Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nyaleti schreef:Ja deel je ook even bronnen van jouw bevindingen?
Enige wat ik tegenkom is dat jouw informatie uit de hoek van de "complotdenkers" komt.
Oh, en het is nu alleen in de UK, nog niet in Nederland.
Dan pak je Campina melk, lekker uit Nederland.
Andere vraag: eet je varkensvlees?
juval schreef:de uitstoot moet toch minder, klimaatverandering, milieu etc. Dus ja, dan worden er innovatieve methodes gebruikt. Dit middel is getest en in veel landen goedgekeurd. Helaas is er nog niet bekend wat dit op lange termijn doet. Volgens Campina is het veilig en komt het niet in de melk of het vlees terecht. Wat het met de mest doet weet ik zo niet. Ik ben ook wel geschrokken van alle ophef en de bijsluiters die nu overal op de socials worden gedeeld. Die had ik niet eerder gezien, en wij zijn er niet voor gewaarschuwd.
Weet wat je eet inderdaad.. ons eigen (bewerkte) voedsel zit ook vol met additieven om de kleur, smaak, geur en houdbaarheid aan te passen.
Desty schreef:Kleine sidenote: alle (agro)chemicaliën en medicijnen worden voor goedkeuring getest op dieren om op de markt te kunnen komen. Ze dienen te voldoen aan OECD en ECHA richtlijnen.
Dit gaat om bijvoorbeeld printerinkt, je diesel in je auto, kleurstoffen in je eten, bestanddelen van lijm, halffabrikaten in make-up (dus niet het eindproduct zelf, maar de grondstoffen wel). Ik noem wat dingen op, maar ze zijn allemaal op dieren getest.
Desty schreef:Kleine sidenote: alle (agro)chemicaliën en medicijnen worden voor goedkeuring getest op dieren om op de markt te kunnen komen. Ze dienen te voldoen aan OECD en ECHA richtlijnen.
Dit gaat om bijvoorbeeld printerinkt, je diesel in je auto, kleurstoffen in je eten, bestanddelen van lijm, halffabrikaten in make-up (dus niet het eindproduct zelf, maar de grondstoffen wel). Ik noem wat dingen op, maar ze zijn allemaal op dieren getest.
Cayenne schreef:Ligt er aan wat die koeien gevoerd krijgen....Alleen melk direct bij de boer vandaan is puur natuur. Voor de rest zitten er altijd toevoegingen in.
anjali schreef:Behalve als er halffabrikaten in zitten die additieven gebruiken, dan is -meen ik- alleen het vermelden van dat halffabrikaat afdoende.Gelukkig is het verplicht op de verpakking te zetten wat er inzit.
anjali schreef:Ik wil dit niet. Melk is (in India) een symbool van natuurlijke zuiverheid. Geen troep erin a.u.b. Dat wordt dan maar aan de havermelk. Overigens is tegenwoordig een pak plantaardige melkvervanger veel duurder dan echte koeienmelk. Wat dat betreft denk ik dat de koeien en hun eigenaren flink onderbetaald worden. Ik betaal voor de melk van "kalverliefde" wel iets meer en dat doe ik graag. Hopenlijk straks ook keurmerken voor melk zonder "additieven".
secricible schreef:anjali schreef:Ik wil dit niet. Melk is (in India) een symbool van natuurlijke zuiverheid. Geen troep erin a.u.b. Dat wordt dan maar aan de havermelk. Overigens is tegenwoordig een pak plantaardige melkvervanger veel duurder dan echte koeienmelk. Wat dat betreft denk ik dat de koeien en hun eigenaren flink onderbetaald worden. Ik betaal voor de melk van "kalverliefde" wel iets meer en dat doe ik graag. Hopenlijk straks ook keurmerken voor melk zonder "additieven".
Nee niet.
Sojamelk: 79ct/L
Dierlijke melk vind ik vanaf 88ct/L
Sintara schreef:Het juist erg belangrijk dat dit eerst in een diermodel getest wordt! Dat doen ze pas wanneer er absoluut niet verwacht wordt dat het schadelijk is en dan moet dat bewezen worden
Erg belangrijk voor dier, mens en natuur
anjali schreef:secricible schreef:Nee niet.
Sojamelk: 79ct/L
Dierlijke melk vind ik vanaf 88ct/L
Maar ik koop alleen biologische melkvervangers en die zijn wel veel duurder. Zonnatura rijst-hazelnoot "melk", iets van 3,45 euro per liter!
Sintara schreef:Het juist erg belangrijk dat dit eerst in een diermodel getest wordt! Dat doen ze pas wanneer er absoluut niet verwacht wordt dat het schadelijk is en dan moet dat bewezen worden
anjali schreef:Sintara schreef:Het juist erg belangrijk dat dit eerst in een diermodel getest wordt! Dat doen ze pas wanneer er absoluut niet verwacht wordt dat het schadelijk is en dan moet dat bewezen worden
Als iets eerst getest moet worden op schadelijkheid dan is dat al een bewijs dat het niet zonder meer "zuivere koffie" is!
juval schreef:https://farmersdefenceforce.nl/reduceer ... ODIvZMHaRg
wij zijn direct gestopt met het voeren van Bovaer... helaas zijn wij nooit gewaarschuwd en hebben wisten wij ook niet van de gevaren en voorzorgsmaatregelen die genomen hadden moeten worden. Dit gaat een pittig gesprek worden met RFC en de voerleverancier.