Jongeren slaan buspassagier dood in Antwerpen en vluchten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bloemsuiker

Jongeren slaan buspassagier dood in Antwerpen en vluchten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 19:55

Citaat:
Jongeren hebben zaterdagmiddag in het centrum van Antwerpen een passagier van een bus van De Lijn geslagen en geschopt. De 51-jarige man uit Antwerpen is overleden. De politie van Antwerpen is op zoek naar zes jongeren die mogelijk verantwoordelijk zijn voor de dood van de man.

Voor het verdere artikel: http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_22 ... n=homeArt1

Zucht... De laatste tijd zijn er nogal veel dingen in Antwerpen... (België)

Waar is de opvoeding van jongeren de laatste tijd heen?

Arme man Vriendjes zijn?

Bas232

Re: Jongeren slaan buspassagier dood in Antwerpen en vluchten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 20:10

Maak je geen zorgen, ze gaan die echt wel vinden.....
Zou me trouwens weer niet verbazen als het weer marokanen zouden zijn......
Ook staat dit er: Of dat het gevolg is van de slagen of van een andere oorzaak zoals een hartstilstand zal later moeten blijken

Ergo ze weten nog niets.

Maar het valt wel op dat het vaak immigranten zijn die zoiets doen.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen buitenlanders, maar ze komen wel vaak in het nieuws.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 20:28

Volgens mij was het een autochtoon die vorige maand een allochtoon en haar 2 jarige oppaskindje neerschoot Lips are sealed

Als je niets tegen 'buitenlanders' hebt, waarom dan bovenstaande insinuaties? Gaat toch nog nergens over, als dat niet eens bekend is?

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 20:39

Laten we de autochtoon/allochtoon discussie niet gaan voeren, uiteindelijk zijn we allemaal mensen. En feit is dat er nu een mens door andere mensen is vermoord.

Ik snap niet wat er in het hoofd van zo iemand kan omgaan...

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 20:52

Bas232 schreef:

Ja, en dan blijken het vast weer polen te zijn... of joegoe's of verdwaalde antilianen, misschien wel amerikanen die zijn ook niet erg lekker bezig... of misschien wel duitsers die hebben toch ook verschrikkelijke dingen gedaan vroeger.

Nee, ik heb geen idee wie het zouden zijn! Ik kan niet begrijpen dat een mens van welke afkomst dan ook zoiets kan doen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 22:50

Tof hoor, ik woon in de gemeente Antwerpen Scheve mond
Ik moet zeggen dat het ook echt niet de stad is om je veilig te voelen op straat.

Bloemsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 22:57

Niet echt leuk Scheve mond

Ga je dan eens leuk shoppen , zie je dan zo'n zwartgeklede man... Gezellig.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 22:59

Bas232 schreef:
Ook staat dit er: Of dat het gevolg is van de slagen of van een andere oorzaak zoals een hartstilstand zal later moeten blijken

Ergo ze weten nog niets.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen buitenlanders, maar ze komen wel vaak in het nieuws.

Ze komen niet vaker in het nieuws dan anders, maar als je er meer op let lijkt het of het vaker voorkomt. de meeste kranten berichten gaan echt over autochtonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 23:55

Ik denk dat er in Antwerpen onderdehand ook meer marokanen wonen als blanken.Dus daarom zullen ze oo meer feiten plegen.Bovendien hebben ze lak aan de politie want als die optreed word er geroepen dat ze discrimineren.
Ik ga alleen in de schooluren met het openbaar vervoer,dan reis je het veiligst ,bij voorkeur ga ik niet alleen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 13:32

Ik denk idd dat Bas gelijk gaat hebben. De politie van Borgerhout (Borgerocco) was ermee bezig. De man was onderweg naar Berghem-station. Woon ik tien minuten vanaf. En pas al die roofcarjacking waarbij het slachtoffer was neergestoken, bij La Rocca. Is ook vlak bij mij. Ik ga verhuizen denk ik Scheve mond

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 13:35

Aangezien er in het nieuwsbericht geen enkele melding wordt gedaan aangaande de nationaliteit van de jongeren lijkt het me niet nodig daar hier nu al over te gaan speculeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 13:49

Uit Het belang van Limburg:
De zes daders zijn jongeren tussen 18 en 21 jaar oud. Er is sprake dat het zou gaan om allochtone jongeren, maar het parket kan dat niet bevestigen tot zolang de daders ook effectief zijn opgepakt.
Het volledige artikel staat hier: http://www.hbvl.be/nieuws/Binnenland/de ... 9D06BCCE4}

Het is verschrikkelijk wat er gebeurd is, maar ik kan mij goed voorstellen dat mensen direct aan allochtonen/Belgen van allochtone afkomst denken gezien de plaats waar het gebeurde.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 14:08

Ik hoop dat ze snel gevat worden en dat ze ook de gepaste straf krijgen voor hun zinloze daad. En of ze nu belg/turk/Marokkaan/Nieuw-Zeelander/wit/zwart/geel/rood zijn maakt mij geen moer uit. Ze hebben een man vermoord, en dat is compleet fout, punt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 14:21

Justy schreef:
Aangezien er in het nieuwsbericht geen enkele melding wordt gedaan aangaande de nationaliteit van de jongeren lijkt het me niet nodig daar hier nu al over te gaan speculeren.

