Politie, afentoe!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Politie, afentoe!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 20:34

Wat een stelletje muggenzifters!
En als ze wel nodig zijn komen ze niet, hebben ze geen mensen. Neeeee, die staan allemaal bekeuringen uit te delen voor die mensen die 3 km/uur te hard gaan. Sjeeezus hee.

Wééééér een boete GVD. Ik heb een hele oude auto, waarop niet duidelijk aftelezen is hoe hard je gaat. Ten eerste neemt de meter stappen van 20 km/uur, dus het tiental ertussen is al gokken, en dan trilt te wijzer ook zo erg (en blijft soms hangen) dat ie soms afwijkingen van 10 km/uur heeft.
Tja, dus ik heb nu al de zoveelste boete voor 3 km per uur te hard. Echt, wat moeten ze ermee? Nota bene altijd op autowegen; dus nou niet echt bepaald 'gevaarlijk' om die 3 km/uur te hard te rijden.
Goed, dan zou je zeggen, ga dan super zacht rijden, ja dat zal ik nu dan ook wel doen, maarja, wat is nou gevaarlijker he. Als ik echt overduidelijk langzaam ga rijden lok je mensen uit tot gevaarlijk inhalen; kan ik toch beter nét te hard rijden. En behalve dat, ik weet nooit echt zeker hoe hard ik rijd.
Of je krijgt een boete voor het OP DE STOEP ZITTEN!!!! Goh, hoe verzinnen ze het? Nou mensen, nu weet je het, na 9 uur savonds mag je in Almere niet op de stoep zitten, krijg je een boete voor van 50 euro! Vervolgens lopen er een stel marokanen langs die 3 fietsen in elkaar trappen (overduidelijk van andere, ze rukte ze nog opslot uit de fietsenrekken) en de politie kijkt er na en gaat doodleuk verder met mijn boete. Bang waren ze.
Of je krijgt weer de zoveelste boete voor het fietsen zonder licht. Tja, als die *****types elke keer mijn kabeltjes uit mijn lamp trekken; moet ik toch echt elke keer weer naar huis zonder licht. Moet ik gaan lopen van ze, nou dááág, ik ga in het donker níet door het park lopen, dat is uitnodigen tot verkrachting. Maar naar huis brengen doen ze dan toch ook niet. Wat moet ik dan doen? op het station blijven slapen zeker. Ja, dan ontsnap ik en fiets ik gauw weg; vinden ze mij weer de 'jeugd van tegenwoordig'.
Als ze nou sochtends is komen kunnen ze zien dat ik mijn licht thuis wel weer maak.

En als mijn fiets dan gejat word, ramen ingegooid, auto op zijn zijkant wordt gezet, ingebroken, dan komen ze misschien na anderhalf uur is opdagen maar kunnen ze natuurlijk niets doen; ondanks dat we gezien hebben wie het heeft gedaan. Ondertussen voor eigenrechter gespeeld (tja, dan moeten ze maar komen) en ja, wie word er dan gestrafd, jij natuurlijk.

Ik snap wel waarom de maatschappij steeds slechter word, er moet is een goede politie macht komen.

Ja ik ben aardig pissed, word hier aardig gestressed van; waarom kunnen ze niet doen wat ze moeten doen, dieven en criminelen pakken inplaats van hardwerkende mensen telkens te straffen.

Sophiee

Re: Politie, afentoe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 20:38

AAAAAH IK BEN HET HIER ZO HARD MEE EENS.
Klóte politie gaat lopen zeiken over domme dingen zoals 3 km te hard, drama's maken over geen legetimatie, zitten op een stoepje, kom op, hoe kansloos kan je zijn.

