11 zwangerschappen en 18 kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ezellover25

11 zwangerschappen en 18 kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-25 23:34

Afbeelding

Hoe dan.

Elk jaar een kind of 2.

Op haar TikTok klopt het helaas ook nog.

HOE dan?

Je lijf zou dan uit geleefd zijn toch?

Vast veel oppassers.

Sannens

Re: 11 zwangerschappen en 18 kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 07:36

Ja, dit is enorm zwaar voor je lichaam. In de VS wordt er snel ivf gedaan ook, dus ik verwacht dat daar alle tweelingen vandaan komen.

Mij niet bellen hoor!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 07:44

De ouderen zorgen en helpen vaak mee in zulke grote gezinnen.

Klopt dit met het aantal kinderen? Met deze hype (hoezo? Boeit mij njet wanneer je zwanger was maar oke) is het ook nog wel eens dat 1 zwangerschap 2 jaren is. Je wordt zwanger in november 2024 maar je krijgt je kind pas in 2025 maar beide jaartallen worden genoemd.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 07:58

Sannens schreef:
Ja, dit is enorm zwaar voor je lichaam. In de VS wordt er snel ivf gedaan ook, dus ik verwacht dat daar alle tweelingen vandaan komen.

Mij niet bellen hoor!

Mwah, dat hoeft niet per se. Nu vind ik 7 uit 11 zwangerschappen een tweeling ook wel erg veel, maar er lijkt in sommige families wel degelijk een familiair/erfelijke component mee te spelen mbt een verhoogde kans op het krijgen van een tweeling.
Dus zonder meer achtergrondinformatie vind ik het wel wat kort door de bocht om te zeggen dat het waarschijnlijk door IVF komt.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 08:16

Ze ziet er best goed uit voor iemand die zoveel bevallingen doorstaan heeft.

Keebish

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 09:04

Waarom zou je dit überhaupt ook willen?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 09:06

Waarom zouden we hier een mening over willen hebben?
Haar lijf, haar keuze

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 09:06

4 tweelingen achter elkaar. Jeetje, dat lijkt me heftig zeg.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 09:23

Sannens schreef:

Zo makkelijk lukt IVF niet. En 11 keer IVF toepassen doen ze zélfs in de VS niet.
Als je jaarlijks via IVF zwanger weet te raken, dan gaat dat ook spontaan wel en heb je dus geen IVF nodig.

En verder, tja, er zijn zat mensen die volgens de bijbel leven en dus geen anticonceptie toepassen.
Ik woon op de bible belt en ken ook mensen met >10 kinderen, zónder dat daar tweelingen tussen zitten. Dus zo vaak zwanger worden is niet vreemd.

Mijn opa kwam uit een gezin met 11 kinderen en 14 zwangerschappen (3 kinderen vroeg gestorven, ook dat was normaal) en mijn oma uit een gezin met 9 kinderen en 13 zwangerschappen (4 kinderen jong gestorven). Nog afgezien van de kerk of de bijbel wás er toen nauwelijks anticonceptie - zelf dichtgeknoopte condooms van een stuk schapendarm was zo'n beetje het enige.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 09:27

Nou mijn kleine tengere (christelijke) buurvrouw heeft ook zoveel kinderen, mensje is super gezond, totaal niet afgeleefd. Inmiddels hebben al die kinderen ook weer kinderen en als ze allemaal bij elkaar zijn dan zijn er een stuk of 50 mensen. :+

Vroeger was dit heel normaal zulke grote gezinnen, mijn vader komt ook uit een gezin met een stuk of 11 kinderen waarbij ze niet allemaal volwassen geworden zijn.

Ik zie dat Ibbel zo'n beetje hetzelfde zegt..

Sommige vrouwen voelen zich ook beter als ze zwanger zijn, iedereen moet het voor zich weten vind ik. :) Wel of geen kinderen, en hoeveel wel en hoeveel niet..

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 09:28

Waarom dit topic? Wat is de meerwaarde om deze vrouw te beoordelen? Waarom moet er gezegd worden dat ze 'er best goed uitziet voor iemand die zo vaak bevallen is'? Echt, alsof we nog meer platform nodig hebben om vrouwen neer te halen :n ...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 09:33

Je kunt de woman-shaming weglaten hoor. Ik ken niemand met zo’n groot gezin en al onze vrienden hebben of geen of weinig kinderen. Je kunt ook de opmerking gewoon laten voor wat hij is; dat ze er goed uit ziet. Ik vind dat benoemenswaardig, bevallingen lijken me zwaar en pijnlijk en de zorg voor continue jonge kinderen is wat anders dan een strandvakantie. Ik vind het knap! En als ik dit had gezegd over iemand die een ander type werk/prestatie/bijzondere levenswijze of wat dan ook volbrengt ..dan had mijn opmerking wel gekund?

