Jongens van 10 en 13 verkrachten kleuter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

avanoort

Jongens van 10 en 13 verkrachten kleuter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 13:07

Bron: www.nu.nl

GENEVE - Een vijfjarig meisje uit het dorpje Rhäzüns in het Zwitserse kanton Graubünden is verkracht door twee jongens van tien en dertien jaar. Zij hadden het kind meegenomen naar een parkeergarage en haar om beurten misbruikt, terwijl de ander het slachtoffertje vasthield.

De gebeurtenis speelde zich medio juni af, zei de openbaar aanklager in het kanton dinsdag. De zaak was tot dusver buiten de publiciteit gebleven, maar de aanklager reageerde op berichtgeving in de populaire krant Blick.

De twee kunnen niet vervolgd worden, zei de openbaar aanklager, omdat zij nog geen vijftien jaar zijn. Dat is in Zwitserland de leeftijd waarop strafvervolging mogelijk is. De jongens zijn echter wel verwijderd van de basisschool waarop zij zaten.

De jongste zit inmiddels op een andere school en de oudste is opgenomen in een therapeutisch centrum. Ook het slachtoffertje is naar een andere school gegaan.

---------------------------------------------------------
Waar gaan we toch heen in deze wereld?

esther_sonja

Re: Jongens van 10 en 13 verkrachten kleuter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:11

wat afgrijselijk...... Scheve mond
jongens van 10??? en 13??? niet meer normaal.... hebben zij daar echt zo behoefte aan? lijkt me niet toch?.... Scheve mond
lekker. zou je je kind niet eens buiten kunnen laten spelen, zonder dat je kind verkracht word.... op 5 jarige leeftijd nota bene...... Boos! ik vind het echt niet kunnen...

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:13

Op zo'n jonge leeftijd Wat kl**tz*kken !!!!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:13

niet vervolgd....... NIET VERVOLGD....... tja dan misschien niet door de overheid........ maar wel door mij (zou het mijn kind gebeuren) en geloof me, ik ga echt zitten

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:15

KiWiKo schreef:
niet vervolgd....... NIET VERVOLGD....... tja dan misschien niet door de overheid........ maar wel door mij (zou het mijn kind gebeuren) en geloof me, ik ga echt zitten

Ja het probleem is dan, dat je kind niet alleen verkracht is, maar ook zonder moeder zit.
Het rechtssysteem in Nederland achtervolgd jou dan echt wel.

Een oplossing zou ik zo 123 niet weten

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:16

Ik vraag me echt af hoe kinderen van die leeftijd op zulke ideeen kunnen komen...................... (misschien ooit slachtoffer geweest zelf, of teveel mtv videoclips gekeken ofzo?)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:17

tijdelijk Haha! en ik heb twee geweldige ouders Haha! Haha! dus dat is te overbruggen.......

maar ik zal dat tuig achtervolgen tot het einde van hun leven, wellicht binnen de kaders van de wet...... maar jongens wat zullen ze het slecht hebben

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:17

niet vervolgd omdat ze nog geen 15 zijn... als je oud genoeg bent om de misdaad te begaan dan ben je oud genoeg om vervolgd te worden!

En dan dacht ik dat het strafrecht in Nederland al krom in elkaar zat, ik heb hier echt geen woorden voor.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:18

Mijn moeder roept altijd, kind als ze mijn kleinkinderen iets aan doen ga ik er wel achteraan.
Ik heb toch het grootste deel van mijn leven achter de rug..

ik denk als ik tegen die tijd kleinkinderen heb hetzelfde zou doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:20

PFFF, waar gaat het heen met de wereld!! Op deze leeftijd al zulke ideeen, das niet gezond meer.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:27

Het is heel erg natuurlijk, maar ik kan me niet voorstellen dat jongetjes van 13 en zeker van 10 hier zelf mee komen, dikke kans dat ze het voorbeeld van iemand anders hebben gekregen (misschien zelf misbruikt).
Maar ik hoop dat er iig meer aan gedaan wordt dan alleen van school veranderen, intensieve begeleiding aan die jongens om te voorkomen dat ze het nooit meer doen lijkt me toch echt wel nodig.

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 13:27

Maar het meisje is getekend voor heel haar leven.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:33

Jezus, dat begrijp je toch niet?? Als kinderen op zulke jonge leeftijd al zoiets doen dan zit er iets goed mis bij hen!! Boos!

Ik kan ook écht niet begrijpen dat ze niet vervolgd worden, kan me dan ook helemaal vinden in wat KiWiKo zegt!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:34

odetteke schreef:
Ik vraag me echt af hoe kinderen van die leeftijd op zulke ideeen kunnen komen...................... (misschien ooit slachtoffer geweest zelf, of teveel mtv videoclips gekeken ofzo?)

nou inderdaad..

Wat afgrijselijk!