En verkrachters, moordenaars, inbrekers etc, volgens mij is de standaard conclusie daarbij; 'gebrek aan bewijs'

A.C.A.B

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 20:41

Hej,
Ja, ik kan me wel voorstellen hoe je je voelt... Heel rot. Maar er zijn een paar dingen waar ik het niet helemaal mee eens ben. Vat me niet verkeerd op, bedoel het niet slecht, maar misschien kan je het van die kant bekijken, dan snap je de politie ook.
Volgens mij is het zo dat de politie geen boetes geeft voor 3 km te hard. Minimaal 5, want anders krijg je volgens mij alleen maar een waarschuwing. Dat op de stoep zetten: stel nou dat er iemand langs moet met een dubbele kinderwagen (neem expres even een groot voorbeeld), en je auto staat daar.. wat dan? Dan moet diegene dus over de straat? Je weet dat je er een boete voor krijgt, dan kan je toch gewoon je auto gewoon op straat zetten.. niet dan? En dat van je fiets zonder licht.. Eigenlijk vind ik dat wel logisch. Als automobilist erger je je misschien toch ook wel eens aan mensen zonder licht? Of niet dan. Dan kan je beter bekeuren dat ze het zich niet meer doen, als dat je ze gewoon fleurig verder laat fietsen toch?
Maar dat de politie vaak laat komt, ben ik het helemaal mee eens. Volgens mij komen ze alleen maar als het voor hun ook een boeiende zaak is, en anders komen ze gewoon als ze er zin in hebben (correct me if i'm wrong..)
Maar goed, iig rot dat het zo moet, en misschien toch over een andere auto denken als je metertje niet meer goed loopt?
Dat zitten op een stoepje is wel heel erg aso van ze. Bahbah, waarom krijg je daar nou een boete voor?? Das toch echt dom...
Groetjes, mij

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 20:51

Pluttersput schreef:
Hej,
Ja, ik kan me wel voorstellen hoe je je voelt... Heel rot. Maar er zijn een paar dingen waar ik het niet helemaal mee eens ben. Vat me niet verkeerd op, bedoel het niet slecht, maar misschien kan je het van die kant bekijken, dan snap je de politie ook.
Volgens mij is het zo dat de politie geen boetes geeft voor 3 km te hard. Minimaal 5, want anders krijg je volgens mij alleen maar een waarschuwing. Dat op de stoep zetten: stel nou dat er iemand langs moet met een dubbele kinderwagen (neem expres even een groot voorbeeld), en je auto staat daar.. wat dan? Dan moet diegene dus over de straat? Je weet dat je er een boete voor krijgt, dan kan je toch gewoon je auto gewoon op straat zetten.. niet dan? En dat van je fiets zonder licht.. Eigenlijk vind ik dat wel logisch. Als automobilist erger je je misschien toch ook wel eens aan mensen zonder licht? Of niet dan. Dan kan je beter bekeuren dat ze het zich niet meer doen, als dat je ze gewoon fleurig verder laat fietsen toch?
Maar dat de politie vaak laat komt, ben ik het helemaal mee eens. Volgens mij komen ze alleen maar als het voor hun ook een boeiende zaak is, en anders komen ze gewoon als ze er zin in hebben (correct me if i'm wrong..)
Maar goed, iig rot dat het zo moet, en misschien toch over een andere auto denken als je metertje niet meer goed loopt?
Dat zitten op een stoepje is wel heel erg aso van ze. Bahbah, waarom krijg je daar nou een boete voor?? Das toch echt dom...
Groetjes, mij

Grotendeels kan ik het met je reactie eens zijn maar dat laatste stuk.....
Politie komt niet alleen als het voor hun ook een boeiende zaak is of als ze er zin in hebben.
Politie krijgt meerdere meldingen en dan wordt door de meldkamer besloten welke melding op dat moment het belangrijkste is en waar hun vinden dat de politie op dat moment het hardste nodig is. Niet of het wel of niet interessant is.

Daarbij politie schrijft boetes omdat de regering/burgemeester het zo wil. Zitten op een stoepje, nooit van gehoord dat dat niet mag. Maar mogelijk staat het in de APV en heeft de burgemeester dit beslist omdat het om soort van iritatie voor medeburgers zorgt of wat dan ook. Daar zal best een reden achter zitten.

Dat steeds je licht van de fiets kapot wordt gemaakt. Loop naar de Action en koop voor 5 EURO van die lampjes en een batterij en dat probleem is ook opgelost. Gewoon meenemen en nooit een kapot lampje.

Over de boetes vanaf 3 km/u, men moet ergens een grens stellen. Deze grens is wettelijk vastgesteld en men MOET de flitsapparatuur daarop instellen. Don't blame de politie daarvoor. Het is gewoon wettelijk voorgeschreven, hoe iritant het ook is....

