Rita Verdonk vs. Mark Rutte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jeroentje

Rita Verdonk vs. Mark Rutte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 21:13

Wat vinden jullie van het hele nieuwsgebeuren om deze 2 personen?

Soms vat ik niet helemaal meer wat nou precies het standpunt van beide mensen is (ik ben ook niet zo politiek ingesteld maar vind het wel interessant om de nieuwsberichten hier over een beetje te volgen).

Daarom was ik wel benieuwd wat bokt hiervan vindt...

luxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 21:54

vergeet je niet de derde, mw Veenendaal of zoiets
verder heb ik hélemaal niets met de VVD en maak ik me er dus ook niet druk om

_Ingrid

Re: Rita Verdonk vs. Mark Rutte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 22:31

mw Veenendaal zal wel geen enkele kans hebben om aanvoerder van de VVD te worden, Ik denk zelf dat Verdonk de aanvoeder word omdat veel mensen haar ideen goed vinden.

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 01:07

Ikkuh niet.. ik vind verdonk maar niks.

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 08:16

Ik vind Verdonk fantastisch, rechtvaardig en ze staat achter haar ideeen. Iets dat veel politici niet meer durven.

Jeroentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 08:47

Mireille1970 schreef:
Ik vind Verdonk fantastisch, rechtvaardig en ze staat achter haar ideeen. Iets dat veel politici niet meer durven.

Eigenlijk vind ik dit ook hoor, en vind dat ze ook goede ideeen heeft. Durfde dat alleen niet als TS gelijk te posten want ja als je gelijk een hele rel krijgt haha...

Maar ben t helemaal met je eens

gekkesies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 09:15

Ik denk dat het Verdonk gaat worden, veel mensen staan achter haar vanwege haar 'daadkrachtige optreden'.
Ik zelf ben het totaal niet met haar eens

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 09:31

Ik heb liever Verdonk die zegt waar het op staat ok al ben ik het niet altijd met haar eens, dan een nerd als Rutte.

Hij was campagneleider bij de gemeenteraadsverkiezingen, en heeft goed geblunderd, als hij dat al niet aankan, kan hij zeker geen lijsttrekker worden.

Anoeska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 10:53

Ik vind Verdonk wel steeds zegt dat ze zo daadkrachtig is, en staat voor wat ze zegt, maar wat zegt ze nou eigenlijk. Alleen over buitenlanders en asielbeleid heeft ze een duidelijk standpunt (dat ze graag van de daken schreeuwt), maar andere issues???? Wat vind ze van Volksgezondheid, Verkeer, Huisvesting etc. Ik heb haar er nog nooit iets helders over horen zeggen.

En als in debatten meer inhoudelijk worden, dan haakt ze af. Vaak weet ze niet wat de achtergronden van haar 'daadkrachtige standpunten' zijn. En dat vind ik een beetje jammer.

Volgens mij is Verdonk meer 'schreeuwen' dan 'echt weten waar ze het over heeft'. Dan heb ik liever een nerd als Rutte, die alles uitzoekt en een genuanceerd standpunt inneemt.

Madelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 10:57

Anoeska schreef:
Ik vind Verdonk wel steeds zegt dat ze zo daadkrachtig is, en staat voor wat ze zegt, maar wat zegt ze nou eigenlijk. Alleen over buitenlanders en asielbeleid heeft ze een duidelijk standpunt (dat ze graag van de daken schreeuwt), maar andere issues???? Wat vind ze van Volksgezondheid, Verkeer, Huisvesting etc. Ik heb haar er nog nooit iets helders over horen zeggen.

En als in debatten meer inhoudelijk worden, dan haakt ze af. Vaak weet ze niet wat de achtergronden van haar 'daadkrachtige standpunten' zijn. En dat vind ik een beetje jammer.

Volgens mij is Verdonk meer 'schreeuwen' dan 'echt weten waar ze het over heeft'. Dan heb ik liever een nerd als Rutte, die alles uitzoekt en een genuanceerd standpunt inneemt.

Helemaal mee eens, ik kan er weinig aan toevoegen. Ik zie ook liever mensen die durven te nuanceren ipv maar wat roepen. (Niet dat ik Verdonk daarvan beschuldig, dat kan ik niet zomaar beoordelen.)

