Ontvoerd meisje na 8 jaar vrij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Ontvoerd meisje na 8 jaar vrij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 21:38

bron: http://www.nu.nl/news/809209/21/Ontvoer ... _vrij.html

Citaat:
Ontvoerd Oostenrijks meisje na acht jaar vrij

Uitgegeven: 23 augustus 2006 21:07
Laatst gewijzigd: 23 augustus 2006 21:23

WENEN - Een Oostenrijks meisje dat ruim acht jaar geleden op 10-jarige leeftijd spoorloos was verdwenen, is woensdag levend teruggevonden. Ze is vermoedelijk jarenlang vastgehouden in een kelder in de omgeving van Wenen. Dat berichtte het Oostenrijkse persbureau APA.

Het meisje, de nu 18-jarige Natascha Kampusch, verdween op 2 april 1998 op weg naar school. Een grote zoekactie waarbij het gehele oosten van Oostenrijk werd uitgekamd, leverde geen enkele aanwijzing op, tot zij zich woensdag plotseling meldde bij de politie.

Wat moet zo'n meisje door een hel zijn gegaan. Komt naar mijn mening nooit meer goed met haar.
En wat moet er wel niet in die ouders omgaan. Die hadden hier natuurlijk nooit meer op gerekend.

ZzzeiN

Re: Ontvoerd meisje na 8 jaar vrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 21:41

Ja las het op teletekst, hoe kan iemand dat iemand aandoen ik snap dat nogsteeds niet.
ik denk dat iedereen dacht dat ze dood was maar toch stille hoop had.
Nouja gelukig is ze weer terug

Ronnoz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 21:42

Ik las het ja... ziek!! Ik denk ook dat zij er wel blijvende emotionele schade aan over moet houden... zo lang gevangen zitten, en dan ook nog in je puberjaren...

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 21:44

8 jaar, niet normaal! Bloos!
Ik wil niet weten wat er in de tussentijd met haar gebeurd is...

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 21:45

jakkes ik moet er niet aan denken om 8 jaar vast te moeten zitten Boos!
ik heb echt medelijden met haar !!

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 21:47

Echt verschrikkelijk
Maar ze is nu weer thuis en hopen dat ze nog een zo gelukkig mogelijk leven mag/kan leiden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 21:51

wow.. die famielie had de hoop natuurlijka llang al opgegeven,wat goed dat ze nog leeft en dat ze zelf de moed ook niet heeft opgegeven zeg! die heeft gewoon haar puberteit meegemaakt in een kelder bij mensen die haar ontvoert hadden..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 21:53

lijkt me niet dat zij nog zo gelukkig zal zijn, ze zal wel niet meer naar school geweest zijn en heeft geen vrienden of niets meer! ze kent haar ouders nog amper..

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 22:09

Wow, het lijkt mij ook niet dat ze happy zal zijn, haar hele jeugd is verpest... Arm meissie..

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 22:52

Ik las het net..zo ontzettend verbaasd te horen, na 8 jaren vast gezeten, een wanhopige, verdrietige familie, niet wetende waar je kind is..als 10jarige meegenomen worden door een wildvreemde, die later de enige is die je ziet, brr. Je hele pubertijd leef je in die bizarre situatie.
Ontzettend fijn voor die ouders en het meisje dat ze weer samen zijn, maar reken maar dat daar nog wat aan vast zit..

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 22:55

Ik heb wel meer van zulk soort verhalen gehoord. Meisjes die ruim 10 jaar vast zaten. Het is super triest. Verdrietig
Je beseft je maar mooi weer hoe kwetsbaar wij eigenlijk wel niet zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 22:58

Oh wat vreselijk zeg Scheve mond
Bah, ze zal er nog lang last van hebben ben ik bang..

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 23:13

aai zou je daar ooit weer overheen komen,je ouders ken je amper meer,al je vrienden zijn volwassen,verschrikelijk,tis goed dat ze terug maarja of ze der leven weer kan oppakken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 23:50

Ik hoorde het op de radio kort nadat ik de film 'Mockingbird don't sing' uitgezet had omdat ik dàt al niet kon aanzien. (waargebeurd verhaal over een meisje dat door haar ouders 12 jaar vastgebonden in haar kamertje had gezeten)
Met afgrijzen heb ik het radiobericht geluisterd; kippenvel over mijn hele lijf over het feit dat iemand zo slecht/ziek/gek kan zijn om een kind en haar gezin te ruïneren.
Na 8 jaar leven in een hel van angst, hoop en twijfel, hoe pak je dan je leven weer op?
Ik hoop dat ze iig de dader kunnen vinden zodat iedereen wat dat betreft een beetje rust kan vinden. Al zal zelfs dat een schrale troost zijn.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 00:06

Marreke schreef:
Ik hoorde het op de radio kort nadat ik de film 'Mockingbird don't sing' uitgezet had omdat ik dàt al niet kon aanzien. (waargebeurd verhaal over een meisje dat door haar ouders 12 jaar vastgebonden in haar kamertje had gezeten)
Met afgrijzen heb ik het radiobericht geluisterd; kippenvel over mijn hele lijf over het feit dat iemand zo slecht/ziek/gek kan zijn om een kind en haar gezin te ruïneren.
Na 8 jaar leven in een hel van angst, hoop en twijfel, hoe pak je dan je leven weer op?
Ik hoop dat ze iig de dader kunnen vinden zodat iedereen wat dat betreft een beetje rust kan vinden. Al zal zelfs dat een schrale troost zijn.

Ik heb die film ook gezien, verschrikkelijk.. Hoe zoiets mogelijk kan zijn!

