Rellen in Den Haag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jake_s

Rellen in Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-25 13:57

Ik bij boos, en chagrijnig. Ik snap (gelukkig) niet dat er beroeps-relschoppers zijn. Dat je ramen ingooit van D66, met stoeken van een kroeg smijt, of dat je met vanalles naar de politie gooit. Maar bovenal ben ik heel boos dat iemand vuurwerk heeft gegooid naar de politie te paard.
Maar dat de NOS het over "hooligans" heeft, zonder te weten of ze bij een voetbalclub horen, is absurd. Dit zijn mensen die speciaal naar Den Haag zijn gekomen om de boel kort en klein te slaan, omdat de politiek teveel asielzoekers zou binnenlaten, en dit effect heeft op de huizenmarkt. Nog geen 4% van de woningen wordt met urgentie toegewezen aan nieuwkomers (asielzoekers met een verblijfsvergunning).

Maar goed, wat vinden jullie ervan dat vuurwerk wordt gegooid naar de politie (te paard)?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 14:39

Welke demonstratie ook.
Of het toen om corona ging, afschaffen vuurwerk of nu dit.
Zo gauw demonstranten gaan rellen en tegen hulpverleners keren, moet de politie 2 keer omroepen om te vertrekken.
En al die dan nog aanwezig is zo genadig hard aanpakken.

1 rondspuiten met blauw waterkanon.
Zodat elk daarna nog herkenbaar is.

En dan de straat schoonvegen.
Nul medelijden met wie er dan nog is.
En raken er dan demonstranten gewond of erger. Jammer dan.

Demonstreren prima. Rellen nee.
Ze weten dat ze ermee weg komen. Leer ze dat maar eens af

Goof

Re: Rellen in Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 14:43

Kijk het item van Bender even op youtube, die heeft het echt heel goed vasgelegd.
Er waren wel degelijk hooligans van voetbalclubs, ze liepen trots rond met hun clubje en vlaggen.

Ik snap demonstreren, maar dit gedrag maakt dat echt niemand je nog serieus neemt. Ik zie deze mensen echt als niet meer dan randdebielen.

Jake_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-25 14:51

DuoPenotti schreef:
Welke demonstratie ook.
Of het toen om corona ging, afschaffen vuurwerk of nu dit.

Zo gauw demonstranten gaan rellen en tegen hulpverleners keren, moet de politie 2 keer omroepen om te vertrekken.

Demonstreren prima. Rellen nee.
Ze weten dat ze ermee weg komen. Leer ze dat maar eens af

Klopt, het escaleren is niet nieuw.
En ook zonder demonstraties zijn er mensen die hulpdiensten aanvallen.
Ik ben vooral verbolgen over alles dat kapot moet en in de fik wordt gezet, maar ook dat vuurwerk naar de politie.

Goof schreef:
Kijk het item van Bender even op youtube, die heeft het echt heel goed vasgelegd.
Er waren wel degelijk hooligans van voetbalclubs, ze liepen trots rond met hun clubje en vlaggen.

Die ga ik even kijken, bedankt!

Goof schreef:
Ik snap demonstreren, maar dit gedrag maakt dat echt niemand je nog serieus neemt. Ik zie deze mensen echt als niet meer dan randdebielen.

Demonstreren is prima, maar dit heeft niets meer met Demonstreren te maken.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 14:55

Dit is het item van Bender https://www.youtube.com/watch?v=yzvH8nTu7tM
Malieveld zit 2km bij mij vandaan, de wind stond "goed" dus kon veel horen.
Jammer dat relschoppers zo veel verpesten. Er waren ook duizenden mensen die wel meededen aan het vreedzame protest.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 14:56

Krijg net ook een melding dat er 4 agenten gewond zijn geraakt en 7 journalisten. Je zou ze toch.. 8)7

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 15:02

KootMiraDrum schreef:
Dit is het item van Bender https://www.youtube.com/watch?v=yzvH8nTu7tM
Malieveld zit 2km bij mij vandaan, de wind stond "goed" dus kon veel horen.
Jammer dat relschoppers zo veel verpesten. Er waren ook duizenden mensen die wel meededen aan het vreedzame protest.

