Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
DuoPenotti schreef:Welke demonstratie ook.
Of het toen om corona ging, afschaffen vuurwerk of nu dit.
Zo gauw demonstranten gaan rellen en tegen hulpverleners keren, moet de politie 2 keer omroepen om te vertrekken.
En al die dan nog aanwezig is zo genadig hard aanpakken.
1 rondspuiten met blauw waterkanon.
Zodat elk daarna nog herkenbaar is.
En dan de straat schoonvegen.
Nul medelijden met wie er dan nog is.
En raken er dan demonstranten gewond of erger. Jammer dan.
Demonstreren prima. Rellen nee.
Ze weten dat ze ermee weg komen. Leer ze dat maar eens af
Goof schreef:Kijk het item van Bender even op youtube, die heeft het echt heel goed vasgelegd.
Er waren wel degelijk hooligans van voetbalclubs, ze liepen trots rond met hun clubje en vlaggen.
Goof schreef:Ik snap demonstreren, maar dit gedrag maakt dat echt niemand je nog serieus neemt. Ik zie deze mensen echt als niet meer dan randdebielen.
KootMiraDrum schreef:Dit is het item van Bender https://www.youtube.com/watch?v=yzvH8nTu7tM
Malieveld zit 2km bij mij vandaan, de wind stond "goed" dus kon veel horen.
Jammer dat relschoppers zo veel verpesten. Er waren ook duizenden mensen die wel meededen aan het vreedzame protest.
En laat ze vervolgens ook alle medische kosten zelf betalen en áls ze zich ziekmelden voor werk (als ze dat al hebben) ook géén Ziektewet-uitkering.Citaat:Zo gauw demonstranten gaan rellen en tegen hulpverleners keren, moet de politie 2 keer omroepen om te vertrekken.
DubbelFun schreef:En laat ze vervolgens ook alle medische kosten zelf betalen en áls ze zich ziekmelden voor werk (als ze dat al hebben) ook géén Ziektewet-uitkering.Citaat:Zo gauw demonstranten gaan rellen en tegen hulpverleners keren, moet de politie 2 keer omroepen om te vertrekken.
Als je zonodig Hooligan wilt zijn is het naar Paria een kleine stap!
Azmay schreef:Hoewel ik het hier eigenlijk mee eens ben vrees ik ook voor wat er gebeurt als we de politie in die zin te veel macht geven. Want de grens is niet hard, en voor je het weet is protesteren uberhaupt "bedreigend" voor de politie.
Mondy schreef:Daarbij is het natuurlijk ook flink uitlokken door de ME wel zo in te laten zetten voor rechtse demonstraties maar de plak pipos op de snelwegen van links maar weer te laten zitten een tijdje voor ze weggehaald worden. Je krijgt twee verschillende aanpakken voor eenzelfde vergrijp.