NikkiNik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:40

Kinderen van 10 en 13 beseffen best waar ze mee bezig zijn.... En dat ze misschien niet naar de gevangenis gaan, maar wel degelijk moeten leren dat dit niet kan.... Achterhalen waar dit gedrag vandaan komt, er direct wat aan doen, kinderen in therapie en opnieuw opvoeden. Keihard.......

Ik heb zelf een dochtertje van bijna anderhalf en ik heb geen idee hoe ik zou reageren (ik zou zeker helemaal door het lint gaan, oh JAAAAAA), maar ik zou er ALLES ALLES ALLES aan doen om die gasten aan te klagen en ze het leven zo moeilijk mogelijk maken. Iedereen die mijn dochtertje kwaad doet, heeft een enorm probleem, dat zeer zeker!!!!!!!!

Dit is niet normaal, weer een teken hoe de maatschappij in elkaar steekt, lijkt me.... Boos!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 13:53

Het moet toch écht niet gekker worden Scheve mond Ik zou trouwens ook niet een ouder willen zijn van zo'n kind wat het gedaan heeft zeg... Hoewel ze misschien niet de beste opvoeding hebben gegeven, maar daar kan ik niet over oordelen..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 14:22

Van dit soort berichten knijp ik mijn knieen tegen elkaar en zeg ik tegen het kleintje:'Blijf maar lekker veilig in mama's buik zitten dan!' Je kunt je kind gewoon niet eens meer laten buiten spelen, want zelfs kinderen verkrachten dus kinderen ... Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 14:29

Urielle schreef:
Van dit soort berichten knijp ik mijn knieen tegen elkaar en zeg ik tegen het kleintje:'Blijf maar lekker veilig in mama's buik zitten dan!' Je kunt je kind gewoon niet eens meer laten buiten spelen, want zelfs kinderen verkrachten dus kinderen ... Scheve mond

Inderdaad. Scheve mond

God, ik kan me niet herinneren dat ik op mijn 10de al behoefte had aan sex. Scheve mond Maar goed, ik ben dan ook geen jongen.
Maar toch.

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 14:41

Dat is het enige waar mannen aan kunnen denken. Bah, openbare castratie lijkt me een beter idee.

Lientjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 14:43

Jongens van 10 en 13.. En dan nog wel een kleuter. Jeetje kom op zeg, dat doe je toch niet.. Scheve mond

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 14:44

avanoort schreef:
Dat is het enige waar mannen aan kunnen denken. Bah, openbare castratie lijkt me een beter idee.

Dit zijn geen mannen, het zijn kinderen Verdrietig

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 14:49

Walgelijk gewoon. Dat zoiets kan. Kan me ook moeilijk voorstellen dat kinderen van 10 en 13 jaar al beseffen wat seks is, laat staan dat ze er behoefte aan hebben..
En dan gebeuren er zo'n dingen...
Ziekelijk gewoon..
En het ergste is dat die jongetjes niets gedaan kan worden omdat ze nog zo jong zijn. Wel ze zijn misschien jong maar ik heb de indruk dat ze goed genoeg wisten waarmee ze bezig waren ! Dan mogen ze daar ook voor gestraft worden wat mij betreft...
Jezus !!!

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 14:52

Dat gaat niet om sex...het is machtsmisbruik, ze kunnen het dus ze doen het.
Ze zien het immers overal...dus kunnen zij het ook.

Ik wordt misselijk van dit soort berichten. Ik heb 2 jochies en ik hoop ze er toch zo van te doordringen dat ze respect moeten hebben voor anderen en hoe om te gaan met meisjes.

Het zal je kind zijn die misbruikt wordt..... Verdrietig

En dan niet vervolgd? Daar kan ik met mijn pet niet bij.
Kinderen van 10 en 13 weten echt wel dat ze fout bezig zijn. En wat mij betreft mogen de ouders ook vervolgd worden. Als je kind zoiets uitvreet op zulk jonge leeftijd is er ergens een lesje - hoe om te gaan met anderen - overgeslagen.

Kinderen verkrachten kinderen....en ze mishandelen, en ze moorden....en dan moeten wij maar zien dat we onze kids veilig groot krijgen. Dit gebeurt niet alleen in het verre buitenland, maar ook hier on de grote steden en zelfs in Lutjebroek.
Je moet er boven op zitten, weten waar ze zijn en wat ze doen...en dan nog maar hopen dat het goed gaat als ze een hut bouwen met vriendjes.
Soms staat deze wereld me zo tegen...... Misselijk

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 14:54

Wie voedt die kinderen op Verward

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 14:55

Chans schreef:
niet vervolgd omdat ze nog geen 15 zijn... als je oud genoeg bent om de misdaad te begaan dan ben je oud genoeg om vervolgd te worden!
En dan dacht ik dat het strafrecht in Nederland al krom in elkaar zat, ik heb hier echt geen woorden voor.

ben ik het echt helemaal mee eens!