Ouders doodgebeten baby niet vervolgd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ouders doodgebeten baby niet vervolgd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:26

Citaat:
Justitie ziet geen reden om de vader en moeder van een acht dagen oude baby die in Gorredijk door een hond is doodgebeten, strafrechtelijk te vervolgen.

Zelf geopend
Uit politieonderzoek blijkt dat de hond de deur van de babykamer zelf geopend heeft en de baby heeft doodgebeten. De hond, een husky, was eerder nooit agressief. Het dier is afgemaakt.

Verplicht
De politie is verplicht een onderzoek in te stellen omdat de baby een onnatuurlijke dood stierf. De vader (35) en moeder (28) waren met de geboorte van het jongetje voor de eerste maal ouder geworden.

Fijn voor de ouders dat ze niet vervolgd worden!
Jammer dat ze door vele vals beschuldigd zijn.

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:30

Tja.....hoe dan ook blijft het een vreemd verhaal. Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat de ouders niets gehoord hebben terwijl hun baby verscheurd werd.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:30

Als de baby bij de eerste beet dood was valt er weinig te horen....

Gelukkig worden ze niet vervolgd. Het is duidelijk een ongeluk geweest en het is allemaal al triest genoeg.

Blue9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:31

Wel goed ja!! Tenminste als ze onschuldig zijn!! Dus goed onderzoeken!

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:32

Ik vind het nog steeds maar raar&triest voor die ouders.
Het zou je maar overkomen..

Garfield

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:35

Ik vind het voor die ouders heel sterk. Dit voorval verandert hun hele leven en blijven zij altijd bij zich dragen.

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:36

idd.. dat kind móet gewoon gehuild hebben.. Komt nog bij dat een hond bij het 'verscheuren' van zijn 'prooi' gromt!
Ook bijt een hond niet zomaar en vind ik dat de hond ook niet als vals verklaard mocht worden..
Ik mag dan wel niet zoveel verstand hebben van honden, maar weet wel dat ze in het wild hun jongen doden als er iets mis mee is.
Een hond word een lid van de roedel, bovenaan stat als het goed is de mens. Daarna, helemaal onderaan was hier als het goed is het geval, de hond. Maar omdat een baby nog niet écht een plaats in kán nemen in de roedel staat deze dus onderaan. De hond kan aangevoeld hebben dat er iets mis was bij het kind, misschien was het wel geestelijk gehandicapt en zag hij zichzelf bevoorrecht om daarom het 'jong' te doden, omdat het anders alleen maar tot last zou zijn (in het wild overleefd een geestelijk , meestal lichamelijk gehandicapt dier namelijk niet).

Hebben onderzoekers dáár al eens over nagedacht?

Zunzuncito

Re: Ouders doodgebeten baby niet vervolgd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:37

Inderdaad, ik had het ook gelezen. Wat een verschrikkelijke toestand. Het zal de ouders niet veel uitmaken, maar toch fijn dat is gebleken dat dit een verschrikkelijke samenloop van omstandigheden is. Net als dat topic waar een jongen zonder feitelijk bewijs beschuldigd werd de dood van drie meisjes op z'n geweten te hebben. Met een grote mond je ongefundeerde mening verkondigen is niet altijd gepast...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:41

Misz_J schreef:
idd.. dat kind móet gewoon gehuild hebben.. Komt nog bij dat een hond bij het 'verscheuren' van zijn 'prooi' gromt!
Ook bijt een hond niet zomaar en vind ik dat de hond ook niet als vals verklaard mocht worden..
Ik mag dan wel niet zoveel verstand hebben van honden, maar weet wel dat ze in het wild hun jongen doden als er iets mis mee is.
Een hond word een lid van de roedel, bovenaan stat als het goed is de mens. Daarna, helemaal onderaan was hier als het goed is het geval, de hond. Maar omdat een baby nog niet écht een plaats in kán nemen in de roedel staat deze dus onderaan. De hond kan aangevoeld hebben dat er iets mis was bij het kind, misschien was het wel geestelijk gehandicapt en zag hij zichzelf bevoorrecht om daarom het 'jong' te doden, omdat het anders alleen maar tot last zou zijn (in het wild overleefd een geestelijk , meestal lichamelijk gehandicapt dier namelijk niet).

