Skinhead schiet allochtonen dood in antwerpen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sven002

Skinhead schiet allochtonen dood in antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 17:18

ANTWERPEN - Een 18-jarige skinhead met een extreemrechtse achtergrond heeft donderdagmorgen in het centrum van Antwerpen een zwarte vrouw en een kind op straat doodgeschoten. Even daarvoor had hij gevuurd op een Turkse vrouw. Die ligt momenteel in het ziekenhuis. Haar toestand is stabiel.

Agenten hebben dader neergeschoten in buik
De politie gaat uit van een racistisch motief. Volgens hoofdcommissaris Jan Hopstaken van de Antwerpse politie was de zwarte vrouw een au pair, die op een blank meisje paste.

Agenten hebben de jongeman neergeschoten in de buik. Hij ligt nu in het ziekenhuis, waar hij bewaakt wordt. De politie zal hem verhoren zodra hij daartoe in staat is.

Een getuige vertelde aan het Belgische persbureau Belga dat het gaat om een in het zwart geklede jongeman, opzij kaalgeschoren maar met lang haar bovenop. Hij droeg een zwaar kaliber karabijn, waarmee hij in Zwartzusterstraat zonder enige aanleiding begon te schieten. Eerst op de vrouw, dan op het kind. Daarna wandelde de schutter rustig verder. De inmiddels toegesnelde politie heeft daarna op hem geschoten.

Racisme
Afgelopen weekend was er in Brugge in West-Vlaanderen ook al een racistisch incident. Een groep van vijf skinheads tuigde een zwarte jongeman zo zwaar af, dat hij in coma raakte. Zijn blanke vriend raakte ook gewond. In verband daarmee is café De Kastelein, van waaruit de daders opereerden, gesloten.

Het gaat weer lekker

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 18:10

Jammer tcoh dat die agenten hem in de buik troffen in plaats van ergens anders..

Ziekelijk, gewoonweg een compleet gestoord figuur. Ik heb daar echt geen goed woord voor over..

luxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 19:52

opknopen aan de hoogste boom, wat een eikel
(of mag je zoiets alleen denken en niet uiten...)

vanity

Re: Skinhead schiet allochtonen dood in antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:08

was vlakbij mijn werk, er kwam een jongeman binnen die er in de buurt was en die was er ook niet goed van!!! afschuwelijk gewoon!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:11

Getverdamme, wat een ongelooflijke kl**tzakken lopen er toch rond.

Annn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:14

Ik snap echt niet dat hij dat kan doen :S
Het is ook gewoon een mens wat kan zij er nou aan doen dat ze een andere huidskleur heeft?!

amberS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:16

scary gewoon

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:21

Op TV werd trouwens net nog door ooggetuigen gezegd dat ze het om te zien meer het type 'gothic' vonden dan 'skinhead' ? Och. Het zal wel blijken.

Verder.. belachelijk gewoon.. vreselijk dat zoiets gebeurt.

amberS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:39

ken die wel tegen een vrouw en een kind! hij zoekt geen neger op die 2 meter lang is dat durfen ze niet hor.. hoe zielig kan je zijn.. ga dan op de vuist en vecht het uit als een man.. niet met een pistool dat is een teken van zwakheid!

Steff_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:56

Te triest voor woorden gewoon...

Ninus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:59

Dit is echt heel, heel erg triest

LBLGypsyCobs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:36

Ik hoorde het op het nieuws, en kon het niet geloven.

Je kan dus niet meer over straat als je er anders uitziet dan iemand anders wil, want daar komt het gewoon op neer.

Telkens als dit soort dingen gebeuren, sterft het wederzijds respect een beetje meer.
Het lijkt ook steeds moeilijker te worden om respect te tonen.
Mensen reageren verbaasd op een vrolijke begroeting, iedereen verhard.

SAKKIA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 08:14

Ja ik hoorde het vanmorgen ook op het nieuws en ik vidn het echt afschuwelijk. Waar gaat het toch allemaal heen, je kan, als je "anders" bent al nie teens meer gewoon over straat

Nee ik vind het heel erg dit.

