Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mocca schreef:Ik heb die uitzending gisteren met verbazing zitten te bekijken.
Meisje van 13 die meer dan een halve liter pure wodka had gedronken.
Overigens drink ik zelf heel zelden, misschien 1 keer per jaar een breezer, maar ik zie het nut van drinken ook niet, en vind het daarbij niet eens lekker.Ik ben overigens 17.
Maaaike schreef:Niet waar. Overdrijven is ook een kunst. Het ging erom dat er één keer is voorgekomen dat er in een weekend drie kinderen op een avond binnen gebracht werden en dat voor 1999 zoiets als een dronken tiener van 13 in het ziekenhuis niet voorkwam en dat nu al zeker 10 gevallen bekend waren. Dat gezegd hebbende: ongelooflijk hoe een meisje van 13 op tv met een grijns laat zien dat ze volgens mij nog niet helemaal doorheeft wat ze heeft gedaan. In een coma het ziekenhuis in gebracht worden. Het ging er ook over dat sommige kinderen 1 of 1,5 liter aan alcohol op hadden! Ik moest meteen denken aan mijn tante met een enorm puberende zoon. Hij had met haar ruzie gemaakt dat hij op zijn verjaardag (werd 15) bier wilde drinken met zijn voetbalvrienden en na overleg werd besloten dat ze allemaal twee flesjes bier mochten. Hij op de fiets een krat vol bier halen. Mijn moeder kwam later van het feest terug en had in een deuk gelegen: Het hele voetbalteam zat in de serre en ze waren tot ergenis van mijn neefje de hele kelder met cola op aan het drinken...Die zuster zei ook dat ze elk weekend bijna een kamer in het ziekenhuis gevuld hebben met tieners die teveel gedronken hebben.