de politie je beste vriend? Nee dus!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dorothea

de politie je beste vriend? Nee dus!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 10:53

Ik ben woedend! Wat is er gebeurd:
Ik rij op een lange rechte weg, en zie dat halverwege het verkeer stilstaat. Goh, wat zou dat zijn? Geen idee.
Na een tijdje stilgestaan te hebben, krijg ik het vermoeden dat er misschien wel een ongeluk gebeurd is, en dat het nog wel even kan gaan duren. De weg waarop ik stilsta heeft overigens een dubbele doorgetrokken streep. Voor mij en achter mij gaan auto's uit de file om - met een klein stukje spookrijden, 15 meter ongeveer, en ook nog met een verkeersheuvel in het midden - linksaf te kunnen slaan. Het is een lange rechte weg, het is droog, dus eventuele tegenliggers zie je altijd wel aankomen. Niets aan de hand, zou je denken, ware het niet dat op die verkeersheuvel zo'n wichtje met een politie-outfit druk kentekens staat te noteren. Ja, en dat schiet bij mij natuurlijk in het verkeerde keelgat. Dus ik parkeer m'n auto en ga vragen wat ze staat te doen. Krijg ik als antwoord dat het gevaarlijk is wat ik gedaan heb (en met mij zo'n 30 andere automobilsten). Nee, weet je wat pas gevaarlijk is, zomaar zonder het aan te geven de weg afzetten en de automobilisten die staan te wachten niet even in te lichten. Dan gaan mensen toch op een gegeven moment kijken of ze een andere weg kunnen vinden (en bij een dubbel doorgetrokken streep mag je helemaal niets!). Blijkt het om zo'n f#ck wielerronde te gaan. Ik ben dus lichtelijk uit m'n stekker gegaan daar! Ik vind dit zo kinderachtig

En een stuk verderop moest ik weer wachten voor een rotonde. Alle verkeersregelaars waren al weg, blijft natuurlijk de agente waarachter ik sta te wachten stug volhouden. Iedereen reed alweer!!!!

De politie je beste vriend? Nou nee!!

P.S: Politie-bokkers: voel je niet aangesproken aub!

Smystique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 10:57

Ik snap je boosheid, maar hoe banketstaaf ook, regels zijn er.

En ik denk dat je je iets moet nuanceren, mensen bléren vaak dat de politie maar ruk is, maar als er iets aan de hand is bellen ze die rukkers wel meteen op.

Dit is in mijn ogen inderdaad een flauw voorbeeld. Maar net als te hard rijden, waar ik mezelf regelmatig schuldig aan maak. Het is je eigen keuze om te doen. En eigen keuzes maken eigen consequenties.

Maar goed, ik zou ook pisnijdig zijn hoor

dorothea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 11:06

Tuurlijk weet ik dat er politie moet zijn. Maar ik vind wel dat men op zo'n moment aan moet geven wat er aan de hand is. Anders gaan mensen naar hun eigen oplossingen zoeken. Met wat informatie vooraf kunnen vaak veel problemen voorkomen worden. Het flauwe vind ik dat ze de automobilisten hun gang laten gaan en dan een bekeuring gaan uitschrijven. Ook de politie had dit vooraf kunnen voorkomen, maar dat doen ze niet. Het geeft geen toegevoegde waarde aan de verkeersveiligheid. Als je echt wilt dat het veilig blijft, moet je een agent bij de file neerzetten die uitleg kan geven...dan is er ook begrip voor de situatie. Maar nogmaals: als je niet weet wat er aan de hand is en hoelang het gaat duren, dan ga je een andere route zoeken, ook als dat tegen de verkeersregels in is.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 11:31

Ach ja een wielerronde, ronde of niet, die lui terroriseren altijd de weg

Smystique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 11:33

dorothea schreef:
Tuurlijk weet ik dat er politie moet zijn. Maar ik vind wel dat men op zo'n moment aan moet geven wat er aan de hand is. Anders gaan mensen naar hun eigen oplossingen zoeken. Met wat informatie vooraf kunnen vaak veel problemen voorkomen worden. Het flauwe vind ik dat ze de automobilisten hun gang laten gaan en dan een bekeuring gaan uitschrijven. Ook de politie had dit vooraf kunnen voorkomen, maar dat doen ze niet. Het geeft geen toegevoegde waarde aan de verkeersveiligheid. Als je echt wilt dat het veilig blijft, moet je een agent bij de file neerzetten die uitleg kan geven...dan is er ook begrip voor de situatie. Maar nogmaals: als je niet weet wat er aan de hand is en hoelang het gaat duren, dan ga je een andere route zoeken, ook als dat tegen de verkeersregels in is.

Heb je helemaal gelijk in, vind dat zelfs een beetje misbruik maken van de situatie.