Het blijft gewoon een feit Justy ,dat er in Antwerpen heel veel allochtonen wonen die in grote groepen door de stad zwerven en de ene criminaliteit na de andere plegen.Alleen raakt nog niet de helft van de feiten in nederland bekent.En als de politie optreed en er is ene neerschiet breken de rellen uit en word half antwerpen afgebroken.
Net als Die blanke jongen die laatst die allochtonen vrouwen neerschoot.Veel ophef over dicriminatie en vlaamsblok maar over het feit dat het kindje blank was met blonde krulletjes en de jongen totaal doorgedraait word op zij geschoven.Als je tegenwoordig een scheet laat discrimineer je.Ik begin het goed zat te worden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 14:31

Idd, ik heb absoluut niks tegen mensen van welke afkomst dan ook, maar de inwoners van Borgerhout ben ik spuugzat. De politie durft zelf niks meer te doen en de criminaliteit viert feest daar.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 14:39

Dat mag een feit zijn Silvana, maar hier is het (nog?) geen feit en het hoeft dus ook niet als zodanig besproken te worden Lachen

Ik kan me ook best voorstellen dat mensen snel aan 'allochtonen' denken maar zolang dat niet bevestigd is lijkt het me zinloos om over dit voorval te praten alsof de daders allochtoon zouden zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:01

Stukje uit het belang van limburg;
De zes daders zijn jongeren tussen 18 en 21 jaar oud. Er is sprake dat het zou gaan om allochtone jongeren, maar het parket kan dat niet bevestigen tot zolang de daders ook effectief zijn opgepakt

Maar ik snap justy, dat je er minder bij betrokken bent als je 200 km verder op woont.Wij komen er regematig en zien wat er gebeurt.Ik woon gellukkig in een randgemeente en heb er minder last van,ik mijd de stad zo veel mogelijk.En dat is best jammer,Antwerpen is best heel mooi.

Maar het blijft dus wel een feit dat ze niet op zoek zijn naar zes blanke jongens.Maar hoe dan ook,het is gewoon verschrikkelijk dat je zo neer geslagen word als je naar je werk gaat,welke kleur de daders ook mogen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:09

gazet van Antwerpen:

Oproep tot getuigen van busincident
Op 24 juni tussen 15 uur en 15 uur 30 werd in Antwerpen een man aangevallen door een zestal jongeren, door getuigen beschreven als van allochtone origine

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:30

Bas232 schreef:

Ergo ze weten nog niets.

Zo'n kortzichtige en insinuerende opmerking valt me een beetje van je tegen bas.

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:32

Dit was gebeurd voor ons hotel! Daar kwam ie tot stilstand!! Wij later terugkomen uit de stad. staan daar allemaal cameras, ambulance en politie! Ik me doodschrikken!! Kwamen bijna het hotel niet in! En toen wisten we nog niet wat gebeurd was!! Voor ons hotel, zo eng!

Bloemsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 15:34

Scheve mond

Wat erg Niine.

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:38

Ja!! Je hebt direct zo'n ander gevoel, de rest van je weekend je uit! Zou je familie maar zijn! Ik snap niet ddat de rest van de bus niet geholpen had!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:41

Bas232 schreef:

He Bas wat lekker kortzichtig weer.

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:42

Whiz; Ik dacht precies hetzelfde. Knipoog

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:46

[quote="Bas232"]
Of dat het gevolg is van de slagen of van een andere oorzaak zoals een hartstilstand zal later moeten blijken

Ergo ze weten nog niets.

quote]

Dus als die man is overleden aan een hartstilstand is het allemaal niet zo erg? Een passagier slaan in een bus is heel normaal? Voor de straf die de jongeren zullen krijgen zal het groot verschil maken. Wanneer de man blijkt te zijn overleden aan een hartstilstand krijgen ze waarschijnlijk alleen een boete of een taakstraf.

Maar voor mij staat wel vast dat al zou die man niet aan de slagen zijn overleden dit hele incident er in grote mate toe bijgedragen heeft dat die man een hartstilstand heeft gekregen.
Dus in mijn ogen zijn die jongens dan nog steeds verantwoordelijk voor zijn dood.
en verdienen de bijbehorende straf.