Er stond iets in de krant: in het centrum was een meisje door een paar andere meiden aangevallen. Ook was een jongen aangevallen.
Nou ja mijn vriendje (degene waar ik de discussie mee had) zei gelijk of ik nu begreep waarom ik niet alleen over straat mocht, dat hij en mijn moeder (en vader etc) dat niet voor niets roepen.
Nou ben ik het er dus nog steeds niet mee eens. Het zou 'normaal' zijn dat je tegenwoordig 's avonds op straat niet meer veilig bent, maar hoezo is dat normaal? Omdat het zoveel gebeurd? Dat vind ik nou absoluut een *** argument, omdat het gebeurd moeten we het maar accepteren?
En dan nog iets, waarom zou een jongen wel over straat gaan en een meisje niet? Normaal is het zo dat een jongen een meisje wegbrengt en dan zelf terug gaat, maar hem kan net zoveel overkomen als het meisje? Ze lopen allebei een trauma op als ze aangevallen worden en zijn allebei net zo blauw als ze in elkaar geslagen zijn! Ja een vrouw/meisje kan verkracht worden, met een man/jongen kan je ook een hoop doen

Ik ben benieuwt naar jullie meningen