Merilyn schreef:Tjee lastig onderwerp. Tuurlijk is er altijd een noodlot maar er zijn ook genoeg voorbeelden waar mensne wat ana kunnen veranderen:
Een groot probleem is dat veel mensen willen niet werken. hoe vaak ik mensen binnen heb gehad in mijn uitzendbureau omdat ze moeten solliciteren voor een uitkering.
een ander probleme is dat mensen maar kinderen nemen zonder dat ze genoeg financiele ondersteuning hebben om ze te onderhouden. Tuurlijk kan er een noodlot zijn, mara ik zie genoeg gezinnen met 3 of 4 kinderen die bijna niet rondkomen. Hou het dan gewoon bij1!
Ik heb nu 3 volledig afgekeurde mensen aan hetwerk met een thuis werk baantje in eigen tempo. Ze mogen net zoveel uren werken als ze willen thuis de ene week 10 de andere keer 20 maakt niet uit ze krijgen €14,- bp/u best aardi, maar het is geen makkelijke klus. maar er zijn dus genoeg mogelijkheden! Iig hier, maar dat geldt natuurlijk niet voor alle mensen die zijn afgekeurd! maar er zouden een hoop mensen wel aan het werk kunnen.
Dat ben ik zeker met je eens. Kinderen krijgen is inderdaad een 'keuze' en voor sommige mensen misschien niet de juiste ... (om maar even cru te zijn) 
Wat je zegt over 'eigen tempo' baantjes, die lijken mij perfect! Zeker voor mensen die deels/helemaal zijn afgekeurd