Privé internetten in 'baas' zijn tijd.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikita_1995

Privé internetten in 'baas' zijn tijd.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 16:35

Internetten in baas zijn tijd kost bedrijven erg veel geld.

Ik weet dat sommige paardenliefhebbers ook veel 'bokken' onder werktijd, dat betekent 'bijlezen' en een 'bericht' plaatsen. Dit kost meer tijd dan men denkt, daar gaan de productieve uurtjes van de baas.

Natuurlijk reuzegezellig voor werknemer, maar wel een aanslag op de beschikbare werkuren voor de baas. Een werknemer dient zo productief mogelijk te zijn, zodat de omzet hoger wordt en de winstciijfers verbeterd worden op korte of lange termijn.

Ik vind dat hier echt een einde aan moet komen t.b.v. het bedrijfsleven.

Bokken en privé internetten doe je maar in je vrije tijd !!

Wat vinden jullie ervan ??

DenK4ever

Re: Privé internetten in 'baas' zijn tijd.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:38

Dienie schreef:
Een werknemer dient zo productief mogelijk te zijn, zodat de omzet hoger wordt en de winstciijfers verbeterd worden op korte of lange termijn.

Tja... je kan het ook overdrijven...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-06-06 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote gerepareerd.

Elmond

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:38

Wat ben je zelf? Werkgever of werknemer:P Ik ben het wel met je eens dat het slecht is hoor, ik heb het zelf in mijn stageperiode dan ook alleen in de pauzes gedaan. Ik zou het trouwens niet eens echt durven denk ik, veels te bang om betrapt te worden.

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:40

Niet mee eens... ik werk erg hard, mijn werktempo is gemiddeld twee keer zo hoog dan het tempo van mijn collega's, dus af en toe tussendoor wat internetten vind ik best kunnen.

Natuurlijk moet het niet zo zijn dat je werk eronder lijdt, bij mij is dat dus niet zo, en daar zorg ik ook wel voor!

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:40

door_ schreef:
Niet mee eens... ik werk erg hard, mijn werktempo is gemiddeld twee keer zo hoog dan het tempo van mijn collega's, dus af en toe tussendoor wat internetten vind ik best kunnen.

Natuurlijk moet het niet zo zijn dat je werk eronder lijdt, bij mij is dat dus niet zo, en daar zorg ik ook wel voor!

Same here...

Siddieqje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:41

Als je echt een drukke job hebt waar je iedere seconde van je werkuren nodig hebt om rond te komen, geef ik je gelijk.

Alhoewel dat 5 min. ontspanning ervoor kan zorgen dat je mer meer energie je job verderdoet, dan dat je na 4u aan een stuk begint te slabakken.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:45

uh...ik internet (bokt, marktplaats etc) dagelijk gemiddeld 1a2 uur in de baas zijn tijd...voel me hier eerlijk gezegd niet schuldig over...ik heb altijd mijn werk af. Doe het alleen als het werk het toelaat en als ik het een keer wel druk heb (gebeurt niet zo vaak) dan blijf ik ook gerust tot 20.00 uur op het werk en raak het internet niet aan.

Verder zijn er genoeg collega's die vier x of meer per dag gaan roken. Ik doe dat weer niet, dat kost denk ik ook al gauw een uur...

nee...zolang je werk gewoon af is, vind ik dat het moet kunnen!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:48

Niet geheel mee eens. Ik werk op een accountingafdeling met het gevolg dat bij mij de 1e 2 weken van iedere maand altijd erg druk zijn en je met name de laatste week je uit je neus zit te vreten.
Als ik dit aankaart bij mijn baas dan krijg ik als antwoord: "Enjoy yourself." En dat doe ik dan ook maar
Mijn baas ligt er ook niet echt wakker van. Hij weet dat ik mijn werk af krijg binnen het tijdsbestek dat daar voor staat en dat ik het ook goed doe. En dat is voor hem het belangrijkste.
Me schuldig voelen? Nee. Als het werk het me niet toe laat zou ik het ook niet doen.

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 16:54

Heb zelf ongeveer 15 jaar een bedrijf gehad..., en nu even niks

MSN-en vind ik zelf bijvoorbeeld ook hartstikke leuk, dat deed één van mijn werknemers toendertijd ook, maar dan in werktijd. Ze was gek op een andere knul die in een ander bedrijf werkte (ze was getrouwd) en daar MSN-de ze dan ook mee. Ik vind het ook irritant, dat een werknemer op z'on moment dan ook niet 'bij de les' is. Natuurlijk was het voor de werknemer heel leuk om met iemand te MSN-en waar ze gek op was. Thuis ging dat niet want dan kwam man-lief erachter.

In deze optiek, vind ik de grote vooruitgang op internetgebied juist een grote achteruitgang van de mentaliteit van personeel op het werk. Men doet tegenwoordig gewoon waar men zin in heeft. Als jullie het hiermee oneens zijn hoor ik dat graag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:56

barbara28 schreef:
uh...ik internet (bokt, marktplaats etc) dagelijk gemiddeld 1a2 uur in de baas zijn tijd...voel me hier eerlijk gezegd niet schuldig over...ik heb altijd mijn werk af. Doe het alleen als het werk het toelaat en als ik het een keer wel druk heb (gebeurt niet zo vaak) dan blijf ik ook gerust tot 20.00 uur op het werk en raak het internet niet aan.

