Grote zoektocht naar vermiste meisjes en pedofiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Grote zoektocht naar vermiste meisjes en pedofiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 10:42

Citaat:
LUIK/BRUSSEL - De politie in het Belgische Luik is met man en macht op zoek naar twee halfzusjes en een veroordeelde pedofiel. Allen zijn sinds vrijdagavond vermist. De politie ziet een verband tussen de twee verdwijningen. De pedofiel bevond zich vrijdag in het café van familie van de twee vermiste meisjes, Nathalie Mahy (10) en Stacy Lemmens (7).

De meisjes bezochten vrijdag met hun ouders een braderie in Luik. Toen de moeder haar zes kinderen om drie uur 's nachts wilde verzamelen, ontbraken de twee meisjes. Zoekacties zijn direct gestart: de Belgische organisatie voor vermiste kinderen Child Focus verspreidde bijna achtduizend posters. Een motorclub hielp vrijdagnacht al met zoeken.

De politie heeft zondagochtend met vijftig man de bossen en parken uitgekamd, naast uitgebreid buurtonderzoek. Tijdens een persconferentie deed de onderzoeksrechter zondagmiddag een oproep aan de eventuele ontvoerder om de meisjes levend terug te brengen. Hij waarschuwde dat op ontvoering zware straffen staan.

bron: nu.nl

Ik begrijp werkelijk niet dat die moeder pas om drie uur snachts twee kids van 10 en 7 mist.....

Ik hoop maar op een goede afloop, maar vrees het ergste, arme kids!

sasjeeh

Re: Grote zoektocht naar vermiste meisjes en pedofiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 10:48

wooooh!
Het is wel een beetje een raar tijdstip om te verzamelen..

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 10:51

Oh ik had het op het nieuws gezien. Maar daar werd er niet bijverteld dat ze om 3 uur snachts pas de kinderen bijelkaar zocht. Wel een stukje van die vader gezien.. wel sneu..

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 11:07

goh, zullen we een partij voor pedofielen oprichten... "die arme mensen hebben immers ook gevoelens".....

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 13:06

??? om 3 uur s'nachts ging ze haar kinderen verzamelen?
liet ze o.a. een 7 jarige midden in de nacht alleen rondlopen? dat is toc vragen om problemen? ik hoop echt dat die meiden op tijd worden gevonden en er nog niets met ze is gebeurt

jessje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 13:56

Die 'verdachte' is al ondervraagd en heeft niets met de zaak te maken, zeiden ze vanmiddag op het nieuws. Ze hebben werkelijk geen enkel spoor van de meisjes

"Het merendeel van de bezoekers aan de braderie was vanochtend nog zo dronken dat geen verklaringen konden worden afgenomen. De enige nuchtere getuige was een 12-jarige jongen die de meisjes om 2u nog heeft gezien" zeiden ze net op het vtm-nieuws (dus wel met een korreltje zout te nemen )
Maar wat een ouders (al geeft dat natuurlijk niemand reden/recht om kinderen te ontvoeren, er even vanuitgaand dat dat is gebeurd)

Ik hoop in de eerste plaats dat de kinderen snel en gezond en wel worden teruggevonden, maar een onderzoek naar de thuissituatie zou dan ook wel mogen gebeuren.

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 14:13

ik vind het allemaal een beetje raar hoor, welke idioot laat zijn kinderen van die leeftijd s,nachts om 3 uur nog alleen lopen. Dan vraag je om problemen. Ik vind dat die ouders ook een behoorlijke bijdrage delen in de vermissing. Braderie of niet, dit zijn geen tijden om jonge kinderen alleen te laten.
Maar goed ik hoop uiteraad dat deze meisjes gezond en wel gevonden worden. En de pedo een boom heeft uitgezocht om zichzelf te verhangen. (en dat wil dan een party oprichten ).
Rare dingen gebeuren in deze wereld, heel raar.

leonora2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 14:21

Lowara schreef:
liet ze o.a. een 7 jarige midden in de nacht alleen rondlopen? dat is toc vragen om problemen?