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 20:53

Aaargh ik begrijp je frustratie Ach gut Af en toe

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 21:14

Tja ze moeten ergens een keuze maken, 3km te hard is nou eenmaal 3 km te hard. Tuurlijk het is -eigenlijk- muggen neukerij maar het is WEL 3 km te hard.

Fietsen zonder licht is gewoon niet verstandig, als een auto je niet ziet en je aanrijdt, dan zit jij met de gebakken peren, liever een bekeuring dan dood gereden geworden...

Ik ben het met je eens, ze kunnen soms erg ver gaan.. Maar die regels zijn niet voor niets gemaakt, en daar heb je, je gewoon aan te houden. Anders kun je altijd nog bezwaar aantekenen of moet je de politiek in gaan Knipoog.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 22:24

In plaats van naar de politie wijzen, zou je ook eens naar jezelf kunnen kijken. Je reed gewoon te hard, dus daar kreeg een je boete voor (en dat je dat in je hele oude auto niet kan zien, is natuurlijk een l*l-excuus. Dan zouden alle oude auto's maar gewoon te hard mogen rijden????) Als je zonder licht fiets, ben je gevaarlijk bezig, dus ook logisch dat je een boete krijgt. En dat verhaal over op de stoep zitten dat snap ik ook niet zo goed. Maar het zal wel niet zomaar zijn, omdat je even op de rand van de stoep je veter aan het strikken was.

Natuurlijk is het vervelend om een boete te krijgen (baal er zelf ook altijd van), maar om nou elke keer als je zelf iets fout doet, en daar terecht een boete voor krijgt, te roepen 'ga boeven vangen' tegen de politie, da's natuurlijk ook een beetje sneu...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 22:48

Als jij besluit om met die auto te blijven rijden, dan moet je de boetes maar op de koop toe nemen. Te hard is te hard, wat je smoesje ook is.

Die boete voor op de stoep zitten vind ik wat vreemd. Weet je zeker dat je daar niet met een hele groep zat en het "samenscholings verbod" over treden hebt?

Fietsen zonder licht is gevaarlijk en daar wordt terecht op gecontrolleerd. Als jij bij weggaan ziet dat je verlichting het niet doet kun je ook een taxi bellen.

Je kunt niet alles op een ander afschuiven. De politie doet zijn werk op dat punt.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 23:08

De politie moet dat werk doen puur en alleen om geld binnen te halen. Elke agent moet zoveel geld aan bekeuringen binnen halen. Dit kan soms leiden tot muggenzifterij en onredelijk politiegedrag, dat stond onlangs nog in de krant. En daar kun je politieagenten wel degelijk verantwoordelijk voor houden. En het beleid moet gewoon veranderen naar een beleid waar mensen iets aan hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 23:11

Je kunt het een agent niet in zijn schoenen schuiven dat jij te hard rijdt. Zij trappen het gaspedaal niet in voor je, dat doe je helemaal zelf.

Ik ben geen voorstander van het beleid van de politie op dit moment, maar als ik te hard rij en gepakt word betaal ik gewoon zonder klagen mijn bekeuring. Het is immers mijn eigen schuld.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 23:13

Maar jij rijdt volgens mij niet. Jij hebt geen auto. JE praat vanaf de zijlijn. Dat is gemakkelijk oordelen. En je oordeelt nog eens hard ook. Wie rijdt er nu NOOIT eens 3 km te hard?

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 23:21

Ze praat wel van de zijlijn, maar gelijk heeft ze zeker en ga helemaal met der mee.

Ik heb een paar vrienden die bij de politie zitten, en geloof me dat die zo snel mogenlijk op tijd proberen te komen

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 23:48

Solide ik ben het helemaal met je eens, alleen nog een kleine aanvulling van mijn kant uit:

Probeer die aap eens op je eigen schouder te houden ipv hem uit te geven aan iemand die gewoon zn werk doet. Als jouw auto niet in orde is omdat je meter blijft hangen is dat vooral jouw probleem en niet die van een ander.

Een prent die geschreven is voor op de stoep zitten zal waarschijnlijk iets van APV geweest is en dan voor het hangen in of onder portieken en luifels oid!

