Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
8nnemiek schreef:Ik hoorde het vanmorgen, en het verbaasde me wel.. Wat willen ze hiermee bereiken? Even zien of Europa nog goed wakker is? Afleiding van iets anders? Provocatie?
Ik ben niet zo zeer bang dat Rusland de EU binnen valt. Ze kunnen Oekraïne niet eens aan en zijn behoorlijk ver door hun manschappen heen.. maar een kat in het nauw..
Tieme schreef:8nnemiek schreef:Ik hoorde het vanmorgen, en het verbaasde me wel.. Wat willen ze hiermee bereiken? Even zien of Europa nog goed wakker is? Afleiding van iets anders? Provocatie?
Ik ben niet zo zeer bang dat Rusland de EU binnen valt. Ze kunnen Oekraïne niet eens aan en zijn behoorlijk ver door hun manschappen heen.. maar een kat in het nauw..
Als Rusland Europa wil pakken dan komen ze hier echt niet naar toe rijden maar worden het kern of andere bommen.
En het wordt helemaal gevaarlijk als landen als China ze gaan helpen. of met wie ze ook aan hebben gepapt....
_San87_ schreef:Waarom zou Rusland kernwapens gebruiken?
Lieser schreef:_San87_ schreef:Waarom zou Rusland kernwapens gebruiken?
Misschien omdat Poetin daar vorig jaar al mee gedreigd heeft?
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/09/26 ... re-wapens/
Tieme schreef:Als Rusland Europa wil pakken dan komen ze hier echt niet naar toe rijden maar worden het kern of andere bommen.
En het wordt helemaal gevaarlijk als landen als China ze gaan helpen. of met wie ze ook aan hebben gepapt....
_San87_ schreef:Oh, ja logisch dat hij dat gaat doen omdat hij er vorig jaar een keer mee gedreigd heeft.
Hij dreigt wel vaker, en er is tot nu toe nooit wat van gekomen omdat de implicaties van het wél inzetten van een kernwapen enorm zijn.
Lieser schreef:_San87_ schreef:Oh, ja logisch dat hij dat gaat doen omdat hij er vorig jaar een keer mee gedreigd heeft.
Hij dreigt wel vaker, en er is tot nu toe nooit wat van gekomen omdat de implicaties van het wél inzetten van een kernwapen enorm zijn.
Nou, het dreigement om Oekraïne binnen te vallen als Oekraïne zich aan zou (willen) sluiten bij de NAVO, geuit door Poetin in 2020 en 2021, is hij ook nagekomen. Dus zo raar is die veronderstelling niet.
8nnemiek schreef:Ik hoorde het vanmorgen, en het verbaasde me wel.. Wat willen ze hiermee bereiken? Even zien of Europa nog goed wakker is? Afleiding van iets anders? Provocatie?
Zoolgangster schreef:8nnemiek schreef:Ik hoorde het vanmorgen, en het verbaasde me wel.. Wat willen ze hiermee bereiken? Even zien of Europa nog goed wakker is? Afleiding van iets anders? Provocatie?
Ik vermoed reactiesnelheid van het westen/Polen testen. Dat doen de Russen al sinds tientallen jaren in NL, dan vlogen ze met een of twee jachtvliegtuigen het Nederlandse luchtruim binnen, geen radiocontact, onaangekondigd, waarop de NL luchtmacht eropaf ging om de Russische vliegtuigen te begeleiden naar buiten het NL luchtruim. Dat naar het Russische vliegtuig vliegen ging vaak gepaard met een knal, vanwege het door de geluidsbarriere vliegen.
Ook mogelijk: rookgordijn, om af te leiden van andere akties elders.
Onrust stoken/het westen provoceren, en/of laten denken dat Rusland nog slagkracht heeft.
Maar we kunnen alleen gissen, alleen Putin weet werkelijk, waarom ie dat gedaan heeft.
Lieser schreef:Veronica2 schreef:Voor wat betreft een kernoorlog: die komt er niet.
Jij gaat daar over, begrijp ik?
M_aaike schreef:Was verbaasd dat er nog geen topic over was. Ik maak me erg ongerust om de ontwikkelingen in Polen/ Europa.
https://nos.nl/liveblog/2581867-navo-ch ... sinds-woii
Wat denken jullie?
Veronica2 schreef:Voor wat betreft een kernoorlog: die komt er niet.