Jesus.......dit is niet normaal meer. Die Bender heeft wel lef trouwens.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 15:03

Het woord hooligan wordt voornamelijk gebruikt bij sport wedstrijden maar zegt eigenlijk alleen dat het een gewelddadig persoon is. De NOS gebruikt het in de goede context

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 15:06

Ik zit er pas 7 minuten in, maar 't is inderdaad echt heftig.
Hooligan zou eerder het type mens gecombineerd met kleding zijn.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 15:11

Wat ik vooral zorgwekkend vind is dat het ‘gewoon’ hooligans worden genoemd alsof dat een soort mythische groep mensen is die alleen bij voetbalwedstrijden en rellen uit hun grotten komen kruipen. Dit zijn mensen met een zwaar facistisch gedachte goed, die met prinsenvlaggen zwaaien lopen te siegheilen en die zich mede door de enorme groei van extreem rechts blijkbaar gerechtvaardigd voelen om zich zo te gedragen. En die zijn en denken iedere dag zo, niet alleen gister op het Malieveld. Geertje veroordeeld de relschoppers alsof het niet zijn stemmers zijn en alsof hij niet zelf de grootste opruier is.
Ondertussen stemt de tweede kamer om ‘Antifa’ als terroristische organisatie aan te merken (spoiler; het is niet eens een organisatie).

Als dit probleem niet bij de wortel wordt aangepakt, het facistische en racistische gedachtegoed wat op razend tempo toeneemt, dan gaan we veel meer van dit soort geweld zien.

Stem alsjeblieft wijs in oktober lieve bokkers.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 15:32

Citaat:

En laat ze vervolgens ook alle medische kosten zelf betalen en áls ze zich ziekmelden voor werk (als ze dat al hebben) ook géén Ziektewet-uitkering.
Als je zonodig Hooligan wilt zijn is het naar Paria een kleine stap!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 15:37

DubbelFun schreef:
Citaat:

En laat ze vervolgens ook alle medische kosten zelf betalen en áls ze zich ziekmelden voor werk (als ze dat al hebben) ook géén Ziektewet-uitkering.
Als je zonodig Hooligan wilt zijn is het naar Paria een kleine stap!

Hoewel ik het hier eigenlijk mee eens ben vrees ik ook voor wat er gebeurt als we de politie in die zin te veel macht geven. Want de grens is niet hard, en voor je het weet is protesteren uberhaupt "bedreigend" voor de politie.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 15:41

Azmay schreef:
Hoewel ik het hier eigenlijk mee eens ben vrees ik ook voor wat er gebeurt als we de politie in die zin te veel macht geven. Want de grens is niet hard, en voor je het weet is protesteren uberhaupt "bedreigend" voor de politie.

Vergeet niet dat die politieagenten gewoon mensen zijn he. Als je de reportage van Bender kijkt, dan wil je als mens echt niet tussen die idioten staan. Wat een extreem geweld.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 15:42

Ik denk dat daar wel degelijk duidelijke regels over gesteld kunnen worden zowel voor de protesteerders als naar de politie.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 16:20

Daarom. 2 keer waarschuwen.
Daarna is het echt een keuze om een draai om de oren te krijgen

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 16:24

DuoPenotti schreef:
Daarom. 2 keer waarschuwen.
Daarna is het echt een keuze om een draai om de oren te krijgen

De sfeer was hier zo vreselijk dat er niet eens gewaarschuwd werd. En terecht ook.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 16:33

Soms kun je dat punt idd al voorbij zijn.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 16:38

Dat had eerder gekund...

Zoals toen ook met corona rellen.
Niet als het te laat is.

Ze zien het echt eerder omslaan.

En tussen 2 keer waarschuwen hoeft geen uur te zitten uiteraard.

Het is net als met vorderen uit een huis. Puur formaliteit en iemand nog de kans te geven te gaan zonder consequenties.

En zo het rechtsgeldig te laten gebeuren

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 18:04

Volgens mij komt er altijd een groepje relschoppers naar demonstraties, waar dan ook voor. Gewoon, om rel te schoppen.....

