Prussian Blue: Racistische Olsen look-a-likes?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marye78

Prussian Blue: Racistische Olsen look-a-likes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 22:56

Wat ik nou weer tegen kwam, 2 blonde meisjes a la de Olsen Twins, die samen een bandje hebben: Prussian Blue. Echter zijn de teksten zeer racistisch, vinden Hitler een leuke vent, en vinden dat de Holocaust 'overdreven' wordt... Hier een stukje van de volkskrant Blog:
Citaat:
Geplaatst op 23 oktober 2005 16:08 door bc.W.L.J.Engler
actualiteit -
‘Wij willen ons ras beschermen’ - Prussian blue promoot racistische denkbeelden

De Amerikaanse tweeling Lamb en Lynx Gaede lijken op het eerste gezicht onschuldig. Maar schijn bedriegt. Als Prussian blue zijn zij namelijk de nieuwe zingende sensatie voor racistische groeperingen in Amerika.
Ze noemen zichzelf blanke nationalisten. Ontkennen de holocaust. Zijn trots op hun arische afkomst en willen hoe dan ook dat dit ras zal blijven voortbestaan. Lamb en Lynx Gaede, beiden nog maar 13, zijn door moeder April Gaede al vanaf hun geboorte vergiftigd met extreem-racistische denkbeelden.
Hoewel de twee bij hoog en laag volhouden dat de bandnaam refereert aan hun Duitse afkomst, beweren tegenstanders op internetforums dat de bandnaam een veel grimmigere betekenis heeft. Prussian Blue schijnt namelijk Amerikaans slang’ te zijn voor het overblijfsel van pesticide Zyklon-B, wat in de tweede wereldoorlog gebruikt werd in de gaskamers van nazi-concentratiekampen.
Moeder Gaede kan het allemaal weinig bekoren. Al jaren is zij immers actief voor diverse rechts-extremistische groepen in de VS. Zo schrijft ze voor het racistische blaadje National Vanguard en protesteerde tegen immigranten voor de Nationale Alliantie.
Onlangs vertrok het gezin overigens uit hun woonplaats Bakersfield. Volgens moeder April Gaede past het gezin alleen maar in een volledig blanke gemeenschap, ergens ten noordwesten van de VS.

dit zijn de dames:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en een paar linkjes:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Prussian_Blue_(Amerikaans_duo)
http://www.prussianblue.net/
[/img]http://abcnews.go.com/Primetime/story?id=1231684&page=1

en ze hebben nog veel fans ook

Tellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 08:20

Ziek. Gatverredamme.

Die eerste foto met die Hitler smile erop. Misselijkmakend.

Arzil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 09:20

Wat een stelletje idioten. Allemaal dankzij mamsie. Ze worden gewoon compleet gebrainwasht. Ik vind niet dat zij schuldig zijn, maar de moeder om eerlijk te zijn.

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 09:20

Wat zonde van zulke meisjes...

_Marjon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 12:01

Inderdaad zonde, ze zullen waarschijnlijk niet beter weten

Zesiram

Re: Prussian Blue: Racistische Olsen look-a-likes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 12:04

Wat een idioten lopen er toch rond op de wereld! Die moeder
Helaas komen holocaustontkenners ook in Nederland steeds meer voor ( doe er onderzoek naar voor mijn afstudeerscriptie geschiedenis )

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 12:07

ik vind het zielig voor die meiden en oerstom van die moeder. Ze heeft niet in de gaten dat de toekomst van haar kinderen nu al aan puin ligt!

JoT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 12:12

Blegh, blegh en nog eens blegh! Andere woorden kan ik er niet voor vinden, wat een zieke mensen heb je toch ook in de wereld. Die Hitletsmilies, die zijn toch te erg voor woorden. Brrr, ik krijg gewoon de kriebels van dit soort berichten.

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 12:16

Kots kots kots..

Ik walg van dit soort wezens.... Dochters, moeder, oma.. en alles wat daar voor zit.. het zullen allemaal nationalisten zijn....

Zulke moeten direct aangepakt worden. Je kunt mijn niet vertellen dat er ook maar 1 platenmaatschappij is.. die hun een platencontract aanbieden...

Gadver walg walg.. En als ik die olsen twins was... ZOu ik ff vet heise gaan maken.. dat ik vergeleken werd met rasisten...

_Marjon_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 12:57

Whiz schreef:

Gadver walg walg.. En als ik die olsen twins was... ZOu ik ff vet heise gaan maken.. dat ik vergeleken werd met rasisten...

Ja inderdaad zeg, bah....

