Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pluttersput schreef:Hej,
Ja, ik kan me wel voorstellen hoe je je voelt... Heel rot. Maar er zijn een paar dingen waar ik het niet helemaal mee eens ben. Vat me niet verkeerd op, bedoel het niet slecht, maar misschien kan je het van die kant bekijken, dan snap je de politie ook.
Volgens mij is het zo dat de politie geen boetes geeft voor 3 km te hard. Minimaal 5, want anders krijg je volgens mij alleen maar een waarschuwing. Dat op de stoep zetten: stel nou dat er iemand langs moet met een dubbele kinderwagen (neem expres even een groot voorbeeld), en je auto staat daar.. wat dan? Dan moet diegene dus over de straat? Je weet dat je er een boete voor krijgt, dan kan je toch gewoon je auto gewoon op straat zetten.. niet dan? En dat van je fiets zonder licht.. Eigenlijk vind ik dat wel logisch. Als automobilist erger je je misschien toch ook wel eens aan mensen zonder licht? Of niet dan. Dan kan je beter bekeuren dat ze het zich niet meer doen, als dat je ze gewoon fleurig verder laat fietsen toch?
Maar dat de politie vaak laat komt, ben ik het helemaal mee eens. Volgens mij komen ze alleen maar als het voor hun ook een boeiende zaak is, en anders komen ze gewoon als ze er zin in hebben (correct me if i'm wrong..)
Maar goed, iig rot dat het zo moet, en misschien toch over een andere auto denken als je metertje niet meer goed loopt?
Dat zitten op een stoepje is wel heel erg aso van ze. Bahbah, waarom krijg je daar nou een boete voor?? Das toch echt dom...
Groetjes, mij
dnnz schreef:word ik laatst aangehouden met mijn scooter omdat ik 5 km per uur te hard rijd, komt er een moter aangereden die echt overduidelijk vet te hard reed (zeker wel 30 tot 40 km) en die agent kijkt om en doet gewoon helemaal niets, schrijft ie gvd mijn boete uit voor 5 km te hard rijden, hoe zielig kun je zijn..
of laatst ook ik stond met mijn scooter op de stoep met een vriendin te kletsen en een sigaret te roken, mijn motor liep wel, komt er een agent aangelopen geeft ie mij een bekeuring omdat ik MIJN HELM NIET OPHEB, terwijl die aan mijn stuur hing, ik 300 keer proberen uit te leggen dat ik met mijn vriendin sta te kletsen en niet van plan ben om zonder helm aan te rijden, krijg ik nog een verrotte bekeuring van €50, soms kan ik die mensen echt wel schieten, ga iets nuttigs doen ofzo
Branca schreef:
Allemaal beetje kort door de bocht. Hou eerst allemaal een spiegel voor..
Desiree schreef:De politie moet dat werk doen puur en alleen om geld binnen te halen. Elke agent moet zoveel geld aan bekeuringen binnen halen. Dit kan soms leiden tot muggenzifterij en onredelijk politiegedrag, dat stond onlangs nog in de krant. En daar kun je politieagenten wel degelijk verantwoordelijk voor houden. En het beleid moet gewoon veranderen naar een beleid waar mensen iets aan hebben.
Sorane schreef:Fietsen zonder licht is gevaarlijk en daar wordt terecht op gecontrolleerd. Als jij bij weggaan ziet dat je verlichting het niet doet kun je ook een taxi bellen.
Toydoll schreef:En ik kies er niet voor een oude auto te rijden hoor, ik heb nou eenmaal geen geld voor een nieuwe! en mijn kmteller doet het over het algemeen wel; enkelt hij is super onduidelijk. Het verschil tussen 78 of 83 is niet te zien; en kan ik dus ook niet met zekerheid zeggen.
En begrijp me niet verkeerd, ik vind in bebouwde kom mogen ze van mij veeeeel strenger conotroleren; daar wordt zovaak 50 gereden in 30 km zones. Dat doe ik absoluut niet. Ik rijd zelfs eigenlijk nooit express te hard, en dat is waarschijnlijk ook was mij het meeste irriteerd. Ik hou me aan die 80 (en soms met heuveltje af zal ik misschien iets harder gaan, en heuveltje op zachter), en al die zakengasten halen mij met 100/110 in en die hebben nooit boetes. Die brengen mij in levensgevaar door te gaan inhalen waar het niet kan, waardoor ik keihard moet remmen om niet frontaal op ze te zitten, en dan hebben zij airbags, ik ben geheid opslag dood, en dat mag allemaal wel.....
Desiree schreef:Maar jij rijdt volgens mij niet. Jij hebt geen auto. JE praat vanaf de zijlijn. Dat is gemakkelijk oordelen. En je oordeelt nog eens hard ook. Wie rijdt er nu NOOIT eens 3 km te hard?