Citaat:
Ach ja een wielerronde, ronde of niet, die lui terroriseren altijd de weg

Denk dat je dankbaar mag zijn dat ze er zijn, anders had de openbare weg een dodenrit geweest

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 12:45

Ik bedoelde die vreselijke wielrenners

ja_nee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 15:52

faye schreef:
Ik bedoelde die vreselijke wielrenners

Geef ze eens ongelijk om even de weg af te zetten voor zo'n wielren-wedstrijd. Hardstikke gevaarlijk anders! En kom nou, even 10 minuutjes wachten totdat ze langs zijn is toch een kleine moeite. Zet je auto aan de kant, ga even kijken en voordat je het weet moet je alweer terug naar je auto omdat de stoet weer voorbij is

Wij hebben ook jaarlijks een paaszegening op de manege, dan gaan alle paarden in stoet richting de kerk. Wordt ook altijd netjes het verkeer tegengehouden. Prima toch? Daarom moet het ook voor de wielrenners mogen

wizewo

Re: de politie je beste vriend? Nee dus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 16:11

Ok dat het knullig geregeld is, geef ik toe. Maar ik vind het echt een must dat ze tijdens een wielerwedstrijd de baan afzetten hoor.

Enig idee hoe hard ze soms gaan? 45 km is geen uitzondering... en tijdens de sprint worden er wel eens snelheden gehaald van tegen de 60. Ook bij de amateurs. De meeste leken weten dit niet en rijden nog snel even voor dat groepje door...fijn! Vol in je ankers gaan en hopen dat degene achter/naast je het ook gezien heeft, anders heb je masale valpartij en ja dan bij je je ranking ook nog kwijt. Denk daar nu gewoon verkeer bij en je ziet het gewoon verkeerd gaan. Zelfs een geparkeerde auto op de baan kan in zulke situaties erg vervelend zijn.

Buiten het wedstrijdverband om, kunnen sommige best link zijn ja. Even link als de dravers die ik vaak genoeg bij ons in de buurt zie "trainen". Die stoppen/stappen ook echt niet (echt nog maar een keer meegemaakt dat ze even stapten) als ze mijn paard gek maken. Op die momenten letten ze heus wel op, maar ze willen ook gewoon trainen. Als ze voor ieder akkefietje moeten stoppen, kunnen ze niet meer mee met de rest.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 16:23

Geduld is een schone zaak...

Die doorgetrokken strepen en verkeersheuvels zijn niet neergelegd om overheen te rijden hoor. Heb zelf een hekel aan wielrenners en ook de poltie kan me soms behoorlijk irriteren maar: Wat doe je eraan? Je kan je boos gaan maken en tegen die agente tekeer gaan maar daar bereik je echt niks mee. En ze stond wat dat betreft in haar goed recht om die mensen te bekeuren. Kijk om af te slaan zoals die mensen uit jouw verhaal daarbij heb ik zo'n idee van ok, kom op. Maarja, dubbel doorgetrokken streep is en blijft een dubbel doorgetrokken streep. Even wachten is heus niet zo erg voor de meeste automobilisten onder ons...

Silvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 17:28

Nou Dorothea, kan me voorstellen dat je pisnijdig bent. Zou ik ook zijn in zo'n geval. En dat gezeur van "regels zijn regels..." daar kun je op zo'n moment echt nix mee! Ik vind het echt ontzettend zielig dat ze op dat moment daar bonnen gaan uitschrijven. Het had de politie gesierd als ze ipv bekeuren de mensen hadden geholpen om daar weg te komen. Want als de politie het je gebiedt mag je wel over een doorgetrokken streep toch?

dorothea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-06 17:33

Ik ben het met jullie eens dat even wachten niet zo erg is, begrijp me niet verkeerd. Maar - zoals ik al schreef - het is wel zo prettig te weten waarop je wacht. Het was nergens bekend en het stond nergens aangegeven. Nogmaals, als je geïnformeerd wordt is de situatie veel minder erg. En daar gaat het mij om. Maar ik vind het flauw dat je de automobilisten gewoon hun gang laat gaan om te kunnen schrijven, terwijl de agente die stond te schrijven ook even aan het begin van de file had kunnen gaan staan om een en ander uit te leggen. Jullie zijn toch met me eens dat je - juist in verband met de verkeersveiligheid - de mensen moet informeren in plaats van ze (achteraf) in hun portemonnee te treffen. Daar is de verkeersveiligheid mijns inziens niet echt mee gediend. De staatskas wel ja

En ik was trouwens ook hééél boos toen ik dit topic startte. , nu niet meer, maar ik ben het er nog altijd niet mee eens!

@Silvia: bedankt voor je medeleven!

loveluuk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 15:12

je hebt er nix aan, maar ook ik zeg regels zijn regels... en die wielrenronde was vast wel ergens aangekondigd hoor.

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 17:10

ik vind het grote onzin, kan die politie dan niet het minste begrip opbrengen om het even door de vingers te zien?? Tja..

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 19:13

Tsja .. ik snap dat je boos bent, maar wat doe je eraan?
Hier hebben ze soms ook van die rare dingen waar ze je bekeuringen voor geven. Maja ! Niets aan te doen.