Verder zijn er genoeg collega's die vier x of meer per dag gaan roken. Ik doe dat weer niet, dat kost denk ik ook al gauw een uur...

1 á 2 uur, per dág? Dat vind ik wel heel erg veel hoor!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-06-06 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:58

Ik denk dat dit heel erg van de persoon zelf afhankelijk is. In het voorbeeld van Dienie heeft het werk er echt onder te lijden.

Als je werk gewoon goed gedaan is en af is dan vind ik het geen punt als mn werknemers zitten te internetten. Ik doe het zelf ook.

Er is ook weleens onderzoek gedaan naar de arbeidsproductiviteit van werknemers die vrij op internet konden in vergelijking met werknemers die dat niet konden. Daaruit bleek dat er eigenlijk geen verschil was.

Verder blijkt ook zonder internet de tijd werk/niet werk ongeveer 60/40 te zijn. Zonder internet gaat deze tijd op aan 'praten met collega's' , 'prive bellen' noem maar op.

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:59

Tja, de tijd die ik internet rookt een ander, weer iemand anders blijft lang bij de koffieautomaat hangen. Zolang je werk af is zie ik het probleem niet.

Marliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 17:01

Denk inderdaad dat als je niet vrij op internet mag je andere bezigheden gaat zoeken om te kunnen ontspannen.
Zolang het binnen de perken blijft en je je werk afhebt vind ik het kunnen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 17:04

Als men kijkt hoe hoog het werk tempo in NL ligt

Wat willen ze nog meer...?

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 17:05

idd zoals bovenstaande

Baas is op de hoogte --> ben altijd sneller dan de rest en heb mijn werk dan ook ruim op tijd af en ook nog tijd om collega's te helpen of haast klusjes even tussendoor te doen
en werk gaat natuurlijk voor, is het ineens wel druk of heb ik een spoedklus dan geen internet

en soms is ondertussen even ontspannen ook beter voor de productiviteit dan maar proberen aan de gang te blijven (zit je vast dan kan even wat anders doen juist helpen om verder te komen, blijf je staren dan komt de oplossing maar niet )

En idd ik rook niet

Daar zijn de rokende collega's bij ons veel tijd mee kwijt, door de wijzig in de tabakswet moeten ze nu naar t rookhok en gaan dus vaak op en neer en dan natuurlijk ook nog even koffie meepakken.
Ik zit nog gewoon op mijn werkplek en werk ondertussen dus ook nog--> dat kun je van de rokers bij ons dus niet zeggen

en zo gaat ook de ene een half uur wandelen in de pauze en is de ander prive op de pc bezig ...

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 17:12

WenK schreef:
Tja, de tijd die ik internet rookt een ander, weer iemand anders blijft lang bij de koffieautomaat hangen. Zolang je werk af is zie ik het probleem niet.

Compleet mijn gedachte, mijn pauze gaat op aan inet of mijn pauze neem ik niet achter elkaar en pak stukjes tussendoor om bij te lezen. Of ik internet helemaal niet, dat kan ook. Hij staat altijd wel aan maar zit er bijna nooit op.

Vanwaar je frustratie?

Enne alles wat je vind moet je aan de politie geven

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 17:13

Ik heb een heleboel werktijd gehad waarin er simpelweg niets te doen was. Efficientie komt van 2 kanten En als je dan leest over een baas die zijn werknemers verplicht om in eigen tijd een langdurige cursus te volgen (onbetaald) dan blijkt dat er aan beide kanten mensen zijn die misbruik van de situatie maken.

Over het algemeen moet er wel een redelijke middenweg te vinden zijn. In sommige gevallen gaan mensen te ver - er zijn er altijd die geen maat kunnen houden. Ik denk niet dat dat nu erger is dan vroeger. Ik weet wel dat internet er weinig mee te maken heeft, ook zonder internet kun je je tijd prima verlummelen, en je kunt ook best veel internetten en toch ook veel werk verzetten.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 17:14

Hmmmm....ik rook én ik zit op internet onder de tijd van de baas...

Alleen als het rustig is met het werk. Ik word erg vrij gelaten in mijn werk, als het werk maar goed gedaan wordt én op tijd af is. Dat is het dan ook altijd! Als het nodig is, blijf ik langer en als het rustig is, ga ik eerder naar huis.

Andere (rokende) collega's hangen idd úren bij elkaar op de kamer, lekker kletsen over van alles en nog wat en soms wat over het werk. Ik prutsmuts niet zoveel met collega's en ga als ik op het werk kom, meteen aan de bak, anderen gaan eerst gezellig 'buurten', half pakje sigaretten roken, vooral roddelen over anderen....

Aangezien de baas al genóeg aan/door mij verdient vind ik dat 'het moet kunnen', zéker gezien de verhouding met mijn salaris . Vele sites staan al op de zogenaamde blacklist en kunnen we dus niet bezoeken (marktplaats, ebay etc.)....

