Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ik ben ook totaal niet bang dat ik er minder werk door zou krijgen. EvaC schreef:Onder de voorwaarde dat er aangegeven staat dat iets AI is, heb ik er weinig problemen mee. Tegenwoordig kan je met een beetje kritische blik echt nog wel zien dat iets AI is, maar de ontwikkelingen gaan zo snel, dat zal over 2 jaar wel heel anders zijn.

.karuna schreef:Ik had hem nog niet gezien en hij is wel grappig, maar daarvoor ai gebruiken, dan denk ik alleen maar aan de bomen en de stroom en het water wat het kost. Je eigen creativiteit gaat verloren. En de mensen die er te zien zijn reageren niet als echte mensen wat verwarrend werkt omdat het allemaal net niet klopt.
Dus nee ik ben team ai niet gebruiken. Gebruik je eigen creativiteit en echte mensen en echte stemmen.
8nnemiek schreef:Ik zit/zat in de reclame en ben ook nog eens videograaf, maar ik heb er eigenlijk weinig problemen meeIk ben ook totaal niet bang dat ik er minder werk door zou krijgen.
Ik zou wel graag eens een duidelijke vergelijking willen zien qua energieverbruik/waterverbruik etc, tussen zo'n AI reclame, of alles gefilmd met shoot dagen op locatie.
Juist voor reclame en speelfilms vind ik het geen probleem. Er wordt sowieso al heel veel geproduceerd met special effects, CGI enz, waardoor het toch al 'nep' is.
Waar ik me veel meer aan stoor zijn de AI beelden die worden gedeeld alsof het echt is, het nepnieuws, en binnenkort zie je het verschil niet meer, en kun je iemand wijs maken dat je buurman op je beveiligingscamera te zien was waarbij die op straat zat te schijten.
Daar hebben we natuurlijk al voorbeelden van gezien; zoals de AI foto van Timmermans die zogenaamd in een vliegtuig luxe zat te eten, en mensen die dat volledig geloven. En minstens zo erg; Trump die AI plaatst over zichzelf. Dat soort AI kan letterlijk burgeropstanden en oorlogen veroorzaken.
. Niet altijd terecht.Cer schreef:Jammer dat bedrijven dan buigen voor die kritiek ook … onderdeel van cancelcultuur?
wat betreft AI, het heeft + en - punten maar het is er en gaat niet meer verdwijnen dus dan kunnen we er beter het beste van maken.Lieser schreef:EvaC schreef:Onder de voorwaarde dat er aangegeven staat dat iets AI is, heb ik er weinig problemen mee. Tegenwoordig kan je met een beetje kritische blik echt nog wel zien dat iets AI is, maar de ontwikkelingen gaan zo snel, dat zal over 2 jaar wel heel anders zijn.
Maar wil je dan bij de Jumbo-reclame ook aangegeven zien dat het gezin aan tafel geen echt gezin is? Frank Lammers is niet getrouwd met Maike Meijer, voor zover ik weet.
Lieser schreef:EvaC schreef:Onder de voorwaarde dat er aangegeven staat dat iets AI is, heb ik er weinig problemen mee. Tegenwoordig kan je met een beetje kritische blik echt nog wel zien dat iets AI is, maar de ontwikkelingen gaan zo snel, dat zal over 2 jaar wel heel anders zijn.
Maar wil je dan bij de Jumbo-reclame ook aangegeven zien dat het gezin aan tafel geen echt gezin is? Frank Lammers is niet getrouwd met Maike Meijer, voor zover ik weet.
Koper schreef:AI is een uitvinding die goede kanten heeft. Denk bij voorbeeld aan innovaties in de gezondheidszorg. Maar waar het gaat om producten waar normaal gesproken een creatief proces aan voorafgaat begrijp ik de kritiek. Een computer kan niet zelf dingen bedenken, een machine kan alleen recyclen en hergroeperen wat er aan artistiek materiaal beschikbaar is. Het is geen nieuw materiaal, er is materiaal nodig wat van iemand anders is. Daarom snap ik de ophef onder bij voorbeeld muziekartiesten over AI-gegenereerde liedjes.