Het gaat weer op de Bokt-manier, weer lekker met het vingertje wijzen. Het is gewoon VERSCHRIKKELIJK voor die ouders, punt. Andere mensen hebben van je kinderen af te blijven, waar of wanneer ze ook rondlopen. Mijn kleine van vijf is tijdens een bruiloft ook een keer wakker geworden en weggelopen. Er had wel weet niet wat kunnen gebeuren, natuurlijk had ik zes sloten op de deur en een waakhond ervoor moeten zetten Gelukkig is mijn kind geen idioot tegengekomen.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 14:25

Citaat:
Ik hoop in de eerste plaats dat de kinderen snel en gezond en wel worden teruggevonden, maar een onderzoek naar de thuissituatie zou dan ook wel mogen gebeuren.

Helemaal mee eens... inderdaad een afschuwelijke situatie.. Maar het is ook niet helemaal normaal dat kinderen van 7 &10 jaar om 03.00 uur snachts nog op een braderie lopen...

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 14:55

Ongelofelijk........ik hoop maar dat dit goed afloopt......

Kwanyin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 13:07

Ten eerste is het een afschuwelijk drama. De politie is momenteel een man aan zoeken die ook in het café van de ouders zat, en die nu ook spoorloos verdwenen is. De man is nota bena pas vervroegd vrijgelaten voor zedefeiten(leve het Belgisch wetsysteem).

De 1-jarige baby is trouwens ook van het gezin (tijdelijk) afgenomen. De vrouw zelf komt als ik het goed lees (slechte jeugd, geen werk, financiële problemen...) uit een kansarm gezin, en daar gebeurd het helaas wel vaker(niet altijd natuurlijk) dat ouders niet zo goed met hun kinderen kunnen omgaan. Zoals bijvoorbeeld je klein grut op zulke uren buiten te laten lopen. De moeder was trouwens de nacht zelf te dronken om een verslag uit te brengen, ze was zelfs te dronken om de ernst van de situatie in te zien. Die kwam 's anderendaags pas samen met de kater.

Het is natuurlijk in de eerste plaats de ontvoerders fout. Al lopen die kinderen om 4 uur 's nachts nog rond, hij moet er zijn poten vanaf blijven. Maar ik hoop dat als de kinderen gezond en wel terugvinden, dit een zeer strenge les voor hun ouders is geweest, laat je kinderen 's nachts niet over straat dwalen, en zeker niet als iedereen dronken is.

ushi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 13:09

Wat erg! Hoop dat die kerel er niks mee te maken heeft. En ze zo gewoon gevonden worden! Wat een zieke mensen toch op deze wereld zeg!

Lilian__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 14:39

ik ben blij dat mijn moeder me van jongs af aan al in mijn ooren heeft geknoopt: Niet met vreemden mee gaan. nu snap ik waarom

_bonny_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 14:45

Jeetje..hoop dat ze ongedeert terug komen..
maar goed,vind zoiezo niet dat kinderen mee moeten naar een cafe,vooral jongen kinderen niet..Maar goed tis nu gebeurt en nu moeten ze terug komen..

joel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 18:33

leonora2 schreef:
Lowara schreef:
liet ze o.a. een 7 jarige midden in de nacht alleen rondlopen? dat is toc vragen om problemen?

Het gaat weer op de Bokt-manier, weer lekker met het vingertje wijzen. Het is gewoon VERSCHRIKKELIJK voor die ouders, punt.

het is niet omdat zoiets verschrikkelijk is dat je dan moet zeggen dat ze onschuldig zijn... ik ben het er ook mee eens, welke ouder doet zoiets!?, verdiende loon is het niet want zoiets wens je niet eens je ergste vijand.. maargoed, hopelijk vinde ze hun terug in gezonde toestand.

SanderD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 19:01

xKatleentjex schreef:
Het is natuurlijk in de eerste plaats de ontvoerders fout. Al lopen die kinderen om 4 uur 's nachts nog rond, hij moet er zijn poten vanaf blijven. Maar ik hoop dat als de kinderen gezond en wel terugvinden, dit een zeer strenge les voor hun ouders is geweest, laat je kinderen 's nachts niet over straat dwalen, en zeker niet als iedereen dronken is.

