Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mireille1970 schreef:Ik vind Verdonk fantastisch, rechtvaardig en ze staat achter haar ideeen. Iets dat veel politici niet meer durven.
Anoeska schreef:Ik vind Verdonk wel steeds zegt dat ze zo daadkrachtig is, en staat voor wat ze zegt, maar wat zegt ze nou eigenlijk. Alleen over buitenlanders en asielbeleid heeft ze een duidelijk standpunt (dat ze graag van de daken schreeuwt), maar andere issues???? Wat vind ze van Volksgezondheid, Verkeer, Huisvesting etc. Ik heb haar er nog nooit iets helders over horen zeggen.
En als in debatten meer inhoudelijk worden, dan haakt ze af. Vaak weet ze niet wat de achtergronden van haar 'daadkrachtige standpunten' zijn. En dat vind ik een beetje jammer.
Volgens mij is Verdonk meer 'schreeuwen' dan 'echt weten waar ze het over heeft'. Dan heb ik liever een nerd als Rutte, die alles uitzoekt en een genuanceerd standpunt inneemt.
fjordnina schreef:Verdonk vind is soms wat radicaal en ben het er ook niet altijd mee eens, mar het verschil met Rutte is dat zij wél durft te doen wat ze zegt en Rutte zegt wel vanalles, maar doet het vervolgens niet. Met verdonk kan er een nieuwe wind door de politiek gaan waaien want het hele Den Haagse zooitje zegt wel dingen, maar uitvoeren? Dat is op veel punten toch te moeilijk, dus blijven we maar roepen en niks doen.
Ik hoop dat Verdonk het wint want je weet met haar waar je aan toe bent.
Bealy schreef:Wat ik er van vind? Ik vind de VVD sowieso waardeloos, maar oké.Van wat ik hoor, vind ik Rutte beter in het debat. Die heeft inhoudelijk tenminste nog wat te melden.
Van dat taalbeleid-idee van Verdonk viel mijn mond echt open. On-ge-loof-lijk. Ik moet toch zeker zelf weten welke taal ik spreek op straat. Sowieso, kan iemand mij uitleggen waarom je andere mensen die informeel met elkaar spreken zou moeten kunnen verstaan? Ik snap het niet hoor. Gaan we Friezen en Mestrèèchtenaren deze verplichting ook opleggen? Of nee, dit geldt natuurlijk alleen voor onze grote vijanden: de moslims! Want daar zijn ze ook goed in bij de VVD, groepen tegen elkaar opzetten. Haat zaaien, een klimaat van angst en wantrouwen creëren. Dat is natuurlijk veel makkelijk dan oplossingen zoeken en hé, je wint er ook nog zieltjes mee!
Maar goed, ik stop al.
Mireille1970 schreef:En daarbij doet de VVD nog iets wat goed is: opkomen voor de rijker bedeelden, die niet rijk geworden zijn van de criminaliteit maar door te studeren en kei en keihard te werken en de risico's aan te gaan van ondernemer... en vergeet niet: zonder goede ondernemers, geen arbeidsplaatsen...