ben jij bang voor de dood?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 21:05

ik weet het niet echt, vind het wel eng.

waar kom ik dan terecht?, kom ik weer terug ofzo.

hoe zou het gaan als je net dood bent.

Gelukkig duurt het als het goed is nog lange jaren voordat ik ga.

wat vinden jullie van de dood?

Ethelate

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 21:11

Ik ben niet bang voor mijn eigen dood. Wel voor de dood van sommige mensen die veel voor mij betekenen.

Roihi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 21:13

ik ben er niet bang voor nee.
ik ben alleen bang als de dood te vroeg voor mij komt.

ben curieus naar wat er gebeurd als je doodgaat, maar ik ben niet in die mate curieus dat ik het ga zoeken (als je begrijpt wat ik bedoel)

Saar_

Re: ben jij bang voor de dood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 21:15

Ik ben er niet bang voor !! Het hoort bij het leven, daarom kun je maar beter er veel plezier in hebben dan er *te veel* over na te denken !

Caesar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 21:16

Ik ben niet bang voor de dood...wel zoals hierboven voor andere!

Ik zie het als het lot... als ik morgen tegen een boom rijdt, dan accepteer ik dat (weinig keus ook )... echter, ik wil toch liever wel blijven leven. wel weet ik dat ik nooit ouder wordt als 50, dat gevoel heb ik gewoon...

Wiesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 21:17

heeft het zin? om er bang voor te zijn?
ik ben heel nuchter in die dingen. als het mijn tijd is ben ik er weg van! het enige wat ik wat minder vindt is dat mijn 'naasten' overlijden en dat ik zonder hen verder moet. maar ook dat hou je niet tegen, ook al zal je wereld op dat moment even instorten.

ik leef nu, en zal zorgen dat ik een leuk leven leidt met de mensen om me heen. ik ga me geen zorgen lopen maken over dingen die er nog niet zijn en hopelijk nog heel lang op zich laten wachten.

Peperkroket

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 21:19

Ik weet het niet zo goed. Het gaat de laatste tijd niet zo goed met m'n opa. Mijn zus was jarig een vierde het vandaag voor de familie. Mijn opa was er ook. Op een gegeven moment vraagt oma aan opa of hij mij herkent. Hij zei dat hij de naam wel vaag herkende, maar als hij me zou tegenkomen, dat hij me dan niet zou herkennen. Ik heb er best moeite mee, ik had een best goede band met hem. Hij is heel erg in de war. Hij weet niet meer waar in ons huis de wc zit.. maar toen hij er eenmaal weer vanaf kwam, liep hij de gang in, en moest m'n vader 'm op gaan halen, omdat -ie geen idee had waar hij was. Zelf is hij er ook van bewust dat hij dingen vergeet.

Zoals het nu met m'n opa gaat, zou ik niet willen eindigen. Ik ben voor mezelf niet bang voor de dood, alleen vind ik het verschrikkelijk voor mijn dierbaren. Als niemand, maar dan ook niemand mij zou mogen, zou ik er geen moeite mee hebben om gewoon dood te gaan.
Ik zie wel wat erna komt. Maar ik denk dat er nu wel mensen van mij houden, en ik wil ze die pijn niet aandoen.

ZO dat was mijn verhaal..

Tellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 21:21

Nee. Iedereen gaat dood.
Je kan er toch niets aan doen. Je gaat het toch.
Dusja. Om je er dan de hele tijd bang voor te zijn.

Ik leef liever ja. Maar dood. Tsja. Lijkt me ook niet zo heel erg.

nOukjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 21:22

Ik ben er zeker niet bang voor, wel (zo als al eerder verteld) als mensen die veel voor mij betekenen dood gaan! Het hoort bij het leven, en je gaat het toch wel eens. Dus het heeft geen nu om er bang voor te zijn, dat is mijn mening!

Irmaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 21:24

Ik ben niet bang voor de dood zelf.
Ik ben allang bang voor mensen die ik achterlaat.
Of dingen die ik nog zou moeten regelen enzo.

spekkiejnfu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 21:24

ik ben wel bang voor de dood..dat komt omdat ik door een auto ongeluk mijn familie ben kwijt geraakt en LETTERLIJK!! de dood heb gezien. ik vind het eng om niet te weten waar ik heen zal gaan. ik ben bang om veel te missen..en tsja..zo zie je maar..de dood kan veel te vroeg komen.

