Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lughnassadh

Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-25 11:50

Omdat het eerste topic 500 pagina’s heeft bereikt een nieuw topic.

Ik heb het laatste bericht hieronder gequote.

pien_2010 schreef:
Poetin heeft ook een pauze nodig want is ook militair aardig uitgeput en minder sterk als dat hij doet voorkomen volgens de deskundigen.

Dat kan toch niet anders. Ook hij heeft geen oneindige voorraad mensen en materieel.
Laatst bijgewerkt door Telpeva op 25-03-25 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Topic titel gewijzigd op verzoek van de users.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 11:52

Laatst bijgewerkt door _San87_ op 25-03-25 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 12:02

Ik vraag me vooral af hoelang de Amerikanen de acties van Trump zullen accepteren. De afgelopen jaren is al vaker gesproken over een burgeroorlog, Trump heeft hier zelf ook nog mee gedreigd. Als Trump ook alle handel van buiten Amerika zwaar belast, kan het niet anders dan dat de Amerikanen dit ook in hun eigen portemonnee gaan voelen. Dat is dan nog buiten alle groepen die hij nu al met buiten proportionele acties tegen zich in het harnas heeft gejaagd. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat de Amerikanen hier uiteindelijk niet tegen in opstand gaan komen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 12:18

Ik ga er vanuit dat dat gaat gebeuren :j

Of burgeroorlog....in ieder geval dat we nog veel beelden gaan zien van grote groepen boze Amerikanen op straat....

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 12:20

journee schreef:
Ik vraag me vooral af hoelang de Amerikanen de acties van Trump zullen accepteren. De afgelopen jaren is al vaker gesproken over een burgeroorlog, Trump heeft hier zelf ook nog mee gedreigd. Als Trump ook alle handel van buiten Amerika zwaar belast, kan het niet anders dan dat de Amerikanen dit ook in hun eigen portemonnee gaan voelen. Dat is dan nog buiten alle groepen die hij nu al met buiten proportionele acties tegen zich in het harnas heeft gejaagd. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat de Amerikanen hier uiteindelijk niet tegen in opstand gaan komen.

Sowieso heb je na 1 jaar en 10 maanden de mid-terms, hier kan hij hij de meerderheid verliezen in het huis en de senaat. Dat is ook de reden waarom hij nu als een haas probeert om al die decreten er doorheen te jagen. Het is ook het moment waarop de nieuwe kandidaten komen dus ben benieuwd wie dat gaan worden.

Polar

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 12:22

Volgens de polls die vrij recent werden gehouden, kreeg hij juist meer stemmen dan eerder.
Dat verbaasde me heel erg.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 12:28

Polar schreef:
Volgens de polls die vrij recent werden gehouden, kreeg hij juist meer stemmen dan eerder.

Het is maar naar welke polls je kijkt. Trump roept vanalles maar dat schijnt in werkelijkheid nogal tegen te vallen. Zelfs bij de peilingen van pro Trump media Fox News
https://x.com/trackingdonald/status/1904142001886396699

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 12:28

Polar schreef:

Dat gaat een beetje alle kanten op afhankelijk van welke site je kijkt. Maar de gevolgen van zijn handelen moeten nog komen dus fingers crossed.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 12:29

janderegelaa schreef:
Sowieso heb je na 1 jaar en 10 maanden de mid-terms, hier kan hij hij de meerderheid verliezen in het huis en de senaat. Dat is ook de reden waarom hij nu als een haas probeert om al die decreten er doorheen te jagen. Het is ook het moment waarop de nieuwe kandidaten komen dus ben benieuwd wie dat gaan worden.

Duurt nog veel te lang :+

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 12:31

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 12:35

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 12:39

Dit is wel weer om van te smullen :D
Jeffrey Goldberg, de hoofdredacteur van The Atlantic, werd per ongeluk toegevoegd aan een Signal-chat met Pete Hegseth en JD Vance, waarin ze een topgeheim plan bespraken om Jemen te bombarderen.
De NSC bevestigde de waarheidsgetrouwheid van de Signal-chat.
https://x.com/CalltoActivism/status/1904222126816829653

Toen Pete Hegseth net werd gevraagd naar de gelekte signaalteksten die het WITTE HUIS BEVESTIGDE aan de journalist te hebben gelekt, viel hij de journalist alleen maar aan.
https://x.com/krassenstein/status/1904311865330594263

https://x.com/UkrReview/status/1904467917514674574
Waltz zou ontslagen kunnen worden vanwege Amerikaanse militaire plannen Signal-schandaal, - Politico
Twee functionarissen zeiden dat Waltz moest aftreden om te voorkomen dat Trump in een "slechte positie" terecht zou komen.
"Als nationaal veiligheidsadviseur kon hij niet zo roekeloos zijn", voegde een van de functionarissen toe.

En dat terwijl het Hegseth is geweest die de journalist aan de chat had toegevoegd...
Laatst bijgewerkt door Babootje op 25-03-25 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 12:43

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 13:04

Goh, hegseth was toch diegene die zo tekeer ging over mails van Hilary ?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 13:18

_San87_ schreef:
Ik las daar gisteren een artikel over. Dat Rusland subsidie geeft aan jonge meisjes die zwanger raken. Dit stuit ook Russen zelf tegen de borst.