8 jaar lang.. haar hele jeugd.. verschrikkelijk!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 09:01

Ik heb de film gisteren ook gezien en toen ik vanmorgen het Journaal zag moest ik hier ook direct aan denken.

Dat meisje heeft helemaal niks meer. Ze zal compleet contact en sociaal "gestoord" zijn. Ik denk niet dat ze hier ooit nog over heen komt. Ik vond het trouwens wel knap dat ze haar voor en achternaam nog gewoon wist en dat ze dat dus ook zo aan de politie vertelde. Daar zie ik toch wel wel weer een sprankje hoop ik Ja

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 09:03

Wat verschrikkelijk zeg.
Je zou het maar meemaken.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 09:53

Ik hoor net op het nieuws dat haar ontvoeder zichzelf voor de trein heeft geworpen... Die kan dus nooit meer gestraft worden...

Misschien komt het meisje met veel rust en geduld weer een beetje de bewoonde wereld in... Hopelijk.. Ja

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 09:57

Jeetje! Wat ontzettend vreselijk. Ik hoop dat alles goed komt met haar.
En die ontvoerder heeft zelfmoord gepleegd??!!! Wat een gigantische lafaard!

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 09:59

Aan de ene kant is het ook wel een geruststelling voor dat meisje.
Dat de dader nooit meer vrij rond zal lopen.
Eigenlijk helemaal nooit meer zal rond lopen maar dat ter zijde.

Het is gewoon verschrikkelijk dat zulke dingen kunnen gebeuren!
8 jaar gewoon!!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 10:05

Kilian schreef:
Aan de ene kant is het ook wel een geruststelling voor dat meisje.
Dat de dader nooit meer vrij rond zal lopen.
Eigenlijk helemaal nooit meer zal rond lopen maar dat ter zijde.

Het is gewoon verschrikkelijk dat zulke dingen kunnen gebeuren!
8 jaar gewoon!!

Dat is waar, maar hij kan ook nooit gestraft worden voor zijn daden, hij heeft zichzelf wel van het leven berooft maar toch.. Nagelbijten / Gniffelen

Ze zeiden ook nog op het nieuws dat ze nooit weg kon komen door explosieven in het huis e.d.

er1k

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 10:10

Hele leven verprest lijkt mij, een achterstand van 8 jaar en veel geestelijke en lichamelijke schade lijkt me... verschrikkelijk !

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 10:14

Het nieuwsbericht op nu.nl http://www.nu.nl/news/809209/21/Ontvoer ... _vrij.html is nu ook aangepast:

Citaat:
Ontvoerd Oostenrijks meisje na acht jaar vrij

Uitgegeven: 23 augustus 2006 21:07
Laatst gewijzigd: 24 augustus 2006 06:11

WENEN - Een Oostenrijks meisje dat ruim acht jaar geleden op 10-jarige leeftijd spoorloos was verdwenen, is woensdag levend teruggevonden. Ze is vermoedelijk jarenlang vastgehouden in een kelder in de omgeving van Wenen. Dat berichtte het Oostenrijkse persbureau APA.

Het meisje, de nu 18-jarige Natascha Kampusch, verdween op 2 april 1998 op weg naar school. Een grote zoekactie waarbij het gehele oosten van Oostenrijk werd uitgekamd, leverde geen enkele aanwijzing op, tot zij zich woensdag plotseling meldde bij de politie in de plaats Strasshof.

Identificatie

Familieleden hebben Natascha inmiddels geïdentificeerd, hoewel de politie nog DNA-onderzoek laat doen om met zekerheid vast te stellen dat het om het vermiste meisje gaat. De politie begon onmiddellijk een zoektocht naar een 44-jarige man die haar zou hebben ontvoerd en vastgehouden. De verdachte Wolfgang P. wierp zich later op de avond voor een trein en overleed, meldde het Oostenrijkse televisiestation ORF.

Volgens de politie is Natascha in goede gezondheid, al ziet zij er bleek uit alsof ze lange tijd geen daglicht heeft gezien. Ook geestelijk lijkt ze er redelijk aan toe. "Ze drukt zich goed uit, en kan lezen en schrijven", aldus een politiewoordvoerder.

De jonge vrouw heeft de autoriteiten verteld dat ze van haar ontvoerder radio mocht luisteren en heel af en toe televisie mocht kijken. Ook kreeg ze de gelegenheid om kranten te lezen. Verder mocht ze evenwel geen contact met de buitenwereld hebben.

Ontvoering

De ontvoering van het meisje, slechts twee jaar na de omvangrijke zedenzaak rond Marc Dutroux in België, geldt als een van de geruchtmakendste misdrijven uit de naoorlogse Oostenrijkse geschiedenis. Gevreesd werd dat ook zij was verkracht en vermoord door een pedofiel.

Onduidelijk is nog wat Natascha de afgelopen acht jaar heeft moeten doorstaan. Ook hoe zij vrij wist te komen, is nog niet bekend. Volgens ooggetuigen is ze uit een rijdende auto gegooid of gesprongen.

Lijkt me idd ook wel een veilig gevoel voor haar..... Anders zit je er ook tegenaan te hikken, mocht hij ooit nog vrij gekomen zijn. Hoop wel dat ze zijn beweegredenen nog kunnen aantonen.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 10:40

Wat een gek zeg die vent..pfff dat je zoiets doet....

En die film is al een keer of 4 op rtl geweest..dus heb hem allang gezien...Maar psychisch gezien is het natuurlijkj een hele inpak geweest op dat meisje..en nog steeds Boos!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 10:41

zodeju!!