Essie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 20:21

Ik kan me eigenlijk best goed in de TS verplaatsen. Wachten is niet erg, maar voor hetzelfde geld was er een ongeluk geweest en was de weg nog een half uur afgesloten geweest.
Als de agente de eerste bestuurder had gewaarschuwd van "dat mag niet" of zo iets, vind ik het logisch dat ze gaat bekeuren als het toch gebeurd. Maar erbij gaan staan en van iedereen nummerplaat opschrijven vind ik ook wel een beetje uitlokking... De agent is je beste vriend toch....

Tuurlijk regels zijn regels en wachten is niet erg maar af en toe wat meer duidelijkheid mag ook wel.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 21:23

Wedstrijden horen niet op de openbare weg! Dat gaan ze maar op n speciale baan doen of zo. De openbare weg is daar echt niet voor.
En in zi\ulke gevallen is het te zot voor woorden dat zo'n agentje bonnen gaat schrijven! Regels kunnen dan regels zijn, maar de regels melden ook dat je daar met de auto fietsers mag inhalen! Blijkbaar waren die regels vervallen wees dan redelijk en help wachtende auto's even verder op weg! Kleine moeilte lijkt me zo.

Sifra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 20:59

Regels zijn dr! Als je ze breekt had er misschien nòg een ongeluk kunnen geburen!

Maar ik snap jou ook wel hoor!

jacco_h

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 10:40

de voorlichting in zulk soort gevallen ligt niet bij de politie maar bij de wegbeheerder of de organisatie van de wielerronde. Politie zorgt enkel voor openbare orde en veiligheid bij zo'n evenement.

Als je wel eens een kijkje achter de schermen hebt genomen bij zo'n evenement, of bij een ander gelijkwaardig evenement dan zal je ook weten dat voorlichting niet mogelijk is behalve van te voren in de media.

Het is niet echt aardig van die agent om te gaan schrijven en als je er een verbaal voor krijgt dan zou ik ook een bezwaar aantekenen en je daarin goed motiveren. Als je een beetje een vriendelijke OvJ hebt dan schrapt die de bekeuring en toont die begrip voor de situatie.

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 11:36

Op mij komt het over alsof die Agente daar express stond om toch weer boetes te kunnen schrijven.
Die muts had natuurlijk ook het verkeer kunnen regelen zodat mensen die moeten afslaan door kunnen gaan.
Het afsluiten van wegen voor wieler-terrorisme is een ding, maar zorg dan op z'n minst dat andere weggebruikers er zo min mogelijk last van hebben.
Ze hebben toch van die mooie verplaatsbare borden waar ze tekst op kunnen zetten?
Nou dan, waarom gebruiken ze die dan niet en laten de agenten het verkeer regelen om te zorgen voor zo min mogelijk last.
Ik ben het met je eens, dit is echt kinderachtig.
En ja, ook ik zou die boete aanvechten omdat het toch echt wel een bijzondere omstandigheid is.

Fairytale

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 11:56

Op het moment zelf snap ik dat je boos bent.
Maar een andere keer hebben ze weer verkeercontroles waar je niks van afweet. Niets aan te doen!

jacco_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 12:01

Bas232 schreef:
Ze hebben toch van die mooie verplaatsbare borden waar ze tekst op kunnen zetten?

Ik zou dit jaar bij de ronde van moerdijk de aansturing van de politie doen. (is voor mij niet door gegaan) Maar ik heb het draaiboek gezien en als je ziet hoeveel kruisingen er tijdelijk afgesloten worden dan is het onmogelijk om bij elke toegangsweg een bord te plaatsen.

Vergeet niet dat je over een ronde van enkele tientallen kilometers praat. Enig idee hoeveel kruisingen erin zitten?

Bovendien wordt afzetting van de kruisingen door vrijwilligers gedaan en niet door de politie. Die houdt alleen mobiel toezicht m.u.v. de grote en gevaarlijke kruisingen, daar willen ze nog wel eens staan

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 12:10

Ik snap ook dat je niet op elke kruizing van die borden kan zetten.

Wat wel kan is dat ze het verkeer dat bv af moet slaan moeten begeleiden, door agenten of vrijwilligers.

Het afsluiten van kruispunten voor zoiets is immers geen normale verkeerssituatie.

Dan hadden ze de mensen zoals boven beschreven moeten aanhouden en stoppen.
Ook dat deed die muts niet, ergo, het is een gevalletje van staats-kas-spekken.

Ik vind dat de organisatie en politie dit beter hadden moeten aanpakken.
En dat valt ze wel te verwijten.
Niet genoeg mensen om zoiets te doen? Jammer dan, geen manifestatie.

Ptries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 12:13

Vind ik ook. Alleen weet ik niet of de verantwoording bij de organisatie van de wielerwedstrijd of bij de politie lag. Mijn ervaring met wielrenners is zowiezo slecht, die gedragen zich over het algemeen ècht asociaal. Als je een boete krijgt zou ik inderdaad goed gemotiveerd bezwaar maken.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 14:05

@Patries: dat ben ik ook van plan. Ik heb al vaker iets met succes aangevogten (bb )

ninja2Jarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 14:15

Ja weer makkelijk geld verdienen voor de politie.
Ik snap goed dat je boos bent.
Ik zou ook bezwaar maken hoor!!