Als je het ergens niet mee eens bent zou ik je aan willen raden om eens een brief te schrijven naar de minister of de burgemeester. Als deze al in behandeling genomen gaat worden zul je uitleg krijgen waarom deze regels er nou eenmaal zijn..
Natuurlijk kun je de eerst volgende keer als er weer gestemd mag worden op een partij stemmen die iets doet aan het "onzinnige" prenten-schrijf-gedrag en de politie in het algemeen. (de regering is echter gekozen door de bevolking dus we hebben zelf deze wetten gemaakt!! ) Gelukkig word dat vanaf volgend jaar al minder n word het niet meer verplicht om je 150 mulders te halen!

Enne de politie is toevallig wel uitgekozen tot beste werkgever van Nederland. En dat door de Nederlandse bevolking. Dus zo slecht doen ze het nog niet!!! Clown

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 23:55

Helemaal mee eens, word ik laatst aangehouden met mijn scooter omdat ik 5 km per uur te hard rijd, komt er een moter aangereden die echt overduidelijk vet te hard reed (zeker wel 30 tot 40 km) en die agent kijkt om en doet gewoon helemaal niets, schrijft ie gvd mijn boete uit voor 5 km te hard rijden, hoe zielig kun je zijn..
of laatst ook ik stond met mijn scooter op de stoep met een vriendin te kletsen en een sigaret te roken, mijn motor liep wel, komt er een agent aangelopen geeft ie mij een bekeuring omdat ik MIJN HELM NIET OPHEB, terwijl die aan mijn stuur hing, ik 300 keer proberen uit te leggen dat ik met mijn vriendin sta te kletsen en niet van plan ben om zonder helm aan te rijden, krijg ik nog een verrotte bekeuring van €50, soms kan ik die mensen echt wel schieten, ga iets nuttigs doen ofzo

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 01:02

dnnz schreef:
word ik laatst aangehouden met mijn scooter omdat ik 5 km per uur te hard rijd, komt er een moter aangereden die echt overduidelijk vet te hard reed (zeker wel 30 tot 40 km) en die agent kijkt om en doet gewoon helemaal niets, schrijft ie gvd mijn boete uit voor 5 km te hard rijden, hoe zielig kun je zijn..
of laatst ook ik stond met mijn scooter op de stoep met een vriendin te kletsen en een sigaret te roken, mijn motor liep wel, komt er een agent aangelopen geeft ie mij een bekeuring omdat ik MIJN HELM NIET OPHEB, terwijl die aan mijn stuur hing, ik 300 keer proberen uit te leggen dat ik met mijn vriendin sta te kletsen en niet van plan ben om zonder helm aan te rijden, krijg ik nog een verrotte bekeuring van €50, soms kan ik die mensen echt wel schieten, ga iets nuttigs doen ofzo

Ik neem aan dat het een bromfiets betreft? Weet jij hoe snel je mag rijden binnen de bebouwde kom?

En dat die motorrijder 'overduidelijk vet' te snel reed.. verwacht je nu werkelijk dat die agnt die jou staande houd zich opsplitst ofzo en dan achter die persoon aangaat?
Zo is het nu eenmaal. Wat denk je allemaal wat er op dat zelfde moment kan gebeuren? Een ieder kan maar 1 ding tegelijk.

Jij krijgt echt niet zomaar een bekeuring dat je je helm niet op had, terwijl je al enige tijd stilstaat.
Het is bijv wel zo.. als jij met een bromfiets over straat loopt met een in werking zijnde motor, je deelneemt... Vermoedelijk heeft hij/zij je zien rijden? Of was er iets aparts?

Allemaal beetje kort door de bocht. Hou eerst allemaal een spiegel voor..

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 07:11

Branca schreef:

Allemaal beetje kort door de bocht. Hou eerst allemaal een spiegel voor..

Amen........

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 07:29

wie zijn billen brand moet op de blaren zitten Haha! Haha!

je kan huilenbalken wat je wil, maar feit is gewoon dat je zelf de overtreding maakt....... en een klein beetje te hard rij je inderdaad snel, ik ook....... zeker als ik gewoon lekker aan het tuffen ben.....

maar als je dan een bekeuring krijgt, tjsa....... is dat dan de schuld van de Pliesie, of de schuld van degene die de overtreding gemaakt heeft?

