Ik rij op een lange rechte weg, en zie dat halverwege het verkeer stilstaat. Goh, wat zou dat zijn? Geen idee.
Na een tijdje stilgestaan te hebben, krijg ik het vermoeden dat er misschien wel een ongeluk gebeurd is, en dat het nog wel even kan gaan duren. De weg waarop ik stilsta heeft overigens een dubbele doorgetrokken streep. Voor mij en achter mij gaan auto's uit de file om - met een klein stukje spookrijden, 15 meter ongeveer, en ook nog met een verkeersheuvel in het midden - linksaf te kunnen slaan. Het is een lange rechte weg, het is droog, dus eventuele tegenliggers zie je altijd wel aankomen. Niets aan de hand, zou je denken, ware het niet dat op die verkeersheuvel zo'n wichtje met een politie-outfit druk kentekens staat te noteren. Ja, en dat schiet bij mij natuurlijk in het verkeerde keelgat. Dus ik parkeer m'n auto en ga vragen wat ze staat te doen. Krijg ik als antwoord dat het gevaarlijk is wat ik gedaan heb (en met mij zo'n 30 andere automobilsten). Nee, weet je wat pas gevaarlijk is, zomaar zonder het aan te geven de weg afzetten en de automobilisten die staan te wachten niet even in te lichten. Dan gaan mensen toch op een gegeven moment kijken of ze een andere weg kunnen vinden (en bij een dubbel doorgetrokken streep mag je helemaal niets!). Blijkt het om zo'n f#ck wielerronde te gaan. Ik ben dus lichtelijk uit m'n stekker gegaan daar! Ik vind dit zo kinderachtig

En een stuk verderop moest ik weer wachten voor een rotonde. Alle verkeersregelaars waren al weg, blijft natuurlijk de agente waarachter ik sta te wachten stug volhouden. Iedereen reed alweer!!!!
De politie je beste vriend? Nou nee!!
P.S: Politie-bokkers: voel je niet aangesproken aub!