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 18:31

Wat kan je hier nog over zeggen? Zijn we zo diep gezonken met z'n allen? Echt vreselijk. Wat mankeert deze mensen in hun bovenkamer? Vind zo een demonstratie al naar (buitenlanders? Welke? Allemaal?), maar goed, als dat vreedzaam zou gaan moet dat kunnen. Dit echter, gaat alle perken te buiten: vernielen, mensen verwonden, verschrikkelijke leuzen roepen. Hoe kan dit?

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 18:58

Wat mij betreft "vergooi" je (letterlijk en figuurlijk) de rest van je leven bijstand van politie als je zo buitensporig geweldadig naar ze bent. Dat is niet te realiseren, maar wel wat ik dacht tijdens de reportage van Bender.

Echt heel ziek.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 19:07

Cioccolato schreef:
Volgens mij komt er altijd een groepje relschoppers naar demonstraties, waar dan ook voor. Gewoon, om rel te schoppen.....

Dit was geen groepje. Dit waren 1500 relschoppers.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 19:25

Dat moet een flinke kluif voor de politie geweest zijn.
Dit waren alle harde kernen van de voetbal bij elkaar die kwamen rellen, dat is bijna geen doen.
Compleet hersenloos.

Wat een idioten zijn er ook. Hoe kun je nu je punt maken met slopen.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 19:35

Weet je wat het vaak is: het is vaak een grote groep die overal heen gaat puur om te rellen en te slopen. Ze gaan van voetbalwedstrijden naar demonstraties enz
Die lui verzieken alles. Wat ik dan vooral niet snap is dat die laffe niksnutten niet zo stoer zijn om zonder gezichtsbedekking op foto's te staan of rond te lopen vaak.
Als je ergens voor staat dan ook volledig.

Op sm is het vooral te treurig voor woorden dat de Romeos als veroorzaker worden gegeven. (Romeos zijn de agenten in burger van de arrestatie eenheden)
Stel he... dat zijn zogenaamd gaan rellen om mensen mee te krijgen om op te kunnen pakken... als niemand zich zou opnaaien zou het opvallen dat alleen dat ene groepje dat doet en worden er verder geen "onschuldige" burgers opgepakt.
Allemaal laffe excuses van een clubje idioten die niks bij zichzelf willen leggen.

Maargoed de regering laat imo niet alleen afweten mbt de ontevredenheid die er sowieso heerst in het land (kijk naar al het gedoe de laatste tijd) maar laat ook de politie/hulpdiensten enorm in de steek imo. Die lui worden opgepakt en zijn vaak diezelfde avond alweer los terwijl agent nog tig overuren maakt met het typen van de rapporten.
Hun veiligheid kan steeds minder gewaarborgd worden en toch moeten ze er telkens staan.
De ME is ook een extra taak, dus die beste man/vrouw staat morgen weer een snotneus op fatbike te bekeuren of je moeder te reanimeren. Ga er maar aan staan.

Daarbij is het natuurlijk ook flink uitlokken door de ME wel zo in te laten zetten voor rechtse demonstraties maar de plak pipos op de snelwegen van links maar weer te laten zitten een tijdje voor ze weggehaald worden. Je krijgt twee verschillende aanpakken voor eenzelfde vergrijp.

Ik zou willen dat eenieder die opgepakt wordt voor rellen met naam en foto op een site terecht kwam, voor iedereen duidelijk te zien.
Laat hun familie, echtgenotes, bazen, buurt ed maar zien wat voor type je bent.

Het is echt te bizar voor woorden aan het worden. Die kloothommeltjes mogen blij zijn dat t in Nederland nog kan... in andere landen worden dit soort dingen een stukje harder aangepakt.
Daarbij: als nl zo ontzettend klote is wat let je om het ergens anders te proberen ?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 19:41

Mondy schreef:
Daarbij is het natuurlijk ook flink uitlokken door de ME wel zo in te laten zetten voor rechtse demonstraties maar de plak pipos op de snelwegen van links maar weer te laten zitten een tijdje voor ze weggehaald worden. Je krijgt twee verschillende aanpakken voor eenzelfde vergrijp.

Dit is niet waar, ook de XR wordt van de snelweg afgehaald. En daar zijn ook mensen veroordeeld.

Echter zeg jij nu: Hetzelfde vergrijp. Dan zou ik de uitzending van Bender nogmaals kijken, want dit was echt een totaal ander vergrijp.