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 09:47

Dat was de opmerking niet. De opmerking was "ze ziet er best goed uit voor iemand die zoveel bevallingen doorstaan heeft. Dat is hetzelfde als zeggen "je bent best knap voor iemand met overgewicht" of "je ziet er goed uit voor iemand die al 50 is". Dat zijn geen complimenten.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 09:55

Ik snap totaal niet wat het nut is van dit topic.
Om deze vrouw te bekritiseren om hoeveel kinderen ze heeft? Of hoe vaak ze zwanger is geweest?
Waarom moet er uberhaupt over gepraat worden?
Dit gaat niemand hier toch iets aan?
Haar lijf, haar leven, haar keuze.
Waarom denken we hier iets van te moeten vinden?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 09:57

Doubtless schreef:
Dat was de opmerking niet. De opmerking was "ze ziet er best goed uit voor iemand die zoveel bevallingen doorstaan heeft. Dat is hetzelfde als zeggen "je bent best knap voor iemand met overgewicht" of "je ziet er goed uit voor iemand die al 50 is". Dat zijn geen complimenten.

Onlangs ook zo'n reactie gekregen op het feit dat ik met pensioen ben. "Dacht dat je 55 was zoals je er uit ziet. Mijn dag was weer goed :o :o . Dus wel een compliment!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 10:05

CharleyT schreef:
Onlangs ook zo'n reactie gekregen op het feit dat ik met pensioen ben. "Dacht dat je 55 was zoals je er uit ziet. Mijn dag was weer goed :o :o . Dus wel een compliment!

Ja maar da's toch een hele andere situatie :')

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 10:14

Je geeft je kind niet alleen het leven maar ook het lijden en de dood.Als je naar het nieuws kijkt zie je hoeveel schade mensen veroorzaken .Moet je daar echt zo veel zieltjes aan toe voegen omdat je zo graag wil moederen ?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 10:16

Tja, als iemand dat zelf graag wil, moet ze dat ergens zelf weten. Maar ik vind wel dat iemand dan ook zelf de kinderen moet kunnen onderhouden en echt voldoende tijd en aandacht moet kunnen geven.

Het lijkt me heel zwaar, maar ik denk ook dat het ergens wel went.

De praktische kant vind ik zelf wel lastig. Kan je voor allemaal even goed zorgen? Is het goed dat de oudste al jong moeten helpen en verzorgen? Aandacht en liefde van de ouder vind ik anders dan van een broer of zus en wel echt belangrijk.

Daarom is het altijd dubbel als je zegt dat mensen het zelf mogen weten. Dat is vaak totdat anderen er last van zouden kunnen hebben.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 10:32

Tjee, denk dat je mij psychotisch kan afvoeren na de eerste 5 al :')

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 10:42

verootjoo schreef:

Mij bij de eerste al denk ik :')

Wat ik mij dan ook afvraag; hoe kan je ervoor zorgen dat je elk kind genoeg liefde en aandacht geeft? En ja oudere kinderen helpen vaak mee, maar gaat dat niet (deels) ten koste van hun jeugd?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 10:43

Haar leven, haar keuzes. Maar kan er niks aan doen dat ik er wel wat van vind :') Lijkt me loodzwaar, fysiek, mentaal en financieel. Dit compenseert in ieder geval weer voor de 16 mensen die geen kinderen willen :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 10:47

Flubberboot schreef:
verootjoo schreef:

Mij bij de eerste al denk ik :')

Wat ik mij dan ook afvraag; hoe kan je ervoor zorgen dat je elk kind genoeg liefde en aandacht geeft? En ja oudere kinderen helpen vaak mee, maar gaat dat niet (deels) ten koste van hun jeugd?

Dat is onmogelijk, en ja het gaat ten koste van hun jeugd.
Zeg ik, opgegroeid op de biblebelt, waar wij met 4 kinderen een klein gezin waren en gezinnen van >10 kinderen in mijn directe omgeving eerder regel dan uitzondering waren.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 10:54

En puur om die reden vind ik er dus wat van. Prima dat jij als ouder besluit het ene na het andere kind te krijgen, maar imo moeten jouw keuzes niet negatief uitvallen voor je kinderen, en dat doet het vaak wel.

Maarja, zo houden therapeuten een baan I guess :')

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 11:03

Ze heeft ook geen 18 kinderen maar 12.

2014 was ze zwanger, maar is ze bevallen in 2015, dus zowel 2014 als 2015 zwanger.
En dat zelfde geldt ook voor 2016/2017 en 2019/2020.

Tja, mijn keus is het niet. Maar zo gek is 12 kinderen nou ook weer niet.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 11:16

Moet iedereen lekker zelf weten.
Ik vind het vooral heel knap dat je zo lang aan het zorgen bent. Maar dat komt omdat mij dat vreselijk lijkt. Zij vindt het misschien juist erg leuk en haalt er iets positiefs uit.
Ik ben ondanks dat de pubertijd van mijn 2 kinderen pittig is nu, blij dat de zorgtaken minder worden. En kijk stiekem uit naar dat ze uit huis gaan straks... :')