Even kijken of ik hem terug kan vinden.

Edit: https://www.hln.be/buitenland/rusland-g ... ~a3b34871/

Die subsidie vind ik nog tot daar aan toe, maar dat het veroordeeld wordt als je geen kinderen krijgt is pas echt belachelijk. Ten eerste kan het zijn dat je het medisch niet eens kan, en ten tweede, wie zijn zij om hierover iets te vinden. Je mag dat toch lekker zelf weten als je gelukkiger bent zonder kinderen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 13:28

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 13:29

Misschien kunnen we de titel van het topic aanpassen? Die is niet zo heel relevant meer.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 13:30

Dorine92 schreef:
_San87_ schreef:
Ik las daar gisteren een artikel over. Dat Rusland subsidie geeft aan jonge meisjes die zwanger raken. Dit stuit ook Russen zelf tegen de borst.

Die subsidie vind ik nog tot daar aan toe, maar dat het veroordeeld wordt als je geen kinderen krijgt is pas echt belachelijk. Ten eerste kan het zijn dat je het medisch niet eens kan, en ten tweede, wie zijn zij om hierover iets te vinden. Je mag dat toch lekker zelf weten als je gelukkiger bent zonder kinderen.

Om George Carlin te quoten : "You need live babies to get dead soldiers". Over prolife beweging zijnde anti abortus en pro doodstraf trouwens, maar zelfde principe.

Nu is het wel zo dat de andere optie om je economie overeind te houden en je belastinginkomsten veilig te stellen het praktischer is om mensen meteen na hun pensioen naar de frontlinie te sturen. Die hebben dan flink jaren belasting betaald, maar nu ze geld gaan kosten stuur je ze met een beetje er van als ervenis voor de kinderen de dood in. En ja iets van 75% van de aanmeldingen zijn 50+ russen die op de bonussen afkomen.
Dit zou ook een optie kunnen worden voor China qua nodig hebben soldaten en niet kunnen financieren oudedagsvoorzieningen.
In het westen denken we nog steeds dat soldaten jonge mensen moeten zijn en inderdaad WOI & WOII waren ook een manier om van het overschot aan jonge werkelozen af te komen. Dat die optie er ook is aan de andere kant van het leven komt niet zo in ons op.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 13:35

Dorine92 schreef:
_San87_ schreef:

Ja bizar toch. Ik moet toegeven dat ik gisteren niet het hele artikel gelezen heb, enkel de kop en een paar alineas, dus dat Russen een boete krijgen als ze geen kinderen krijgen had ik niet gelezen.

Ik vind een subsidie voor middelbare scholieren wel echt erover hoor. Dat is niet een beleid dat je zou moeten voeren.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 13:36

tamary schreef:
"You need live babies to get dead soldiers".
Dit inderdaad... :x

Ik ben ook wel voor een andere titel. :j

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 13:39

Ik denk dat Trump graag een dictator zou willen zijn....en daarom misschien Poetin zo 'aanbidt'. Trump is al goed op weg: geen journalisten meer toelaten in The Oval Office die niet naar zijn mond praten, mensen het land weigeren die anti-Trump zijn, landen als Groenland en Canada zonder pardon in willen nemen...

Ik vroeg Chatgpt of er ooit een dictator in Amerika was. Dit zei hij:

Nee, de Verenigde Staten hebben nooit een dictator gehad in de traditionele zin van het woord. Het Amerikaanse politieke systeem is gebaseerd op een democratische republiek met een grondwet die de macht scheidt tussen de uitvoerende, wetgevende en rechterlijke macht. Dit maakt het moeilijk voor één persoon om absolute macht te grijpen.

Echter, er zijn momenten geweest waarop bepaalde presidenten meer autoritair leiderschap vertoonden of de democratische normen uitdaagden. Enkele voorbeelden:

Abraham Lincoln (1861-1865): Tijdens de Amerikaanse Burgeroorlog schortte Lincoln bepaalde burgerrechten op, zoals habeas corpus (het recht om niet willekeurig gearresteerd te worden). Dit werd door sommigen gezien als autoritair, maar het gebeurde in oorlogstijd.

Franklin D. Roosevelt (1933-1945): Hij was de enige president die vier termijnen diende, wat later leidde tot het 22e amendement (dat een limiet van twee termijnen instelde). Hij kreeg tijdens de Grote Depressie en Tweede Wereldoorlog grote bevoegdheden, en zijn internering van Japanse Amerikanen wordt als een autoritaire maatregel gezien.

Richard Nixon (1969-1974): Door het Watergate-schandaal en zijn pogingen om de macht te misbruiken, wordt hij soms als een quasi-autoritaire leider beschouwd. Hij trad echter af voordat hij uit zijn ambt werd gezet.

Hoewel sommige Amerikaanse leiders autoritaire neigingen vertoonden, is er nooit een echte dictatuur geweest zoals in sommige andere landen.

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 13:42

Nog steeds onder dezelfde topictitel door?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 13:45

Wat zou een betere topic titel zijn dan...?

"De (waan)zin van de Trump regering" ofzo...?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 13:47

Trump zijn president schap. Of zoiets

Neutrale titel lijkt me goed daar het op nieuws pagina staat. En dan kan ook iedereen er wat van vinden.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 13:58