Hebben onderzoekers dáár al eens over nagedacht?

Ik geloof dat deze discussie al gevoerd is. Ik open dit topic niet om weer die welles-nietes strijdt te krijgen.

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:44

De ouders zijn al voor het leven getekend, zowel door deze trieste gebeurtenis als door de publieke opinie.
Ik hoop dat ze nu de rust en de tijd krijgen om eea te kunnen verwerken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:46

Inderdaad! Ik ben het op dat punt met Billy eens.

Ze zijn hun kindje al kwijt en dan worden ze door principiele hondenliefhebbers ook nog eens aangewezen als moordenaars van hun kindje EN hond.

Deze mensen verdienen hun rust nu wel. En ik hoop van harte dat ze die zullen krijgen.

__Tiientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:59

Naja ze hoeven die hond toch niet meteen dood te maken?

Riemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 17:40

__Tiientje schreef:
Naja ze hoeven die hond toch niet meteen dood te maken?

neej joh een hond bijt een kindje dood, laten we hem toch een aai over zijn bol geven??? sorry hoor maar ik snap gewoon niet dat je sympatie met die hond kunt hebben! Je kunt die hond gewoon nooit meer vertrouwen! Als een hond eenmaal mensenbloed heeft geproefd......

Brownie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 17:45

nou er zijn ook mensen die andere mensen doden die worden toch ook niet vermoord ?????? dus vind ik dat ze die hond ook niet hoeven af te maken !!! maarja dat is mijn mening

Binckydenice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 17:52

Mensen denk nou na! Wie is nou de schuldige? Niemand weet wat er precies is gebeurd. En wie ze schuld zal het zijn ik denk dat niemand er baat bij heeft om dat te weten.
De hond had nooit de baby mogen doodbijten.
De ouders hadden er MISSCHIEN iets aan kunnen doen om het te voorkomen.
Het is gebeurd en rechtelijk gezien kan je de hond niet in leven laten. ookal is dat op sommige punten ook (volgens mij) niet eerlijk.

Ik hoop alleen dat iedereen hier wijzer van wordt.
Ik persoonlijk vind het zielig voor alle 4, want dit is niet wat ze allemaal wilden.

Brittol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 17:57

Ik heb laatst gehoort dat de hond het niet expres heeft gedaan (dat is nogal logisch), maar een husky reageert op wolven gehuil, en als een baby huilt, denkt die husky dat het een wolven jong is. Dat hij daarom die baby heeft gebeten, waarop die baby harder ging huilen (logisch) en dat de hond dan harder ging bijten omdat hij dacht dat hij het fout deed. Ik weet niet of dit echt waar is, heb het ook alleen maar gehoort. Ik vind het wel logisch klinken..
Zelf denk ik dat jaloezie ook een klein rolletje heeft gespeelt.

Verder vind ik het ook best een raar verhaal, ik denk niet dat de hond de baby heeft 'verslind en verscheurd'. Wel sneu voor de ouders..

Ruthje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 17:58

Ben het met je een Binckydenice!
maar toch raar dat de ouders niks hadden gehoord naja : blijft altijd raar zo'n dood!
nou dat baby gehuil klinkta dan toch heel anders volgendmij

Jolandaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 18:00

Die ouders hoeven niet vervolgd te worden vind ik. Die hond. Die moet afgemaakt worden( of is ie dat al) Een hond bijt een kind dood. dus er zal denk ik wel iets in z'n kop zitten ofzo

jentel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 18:03

ik ben moeder van 2 kinderen, we hebben altijd grote honden gehad toen de kinderen werden geboren hadden we een bouvier, en nu een mechelse herder.
ik ben erg gek met mijn dieren maar heb ze altijd in de gaten gehouden met de kinderen.. stel je voor dat één van mijn honden mijn kind had doodgebeten.. had ik hem zowiezo laten afmaken eens gedood blijft doden en inderdaad de moordenaars worden ook niet afgemaakt maar dat is het verschil tussen mens en dier.... maar ik wilde wel weten (als daar een mogelijkheid voor was) wat er precies gebeurd is..
ik heb ooit eens gehoord, dat er bij een baby en in bed allemaal bloed was aangetroffen en de ouder hebben direct de hond laten af maken omdat de hond ook bloed op zijn kop had.. later bleek dat er een rat had gezeten en de hond de rat had verscheurd..
Maar.. ik vind wel dat er een onderzoek moet worden gedaan na de ouders toe...
om het alles uit te sluiten..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 18:04

De titel van dit topic loopt niet helemaal lekker....

