Familie vloggers wat vind jij? Schadelijk of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Love_myhorse

Familie vloggers wat vind jij? Schadelijk of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-25 21:02

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 21:06

Ik vind geld verdienen met je kinderen echt walgelijk.

Ik ben eigenlijk zelfs van mening dat kinderen onder de 16 niet door hun ouders openbaar en herkenbaar op internet moeten worden gezet.

Zo’n kind zit niet te wachten op een gênante kinderfoto die voor eeuwig online staat. En wat gênant is dat is niet te bepalen door de ouders. Dus daarom helemaal niet tot 16.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 21:07

Ik vond de BOOS aflevering heel interessant. :j Veel was wel een beetje een 'open deur', maar als ik dan het interview met een familievlogvader hoor aan het eind, denk ik dat er nog veel onwetendheid is over de schade die dit aan kan doen bij een kind. Ik vond hem namelijk wel heel snel alles wegwuiven onder de noemer "ja, maar daar denken we niet aan." :\

love_mandy

Re: Familie vloggers wat vind jij? Schadelijk of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 21:41

Wij hebben net de boos aflevering gekeken, maar zowel mijn vriend als ik vinden het echt walgelijk.
Deze kinderen worden waarschijnlijk hun hele leven lang gevolgd door de ‘geweldige’ YouTube video’s van hun ouders. Leuk als je naar de middelbare school gaat en je word gepest om dingen die je hebt gedaan of gezegd in video’s toen je 6 was.. dat soort dingen staan voor altijd op internet en zijn zo makkelijk te vinden voor andere mensen en kinderen die kwaad willen.

Ik vind het ook erg kwalijk dat je je schouders kan ophalen bij de vraag of je het erg vind dat er pedofiel naar bikini/ half ontblote video’s van je kinderen kijkt. Of dat deze dingen op het dark web belanden.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 22:01

Ik vind het sowieso al niet oke om met regelmaat foto's van je kinderen online te zetten.
Ik zou er nu in ieder geval niet blij mee zijn als er zoveel van mijn jeugd voor anderen zichtbaar zou zijn.

Dus die vlog families gaan mij al helemaal m'n pet te boven.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 22:37

Ik denk dat in onder een steen leef.
Want al deze families zeggen mij helemaal niks :=

Nu ben ik een vreemde eend in deze wereld want mijn kinderen staan niet herkenbaar online, zelfs hun naam heb ik niet prijs gegeven.

Ook hebben ze zelf geen tablet oid. Ze zijn 5 en 2.
Ik weet dat ik dit niet eeuwig vol ga houden. Maar zo lang als ik het kan doe ik het.

Dus ik vind dit soort vloggen(?) sowieso verschrikkelijk :o

Edit: dat waren iets teveel sowieso’s :')
Laatst bijgewerkt door Saul op 08-04-25 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Tabbladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 22:39

Volgens mij had Arjen Lubach ooit ook een item over dat t schadelijk is. Hier zou wel strengere wetgeving tegen mogen komen. Maar wel triest dat dat überhaupt nodig is

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 23:01

Kinderen die beschermt moeten worden tegen hun eigen ouders.. het is ten alle tijde triest. Ik heb de aflevering net gekeken en heb echt de indruk dat al die ouders dondersgoed weten dat het niet oké is maar het willens en wetens toch doen. De privacy van die kinderen is er compleet aan. insta staat er vol mee. Ik heb ook net een documentaire op Disney+ gekeken over Ruby Franke. Ook echt bizar al speelde daar het mormoonse geloof ook mee. Wat het weer een heel andere twist gaf.

Ik hoop echt dat er snel wetgeving voor gaat komen. Maar geloof dat de bellinga’s dan echt niet meer naar NL terugkomen

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 23:08

Er zijn familie-vloggers die er miljonair mee zijn geworden.
Die hun baan hebben opgezegd en gewoon heel ruim leven van de vlogs en met name de marketing.
Zeker "de Zoete zusjes" bijvoorbeeld .

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 23:37

Ik vind eigenlijk iedereen zonder talent eigenlijk niet interessant als vlogger. Dus ik ken deze namen ook allemaal niet. Ben wel benieuwd hoe die kinderen eraan toe zijn over 10 jaar ofzo. Kijken of het dan nog leuk is.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-25 23:57

Het is nieuw en van deze tijd. Wat het in de toekomst gaat doen, gaat men vanzelf zien. Het is nog nooit eerder geweest dus echt nieuw terrein.
En ik vind het wel spannend terrein. Ook wat ai al met een foto kan doen. Een hoofdfoto alleen al kan bijzondere film worden.

Ik vind enerzijds kinderen online plaatsen daarom niet slim. Anderzijds snap ik best dat af en toe een foto online plaatsen omdat je zo trots bent ook gewoon erg leuk is om te delen..

Verder vind ik influencers en vloggers niks aan dus kijk het niet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 06:43

MarlindeRooz schreef:
Ik vind geld verdienen met je kinderen echt walgelijk.