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 17:29

Diep, diep triest. Wat een verschrikkelijke gebeurtenis. Het erge is nog, je 'voelde' het gewoon aankomen.

Vanavond in Nova Politiek een gesprek met Filip de Winter over het 'klimaat' in België.

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 17:31

Wat erg zeg! Zo'n rascist moeten ze lekker middeleeuws op het schavot zetten (laat ons maar de voorwerpen kiezen om mee te gooien)

Edit: typo
Laatst bijgewerkt door Schimmelig op 12-05-06 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 17:32

Getsie, dan ben ik eens benieuwd wat meneer de Winter te melden heeft over deze kwestie

__Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 17:37

Gewoon eng! Sommige mensen zijn echt gek!!

Douni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 17:40

Ziekelijk zulke mensen..
Heb er geen woorden voor.. bah

wizewo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 17:44

Even van wat ik op de radio gehoord had:

Hij schijnt gezegt te hebben tegen de politie:"schiet me nu maar dood..."
*Euh ... Betrek eens geen anderen in je eigen zelfmoord(of poging tot)*

Hij zou het gedaan hebben vanwege slechte ervaringen van vroeger...
*Alsof huidskleur een kenmerk is van rottige mensen *

Het blanke kind, was een vergissing
*owkee...(zalig de armen van geest?)*

Mijn vraag, wat gaat er in zulke mensen om? Wat maakt dat ze even een paar mensen het leven uit willen knallen?

Kwanyin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 17:44

Justy schreef:
Getsie, dan ben ik eens benieuwd wat meneer de Winter te melden heeft over deze kwestie

Laat me raden. Ik denk iets in de trant van "zie je wel dat een multiculturele samenwerking niet werkt." .

Vreselijk dat zoiets gebeurd. De jongen heeft het wapen dezelfde dag nog gekocht, had het hele plan voorbereid en ze hadden bij zijn thuis nog spullen gevonden die erop wezen dat hij nog andere mensen wilde ombrengen. Zijn tante ofzo zat trouwens bij het Vlaams Belang, zijn grootvader was een oostfronter..volgens mij zaten er nog meer familieleden in het dat genre maar ik weet het niet zeker...dus waarschijnlijk is het hem al een beetje met de paplepel ingegeven.

3 onschuldige slachtoffers maken, en dan roepen dat de buitenlanders weg moeten omdat ze gevaarlijk en crimineel zouden zijn .

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 17:47

echt schandalig, vind het echt ziek..

Justy

Re:

xKatleentjex schreef:
Justy schreef:

Laat me raden. Ik denk iets in de trant van "zie je wel dat een multiculturele samenwerking niet werkt." .

Zou hij zich ook realiseren dat hij mede debet is aan het klimaat waarin zoiets kon gebeuren? Ik ben zomaar bang dat we daar niets over zullen horen...

vuurneon

Re:

amberS schreef:
ken die wel tegen een vrouw en een kind! hij zoekt geen neger op die 2 meter lang is dat durfen ze niet hor.. hoe zielig kan je zijn.. ga dan op de vuist en vecht het uit als een man.. niet met een pistool dat is een teken van zwakheid!

Zelfs tegen een donkere man van 2 meter is het laf, rascisme is nooit goed. En hoezo uitvechten als een man? Zinloos geweld is nooit te rechtvaardigen. Lekker typje ben jij...

Waar gaat het heen met de wereld? We gaan weer terug naar af... Bah wat een kl*te wereld... Ze moeten al die aso's heropvoeden en castreren zodat ze niet zelf hun eigen 'hitler'types kunnen kweken. Hebben we nou niets geleerd van het Hitler tijdperk???

mandy101

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 17:52

ik hoorde het net ook op de radio.
Echt verschikkelijk wat er is gebeurd, en dan ook wegens racisme
Ik kan me daar echt kwaad om maken.

Macha876

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 17:53

Ik las het vandaag al,wat vreselijk":\