Zoals ik het lees zijn de ouders doodgebeten, en wordt de baby niet vervolgd

Maar goed, het blijft altijd een vreselijk bericht zoiets. We hebben zelf ook 2 honden, maar als er kinderen komen of babies in huis zijn, blijven we ALTIJD óf bij het kind óf bij de honden.
Ik vertrouw onze eigen honden 200%, maar het blijven dieren....
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-06-06 18:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 18:04

Ik denk ook niet dat ze vervolgd moeten worden, volgens mij hebben ze al levenslang.. dit blijf je áltijd met je meedragen.
Een heel triest ongeluk....

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 18:07

Hej,
Ik weet niet hoe het precies is gegaan, ik denk dat we het nooit zullen weten. Maar er is een ding dat ik even recht wil zetten:
Citaat:
neej joh een hond bijt een kindje dood, laten we hem toch een aai over zijn bol geven??? sorry hoor maar ik snap gewoon niet dat je sympatie met die hond kunt hebben! Je kunt die hond gewoon nooit meer vertrouwen!
Als een hond eenmaal mensenbloed heeft geproefd......

Dat laatste moet ik gewoon even corrigeren. Hier is niks van waar. Onze hond heeft ook mensen gebeten toen we hem net hadden. Heeft een muilkorf opgekregen, en nooit meer wat gedaan. Kan nu gewoon zonder muilkorf of niks rondhobbelen, tussen vreemde mensen en al. Mijn moeder is een keer door een hond aangevlogen. Hele hand was kapot. Ook bloedend, maar die hond heeft net zo min noit meer iemand gebeten. Krijgt nu ook gewoon een muilkorf op als die mensen het niet vertrouwen. Dus het is absoluut neit waar dat een hond die heeft gebeten automatisch een gevaar is voor de samenleving, om het maar zo te zeggen. Ik kan me natuurlijk wel voorstellen wat die ouders hebben gedaan, zo die hond in laten slapen. Dachten we soms dat die ouders het leuk vonden om die hond ook nog eens in te moeten laten slapen? En kindje kwijt, en hond kwijt. Lijkt me dus niet.
Maar nogmaals, we zullen het nooit zeker weten, en we zullen ook niet weten wat er precies is gebeurt. Feit is, het is gebeurt.
Zo, dat moest ik even kwijt. Niet aanvallend bedoeld, al komt het misschien wel zo over.
Groetjes, mij

kapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 18:18

Goed dat ze niet vervolgd worden. De ouders hebben hun straf allang gehad. Het zal wel voelen als levenslang, de rest van je leven een groot schuldgevoel.
Een gevangenisstraf zou niks toevoegen of de ouders aan het denken zetten, want dat doen ze thuis ook wel.

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 18:40

Ik vind dit wel logisch, het is een ongeluk en al een nachtmerrie voor die mensen.

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 22:25

jentel schreef:
ik heb ooit eens gehoord, dat er bij een baby en in bed allemaal bloed was aangetroffen en de ouder hebben direct de hond laten af maken omdat de hond ook bloed op zijn kop had.. later bleek dat er een rat had gezeten en de hond de rat had verscheurd..
Maar.. ik vind wel dat er een onderzoek moet worden gedaan na de ouders toe...
om het alles uit te sluiten..

Dat verhaal heb ik ook pas gehoord! Die hond probeerde de baby juist te redden. Erg zuur! Al met al een verschrikkelijk gebeuren voor alle betrokkenen. Maar misschien was het handiger om de hond niet direct af te maken en erachter te komen hoe dit heeft kunnen gebeuren, en dan vooral hoe dit soort dingen in de toekomst zijn te voorkomen.

Een hekje bovenaan de trap en de hond beneden is bv een kleine moeite.