Ik ben eigenlijk zelfs van mening dat kinderen onder de 16 niet door hun ouders openbaar en herkenbaar op internet moeten worden gezet.

Zo’n kind zit niet te wachten op een gênante kinderfoto die voor eeuwig online staat. En wat gênant is dat is niet te bepalen door de ouders. Dus daarom helemaal niet tot 16.

Eens. Met als toevoeging dat het internet vol zit met predatoren. Geef ze geen content.

De genoemde vloggers ken ik niet, ik vind influencers/vloggers niet interessant dus ik kijk er niet naar (behalve af en toe eens een filmpje van Nikkie de Jager :)) ).

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 07:05

Er zijn niet voor niets regels opgesteld dat kinderen op een bepaalde leeftijd pas keuzes mogen maken over belangrijke zaken en ik denk dat je als jong kind de gevolgen van het dagelijks meedoen aan vlog niet realiseerd.

De genoemde ouders verdienen er goud geld aan en ik geloof echt niet dat die kinderen er elke dag zin in hebben. En wat gebeurd er dan ? Word er dan rekening met het kind gehouden of met mogelijke inkomsten die opdrogen ? En stel dat de kinderen het niet meer willen , dan stopt de baan van hun ouders dus ik geloof nooit dat het zomaar stoppen simpel gaat zijn.

Daarnaast was er destijds met chateau Meiland een groot gezeur vanwege die paar minuten dat dochter Claire in beeld was terwijl je hier niks over hoort.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 07:13

Ik had hier nog niet van gehoord eerlijk gezegd maar ik zag het net op tv bij de HvN van gisteravond en ik vind daar wel wat van ja. Ik heb geen TikTok en ik volg op Insta/YT geen vloggers/influencers.

Je gebruikt gewoon je kinderen om geld te verdienen en dat is niet oké.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 07:15

Terwijl die claire gewoon in. Beeld liep ofzo.

Ik zag kinderen naar deze vloggs kijken van die familie b. Ik heb het toen eens opgezocht.

Die zijn er echt rijk van geworden.

Zindelijkheid training, bevalling alles komt in beeld . Voor de kinderen echt privacy schending

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 07:21

De familievlogs hebben ook als doelgroep jonge kinderen dus dat volwassen bokkers er niet naar kijken lijkt me logisch :D

Ik ben in ieder geval erg benieuwd wat hier achterweg gaat komen. Hopelijk worden kinderen wat meer in bescherming genomen.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 07:48

Ik ken het wel, door nabije aanwezigheid van de jonge doelgroep welke ernaar kijkt. Ik ga de uitzending eens bekijken, ik denk dat de ouders dit als snel geld verdienen zien zonder de (levens)lange consequenties voor de kinderen te bedenken.

Tabbladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 08:08

Voor kinderen die in tv uitzendingen komen zijn er wel regels voor hoeveel uren en hoeveel dagen per jaar ze mee mogen werken aan een uitzending. Want ergens is het een vorm van kinderarbeid. Dat zou ook voor online filmpjes moeten gelden.

Ik vraag me ook af wat t doet met je emotionele ontwikkeling als je ouders alles online delen. Kan me niet voorstellen dat thuis nog voelt als een veilige plek waar je jezelf kan zijn als de wereld mee kijkt.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 08:48

mijn kinderen waren fan van de zoete zusjes, ik had daar toen toch ook wel mijn bedenkingen bij, hoe dit commercieel uitgebuit werd allemaal.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 09:03

juval schreef:
mijn kinderen waren fan van de zoete zusjes, ik had daar toen toch ook wel mijn bedenkingen bij, hoe dit commercieel uitgebuit werd allemaal.

Klopt, mijn kleindochter heeft er leesboekjes van.
Het ziet er allemaal ook erg gelikt uit.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 09:08

Hutcherson schreef:
Ik vind eigenlijk iedereen zonder talent eigenlijk niet interessant als vlogger. Dus ik ken deze namen ook allemaal niet.

Dit :+ Wat mij betreft mogen alle vloggers en influencers, met of zonder kinderen, verbannen worden van het internet :+

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 09:09

Kijk maar eens naar de docu van Ruby Franke. Deze dame deed precies hetzelfde met haar gezin (VS).

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 09:11

Ladyingreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 09:22

De Bellinga's zijn het meest vreselijk voorbeeld van familievloggers, dit kanaal is geblokkeerd zodat mijn dochter het niet te zien krijgt. Die kinderen worden echt uitgebuit, de hele dag gefilmd, moeten zingen, acteren in films, ze plaatsen de meest rare foto's van wat ik hoor.

De zoete zusjes en Creachick zijn hier wel populair om te kijken. Ik zie dat ze bij de Zoete Zusjes wel proberen om de kinderen nu meer uit beeld te houden, de moeder treedt meer op de voorgrond en ze hebben grote pakken/poppen aangeschaft die de kinderen meer privacy te geven (maar waar die kids waarschijnlijk nog wel in zitten).

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-25 09:40

Walgelijk en de volgers mogen wat bij betreft ook vervolgd worden. Ik vergelijk het met kindermisbruik. Dat kijk je ook niet.