Ik vind dat het moet kunnen, dat een werknemer even een site bezoekt zolang het maar geen úren achtereen zijn (of verspreid over de dag, voor de bijdehanten onder ons ). Verder vind ik dat een werknemer moet doen waarvoor hij/zij aangenomen is: geld verdienen voor het bedrijf, zo lang er maar 'genoeg' tegenover staat.

Ik kan me voorstellen dat als een werknemer erg ontevreden is (en dat kan door verschillende omstandigheden zijn zoals wijzigingen in secundaire voorwaarden, te laag salaris in verhouding tot het werk etc.) dat deze minder gemotiveerd is waardoor hij/zij zich niet meer 100% inzet voor het bedrijf. Het moet áltijd nog van twee kanten komen....

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 17:40

ik heb internet de hele dag aanstaan omdat het nodig is voor mijn werk. Mijn werk is altijd af, ik doe ook veel thuis. 's avondss en 's nachts omdat de internetverbinding op mijn werk vaak te wensen overlaat.

Ik heb bovendien een rooster met heel veel loze uren erin, anderen gaan dan roken, sociaal doen of de stad in, ik internet...... ieder z'n hobby!

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 18:14

Ik zit de hele dag te bellen en kan prima praten en bokken tegelijk dus ik heb er weinig last van

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 22:08

Ik vind het inderdaad ook niet kunnen dat sommige mensen onder werktijd andere activiteiten hebben dan werken. Ik ben van mening dat je heus wel eens je mail kunt checken of iets voor privé kunt opzoeken, maar om nou een heel forum bij te gaan houden of MSN gesprekken te gaan voeren vind ik vrij ver gaan.

Als werkgever zijnde zou ik daar ook zeker maatregelen in treffen. Bij ons op het werk kun je tussen 12 en 2 internetten, dat is de pauze tijd. Buiten die tijden kun je alleen op sites als anwb.nl en google.nl, zodat je nog wel iets kunt opzoeken voor het wekr. De andere sites zijn allemaal geblokkeerd.

Ik vind het een kwestie van mentaliteit. Het is wel waar dat de 1 een pakje sigaretten per dag rookt en de ander die tijd dus gewoon werkt, maar zo heeft iedereen wel wat. Er zijn ook mensen die elk uur 5 minuten weg zijn om een bak koffie te halen of naar de wc te gaan.

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 22:19

Ik rook én internet in de baas z'n tijd Privé-internetten eigenlijk alleen als ik mijn lunch op kantoor eet.
Bij ons kun je doen wat je wilt, als je werk maar af is. Dus even de stad in moet kunnen. Een andere collega gaat wel eens overdag naar de sportschool. Dat betekent dat je 's avonds wat langer bezig bent. Ook moeten we regelmatig 's avonds werken. Dat vraagt dus om flexibiliteit van werknemer én werkgever.

Ik heb nog een bijbaantje waar ik niet kan internetten. Daar heb ik daar ook geen tijd voor. De werkdruk ligt daar ontzettend hoog. Dus eigenlijk maar goed ook

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 22:32

barbara28 schreef:
:o uh...ik internet (bokt, marktplaats etc) dagelijk gemiddeld 1a2 uur in de baas zijn tijd...voel me hier eerlijk gezegd niet schuldig over...ik heb altijd mijn werk af. Doe het alleen als het werk het toelaat en als ik het een keer wel druk heb (gebeurt niet zo vaak) dan blijf ik ook gerust tot 20.00 uur op het werk en raak het internet niet aan.

Ik ga helemaal met je mee. Zolang t werk t toelaat: prima. Ik ben freelancer dus ik moet in elk geval zorgen dat mijn klus af is, maar als ik geen correctie heb ga ik wel even internetten ja. Zijn de correcties terug ga ik die meteen doen.
En gaan jouw collega's 4 x per dag roken? Die v mij wel elk uur n x en dat kpst ze een kwartier! Erg vervelend want zij moeten de tekst correcties doen en doorhun zit ik vaak te wachten en duurt mijn dag langer! Ik heb t al n x met mijn opdrschtgever besproken dat ik niet wil dat ik langer bezig ben met mijn klus omdat de dames weeeer roken. Hij schrok van de tijd die zij roken. En hij gaf me groot gelijk. Ook weet hij dat ik tussendoor internet en ik maak er geen geheim van. Ik zorg dat mijn werk af is, daar wordt ik voor betaald, dus...

supertygetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 04:24

Tja, als je werk af is en je pauze hebt kan ik er niet veel tegen hebben. Maar ik vind het wel asociaal om het gewoon te doen als je nog zat te doen hebt. Op zich helpt pauze natuurlijk wel, maar je wordt niet betaald om te bokken. Ik vind het eigenlijk ook best raar dat jullie nog zoveel tijd over hebben op je werk. Waarom heb je dan zoveel werkuren?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 06:50

door_ schreef:

Zo is t bij mij ook!!
en ja, ik zit nu op me werk