Pony gedood Meeuwen (B)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Pony gedood Meeuwen (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-25 08:56

In omgeving rond Meeuwen (B)is de laatste weken veel activiteit van wolf of wolven.
Helaas is gisteren Gino, een pony slachtoffer van geworden.

Gino is niet meer!! De 3de wolvenaanval in evenveel dagen tijd!! Verschrikkelijk dit! Zoveel kinderen die naar Gino gingen kijken en een wortel gingen geven... leg het maar uit....
Kotsbeu zijn we het hier. En stop met de zever om onze dieren beter te beschermen! Niks houd die wolven tegen. Daar zijn nu bewijzen genoeg van! Hoe moet dit nu verder?? Gaan wij geen dieren meer mogen/kunnen houden? Kunnen onze kinderen dan geen diertjes meer hebben om te knuffelen om te voederen.... al de mensen die dit nog enigszins verdedigen hoeven tegen mij niks meer te zeggen! Een grote schande van die bende wolvenwappies! Loos, Thoelen.... schaam jullie diep! Dit MOET stoppen!!⛔️⛔️

Bron
https://www.hbvl.be/regio/limburg/oudsb ... 13779.html

Let op zeer schokkende foto’s
https://www.facebook.com/share/p/1CdkNF ... tid=wwXIfr

Chickyy

Re: Pony gedood Meeuwen (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 09:00

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 09:05

Chickyy schreef:
Er is toch een algemeen topic over de wolf? Waarom open je dan nu steeds nieuwe topics hierover?

[NM] Wolf Nl, Be, Du deel 3

Misschien omdat men nog steeds wegkijkt, en denkt ‘dat gebeurt mij niet’.
Als dit zo doorgaat moeten heel veel mensen stoppen met hun huis- en hobbydieren.

Kan je nog wandelen met je hondje in het bos ? Kan je nog een ritje maken met je paard ?
Etc.
De urgentie is blijkbaar nog steeds niet duidelijk.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-25 09:08

@chicky, wat hier boven gezegd wordt, daarom.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 09:10

Ene kant juist goed dat er topics over blijven komen ! Het blijft onder de aandacht

Andere kant: Hier op bokt beseffen we juist heel goed de noodzaak van de aandacht.
Al kunnen wij op Bokt er helaas niets mee doen...het komt niet bij de juiste kanalen vanuit hier...
Dus vanuit dat punt snap ik wel de reactie van Chickyy

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 09:12

sterregoud schreef:
Chickyy schreef:
Er is toch een algemeen topic over de wolf? Waarom open je dan nu steeds nieuwe topics hierover?

Als dit zo doorgaat moeten heel veel mensen stoppen met hun huis- en hobbydieren.

Kan je nog wandelen met je hondje in het bos ? Kan je nog een ritje maken met je paard ?
Etc.

Niet? Ik denk dat die urgentie op Bokt prima duidelijk is. Hier zitten alleen de beleidsmakers niet.

Houd dit soort nieuws lekker centraal in het wolventopic, denk ik zo.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 09:20

_San87_ schreef:
sterregoud schreef:

Etc.

Niet? Ik denk dat die urgentie op Bokt prima duidelijk is. Hier zitten alleen de beleidsmakers niet.

Misschien kun je me dan vertellen, waarom al het leed wat in Duitsland, Amerika en Frankrijk bijvoorbeeld dan wel op de voorpagina komt?

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 09:22

Chickyy schreef:

Het is niet verplicht het aan te klikken he

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 09:24

Wintu schreef:
_San87_ schreef:

Misschien kun je me dan vertellen, waarom al het leed wat in Duitsland, Amerika en Frankrijk bijvoorbeeld dan wel op de voorpagina komt?

Ik zie geen 'lid nieuwsredactie' bij mij naam staan, dus dit vraag je aan de verkeerde persoon :).

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 09:29

_San87_ schreef:
Wintu schreef:

Ik zie geen 'lid nieuwsredactie' bij mij naam staan, dus dit vraag je aan de verkeerde persoon :).

Ik geef het als voorbeeld. Is al meerdere keren over geklaagd, maar doet men niks mee. Nieuws wat mensen met paarden aan gaat in Nederland wbt de wolf moet maar in een topic gepropt en is niet voorpagina nieuws waardig, maar buitenlands leed moet op de voorpagina. Dus waarom moet dit dan fijn in het wolventopic blijven precies. Het is gewoon krom.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 09:32

Dan lijkt me een centraal topic voor wedstrijd nieuws ook een idee, en voor fokkerij nieuws enzo :j
Dan kan je alles een beetje klusteren

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 09:37

Wintu schreef:
_San87_ schreef:

Ik geef het als voorbeeld. Is al meerdere keren over geklaagd, maar doet men niks mee. Nieuws wat mensen met paarden aan gaat in Nederland wbt de wolf moet maar in een topic gepropt en is niet voorpagina nieuws waardig, maar buitenlands leed moet op de voorpagina. Dus waarom moet dit dan fijn in het wolventopic blijven precies. Het is gewoon krom.

Omdat er een centraal topic is voor dit soort dingen die mensen kunnen volgen?

Als je t er niet mee eens bent, zou ik denken dat je daarvoor bij de nieuwsredactie moet zijn. Niet in random fora random aanvallen spammen omdat je vindt dat een topic niet genoeg is?