Marye78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 13:49

Whiz schreef:
KJe kunt mijn niet vertellen dat er ook maar 1 platenmaatschappij is.. die hun een platencontract aanbieden...

.

helaas wel, er schijnt een heel platenlabel te zijn voor dit soort muziek

Fitmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 13:55

Jammer van hun opvoeding. Ongelofelijk dat er mensen zijn met dit soort uiterst negatieve energie.

Madelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 14:00

Ik heb er wel eens eerder iets over gelezen. ´t Is echt vreselijk dat mensen zo denken. Maar racisme schijnt in (Zuid-)Amerika nog steeds algemeen geaccepteerd te zijn.

Zo zonde, zo jong en dan met zulke gedachten!

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 14:01

Zielig dat die mensjes zo gehersenspoeld zijn.. ze weten waarschijnlijk helemaal niet waar ze mee bezig zijn..!!

Je zou zo opgevoed worden zeg.. Pfffff

Hetja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 14:03

Ziekelijk!

Douni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 14:54

Whiz schreef:
Kots kots kots..

Ik walg van dit soort wezens.... Dochters, moeder, oma.. en alles wat daar voor zit.. het zullen allemaal nationalisten zijn....

Zulke moeten direct aangepakt worden. Je kunt mijn niet vertellen dat er ook maar 1 platenmaatschappij is.. die hun een platencontract aanbieden...

Helemaal mee eens!
Zo belachelijk dit!

Missy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 14:57

Bah, dat dit soort mensen durven te bestaan. Bah

Ier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 14:59

Jeetje ..
Ik snap niet dat er een platenmaatschappij is die hun een contract heeft aangeboden. Blegh!

En die moeder; jeetje mina.. Die kinderen zijn gewoon zo opgevoed & weten niet beter.

karton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 22:54

Die meisjes weten niet beter, het is ze met de paplepel ingegoten.

Wel triest En die shirtjes dan ook, wie verzint het

Freshh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 23:02

Okee,, maar als mensen racistisch willen zijn mogen ze dat van mij.. Dat houdt toch niet op.
Maargoed dit vind ik wel erg ver gaan. Dus je moet die 1e zin van mij ook niet te duidelijk opvatten hea!!

Freshh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 23:04

Madelen schreef:
Ik heb er wel eens eerder iets over gelezen. ´t Is echt vreselijk dat mensen zo denken. Maar racisme schijnt in (Zuid-)Amerika nog steeds algemeen geaccepteerd te zijn.

Zo zonde, zo jong en dan met zulke gedachten!

Ja idd,, je mag er ook nog met hakenkruizen lopen
zo triest!

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 01:10

Hoe komen mensen er toch bij dat een andere huidskleur wat uitmaakt hoe goed/slecht je bent? Ik kan dat gewoon niet begrijpen..en dat ze trots zijn op hun "afkomst"... die meiden zijn waarschijnlijk zo Amerikaans als wat..

dwaallicht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 01:12

Freshh schreef:
Okee,, maar als mensen racistisch willen zijn mogen ze dat van mij.. Dat houdt toch niet op.
Maargoed dit vind ik wel erg ver gaan. Dus je moet die 1e zin van mij ook niet te duidelijk opvatten hea!!

Van mij mogen ze dat niet! Want het slaat nergens op, en als we allemaal denken "het houdt toch niet op" dan kunnen we net zo goed de herdenking op 4 mei stoppen!

Tellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 08:44

Freshh schreef:

Die eerste zin vind ik echt nergens op slaan.
Is niet ieder ander mens gewoon hetzelfde? 2 paar armen, 2 paar benen en een hoofd. Wat maakt een ander kleurtje of geaardheid nou uit?

Rasisme is zwak en het slaat nergens op.

Douni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 10:07

Tellie schreef:

Die eerste zin vind ik echt nergens op slaan.
Is niet ieder ander mens gewoon hetzelfde? 2 paar armen, 2 paar benen en een hoofd. Wat maakt een ander kleurtje of geaardheid nou uit?

Rasisme is zwak en het slaat nergens op.

Inderdaad! Die mensen zijn zo oppervlakkig, je kan mensen niet op hun huidskleur beoordelen.

Hier in de buurt zijn er ook racisten, en wat mij opvalt is dat dat meestal mensen zijn die zelf niet de slimste zijn.
Ze zeuren over dat buitenlanders de Nederlandse taal moeten leren, maar vaak kunnen ze zelf nog een paar cursussen nemen.
(Op een muur hebben ze allemaal racistische dingen opgeschreven, maar in zo krom Nederlands..)