lijkt me sterk dat hij dit echt zo erg van plan is.

unicorn1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 02:46

Dat er gewoon al mensen zijn die zulk soort dingen zeggen! Er zijn natuurlijk genoeg gekken maar zulke uitspraken zijn toch echt niet normaal.Ik ben sowieso allergisch voor mensen die hele bevolkingsgroepen veroordelen door een paar uitschieters.Door agressie en haat lok je alleen maar meer reacties uit! Maarja, oorlog is ook lucratief he?

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 06:00

En als hij niet gekozen wordt, dan zorgen ze er zelf wel voor dat ze gekozen zijn. Dan zeggen ze gewoon dat er wat stemmachines kapot waren ofzo Schijnheilig

Wat een zieke gedachte zeg, als je een WOIII wilt beginnen...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 07:54

Tjees, nu ga ik steeds meer denken dat Americanen echt wat hersencellen missen..........

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 09:34

Citaat:
Toen ik dit las was ik met stomheid verslagen. Ik heb altijd gedacht dat Bush een volslagen idioot was maar dit...

Inderdaad zeg!!!
Het is niet te hopen dat Bush aan de macht blijft, maar op zo'n idioot zit natuurlijk ook niemand te wachten!!!!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 10:32

Ik stond al Verward toen ze Bush herkozen.

Ben benieuwd hoeveel steun zo'n gek krijgt.

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 10:39

Wat een idioot... die is echt volslagen hersenloos.
Ik hoop maar dat hij de primairies niet door komt...

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 10:42

Wat een idioot. Nagelbijten / Gniffelen

Die kerel mist gewoon zo'n 3 kwart aan hersencellen. Rolleyes

Zolang het niet gebeurd vindt ik het best, als der maar niets hier gebeurt.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 10:45

Ik hoop dat de democraten totaal andere punten hebben en dat hun weer een president krijgen...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 10:52

Na de eerste wereldoorlog werd er een gebouwtje in België opgericht, waar in 4 talen in het groot opstond: NOOIT MEER OORLOG.
Ja hoor, de mensen hadden hun lesje geleerd. Zoveel leed, zoveel honger, zoveel onnodige slachtoffers en haat, het mocht nooit meer gebeuren.

Jaren later kwam een andere groep af met het beroemde zinnetje: "Wir haben es nicht gewusst." Een tweede wereldoorlog, ook begonnen met een droom van enkele, te streven naar hun ideaalbeeld, een wereld in 1 groot rijk, een leider, en een zuivere bevolking. De rest die niet in het plaatje pasten, daar zouden ze ook wel eens even korte metten mee maken.
Jaren later en miljoenen doden later, verwoestingen, verdeeldheid, en nog meer aangewakkerde haat moesten ook zij zien hoe hun levensdroom aan diggelen werd geslagen door iets wat men de echte realiteit noemt.

En nu komt er weer iemand "hé, laten we even een derde wereldoorlog houden en oorlogje spelen met het Midden-Oosten!( en deeltje Azie) Ja "

Zouden ze in Amerika ook Europese geschiedenis krijgen? Of zouden hun boeken over de tweede oorlog daar niet verder komen als "Amerika kwam aan in Europa, joeg de Duitsers weg en hielp Europa de oorlog winnen." Zouden ze niet beseffen dat men al twee keer heeft geprobeert om via een wereldoorlog te krijgen wat men wil, en dat men twee keer zoveel ontelbare slachtoffers er voor heeft moeten opofferen?

En dan nog, wat is hij van plan? Denkt hij dat als hij die landen zo hard gaat aanvallen, dat die mensen daar geen degelijke wapens hebben om zich terug te verdedigen en gewoon braaf in hun huisjes blijven zitten om te zien hoe alles platgebombardeerd wordt? Denkt hij nu echt dat hij niet meer haat en aanslagen gaat aanwoekeren? Of is hij misschien van plan om een paar kernbommen te maken en voor de zekerheid gewoon het hele Midden-Oosten(en N-Korea) tot de laatste man uit te roeien, zodat ze zeker overwonnen zijn?

Romeotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 12:27

Supertygertje>> zoals ik in mijn post boven de jouwe al zei. Ik ben niet echt bang dat hij gekozen word, zoveel krediet krijgen de Amerikanen nog wel van mij, maar het idee dat dit soort ideeen al zo hoog in de politiek zitten, dat vind ik erg eng.

En zelfs al komt het zo ver, denkt hij nou echt dat het net als WOI en WOII een duidelijk gevecht is zo van daar is het front daar moeten we vechten? ZE hebben nu al moeite met een onzichtbare vijand.

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 12:51

xKatleentjex schreef:
Na de eerste wereldoorlog werd er een gebouwtje in België opgericht, waar in 4 talen in het groot opstond: NOOIT MEER OORLOG.
Ja hoor, de mensen hadden hun lesje geleerd. Zoveel leed, zoveel honger, zoveel onnodige slachtoffers en haat, het mocht nooit meer gebeuren.

Jaren later kwam een andere groep af met het beroemde zinnetje: "Wir haben es nicht gewusst." Een tweede wereldoorlog, ook begonnen met een droom van enkele, te streven naar hun ideaalbeeld, een wereld in 1 groot rijk, een leider, en een zuivere bevolking. De rest die niet in het plaatje pasten, daar zouden ze ook wel eens even korte metten mee maken.
Jaren later en miljoenen doden later, verwoestingen, verdeeldheid, en nog meer aangewakkerde haat moesten ook zij zien hoe hun levensdroom aan diggelen werd geslagen door iets wat men de echte realiteit noemt.

