Brand bij Tomorrowland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Brand bij Tomorrowland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-25 19:50

https://www.ad.nl/buitenland/hoofdpodiu ... ~a065ffa1/

Ik zag dit net, ik ben niet zo wild van de muziek, maar de mooie podia elk jaar zijn echt bijzonder. Zo zonde.

Balen voor de mensen die kaarten hebben, want ik kan me voorstellen dat het nu niet meer doorgaat.

Hier mensen die er naartoe zouden gaan?

Maureen95

Re: Brand bij Tomorrowland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 19:53

Ik zag het langskomen. Wat verschrikkelijk voor iedereen. De mensen die een kaartje gekocht hebben, maar vooral de podiumbouwers die hier zoveel uur in hebben zitten. Ik ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren want er komen in totaal rond de 400.000 man op het festival af.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 19:56

Jup, vreselijk, mn kids zijn daar nu, die werken er, ws wordt alles afgelast, het is ook nog niet duidelijk of er gewonden zijn .

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 20:00

:oo

Wat erg!! Gaat alles afgelast worden? Damn...

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 20:03

Jemig, wat een doemscenario, voor iedereen die er werkt of aan gewerkt heeft. Ik hoop dat het bij materiële schade blijft en er geen gewonden zijn gevallen. Wat een enorme rookwolken, doodeng!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-25 20:15

Jeetje knollentuin voor hun vast ook wel schrikken. Het is inderdaad te hopen dat er niemand gewond is geraakt. Het was best een flinke brand en ik zag ook vuurwerk wat de lucht in ging.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 20:25

Wat vreselijk! Ik kijk hier ieder jaar naar uit, de podiums, de muziek, de sfeer echt fantastisch.
Ik hoop bovenal dat iedereen veilig is, de rest is materieel.
Het zal me niet verbazen als het volledig wordt afgeblazen, het terrein zal enorm vervuild zijn. Roetschade is echt vreselijk en verspreidt zich heel erg snel.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 20:35

Niet best, bij ons op het werk zijn alle doeken enzo gemaakt, wat een strop zeg! Maar gelukkig niet met de bezoekers erbij!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 20:48

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 20:57

Ik hoop vooral dat ze op zo'n korte termijn een oplossing kunnen vinden. Wat een ellende zeg ;(

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 21:00

Ik begreep net ook dat het gewoon doorgaat!

Wel enorm heftig zeg, maar gelukkig geen slachtoffers

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 21:03

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 21:27

zonnebloem18 schreef:
Jeetje knollentuin voor hun vast ook wel schrikken. Het is inderdaad te hopen dat er niemand gewond is geraakt. Het was best een flinke brand en ik zag ook vuurwerk wat de lucht in ging.

Naar wat ik op fb las denkt de brandweer dat het testen van vuurwerk misgelopen is.

Ik snap ergens niet waarom ze dat testen vanop het podium? Of zijn daar van die special effect vuurwerkdingen?

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 21:31

Naja de boel moet natuurlijk aangesloten worden en neem aan dat je ook wil testen of alles werkt zoals je wil (en niet per ongeluk iets in de fik zet met een hele lading mensen op en voor het podium := ). Vaak komt er namelijk, zover ik weet, ook vuur uit/net voor het podium, evenals vuurwerk etc.
Volgens mij weten ze zelf ook nog niet waar het fout gegaan is, maar kan me best voorstellen dat er ergens in het aansluiten misschien kortsluiting of op een andere manier vuur ontstaan is en er uiteindelijk geen houden meer aan was -O-

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 21:36

Art_Ificious schreef:
zonnebloem18 schreef:

Naar wat ik op fb las denkt de brandweer dat het testen van vuurwerk misgelopen is.

Ik snap ergens niet waarom ze dat testen vanop het podium? Of zijn daar van die special effect vuurwerkdingen?

De hoofdacts hebben vaak vuurwerk of vlammenwerpers op het podium.

Beter dat het nu mis gaat dan met duizenden mensen tegen het podium op, vandaar ook het testen.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 21:44

Heel triest voor de mensen die er zo hard aan gewerkt hadden, de stage zag er echt fantastisch uit. Hoop dat ze er nog wat moois van kunnen maken, gelukkig zijn er iig nog andere podia die niet beschadigd zijn.

En hoe ongelukkig ook, idd maar beter dat het nu misgaat dan als er een hele mensenmenigte staat. Je zal daar maar staan en omkomen door de brand of de gevolgen van de stormloop van mensen die daar ongetwijfeld op was gevolgd :(

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-25 23:02

Memories schreef:
Heel triest voor de mensen die er zo hard aan gewerkt hadden, de stage zag er echt fantastisch uit. Hoop dat ze er nog wat moois van kunnen maken, gelukkig zijn er iig nog andere podia die niet beschadigd zijn.

