In 2016 woonde ik nog bij mijn ouders en ben ik een mbo4 opleiding begonnen. Niet gaan lenen want ik kwam niks tekort. In 2018 ging ik samenwonen en ben ik 20u per week naast de studie gaan werken om zo de vaste lasten te dekken. In 2019 ging ik verder studeren, maar bleek een hbo voltijd studie met 20u per week werken best pittig. Daarom in 2020 overnieuw gegaan en een deeltijd opleiding gestart. 20u per week studie en 20u per week werk. Prima te doen.
Toen ging in 2022 de relatie uit en moest ik in mijn eentje in de particuliere sector een woning huren. Ik moest meer gaan werken om de vaste lasten op te hoesten en draaide bijna 3 jaar lang 20u per week studie en 30u per week werken. Dit alles om maar niet in de schulden te belanden. Uiteindelijk afgelopen januari met prachtige resultaten afgestudeerd op niveau 6 en nog altijd schuldvrij

En daar zit je dan met je goede gedrag. Zonder spaarpotje, laat staan een budget om een huis van te kopen. Laatst toch een goed nieuwtje; een tegemoetkoming voor de pechgeneratie! Afgewezen want dat geldt niet voor deeltijd studenten

Nu zit ik dus met niveau 4, 5 en 6 diploma’s en ik geloof dat ik helemaal vast zit