Overigens ben ik het wel eens dat de verhoudingen iets zoek zijn binnen het politiebestel.

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 07:30

Iedereen kan wel gaan zitten zeuren..politie dit...politie dat..maar in plaatst van naar zichzelf kijken hebben ze altijd een beschuldigend vingertje klaar.
En dat vind ik zo zielig.
Ik zeg niet dat ik een heilig iemand ben...heb vorige maand nog een bekeuring voor te hard rijden binnen gehad...80 euries.
Deze heb ik netjes op tijd betaald en de enige die ik de schuld kan geven is mijzelf. Ik rij te hard en ik bedien het gaspedaal.

Je kan wel altijd zeggen...ik heb dit niet gedaan of dat niet...maar als je nou even verder kijkt?

Je zult heus niet zomaar een boete krijgen.

Fietsen is al donderslang bekend dat je WERKEND licht op je fiets heb...en tsja te hard rijden is te hard rijden...en ik heb er geen medelijden mee dat je daar voor wordt bekeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 07:38

Nou je boete is zowiezo al met correctie en je moet ergens een grens trekken en die grens was 3km ervoor. Dan heb je een krakkemikkige auto, daar kies je zelf voor. Je zegt zelf dat je nooit weet hoe hard je rijdt Verward Dus als je iemand kapot rijdt en er wordt gevraagd, "hoe hard reed u?" en je weet het niet, lekker zo. Doe ze een remmentest, jij denkt ach 53 km en het is 63 km per uur?? Verward Lekker zo. Het is je eigen verantwoording. Dat je op de stoep parkeert? Ja, dat doet iedereen toch? Moeten de mensen maar over de rijbaan gaan lopen met kinderwagen, invalidewagen, oude mensen, toch? Komt TS aan gescheurd met 63 km per uur, boeie. Moeten ze maar opzij springen, toch? De politie komt toch niet, die gaat alleen naar de boeiende dingen toe.

Als je snelheidsmeter het al niet goed doet, zal er wel meer mankeren aan je auto. Ken dat soort types wel, mag niks kosten, de weg is van hun alleen en als er wat gebeurd is het ook nog de schuld van een ander.

Ik denk dat de maatschappij zijn handen vol heeft aan mensen die de regels aan hun laars lappen en ondertussen ook nog eens lopen te kankeren op alles, maar die maatschappij zijn zij zelf. Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 07:41

Desiree schreef:
De politie moet dat werk doen puur en alleen om geld binnen te halen. Elke agent moet zoveel geld aan bekeuringen binnen halen. Dit kan soms leiden tot muggenzifterij en onredelijk politiegedrag, dat stond onlangs nog in de krant. En daar kun je politieagenten wel degelijk verantwoordelijk voor houden. En het beleid moet gewoon veranderen naar een beleid waar mensen iets aan hebben.

Nou ik zou zeggen, ga in de regering dan kan je het beleid gaan vormen. Verder denk ik dat je van het hele politiewerk geen bal snapt, want in jouw ogen is het altijd weer bekeuringen schrijven en muggeziften.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 07:45

Sorane schreef:
Fietsen zonder licht is gevaarlijk en daar wordt terecht op gecontrolleerd. Als jij bij weggaan ziet dat je verlichting het niet doet kun je ook een taxi bellen.

De taxi is nog duurder dan de bekeuring voor het fietsen zonder licht Nagelbijten / Gniffelen

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 08:52

Hohoho, ik PARKEER NIET op de stoep, ik ZAT op de stoep, om 9 uur savonds te kaarten met 4 andere; samenscholing is bij mijn weten pas vanaf 5 mensen. Niet onder een luifel, niet in een portiek (dat hebben wij in Almere niet eens), Op de stoeprand van een bijna 4 meter brede stoep. Wij kregen wel degelijk een boete voor het op de stoepzitten. Stond er letterlijk op.
Ik heb deze boete niet hoeven te betalen, de rechter was het met mij eens dat het nogal onzin was.

