Automobiliste op bon wegens wuppies

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 14:48

GRONINGEN - Het bezit van vier megawuppies is een automobiliste uit Groningen duur komen te staan.

De politie slingerde haar op de bon, omdat de oranje pluizenbollen op het dashboard van de Groningse het zicht door de voorruit ernstig zouden belemmeren.

De eigenaresse van de wuppen kreeg een boete van 130 euro, liet een woordvoerder van de politie in Groningen woensdag weten. De vrouw heeft inmiddels een klacht ingediend, omdat ze de bekeuring niet terecht vond.

De politie bekijkt deze week of de klacht gegrond is. Volgens de zegsman bestaat daarmee de kans dat de boete ingetrokken wordt. Hij benadrukte dat in de afweging de populariteit van de wuppies geen enkele rol zal spelen.

(ANP)

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 14:49

Haha, wat een wuppie al niet kan veroorzaken.. ben wel benieuwd wat er uit komt...

minka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 14:55

Whaha, waar gaan het heen met deze maatschappij

Ylana

Re: Automobiliste op bon wegens wuppies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 14:56

Als het inderdaad waar is...; groot gelijk die boete!

__baron__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 14:57

ben het helemaal met ylana eens als het waar is vind ik de boete geheel terecht!!

Trieske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 14:59

jeetje 4 van die megawuppies voor je neus.... ik zou er niet overheen kunnen kijken als ik aan het rijden ben....
Dus begrijp eigenlijk wel dat ze een boete krijgt... je belemmert toch het zicht... ook al is het je eigenste..

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 15:01

Waarom zet je die dan ook bij de voorruit neer?

latnahc2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 15:02

zei heeft er 4 en ik geen eens 1

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 15:03

4 is ook wel overdreven, dan kan je er toch ook bijna niet overheen kijken?
ik heb er ook geen

Chans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 15:24

Tja met die dingen voor de voorruit lijkt me ook dat je niet zo veel ziet, en veiligheid gaat boven alles dus IMO helemaal terecht die boete

Blue9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 15:28

Haha! Het is zeker terecht! Maar ik vind toch da ze beter even hadden kunnen zeggen dat het niet mocht! Wist zij toch ook niet!

Christel3

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 15:29

hahah wat een grap! tja ze zijn leuk die wuppies! maar om nou drie grote op je dashbord te hebben, haha gaat wel ver:P

Idooltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:04

Ik vind een bon van €130 wel een beetje erg overdreven. Een waarschuwing dat ze ze ergens anders neer moest zetten was meer op zijn plaats geweest. Er staat toch nergen beschreven dat het verboden is.

Het gaat tegenwoordig echt nergens meer over. En als ik die vrouw was zetten ik ze toch lekker op de bank. Wie weet wordt ze morgen wakker en zijn ze allemaal weg.

[edit] Typo

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:06

Niine schreef:
Haha! Het is zeker terecht! Maar ik vind toch da ze beter even hadden kunnen zeggen dat het niet mocht! Wist zij toch ook niet!

hallo je leerd bij je examen dat je je zicht nooit mag belemmeren!

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:06

Idooltje schreef:
Ik vind een bon van €130 wel een beetje erg overdreven. Een waarschuwing dat ze ze ergens anders neer moest zetten was meer op zijn plaats geweest. Er staat toch nergen beschreven dat het verboden is.

Het gaat tegenwoordig echt nergens meer over. En als ik die vrouw was zetten ik ze toch lekker op de bank. Wie weet wordt ze morgen wakker en zijn ze allemaal weg.

[edit] Typo

En wat nou als door te weinig zicht een kindje doodrijdt?
Is dan 130 euro teveel?
Dat is onbetaalbare schade!

DeSa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:07

130,- omdat je een stel Wuppies in je auto hebt vind ik wel erg overdreven!

prom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:09

Ik vind het niet geheel terecht. Mischien kon de vrouw het gewoon allemaal nog zien!. Ik ben benieuwt wat eruit gaat komen. Of ze wel of niet die bekeuring moet betalen.

Sammy78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:10

ach ja die agent houdt zeker niet van voetbal.... *o/*

Idooltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:10

daantjuhhh schreef:
Idooltje schreef:

Ik vind een bon van €130 wel een beetje erg overdreven.

Een waarschuwing dat ze ze ergens anders neer moest zetten was meer op zijn plaats geweest. Er staat toch nergen beschreven dat het verboden is.

[edit] Typo

En wat nou als door te weinig zicht een kindje doodrijdt?
Is dan 130 euro teveel?
Dat is onbetaalbare schade!

Dat is niet gebeurd. Wat denk je van auto's die helemaal geblindeerd zijn of veel te hard rijden. Die bestuurders doen het met opzet. Dat ze die op de bon slingeren oké.
Die vrouw met die wuppies heeft ze vast niet met de gedachte erneer gezet van 'nou ik zal de regels eens overtreden'. Maar voor een stel knuffels in de auto die nou toevallig in zijn vindik het overdreven. Ik had een waarschuwingen meer gepast gevonden.

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:13

Zij kan wel vinden dat ze alles nog kan zien, wil niet zeggen dat het zo is (en eerlijk gezegt, ik heb die dingen gezien en ik heb er sterk mijn twijfels bij dat ze ook echt nog volledig zicht had). Ik heb toevallig een week of 2 terug een uitspraak van de rechter gelezen van een vrouw die een meisje doodreed met de trekker waarbij haar zicht compleet belemmerd werd door kisten, ze 'deed het al jaren zo en ze had prima zicht'.

Daarbij, vrachtwagenchauffeurs krijgen ook een stevige boete als ze de auto versieren met lampjes ed. Ook terecht imo.

En Idooltje, geblindeerde ramen zijn ook verboden. Als ze je daarmee zien mag je het eraf halen. Als je te hard rijdt - ook al doe je het onbewust - ben je met een beetje pech je rijbewijs kwijt. Imo had ze met een beetje gezond verstand kunnen beseffen dat dit gevaarlijk was. Net zoals het volledig blinderen of te hard rijden gevaarlijk is.

J0sef1entje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:15

Ik weet niet in wat voor auto ze reed, maar als ik in mijn auto vier megawuppen op het dashboard plant zie ik toch echt niks meer, en ik heb echt een BIG voorruit! Volkomen terecht dus die boete. Het maakt niet uit waarmee je je zicht belemmert, als je je zicht belemmert krijg je een boete, klaar.

Ik zou ze trouwens meteen in beslag genomen hebben, ze brengen geld op die megawuppen

Targaryen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:16

Pfoe, groot gelijk hoor! Debiele wuppies ook..
Wat de gevolgen wel niet hadden kunnen zijn (beetje kromme zin).

Mandyv

Re: Automobiliste op bon wegens wuppies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:18

Blackje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:30

Tja aan de ene kant wel overdreven vind ik. Ligt er ook aan hoe ze ze had liggen natuurlijk

Idooltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:46

@sylvia ik probeer daar alleen mee duidelijk te maken dat ze het vast niet expres heeft gedaan. En mensen die te hard rijden het wel weten dat het niet mag, maar het toch doen.