Minister Fabers Syriërs wegjaag flyer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Minister Fabers Syriërs wegjaag flyer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-25 22:41

Afbeelding

Dit kan toch niet waar zijn? Hoe kan een minister met iets meer verstand dan een broccoli zoiets verzinnen?
En hoe kan zo’n raar plan werkelijk tot uitvoering komen?

Ik heb last van plaatsvervangende schaamte dat zo iemand ons land leidt :\ het reisadvies voor Nederlanders is rood, maar vluchtelingen sturen we er gewoon heen voor een weekendje suikerfeest :?

Vraag me overigens af of er veel mensen suikerfeest in Syrië vieren aangezien er volgens mij een hoop Syriërs christen zijn.

MarlindeRooz

Re: Minister Fabers Syriërs wegjaag flyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 22:57

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-25 23:00

Suikerfeest is volgens mij wel op 1 april maar ik zou het een nogal zieke grap vinden dan :=

Weet niet wat erger zou zijn; zo’n grap maken of dit serieus doen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 23:02

Wat is het punt? Het is een feit dat er mensen terug willen. En het is vrijwillig.

10% is Christen dus wat dat betreft denk je verkeerd.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 23:02

Ik ben bang dat dit serieus is.

Eerst de AFD, nu de PVV… extreemrechts krijgt steeds meer ruimte.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 23:19

MarlindeRooz schreef:
Ik ben bang dat dit serieus is.

Eerst de AFD, nu de PVV… extreemrechts krijgt steeds meer ruimte.

Een vrijwillige vertrekregeling was er altijd al. Dit is echt niet nieuw. Het wordt hooguit wat meer belicht omdat het een PVV minister is.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 00:01

De flyer vind ik niks mis mee, er zijn vast mensen die dit overwegen en daar hulp bij kunnen gebruiken. De manier hoe Faber het zelf onder woorden brengt, vind ik niet okee.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 00:12

Ladyson schreef:
De flyer vind ik niks mis mee, er zijn vast mensen die dit overwegen en daar hulp bij kunnen gebruiken. De manier hoe Faber het zelf onder woorden brengt, vind ik niet okee.

Ja dat vooral…

“thuis” ook, alsof die mensen zich ondertussen niet hier thuis voelen. :n

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 00:27

Sic... :r :brr: En sowieso is dit een verkeerde voorstelling van zaken...
Welk 'thuis' heeft ze het over?

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 00:37

Faber heeft sowieso vervreemde uitspraken...

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 00:42

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 00:45

journee schreef:
De regeling is niets mis mee. Blijkbaar hebben veel mensen hier ook zelf om gevraagd.

https://www.dienstterugkeerenvertrek.nl/actueel/nieuws/2025/01/17/dtenv-ondersteunt-vertrek-naar-syrie

De manier waarop het gebracht wordt is wat minder charmant, alhoewel ik vermoed dat de mensen die zelf graag terug willen en puur voor de oorlog gevlucht zijn, Nederland niet als hun thuisland beschouwen. Voor die groep is teruggekeer naar familie en vaderland daadwerkelijk terugkeer naar huis.

De betekenis van thuisland is echt heel anders dan het woord thuis. :n

En daarbij is het in Syrië absoluut niet veilig. “Suikerfeest vieren”… denk dat ze eerder druk zijn met puin ruimen, bang zijn voor arrestaties en de politieke onrust.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 07:21

Ik snap echt niet hoe Faber nog steeds daar zit. Dat mens is toch hartstikke ongeschikt voor die functie? Walgelijk persoon..
Prima als mensen die naar hun thuisland terug willen daar hulp bij krijgen uiteraard, maar de manier hoe het wordt gebracht.. := Die foto op de poster ook, alsof de thee daar al klaar staat en er niks in puin ligt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 07:26

Wat smakeloos verwoord.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 09:31

Hoorde vanmorgen op de radio dat er weer gevechten zijn in Syrië tussen de militairen van de oude regering en het "nieuwe" leger van nog samen te stellen regering .
Dus veilig voorlopig nog niet denk ik zo en minister Faber tsja wat moet je daar over zeggen, misschien moet ze zelf eens een tijdje in Syrië gaan wonen om te voelen hoe het is.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 10:03

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 10:34

Het meest walgelijke vind ik dat neppe vrolijke toontje terwijl je weet dat zij echt geen enkele waarde hecht aan de levens van deze mensen.
En als je daar intrapt ben je nog gekker dan zij.

