Mooie mensen krijgen vaker een dochter..!?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M3isSi3j

Mooie mensen krijgen vaker een dochter..!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-06 22:13

Dit bericht kwam ik tegen op PF, sorry maar heb geen bron vermelding..

Citaat:
Mooie mensen krijgen vaker dochters.

Het zou geen toeval dat Brad en Angelina een dochter kregen. Volgens onderzoekers van de London School of Economics zorgt de evolutie ervoor dat mooie ouders vaker een dochter dan een zoon ter wereld brengen. Dat meldt de Sunday Times.

Een aantrekkelijk ouderpaar maakt maar liefst 26 procent meer kans om een meisje als eerste kind te hebben dan minder mooie vaders en moeders. Dat heeft te maken met de uiteenlopende 'evolutionaire strategieën' die elk geslacht gebruikt om te overleven.

Bij mannen hangt het succes tot voortplanting voornamelijk af van de status van de vader. Zonen van belangrijke families erven die positie en geven ze zelf ook door aan hun zonen. Bij dochters zijn jeugd en aantrekkelijkheid de belangrijkste troeven.

Volgens onderzoeksleider dr. Satoshi Kanazawa "hebben wij aangetoond dat mooie ouders vaker dochters krijgen, omdat schoonheid erfelijk kan zijn en omdat dochters daar meer baat bij hebben dan zonen. Daarnaast blijkt uit ons onderzoek dat vrouwen in het algemeen aantrekkelijker zijn dan mannen omdat deze fysieke eigenschap generatie na generatie, dus door de evolutionaire geschiedenis heen, wordt doorgegeven".

Andere deskundigen bevestigen dat het nieuwe onderzoek past binnen de momenteel geldende theorieën over seksuele evolutie.

En, hoe denken jullie hier over?!

inkepink

Re: Mooie mensen krijgen vaker een dochter..!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 22:16

"licht dubbel van de lach"

Komisch zeg, heb zelf een zoontje dus ik ben automatisch lelijk???(gelukkig denkt mijn vriend daar anders over Lachen
Mijn zus heeft ook 2 zonen en haar vind ik dus echt een knappe vrouw, al zullen de meningen daar wel over verdeeld zijn.

oftewel lijkt me echt weer zo'n onderzoek van wetenschappers die niets anders te doen hebben

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 22:17

Mijn papa riep meteen volmondig ja Haha! (krijg je met 2 kinderen die beide dochters zijn)
Mij lijkt het onzin, daar gaat de natuur toch zeker geen rekening mee houden? Waarom zijn er dan toch ook zulke mooooooie en lekkere mannen op aarde? Tong uitsteken

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 22:20

Dus mijn ouders zijn ook mooi Haha! 2 dochters haha..
En als je zoals mijn buren nou een zoon en een dochter hebt Tong uitsteken

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 22:44

Dan is 1 van de 2 mooi en de ander niet Haha!
Onze buren hebben 1 jongen en 2 dochters en mijn oom en tante hebben 2 jongens en 1 dochter Tong uitsteken

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 23:06

Ik denk dat het geen gek ide zou zijn als de scholen wat aandacht besteden aan 'geldig redeneren' en 'conclusies trekken'. Lachen

Voorlopig neem ik de conclusies van een onbekende onderzoeker en de mening van anonieme 'andere deskundigen' nog even niet al te serieus. Knipoog Het lijkt me trouwens nogal lastig om de 'aantrekkelijkheid' van mannen en vrouwen te vergelijken, want ze zijn niet in genetische / evolutionaire competitie. Kortom: ik zie nogal wat haken en ogen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 23:09

Mooi is nogal relatief, wie bepaald of iemand wel of niet mooi is?

cecieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 00:48

hahaha wat een onzin Clown

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 08:03

Inderdaad, mooi is voor iedereen verschillend.
Waar ze zich tegenwoordig allemaal niet mee bezighouden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 08:14

Ik heb twee meiden en ben het er helemaal mee eens! Ja

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 08:46

haha supergrappig onderzoek ! ik heb 3 zoons dus ik moet dan wel oerlelijk zijn en mijn man ook Haha!

nou ik wil niet arrogant overkomen, maar ik heb niets te klagen wat mijn uiterlijk betreft en ik vind mijn man toch ook echt niet lelijk hoor, smaken verschillen gelukkig ook nog Knipoog

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 10:34

mensen, jullie lezen niet!

Er staat:
Mooie mensen krijgen vaker dochters..

Ofwel: de kans dat je een dochter krijgt als je mooi bent, is groter dan dat je een zoon krijgt. Het wilt dus niet per difinitie zeggen dat al je eerste kind een jongen is je dus lelijk bent en als je eerste kind een meisje is, je wel mooi bent..

