In Nederland hebben we een dergelijke waarschuwing niet gehad.
Maar naar aanleiding van de waarschuwingen ben ik ook maar weer eens aan het kijken of ik alles in huis heb om de eerste 48 uur bij een crisis door te komen.
Een checklist vind je op https://www.denkvooruit.nl/bereid-je-vo ... kket-samen
En daar kwam ik ze weer tegen, jaja Het WC papier.
Wat hebben jullie allemaal in je pakket?
En wat kun je nog meer bedenken wat niet op de checklist staat.
Het fluitje had ik nog niet, wel een goed idee.
Niet alleen voor oorlog, maar überhaupt om te hebben. Ik lachte mijn vader bijvoorbeeld altijd uit dat hij zo'n voorraad water in de schuur had staan, maar toen wij het laatst ineens nodig hadden en iedereen ging hamsteren (verontreinigd drinkwater in Apeldoorn), was ik er blij mee dat ik bij hem wat kon halen. Nu kun je water natuurlijk wel koken, maar niet voor alles heb je zo makkelijk een andere oplossing. Dit was ook echt een kwestie van een SMS'je en half uur later was het weg. Je weet nooit wanneer je dit soort dingen (snel) nodig hebt!
Dus we redden ons wel hier.
Mij niet gezien, als ik wil rijden dan moet ik gewoon kunnen rijden!
maar dat is meer omdat ik gewoon een gigantische buffer heb door in grote aantallen aanbiedingen in te slaan
ik heb de vriezers vol zitten met vlees/groente/snacks, hoop conserven , flessen drinken , wasmiddel, wc papier etc. En 20kilo rijst, gaat langzaam leeg lol. Heb dit al jaren, ook voor COVID wat echt super handig was haha.