En nu komt er weer iemand "hé, laten we even een derde wereldoorlog houden en oorlogje spelen met het Midden-Oosten!( en deeltje Azie) Ja "

Zouden ze in Amerika ook Europese geschiedenis krijgen? Of zouden hun boeken over de tweede oorlog daar niet verder komen als "Amerika kwam aan in Europa, joeg de Duitsers weg en hielp Europa de oorlog winnen." Zouden ze niet beseffen dat men al twee keer heeft geprobeert om via een wereldoorlog te krijgen wat men wil, en dat men twee keer zoveel ontelbare slachtoffers er voor heeft moeten opofferen?

En dan nog, wat is hij van plan? Denkt hij dat als hij die landen zo hard gaat aanvallen, dat die mensen daar geen degelijke wapens hebben om zich terug te verdedigen en gewoon braaf in hun huisjes blijven zitten om te zien hoe alles platgebombardeerd wordt? Denkt hij nu echt dat hij niet meer haat en aanslagen gaat aanwoekeren? Of is hij misschien van plan om een paar kernbommen te maken en voor de zekerheid gewoon het hele Midden-Oosten(en N-Korea) tot de laatste man uit te roeien, zodat ze zeker overwonnen zijn?

Wat betreft de Europese geschiedenis, ik kan me wel voorstellen dat de Amerikanen daar wel iets van weten, maar niet alles en dat natuurlijk van "their point of view".

In Nederland werd er altijd alles verteld over de Tweede Wereldoorlog, maar niks over de Eerste. Zo zie je maar weer, als JOUW land (bijna) niks met een oorlog te maken had, dan word er ook (bijna) niks over verteld. Uiteindelijk op de middelbare school kwam de Eerste Wereldoorlog pas aan bod.

Romeotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 17:05

ik ben wat betreft geschiedenislessen over eigen land op school het neit helemaal met je eens. Het enige wat je echt leert is wat er met Nederland gebeurde met WOII, maar verdere geschiedenis van nederland zelf word bijna niet behandeld, maar dat is een ander punt.

Het is ook neit erg dat de Amerikanen hun deel van de oorlog uitgebreider behandelen, dat is logisch, zeker in een patrionistisch land als Amerika. Maar dan mogen ze de hele genocide niet vergeten

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 18:21

Um wij krijgen hier volgens mij meer Europese geschiedenis dan jullie daar! En bovendien zijn de wereldoorlogen natuurlijk niet alleen Europese geschiedenis.

En ik denk dat mensen die zelf nooit een oorlog hebben mee gemaakt gewoon niet kunnen weten hoe vreselijk het is en daarom er makkelijker mee omgaan. Maar ik denk nog steeds dat deze man 0,0 kans maakt.

Dennis v m

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 17:48

die mensen zijn psychisch gestoord.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 17:49

wat een freak Nagelbijten / Gniffelen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 22:15

@sullie de wereldse geschiedenis is in Amerika een stuk beperkter dan hier. WoII begint daar met de aanval op Pearl harbor. Vietnam en golfoorlog 1 wordt vermeden. De burgeroorlog van amerika wordt afhankelijk van waar je woont zus of zo verteld. De onafhankelijkheidsoorlog wordt geglorificeerd.

kiwiko, een paar hersencellen? Ik geloof dat ze die daar al JAREN niet meer hebben.

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 23:45

Sammie schreef:
@sullie de wereldse geschiedenis is in Amerika een stuk beperkter dan hier. WoII begint daar met de aanval op Pearl harbor. Vietnam en golfoorlog 1 wordt vermeden. De burgeroorlog van amerika wordt afhankelijk van waar je woont zus of zo verteld. De onafhankelijkheidsoorlog wordt geglorificeerd.

kiwiko, een paar hersencellen? Ik geloof dat ze die daar al JAREN niet meer hebben.

Wat een rotopmerking, zeg. Ik wil wel weer terug naar Nederland, hoor, daar niet van. Maar om nou te zeggen dat ze geen hersencellen hebben? Die opmerking getuigt eerlijk gezegd niet van al te veel intelligentie.

En de geschiedenis die wij hier krijgen is echt niet zo beperkt. 'In Amerika' lijkt me ook een vreemd begrip, want dat is heus niet op elke school hetzelfde. Maar het niveau wat er op AP tests (nationale examens), gevraagd wordt ligt behoorlijk hoog. Tot in detail wordt de Europese, Amerikaanse en Wereld-geschiedenis behandeld. En daarbij wordt er heus niet alleen vanuit Amerika gekeken.

edit: dat wil niet zeggen dat de ideen van de deze meneer zeer 'bijzonder' zijn, maar in Nederland hebben we ook een paar bijzondere partijen, hoor!

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 13:47

wo 3.. hoe gek is die gozer Scheve mond
En wat bedoelt ie met de westerse wereld? Ik hoef er niet in betrokken te worden hoor!!!
Laat het maar lekker dus Amerika en Al Queda gaan...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 15:46

supertygertje.. dat het op scholen verschilt weet ik Knipoog Maar in het algemeen is het erg beperkt. Net zo dat ik vind dat er in het algemeen vrij veel domme Amerikaanse mensen wonen. Of ze dom worden gehouden door hun regering of dat ze zich enkel dom gedragen laat ik in het midden.

Ik hoop ook dat je snapt waarom ik het woord algemeen dik heb gedrukt.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 15:48

mijn god, de een is nog gekker dan de ander!!!!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 15:50

He bah. Helaas denken er meer Amerikanen op deze manier. De kans is er dat hij gekozen wordt