Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tancreda4 schreef:Dat laatste - dat 2de hands slecht wordt gekocht - geeft denk ik nog wel aan dat de meeste mensen met paarden dus alsnog geld genoeg hebben om zelf nieuwe dingen weer aan te schaffen. Of zie ik dat verkeerd?
DuoPenotti schreef:Ik vind het terug gaan naar toen ik jong was.
Toen was een paard voor vele ook een droom maar geen mogelijkheid.
Enkel die grond hadden dus boeren of veel geld hadden hadden een paard.
En dan een kleine groep die er een way of life in hadden en veel opzij zetten om een paard te houden.
Later zijn er mensen bij gekomen omdat het wel gemakkelijk ging. Hadden er ook nog 3 hobby's naast en alles moet maar gaan.
Niet zelden te koste van het paard.
Die groep is imo nu weer aan het verdwijnen.
superpony schreef:We gaan ook steeds verder en als mensen het niet doen, worden ze daarop aangekeken en ook veeartsen willen vaak toch best ver gaan.
Buiten de maandelijkse kosten om, zou het echt al schelen als mensen stoppen met alles redden of eeuwig doorgaan met blessures en aandoeningen. Voor die kosten kan je een gezond paard houden. Een gezond paard dat nu misschien nergens meer terecht kan.
Gini schreef:superpony schreef:We gaan ook steeds verder en als mensen het niet doen, worden ze daarop aangekeken en ook veeartsen willen vaak toch best ver gaan.
Buiten de maandelijkse kosten om, zou het echt al schelen als mensen stoppen met alles redden of eeuwig doorgaan met blessures en aandoeningen. Voor die kosten kan je een gezond paard houden. Een gezond paard dat nu misschien nergens meer terecht kan.
Ik zou het een morele achteruitgang vinden wanneer we alle paarden met chronische aandoeningen standaard een spuitje gaan geven.
Horsie84 schreef:Richting een diep dal, dat zeg je inderdaad mooi. Zo ervaar ik het ook.
Nee ik vind niet dat mijn pony's luxe zijn. Ik heb geen kinderen. En ik wil geen kinderen.
Wij hebben onze dieren. Werken hard,gaan niet op vakantie, kopen niet 2x per jaar nieuwe kleding.
Het doet pijn als je beseft dat onze situatie, ons leven, een 3 jaar geleden prima uit kon. En nu niet meer door die belachelijke hoge kosten, die in rap tempo behoorlijk op alle vlakken zijn gestegen. En regels waardoor het je moeilijk word gemaakt.
Door mensen die je "zomaar" van alles (kunnen) opleggen, want dat is wat er gebeurt.
Veel wat er op moment gebeurt is in mijn ogen onredelijk.
Verhoging van lonen weegt niet op tegen de verhogingen voor alles in het leven.
Lynn_Nikita schreef:verhoging van het loon.... ik krijg zelfs minder nu na een loonstijging van 1.5% ivm loonheffing. Niks vooruitgang
Ik betaal wel overal minstens 10 euro pm meer aan, een 150 euro duurder uit per maand aan vaste lasten en de paarden. Het zijn er 3 waarvan 1 al 10 jaar met pensioen is, daar komt ook zeker geen nieuwe voor maar inslapen terwijl ze behalve oud is en een blessure heeft doe ik ook niet maar ze is wel duurder pm dan mijn andere paarden.
Lieser schreef:Horsie84 schreef:Door mensen die je "zomaar" van alles (kunnen) opleggen, want dat is wat er gebeurt.
Heb je niet gestemd dan?