En hoe ongelukkig ook, idd maar beter dat het nu misgaat dan als er een hele mensenmenigte staat. Je zal daar maar staan en omkomen door de brand of de gevolgen van de stormloop van mensen die daar ongetwijfeld op was gevolgd :(

Dat idd... Liever nu dan tijdens het festival.
Door de stormloop van mensen zullen de hulpdiensten dan namelijk ook niet kunnen passeren met alle gevolgen van dien.

Zeer jammer van het podium, zijn altijd zulke kunstwerken eigenlijk. Maar liever materiële schade dan slachtoffers.

Gombal

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:39

Art_Ificious schreef:
zonnebloem18 schreef:

Er zijn bands die veel vuurwerk voor en ook op het podium gebruiken , net als Rammstein. Kijk daar ook wel eens naar met t idee , wat als t niet goed gaat ….. Kan me dus voorstellen dat dit getest wordt voor er act en publiek staan.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:17

Ben benieuwd wat ze nu juist gaan doen. Het zal doorgaan, maar of de festivalgangers nu nog waar voor hun geld gaan krijgen?

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:31

LWDaisy schreef:
Ben benieuwd wat ze nu juist gaan doen. Het zal doorgaan, maar of de festivalgangers nu nog waar voor hun geld gaan krijgen?

Ik denk juist, dit publiek kennende, dat het een prachtig feestje gaat worden. Met of zonder spectaculair hoofdpodium.

Ik denk dat "waar voor je geld" niet specifiek zit in het podium maar juist in de sfeer en 'dit publiek' weet er gewoon een ongelofelijk feest van te maken

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:34

Jokonootje schreef:
LWDaisy schreef:

Ik denk juist, dit publiek kennende, dat het een prachtig feestje gaat worden. Met of zonder spectaculair hoofdpodium.

Ik denk dat "waar voor je geld" niet specifiek zit in het podium maar juist in de sfeer en 'dit publiek' weet er gewoon een ongelofelijk feest van te maken

Ik snap wat je bedoelt, maar een deel van Tomorrowland draait denk ik toch wel om the main stage, om het visuele spektakel. Dat maakt de tickets ook zo prijzig.

Voor heel veel mensen is TML een once in a lifetime, die een hele hoop geld kost. Visueel zal het niet zijn zoals verwacht.

Vraag me ook af wat men qua geur gaat ondervinden - 2 jaar geleden is hier in de wijk een meter of 3 aan haaf afgebrand. Daar was de brandweer ook snel bij om te blussen, en die brandgeur is werkelijk wekenlang blijven hangen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:04

Dat podium kost een paar miljoen zeiden ze gister op tv...
Wat een geld zeg!!
Maar stel je toch eens voor dat dit gebeurde tijdens de show met al dat volk er bij...dat had rampzalig geweest...
Vind het wel treurig. Ze zijn er zo lang mee aan het werk om het weer bijzonder te maken

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 09:11

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier wat podia van de afgelopen jaren, het zijn echt kunstwerken. Dit jaar zal het toch wel ander zijn, kan me niet voorstellen dat ze het nog op tijd kunnen vervangen.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:30

LWDaisy schreef:
Jokonootje schreef:

Ik snap wat je bedoelt, maar een deel van Tomorrowland draait denk ik toch wel om the main stage, om het visuele spektakel. Dat maakt de tickets ook zo prijzig.

Voor heel veel mensen is TML een once in a lifetime, die een hele hoop geld kost. Visueel zal het niet zijn zoals verwacht.

Vraag me ook af wat men qua geur gaat ondervinden - 2 jaar geleden is hier in de wijk een meter of 3 aan haaf afgebrand. Daar was de brandweer ook snel bij om te blussen, en die brandgeur is werkelijk wekenlang blijven hangen.

Eens met LWDaisy. De mainstage is toch wel het uithangbord van Tomorrowland en hetgeen het festival onderscheid van alle andere dancefestivals. De dreamville-gangers zullen er ongetwijfeld het beste van maken, maar het ontbreken van de mainstage zal op zijn zachtst gezegd een groot gemis zijn.

Ik ben ook heel benieuwd wat ze gaan doen. Lijkt me dat openstellen voor iedereen met een ticket op een kleiner deel van het terrein geen optie is ivm de bezoekersroulatie. :=

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:36

Memories schreef:

Ik krijg dan zo de beelden van het heizeldrama voor me. Daar werden mensen gewoon vertrappeld doordat er paniek uitbrak door gevechten tussen hooligans.

Dus doodzonde jammer dat een podium waar 2 jaar aan gewerkt is in de vlammen op gaat maar aan de andere kant beter nu voor dat het festival in volle gang was. Ze gaan gewoon door en zoeken een oplossing voor het hoofdpodium denk ik. Denk dat ze voor volgende editie's wel een noodplan gaan hebben voor als er nog eens zoiets gebeurd met een podium. Hier hadden ze niet direct een noodoplossing voor.