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 09:45

_San87_ schreef:
Wintu schreef:

Als je t er niet mee eens bent, zou ik denken dat je daarvoor bij de nieuwsredactie moet zijn. Niet in random fora random aanvallen spammen omdat je vindt dat een topic niet genoeg is?

Oh dat heb ik al gedaan hoor, heb er destijds zelfs een topic over geopend, maar zonder resultaat.
Random fora en aanvallen spammen, ik reageer gewoon op jouw post en hoe krom het eigenlijk is. Maak het niet meer dan het is zeg.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 09:47

Wintu schreef:
_San87_ schreef:

Oh dat heb ik al gedaan hoor, heb er destijds zelfs een topic over geopend, maar zonder resultaat.
Random fora en aanvallen spammen, ik reageer gewoon op jouw post en hoe krom het eigenlijk is. Maak het niet meer dan het is zeg.

Tienus is dat aan het doen? 3 topics verdeeld over verschillende subfora, tot nu toe.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 09:53

_San87_ schreef:
Wintu schreef:

Tienus is dat aan het doen? 3 topics verdeeld over verschillende subfora, tot nu toe.

Ah op die fiets, dan heb ik je post op een verkeerde manier begrepen, excuus.

Maar ik snap waarom het gedaan wordt. Dieren worden aangevallen in Nederland en Belgie, gedood en het blijft in het wolventopic, tenminste dat moet allemaal maar daar. Ik snap dat meldingen daar moeten blijven. Maar dat paarden en ponies worden gegrepen, gedood is toch evengoed voorpagina nieuws als een mishandeld paard in Duitsland of Amerika? Ik snap werkelijk het verschil niet, maar dierenleed door de wolf moet maar weg gestopt in een topic ergens verstopt op bokt, terwijl dit om de hoek gebeurd. Meldingen in het wolventopic prima, maar dieren met wonden of gedood veroorzaakt door de wolf horen toch evengoed op het voorpagina nieuws. Maar telkens als iemand het een topic maakt, dan komt er kritiek of noemt men het sensatiezoekerij.

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 10:37

Wintu schreef:
Chickyy schreef:

Klopt, maar als iemand in een half uur tijd 3 topics op 3 verschillende plekken over de wolf opent, terwijl er een centraal topic is, dan mag dit best opgemerkt worden. Ik heb dan ook getemd :j

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 11:17

Chickyy schreef:
Wintu schreef:

Klopt, maar als iemand in een half uur tijd 3 topics op 3 verschillende plekken over de wolf opent, terwijl er een centraal topic is, dan mag dit best opgemerkt worden. Ik heb dan ook getemd :j

Je temt voor dat soort dingen? Wat sneu..

Je kunt ook zeggen, 2 ponies dood, 5 gewond , dat is geen nieuws?

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 11:18

Wintu schreef:
Chickyy schreef:

Mijn tem zegt niks over de inhoud van het bericht he ;)

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 11:21

Chickyy schreef:
Wintu schreef:

Dat je uberhaupt voor dit soort zaken temt, zou nou nooit in me opkomen. Dus als ik in een half uur, drie verschillende gebeurtenissen inzake koliek meldt, dan tem je ook of tem je nu enkel omdat het wolfgerelateerd is.

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 11:22

Wintu schreef:
Chickyy schreef:

Dat je uberhaupt voor dit soort zaken temt, zou nou nooit in me opkomen. Dus als ik in een half uur, drie verschillende gebeurtenissen inzake koliek meldt, dan tem je ook of tem je nu enkel omdat het wolfgerelateerd is.

Prima en weer ontopic +:)+

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 11:36

Wat een kinderachtig gedoe hier zeg! Open dan geen topic als je het niet wil lezen

Vraag me uberhoupt af of Bokt nog op het wolven topic kijkt aangezien er nog maar een klein groepje van dezelfde personen daar reageren.
Het is juist goed om onder de aandacht te brengen.
Meeuwen was een tijd van alle ellende af maar lijkt nu de laatste tijd weer flink aan de beurt te zijn..
Zo gaat het hier ook gebeuren. Blijf er allert bij.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 11:42

Ik ben heel blij met tienus.

En ook al zouden er meer topics geopend worden zolang er nog steeds ook mensen/ bokkers zijn die zeggen dat het meevalt dan blijft het nodig.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 11:45

Popstra schreef:
Wat een kinderachtig gedoe hier zeg! Open dan geen topic als je het niet wil lezen

Vraag me uberhoupt af of Bokt nog op het wolven topic kijkt aangezien er nog maar een klein groepje van dezelfde personen daar reageren.
Het is juist goed om onder de aandacht te brengen.
Meeuwen was een tijd van alle ellende af maar lijkt nu de laatste tijd weer flink aan de beurt te zijn..
Zo gaat het hier ook gebeuren. Blijf er allert bij.

Ik lees daar zeker mee :j. Ik woon op de Utrechtse Heuvelrug, dus houd wel in de gaten waar en wanneer wolven gezien zijn.

Ik denk dat wel meer mensen dat doen?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 11:58

Chickyy schreef:

Ik lees daar niet mee dus voor mij is dit zeker wel nieuws :j

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-25 12:08

Dit hoort juist op VN.
Paard gerelateerd nieuws.
Er staat minder belangrijk nieuws daar

Wolven topic word teveel gemeden.
En daar staan ook de aanvallen op schapen ed.