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 11:54

Ik vind Verdonk op zich een prima politica, maar ze moet oppassen dat ze niet TE populistisch wordt.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 12:01

Verdonk vind is soms wat radicaal en ben het er ook niet altijd mee eens, mar het verschil met Rutte is dat zij wél durft te doen wat ze zegt en Rutte zegt wel vanalles, maar doet het vervolgens niet. Met verdonk kan er een nieuwe wind door de politiek gaan waaien want het hele Den Haagse zooitje zegt wel dingen, maar uitvoeren? Dat is op veel punten toch te moeilijk, dus blijven we maar roepen en niks doen.

Ik hoop dat Verdonk het wint want je weet met haar waar je aan toe bent.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 13:47

fjordnina schreef:
Verdonk vind is soms wat radicaal en ben het er ook niet altijd mee eens, mar het verschil met Rutte is dat zij wél durft te doen wat ze zegt en Rutte zegt wel vanalles, maar doet het vervolgens niet. Met verdonk kan er een nieuwe wind door de politiek gaan waaien want het hele Den Haagse zooitje zegt wel dingen, maar uitvoeren? Dat is op veel punten toch te moeilijk, dus blijven we maar roepen en niks doen.

Ik hoop dat Verdonk het wint want je weet met haar waar je aan toe bent.

Jah je weet waar je met haar aan toe bent.. Dat is juist de reden dat ik nooit op haar zou stemmen. Teneerste vind ik haar.. zoals boven al beschreven staat.. meer schreeuwen dan echt iets inbrengen. Ze legt wel een standpunt neer maar kan absoluut niet debateren en komt er met smoesjes onderuit.. Ze heeft alleen een standvastige mening over azielzoekers en het integratiebeleid, Maar hoe zit het idd met de echt belangrijke issues van het land???? De dingen waar mevrouw verdonk niks van af weet, en die ik belangrijker vind dat het integratiebeleid.

ALs er al een kleine kas was dat ik op de vvd zou stemmen.. Is die al wel helemaal weg .. als verdonk lijsttrekker wordt.

Spruit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 13:55

Verdonk is wel rechtvaardig en zeker een goede politica, maar ze wordt me nu toch iets te populistisch. Ik denk dat mijn voorkeur op dit moment uitgaat naar Mark Rutte. Ik vind hem beter in debatten tussen hen tweeen. Ik mag nu nog niet stemmen, maar ik zou op Mark Rutte stemmen, denk ik.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:17

Ik denk dat Verdonk een flinke fout heeft gemaakt door niet direct nee te zeggen, toen gevraagd werd of de hypotheekrente wordt afgeschaft.

Deze aarzeling, kan haar veel achterban kosten.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 20:18

ik vond verdonk lange tijd een priema mens maar ze heeft het bij mij echt verziekt toen ze beweerde dat homoasiel zoekers uit iran best wel terug konden omdat het daar veilig zou zijn.

terwijl in iran de doodstraf staat op homo zijn, hoezo veilig!!!!!!

dat is dus een grote steek die ze heeft laten vallen en dan vraag ik me af wat heeft ze nog meer mis!!??

rutte is trouwens een kloon van wouter bos en ik zal dus ook niet op de vvd stemmen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 20:23

Nou Alex, ik ben absoluut geen Wouter Bos-fan, maar bij Rutte vergeleken is dat toch nog een heel baasje hoor. Rutte is gewoon echt een nerd, die moet beleidsstukjes schrijven achter zijn bureau en verder niet teveel in de publiciteit komen

Ronja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 20:26

Verdonk is knetter. Met haar rare taalbeleid en andere praktijken.
Ik had het er pas nog met een leraar van mij over (hoogleraar interculturele communicatie) en die kon zich niet voorstellen dat Verdonk zichzelf nog serieus kon nemen

alex66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 21:44

dat taalbeleid vond ik dus een van de goede dingen van verdonk, je vestigen in NL betekent nederlands spreken daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.

alleen is mevrouw zo tegenstreidig in haar uitspraken.

in het een na laatste nummer van de zij aan zij( een blad voor lesbische en bi meiden) blies ze hoog van de toren over de intolerantie van de islam ten opzichte van holebi`s en vervolgens wil ze homo`s uit iran de dood in stuuren.

iemand die zo met twee monden spreekt hoeft van mij niet het land te gaan leiden en ook niet een politike partij, ik hoop aleen dat de leden van de vvd er ook zo over denken.