KisSs_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 21:30

Kan ik kort over zijn:
Nee.
Geniet gewoon van je leven,de dood komt toch wel,beter nu van je leven genieten als straks spijt hebben dat je bang voor de dood was

Kady_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 21:48

Irmaatje schreef:
Ik ben niet bang voor de dood zelf.
Ik ben allang bang voor mensen die ik achterlaat.
Of dingen die ik nog zou moeten regelen enzo.

idd precies hetzelde bij mij.. raar eigenlijk

Debortje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 21:54

veel verschillende meningen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 21:54

*citeert Robbie Williams
I'm not scared of dying I just don't want to
Duidelijk dus

Maya1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 22:03

Ik ben niet bang voor de dood. Het is je tijd wanneer het je tijd is. Sommige mensen zijn continue bang voor de dood en vergeten soms om te leven. Ik denk juist leef je leven en wat er daarna gebeurd zie je dan wel weer
En ik geloof in God en de Hemel, dus ik denk dat ik daar beland na mijn dood.
X

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 22:52

Jawel, maar volgens mij heeft iedereen met een beetje menselijk instinct dat, een natuurlijke angst voor de dood.
Het lijkt me verschrikkelijk om te horen dat ik bijvoorbeeld over zes maanden de pijp uit ben :/ Je weet gewoon niet wat er komen gaat dan.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 22:56

Ik ben er niet echt bang voor, maar vind het wel een beetje eng. Want nu, als je gaat slapen (van de wereld bent zeg maar), dan word je gewoon weer wakker. Maar dan.. dan word je niet meer wakker. Waar ben je dan? Hoe gaat het leven van de mensen die je kent verder? Enz enz, echt 1000 vragen heb ik wel Maar zal het vanzelf vast en zeker mee maken
Maar bij het idee krijg ik wel een eng gevoel.

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 22:59

Ik word eigenlijk vooral triest van het idee nu ik erover nadenk, het leven kan zo leuk zijn

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 23:03

Nee,er was een tijd dat ik er gewoon naar verlangde,zo beroerd voelde ik me.
Het is voor mij het enige zekere in mijn leven en iets waar ik zelf over kan beslissen.het klinkt raar ,maar zo voel ik het.

Shani_1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 23:06

ik ben absoluut niet bang voor de dood... heb zelfs het gevoel dat het iets moois is wat je mee mag maken, maar ben wel bang als dierbare van mij gaan, ik heb ook altijd gezegd (klinkt misschien heel stom ik weet het) dat als mijn ouders met een ongeluk om het leven komen dat ik er achteraan ga want heb dan toch helemaal niemand meer... Ja ik heb wel familie, maarja die heb ik jammergenoeg niet zelf uitgekozen en vind een aantal helemaal niet aardig en die zou ik ook niet missen

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 23:07

Nee, je gaat toch wel een keer. Of het nu is of over 80 jaar...

Miemserik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 23:08

Nee waarom zou ik, iedereen gaat een keer dood..
Ben er wel bang voor dat de mensen om mij heen dood gaan waar ik erg aan gehecht ben..

Mies7

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 23:15

Ik weet niet of je bang moet zijn om dood te gaan... Mensen worden ook geboren, en daar kan niemand zich iets van herinneren... Misschien is doodgaan net zoiets, je maakt het niet bewust mee denk ik. En na de dood... Misschien houdt het leven dan echt gewoon op, maar misschien is er ook nog wel 'iets' na de dood. Ik weet het niet, het is een verrassing voor ons allemaal.

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 23:19

Ik ben bang voor de dood, bang voor wat ik achter laat, hoe zal het met mijn paarden gaan ik wil ze niet kwijtraken, dat andere mensen ze pijn kunnen doen, me hond achter laten en me vriend, alle zorgen die er zijn. Er zijn nog teveel dingen om voor te leven, zou dat er niet zijn. Dan zou ik er niet bang voor zijn. Maar wil nog zoveel.