Wat betreft mijn licht, deze werkt wel! Alleen na een dag op het station werden vaak alle kabeltjes eruit getrokken. En ja, je snapt zelf toch ook wel dat ik geen taxi ga roepen, kom op zeg, als student is het leven al duur genoeg, kan je beter de gok wagen en weg fietsen voor de politie.
Overigens hoef ik alleen maar over goed verlichte fietspaden door een bos naar huis (kom geen autoweg tegen) dus gevaarlijk is het niet. Behalve dat is heel mijn frame lichtgevend als er licht op komt; licht genoeg zou je zeggen :p Maargoed, ook hier heb ik uiteindelijk nooit eenboete voor hoeven betalen; altijd onderuit weten te komen.

En ik kies er niet voor een oude auto te rijden hoor, ik heb nou eenmaal geen geld voor een nieuwe! en mijn kmteller doet het over het algemeen wel; enkelt hij is super onduidelijk. Het verschil tussen 78 of 83 is niet te zien; en kan ik dus ook niet met zekerheid zeggen.
En begrijp me niet verkeerd, ik vind in bebouwde kom mogen ze van mij veeeeel strenger conotroleren; daar wordt zovaak 50 gereden in 30 km zones. Dat doe ik absoluut niet. Ik rijd zelfs eigenlijk nooit express te hard, en dat is waarschijnlijk ook was mij het meeste irriteerd. Ik hou me aan die 80 (en soms met heuveltje af zal ik misschien iets harder gaan, en heuveltje op zachter), en al die zakengasten halen mij met 100/110 in en die hebben nooit boetes. Die brengen mij in levensgevaar door te gaan inhalen waar het niet kan, waardoor ik keihard moet remmen om niet frontaal op ze te zitten, en dan hebben zij airbags, ik ben geheid opslag dood, en dat mag allemaal wel.....

Dat irriteerd mij het meest, dat er zoveel express gevaarlijk word gedaan en daar kan dan niets aan gedaan worden, maar ik die toch altijd braaf in het verkeer ben krijg van die onzin boetes.
Wou dat die politie mij is een camera in de auto gaf.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 09:11

Toydoll schreef:
En ik kies er niet voor een oude auto te rijden hoor, ik heb nou eenmaal geen geld voor een nieuwe! en mijn kmteller doet het over het algemeen wel; enkelt hij is super onduidelijk. Het verschil tussen 78 of 83 is niet te zien; en kan ik dus ook niet met zekerheid zeggen.
En begrijp me niet verkeerd, ik vind in bebouwde kom mogen ze van mij veeeeel strenger conotroleren; daar wordt zovaak 50 gereden in 30 km zones. Dat doe ik absoluut niet. Ik rijd zelfs eigenlijk nooit express te hard, en dat is waarschijnlijk ook was mij het meeste irriteerd. Ik hou me aan die 80 (en soms met heuveltje af zal ik misschien iets harder gaan, en heuveltje op zachter), en al die zakengasten halen mij met 100/110 in en die hebben nooit boetes. Die brengen mij in levensgevaar door te gaan inhalen waar het niet kan, waardoor ik keihard moet remmen om niet frontaal op ze te zitten, en dan hebben zij airbags, ik ben geheid opslag dood, en dat mag allemaal wel.....

Ik heb met een glimlach dit topic gelezen en eigenlijk heb ik hier alleen wat over te zeggen:
Op het moment dat je km-teller het 'over het algemeen' (!) wel doet, doet hij het vaak dus niet, schijnt hij dus erg onduidelijk te zijn en is er dus iets mis met je auto. Wanneer je nou ipv mokken over je bekeuring dat laat maken.... Ja, misschien kost het even wat centen, maar je auto is dan wel betrouwbaarder en je hebt dus een mindere kans op boetes (afgezien van je rijstijl natuurlijk Haha! Tong uitsteken).
Te hard is te hard. Dat is gewoon zo. Ben je geflitst of door de trajectcontrole gepakt, dat is ook nog een verschil. Ik heb een keer met een tomtom gereden en kwam er toen achter dat mijn kmteller nog behoorlijk wat afwijkt van de echte snelheid (ik wist dit wel, maar stond toch te kijken van de echte snelheid die ik reed en kon aflezen), waardoor ik dus kan zeggen dat je waarschijnlijk nog harder reed qua wat je gezien hebt... Even ter illustratie: Er gaat volgens mij een correctie van 4 km af, dus stel je mag er 100, dan heb je zeker 108 gereden. Plus dan nog het aantal km wat jij kon zien, want die staat dus vaak iets hoger afgesteld, al is het maar een paar km.