Zeg dan gewoon wat je echt voelt en accepteer dat je een egoïstische racist bent als je achter deze campagne staat.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 10:35

Het blijft er onrustig. Ik snap dat men er ndersteuning biedt naar terugkeer, wereldwijd ongeacht welk land, maar hallo moest dan de bewoording “weer naar huis” gebruikt worden? Waar is thuis? Vaak is er sowieso geen huis, dus welke thuis. Echt een sneu bericht van Faber.
https://nos.nl/artikel/2558515-hevige-g ... aanhangers

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 10:44

Is de benaming inmiddels niet ook Eid al fitr en geen Suikerfeest meer?

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 11:01

Foaly schreef:

Geen idee, op mijn werk hoor ik moslims ook nog over het suikerfeest

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 11:41

Die vrouw geeft me de kriebels, onvoorstelbaar dat zij 1 van onze ministers is. En er willen inderdaad veel mensen terug, niets liever. Maar het kan niet omdat het er niet veilig is.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-25 12:31

Foaly schreef:

Oh dat wist ik niet, ik hoor ook overal suikerfeest. Eid al Fitr is volgens mij gewoon de Arabische benaming maar wordt door elkaar gebruikt.

Idd, die arrogantie van Faber en die toon raakt me vooral.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 13:56

Je kunt weer toeristische trips naar Syrie ondernemen. Dus dat betekent wel dat het er absoluut veiliger geworden is. Hoe veilig weet ik niet, maar vergeet niet dat een reisadvies niet altijd volledig de waarheid spreekt. Dat hebben we in coronatijd wel gezien (het was echt niet onveilig in Duitsland, Belgie of Frankrijk) en in Oekraine zijn de skigebieden gewoon open, en vieren de mensen daar vakantie terwijl er hier een zgn. 'rood' reisadvies is.
Maar ik kan me ook voorstellen dat je niet terug wilt of kunt naar je land als je geen huis meer hebt omdat die verwoest is.

Ik vind dus enerzijds zo'n oproep van Faber niet netjes, maar anderzijds, het land is weer open voor toerisme, visa voor toeristen zijn gratis om maar mensen te trekken en het is vrijwillig. Het is denk ik ook de manier waarop je het brengt. Als je zou schrijven van het lijkt weer veiliger te worden in Syrie, zelfs toerisme is weer mogelijk. Overweeg je terug te gaan, maar heb je hierbij hulp nodig? Klop dan aan. Dan klinkt dat heel anders.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 13:58

germie schreef:
Je kunt weer toeristische trips naar Syrie ondernemen. Dus dat betekent wel dat het er absoluut veiliger geworden is. Hoe veilig weet ik niet, maar vergeet niet dat een reisadvies niet altijd volledig de waarheid spreekt. Dat hebben we in coronatijd wel gezien (het was echt niet onveilig in Duitsland, Belgie of Frankrijk) en in Oekraine zijn de skigebieden gewoon open, en vieren de mensen daar vakantie terwijl er hier een zgn. 'rood' reisadvies is.
Maar ik kan me ook voorstellen dat je niet terug wilt of kunt naar je land als je geen huis meer hebt omdat die verwoest is.

Ik vind dus enerzijds zo'n oproep van Faber niet netjes, maar anderzijds, het land is weer open voor toerisme, visa voor toeristen zijn gratis om maar mensen te trekken en het is vrijwillig. Het is denk ik ook de manier waarop je het brengt. Als je zou schrijven van het lijkt weer veiliger te worden in Syrie, zelfs toerisme is weer mogelijk. Overweeg je terug te gaan, maar heb je hierbij hulp nodig? Klop dan aan. Dan klinkt dat heel anders.

Waar vind jij dat toerisme veilig is in Syrië? Ik lees overal heel erg negatieve adviezen hierover.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 14:04

germie schreef:

Als je echt wil kun je naar ieder gebied reizen. Dat betekent niet dat het veilig of verstandig is om dat te doen.