Dus wie trekt hier nou de verkeerde conclussie!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 10:46

Nou ja, ik heb 2 meiden! Tong uitsteken

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 10:51

hahaha mijn ouders hebben 3 dochters (en 2 zonen) ouders van mijn vriend hebben 4 zonen!!! Zegt het aantal dan ook wat??

Eerste klas onzin wat mij betreft.... Wat is de definitie van mooi?! En wie bepaald dan wat mooi is? Vind iedereen niet verschillende dingen mooi? Ik wil wedden dat wat die meneer (of mevrouw) mooi vind, ik niet mooi vind.

Zelfs in het voorbeeld, ik vind Brad wel knap. Maar Angelina vind ik het verschrikkelijk lelijk. Hier verschillen we al van mening. Is mijn definitie dan goed of het zijne?

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:00

Whahahahah, wat een klinklare onzin.. hoe verzinnen ze het? Nagelbijten / Gniffelen

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:01

Volgens mij slaat het nergens op..

Ringetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 11:07

Volgens mij is dit echt klinklare onzin. Wie bepaalt er wie mooi is en wie niet. Iedereen heeft daar een andere mening over. De natuur zal dan toch niet kunnen weten wat mooi is en wat niet? De mannelijke onderzoekers zullen ook andere dingen mooi vinden dan de vrouwen denk ik. Dus wie heeft er dan gelijk?

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 13:41

Ik zag het daarnet in de krant staan Nagelbijten / Gniffelen

Het laatste nieuws...

Ik vond het wel een grappig artikel.
Ze toonden dan nog enkele vlaamse koppels die als eerste een dochter hadden enzo Nagelbijten / Gniffelen

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 14:54

En wie bepaalt wie mooi is en wie niet, als of je genen dat weten Rolleyes
Waar ze wel geen geld aan uit kunnen geven *zucht*

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 14:57

maar smaken verschillen toch ook
mischien vind de ene helft van nederland mij knap
en de andere helft lelijk

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:05

Tja dat moet wel een heel groot onderzoek geweest zijn als je zulke conclusies wil trekken. Hoe groot waren de groepen die hij heeft onderzocht. was er een controle groep. Hoe zijn de uitgezocht.
Als je slechts 2 groepen met mensen hebt onderzocht dan is er wel een hoge toevalligheids kans natuurlijk.

En inderdaad wat is mooi? Hoe hebben ze dat bepaald?

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:13

Inderdaad, hoe is het begrip 'mooi' gedefinieerd? Daar gaan ze al de fout in, want dat lijkt me niet bepaald objectief vast te stellen.

Ik heb gekeken op de site van de LSE, ik kan het desbetreffende onderzoek niet vinden. Wel een onderzoek met de volgende (controversiële) titel: 'Why beautiful people are more intelligent' Bloos! Haha! Ook van Kanazawa! http://www.lse.ac.uk/collections/method ... /I2004.pdf

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 15:22

het is toch of mooi of slim!? Knipoog

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:15

M3isSi3j schreef:
Dit bericht kwam ik tegen op PF, sorry maar heb geen bron vermelding..

Citaat:
Mooie mensen krijgen vaker dochters.

Het zou geen toeval dat Brad en Angelina een dochter kregen. Volgens onderzoekers van de London School of Economics zorgt de evolutie ervoor dat mooie ouders vaker een dochter dan een zoon ter wereld brengen. Dat meldt de Sunday Times.

Een aantrekkelijk ouderpaar maakt maar liefst 26 procent meer kans om een meisje als eerste kind te hebben dan minder mooie vaders en moeders. Dat heeft te maken met de uiteenlopende 'evolutionaire strategieën' die elk geslacht gebruikt om te overleven.

Bij mannen hangt het succes tot voortplanting voornamelijk af van de status van de vader. Zonen van belangrijke families erven die positie en geven ze zelf ook door aan hun zonen. Bij dochters zijn jeugd en aantrekkelijkheid de belangrijkste troeven.

Volgens onderzoeksleider dr. Satoshi Kanazawa "hebben wij aangetoond dat mooie ouders vaker dochters krijgen, omdat schoonheid erfelijk kan zijn en omdat dochters daar meer baat bij hebben dan zonen. Daarnaast blijkt uit ons onderzoek dat vrouwen in het algemeen aantrekkelijker zijn dan mannen omdat deze fysieke eigenschap generatie na generatie, dus door de evolutionaire geschiedenis heen, wordt doorgegeven".

Andere deskundigen bevestigen dat het nieuwe onderzoek past binnen de momenteel geldende theorieën over seksuele evolutie.

En, hoe denken jullie hier over?!

Zou kunnen want je hebt meer aantrekkelijke vrouwen dan aantrekkelijke mannen. Jammer genoeg.

Aan de andere kant heb ik gigantisch lelijk en onaantrekkelijke mensen gezien met dochters. Dus de vlieger gaat neit geheel op.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 16:17

ik denk niet dat het waar is... niet te hopen in ieder geval..Bloos