Maargoed, dit is mijn theorie en mijn ervaring (geflitst worden, denken dat je 100 reed (waar je 80 mag), maar vervolgens een boete krijgen voor nog net geen 10 km te hard).
Mijn insteek mbt boetes: ik fietste een keer zonder licht. Dat risico neem ik dan. Als ik dan aan wordt gehouden is het pech hebben, als ik thuis kom zonder politie tegen te komen is dat gewoon mazzel hebben. Hetzelfde geldt voor autorijden. Ik rij regelmatig te hard, maar als ik dan gepakt word, dan is dat gewoon mijn eigen schuld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 09:47

Desiree schreef:
Maar jij rijdt volgens mij niet. Jij hebt geen auto. JE praat vanaf de zijlijn. Dat is gemakkelijk oordelen. En je oordeelt nog eens hard ook. Wie rijdt er nu NOOIT eens 3 km te hard?

Ik geen auto?? Hmmm toch eens de belastingdienst informeren of ze ook wegenbelasting heffen over schoenen. Zo ja ga ik op blotevoeten door het leven wat bijna 300 euro wegenbelasting voor een paar schoenen vind ik vrij prijzig.

Mens waar haal jij je ideeen vandaan?? Gestoord Over oordelen gesproken. Je bent af en toe echt gestuitert hoor.

Ik heb een hele mooie en vooral snelle auto.
Ik rij vrijwel ALTIJD te hard. En ik krijg er VAAK GENOEG een bon voor. En die betaal ik dan netjes omdat ik zelf te hard rij

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 09:49

Wat zet jij je zelf graag in een slachtofferrol zeg. Ik trapte er bijna in om medelijden te krijgen. Want echt alles bij jouw is de schuld van anderen.

Niemand verplicht jouw in je oude auto te rijden, jij wil dat zelf (als student heb je gratis openbaar vervoer). Lekker makkelijk om af te schuiven op anderen die altijd harder rijden dan jij. Jij hebt een oude en wat mij betreft niet zo´n betrouwbare auto. En dat is jouw verantwoordelijkheid dat die geen airbags heeft, metertje niet goed is etc. Dat anderen asociaal in het verkeer rijden is natuurlijk niet goed te keuren en geloof me, in autoland zijn er weinig die met asociaal rijgedrag boeteloos stand houden.

Verlichting op je fiets, koop bij de Hema voor een paar euro´s een voor en achter lampje met LED-jes en als je die gebruikt als verlichting is je probleem ook opgelost. Dat anderen volgens jouw aan je draadjes zitten te trekken (wat soms per ongeluk gebeurt door andere mensen met hun fiets wegzetten) is natuurlijk vervelend. Maar als je weet dat het veel gebeurt, ga dan liever op zoek naar een voor jezelf veiligere oplossing. Voorkom je gelijk die frustratie bij je van de volgende keer dat je verlichting het weer niet doet.

Betreft je boete op de stoep zitten, het is openbare weg. Je belemmert de doorgang van de openbare weg (helemaal als je met vier man aan het kaarten bent). Afijn, een boete is dan wat overdreven maar als heel NL op de stoep gaat zitten dan wordt het wel wat druk natuurlijk Knipoog Afijn, weg frustratie want die boete is weerlegd. Niet meer zielig zijn, boete is ingetrokken en afgedaan.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik snap je frustratie echt wel! Lachen Maar het komt allemaal nu eenmaal niet aanwaaien en we moeten allemaal een beetje schipperen. Het is echt niet allemaal schuld van de politie. Hoever straalt hun gezag als ze alleen maar de extremen gaan beboeten. Er is nu eenmaal een grens en als je die overschrijdt dan kun je verwachten dat je wordt gecorrigeerd. Terecht dat ze als ze iemand aan de kant zetten voor enkele km te hard niet halverwege wegvliegen om die andere te pakken die naar jouw idee nog meer fout zijn..

Het is wat mij betreft iets te makkelijk om ieder ander de schuld te geven (in dit geval de politie), behalve deze bij jezelf te zoeken..