Zesjarig wonderkind wil naar universiteit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annehoe

Zesjarig wonderkind wil naar universiteit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 13:37

weet neit of het hier goed staat maar moest het toch even kwijt..
het arme (slimme) kind.

Afbeelding
Een 'normaal' kind van zes jaar zit in groep 3 van de basisschool, en begint langzaamaan het lezen en schrijven onder de knie te krijgen. Maximiliano Arellano de la Noe behoort niet tot deze groep. Het Mexicaanse jochie wil zo snel mogelijk naar de universiteit, om een opleiding geneeskunde te volgen. Als extreem-begaafde jongen heeft hij het op de basisschool allemaal wel gezien en de middelbare school slaat hij ook meteen over. Alleen maar tijdverspilling.

Maximiliano is al begonnen aan een zelfstudie geneeskunde, en is een expert op het gebied van osteoporose (botontkalking), diabetes en bloedarmoede. Het genie gaf op 28 april een lezing over osteoporose aan geneeskundestudenten. Volgens sommige bronnen zou de jongen al lezingen geven sinds hij twee was. Hij zou ook over een fenomenaal geheugen beschikken: hij kan de tekst van een volledige lezing memoriseren en dan foutloos opzeggen.
staat daar even op zijn stoel te vertellen over botontkalking
Afbeelding

De directeur van de Mexicaanse Medische staatuniversiteit, Roberty Camacho, weigert echter om de jongen toe te laten tot de universiteit. Hij vindt de jongen te jong. De moeder van Maximiliano gaat deze beslissing voor de rechter aanvechten. Ze is ervan overtuigd dat Maximiliano op zijn dertiende een gediplomeerde dokter kan zijn. Ook Maximiliano ziet zijn toekomst weggelegd in de geneeskunde: "Ik wil dokter worden, zodat ik mensen kan genezen."

Afbeelding

annehoe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 13:39

maar ik laat me niet opereren door iemand van 13..

Mikkiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:57

Nee idd ik ook niet..
En dan vind die moeder het nog gek ook dat haar kind niet word toegelaten?
Ik weet niet echt wat hier van vind eigenlijk..

dingetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 14:14

Wat een slimpie zeg...
Ik moet ook nog even goed nadenken over wat ik hier nu van vind....

Mlies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 15:43

Ongezond

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 15:50

wow.. moet je nagaan wat voor leven dat kind dan heeft en nú al heeft :S en dat die moeder het niet raar vind dat haar (6-jarige!!!) kind niet word toegelaten op de iniversiteit
vraag me wel af hoe hij dat ooit in z'n eentje klaargespeeld heeft ik kan het nieteens!!

Kristie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 16:24

Heeft dat kind ooit wel eens buiten gespeeld, arm kind...
Ik zou me iig voor geen goud door een 13 jarige laten opereren.
Ga lekker buiten spelen of zo .

annehoe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 17:15

schijnbaar hoefte hij alles maar 1 keer te lezen en hij wist het (zei mijn moeder) laatst ook op tv geweest

LiefsteIwan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 19:17

13 jaar of niet, als hij gediplomeerd is, en ervaring heeft enz, waarom niet? waarom moeten mensen toch altijd maar weer naar leeftijd kijken?
Wat moet hij dan al die jaren doen? Niets, terwijl hij dokter kán worden? hij geeft zelf ook al aan dat hij graag mensen geneest, ik zeg, hoe eerder hoe beter, misschien is hier in nederland geen gebrek aan artsen enz. maar in andere landen is dat een ander verhaal.

Peperkroket

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 20:00

ik vind het wel een beetje zielig voor dat jongetje. Ik denk niet dat hij ooit echt vrienden kan krijgen. Hij is geestelijk veel verder dan zijn leeftijdsgenootjes, maar mensen van 18/19 gaan ook niet met hem om..

En ik vind het idd niet raar dat hij niet voor aangenomen..!

xSemmiex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 22:54

Aahh ik vind het idd wel zielig,
Wel heel knap dat hij zo slim is natuurlijk...

dingetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:15

anne_kaszmir schreef:
maar ik laat me niet opereren door iemand van 13..

Wel door een dokter van 33 die voor het eerst opereert?
Volgens mij is dat precies hetzelfde hoor...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:16

KH ---> NM

Janneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:33

ik heb op stage lesgegeven aan een net 11 jarige in gymnasium 2.
de jongen kon erg goed zijn wiskundesommen maken, grammatica-rijtjes memoriseren, maar bij het vak wat ik gaf, geschiedenis, werd het allemaal wat moeilijker. we discussierden vaak over verschillende onderwerpen, en dan zat hij zo op de kast. ook werd hij vaak agressief enzo.

ik denk dat dit niet gezond kan zijn, de jongen in kwestie is vast erg slim, maar mentaal.. en daarmee bedoel ik geestelijk/emotioneel gezien, zal hij vast niet in staat zijn om met de moeilijke dingen van het vak als arts kunnen omgaan, mensen die overlijden etc.