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 22:41

Wat ik er van vind? Ik vind de VVD sowieso waardeloos, maar oké. Van wat ik hoor, vind ik Rutte beter in het debat. Die heeft inhoudelijk tenminste nog wat te melden.

Van dat taalbeleid-idee van Verdonk viel mijn mond echt open. On-ge-loof-lijk. Ik moet toch zeker zelf weten welke taal ik spreek op straat. Sowieso, kan iemand mij uitleggen waarom je andere mensen die informeel met elkaar spreken zou moeten kunnen verstaan? Ik snap het niet hoor. Gaan we Friezen en Mestrèèchtenaren deze verplichting ook opleggen? Of nee, dit geldt natuurlijk alleen voor onze grote vijanden: de moslims! Want daar zijn ze ook goed in bij de VVD, groepen tegen elkaar opzetten. Haat zaaien, een klimaat van angst en wantrouwen creëren. Dat is natuurlijk veel makkelijk dan oplossingen zoeken en hé, je wint er ook nog zieltjes mee!

Maar goed, ik stop al.

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 09:09

Bealy schreef:
Wat ik er van vind? Ik vind de VVD sowieso waardeloos, maar oké. Van wat ik hoor, vind ik Rutte beter in het debat. Die heeft inhoudelijk tenminste nog wat te melden.

Van dat taalbeleid-idee van Verdonk viel mijn mond echt open. On-ge-loof-lijk. Ik moet toch zeker zelf weten welke taal ik spreek op straat. Sowieso, kan iemand mij uitleggen waarom je andere mensen die informeel met elkaar spreken zou moeten kunnen verstaan? Ik snap het niet hoor. Gaan we Friezen en Mestrèèchtenaren deze verplichting ook opleggen? Of nee, dit geldt natuurlijk alleen voor onze grote vijanden: de moslims! Want daar zijn ze ook goed in bij de VVD, groepen tegen elkaar opzetten. Haat zaaien, een klimaat van angst en wantrouwen creëren. Dat is natuurlijk veel makkelijk dan oplossingen zoeken en hé, je wint er ook nog zieltjes mee!

Maar goed, ik stop al.

Zegt de VVD niet gewoon wat héél veel mensen denken?

En daarbij doet de VVD nog iets wat goed is: opkomen voor de rijker bedeelden, die niet rijk geworden zijn van de criminaliteit maar door te studeren en kei en keihard te werken en de risico's aan te gaan van ondernemer... en vergeet niet: zonder goede ondernemers, geen arbeidsplaatsen...

gekkesies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 09:16

Mireille1970 schreef:
En daarbij doet de VVD nog iets wat goed is: opkomen voor de rijker bedeelden, die niet rijk geworden zijn van de criminaliteit maar door te studeren en kei en keihard te werken en de risico's aan te gaan van ondernemer... en vergeet niet: zonder goede ondernemers, geen arbeidsplaatsen...

Voor mij (als link zijnde) is dit echter niet alleen positief, tuurlijk, het is goed dat mensen beloond worden voor hard werken, ben ik helemaal met je eens.
Echter, als iemand arm is, wil dat niet zeggen dat ze niet hard werken, sommige mensen zitten nou eenmaal in een bepaalde situatie die het ze moeilijk maakt, of zijn misschien gewoon minder slim waardoor ze geen dik betaalde baan krijgen.
Dat wil niet zeggen dat die niet hard werken, in mijn ogen doet de VVD veel te weinig voor deze mensen, en worden de verschillen tussen arm en rijk op deze manier in ons land ook te groot.
Maar dat is natuurlijk mijn mening

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 09:20

Alles is ook gebaseerd op mening.

Maar het is uiteraard wel zo dat alleen als een ondernemer het goed heeft en dus het bedrijf floreert, hij meerdere arbeidsplaatsen in stand kan houden voor de mensen met een lager inkomen. En dus monden kan voeden.

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 09:21

In NL is het nog veel te vaak zo dat ondernemers en meerbedeelden gestraft worden. Dat sloopt juist de economie.

gekkesies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 09:23

Dat ben ik met je eens, je eerdere post kwam op mij alleen over alsof je vond dat alleen de 'rijken' beloond moeten worden voor hun harde werken, terwijl dat natuurlijk onrechtvaardig is