Dit is de preciese verwoording van wat ik dacht.

Het is in de eerste plaats natuurlijk hartstikke erg voor de kids, en ook voor de ouders, maar van die laatste zou je toch verwachten dat ze wat beter op hun kinderen letten, vooral als ze dronken zijn. Hopelijk is het ook een les voor anderen wat er allemaal kan gebeuren.

Afijn, laten we nu eerst hopen dat de kids het er ongedeerd vanaf brengen.

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 19:16

net het nieuws gezien. Die verdachte (pedo) is nog steeds missing, de verdenking gaat zwaar richting zijn kant...

bah bah, ik heb er geen goed gevoel bij

De verdachte is de vriend van het meisje achter de toog (van het café waar de ouders zaten). Zou zijn vriendin dan ook niet weten waar ie zit
Hij heeft al veel op z'n kerfstok: verkrachting van een 12jarig meisje (zijn nichtje), verkrachting van een 14jarig meisje (welke hij eerst met een steen op het hoofd sloeg en dan zijn auto in sleurde ) en verscheidene diefstallen.

pfff

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 19:19

katrienh schreef:
De verdachte is de vriend van het meisje achter de toog (van het café waar de ouders zaten). Zou zijn vriendin dan ook niet weten waar ie zit
Hij heeft al veel op z'n kerfstok: verkrachting van een 12jarig meisje (zijn nichtje), verkrachting van een 14jarig meisje (welke hij eerst met een steen op het hoofd sloeg en dan zijn auto in sleurde ) en verscheidene diefstallen.

En het ergste: ontoerekeningsvatbaar en daarna genezen verklaard

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 19:19

ja idd ook nog!!!

Samy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 19:22

Lilian1991 schreef:
ik ben blij dat mijn moeder me van jongs af aan al in mijn ooren heeft geknoopt: Niet met vreemden mee gaan. nu snap ik waarom

dat wordt wel meer gezegt, maar toch gaan er veel kinderen nog met vreemden mee.. je bent zelf dan niet de verkeerde tegen gekomen

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 19:25

Wat ik erg vind is dat die lui herkansingen krijgen levens te vernielen. Ze hebben het al een keer gedaan, een klein strafje volgt alsof het allemaal niets voorstelde, en daarna kunnen ze weer gewoon hun gang gaan

SanderD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 19:29

Samy schreef:
Lilian1991 schreef:

dat wordt wel meer gezegt, maar toch gaan er veel kinderen nog met vreemden mee.. je bent zelf dan niet de verkeerde tegen gekomen

Het kan idd zomaar gebeuren dat kinderen toch meegaan, ookal weten ze het dondersgoed. Ik ben zelf toen ik een jaar of 7 was bijna met zo'n gestoorde meegegaan, en ik kan me nog vaag herinneren dat ik toen behoorlijk in de war was.

Ik weet nog dat ik de situatie niet meteen herkende. ik had niet in de gaten dat hetgene waar ma je altijd voor waarschuwt, dat dat toen het geval was, want zo'n gestoorde mensen verzinnen altijd wel weer een maf verhaal. Uiteindelijk had ik wel in de gaten dat die vent gestoord was, maar dat duurde dus even. Het gevaar lonkt overal.

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 19:43

Ik hoorde het ook op het nieuws niet te geloven zeg! pas om 3 uur 's nachts... liepen die kleine kids zonder begeleiding gewoon rond:\ ?

SanderD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 19:55

Nimber schreef:
Ik hoorde het ook op het nieuws niet te geloven zeg! pas om 3 uur 's nachts... liepen die kleine kids zonder begeleiding gewoon rond:\ ?

Ja, in ieder geval zonder hun ouders.

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 20:38

tja.. ik denk dat de kinderen niet terugkomen of niet levend..

vind het nogal triest van de moeder dat ze de kinderen al die tijd niet heeft gemist

Maar dat zal dan wel aan mij liggen