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:41

Idd hij moet ook de tijd krijgen om te rijpen. In hoeverre is hij ontwikkeld om al die informatie ook maar op te nemen. Zo'n kind kan je al snel overvragen en als ie 10 is is ie overspannen en dan snapt moeders er niks meer van.

Ik hoop dat moeder de rechtzaak verliest.

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:46

wow...er was een jongen van 8 en die zat ook op de universiteit...was toen op oprah hij was zijn klasgenoten van 28 aan het helpen met huiswerk.
die jongen heeft ene doel voor ogen, en ik benijd dat. ik ben 3 keer zo oud als hem en heb het niet.

Germatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:47

Hij zou ook over een fenomenaal geheugen beschikken: hij kan de tekst van een volledige lezing memoriseren en dan foutloos opzeggen.

Wie zegt dan dat hij begrijpt wat hij opzegt?? Ik kan ook wel zinnen opdreunen waar ik niks van begrijp...
en alleen maar logisch dat hij niet toegelaten zou worden op de universiteit.

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:49

Ik heb een presentatie gegeven over iemand die ook rond deze leeftijd zit, een grandioos hoog IQ heeft enzo. Niet normaal. Ik vraag me af of zulke kinderen wel echt kind zijn geweest. Lijkt me namelijk van niet.

wreckh

Re: Zesjarig wonderkind wil naar universiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:52

Ik vind het mooi dat deze jongen dit wil. Ik vind echter niet dat hij op zijn plaats is op zo een universiteit.

Ik denk wel dat het bij een jongen van die leeftijd van belang is dat hij een uitdaging heeft. Dus laat hem idd verder gaan met die zelfstudie. Als hij dat leuk vind. IK kan me niet voorstellen dat een 6 jarig jongetje zich op zijn plek voelt tussen al die jongelui/bijna volwassenen.

dingetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:55

Ik weet niet of het logisch is dat hij niet wordt toegelaten.
Ik vind dat men ook moet onderzoeken of hij het mentaal aan kan... maar daar wordt hier niets over gezegd.
Dus eerst een psycholigische test voordat er iets beslist wordt..
Misschien is hij wel zo ontwikkeld dat hij studiegenoten onder de tafel praat...

Farouche

Re: Zesjarig wonderkind wil naar universiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:56

Ik vind het zielig en logisch dat hij niet is toegelaten. En dat kind heeft waarschijnlijk maar 1 week met baby dingen gespeeld ofzo en is nu al zo slim. Waarschijnlijk kan hij er ook niet tegen als het fout gaat, de patient overlijd en dat soort dingen...

G_ke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 11:02

Naja, ik snap weld at i eniet wordt toegelaten hoor.
Als dokter moet je vaak ook sociaalvaardig zijn. Hij kan dan wel een heel hoog IQ hebben, maar qua gedrag niet op hetzelfde niveau liggen.
En hoe wil je zo'n jongen de verantwoordelijkheid geven voor een mensenleven??

Joyckuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 11:09

Ik vind het erg dubbel, aan de ene kant is hij er slim genoeg voor, hij zal zich op een normale school alleen maar vervelen en dit is denk ik wel een uitdaging voor hem.
Aan de andere kant hoort een kind van 6 niet op een universiteit thuis, maar op een basisschool is hij denk ik net zo min op zijn plek... Hij zal waarschijnlijk toch niet op willen trekken met leeftijdsgenoten...

magicrover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 11:12

Laat het kind nog even kind zijn. Wat zal het straks worden als het 13 is en dokter? of 50? is het dan een gestoord iemand geworden omdat niemand hem accepteerd en hij een gedeelte van de ontwikkeling op een aparte (of juist niet) manier heeft meegemaakt?

Je hebt wel meer van dit soort "wondertjes", ik zou wel eens willen weten wat er van hun geworden is als ze 25 jaar, 50 jaar of 75 jaar zijn? Zijn ze tevreden, hebben ze een gezin etc?

Tatiane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 11:20

laat hem inderdaad nog even kind zijn.. trouwens, als hij op zijn 13 afgestudeerd zou zijn en met patienten zou kunnen beginnen werken.. Wat dan met zijn puberjaren? Je gaat me niet zeggen dat hij die gaat overslaan, al die hormonale veranderingen in zijn kleine lijfje!