Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:Ik ben ook wel jaloers op jullieHet lijkt me erg fijn om een stem te hebben en toch iets meer te kunnen doen dan thuis met je zonnepaneeltje en moestuintje en vega maaltijd
![]()
Maar hier helaas ook geen brief. Ik weet ook niet of het me zou lukken om mee te doen omdat ik op zaterdag vaak bruiloften moet filmen, en daar kun je niet even een dagje vrij nemen.
jeetje77 schreef:Ik heb em ook gekregen, en ik sta nog in dubio ivm mijn wankele gezondheid die net weer een half jaar goed is.
Ir111 schreef:Oh ik wel een beetje jaloers op degene die hem gekregen hebben. Ik zou heel graag meepraten. Maar geen uitnodiging helaas.
Ibbel schreef:Ik kan me niet voorstellen hoe je met 175 mensen álle deelnemers recht kunt aandoen, en kunt motiveren om inbreng te geven en aan boord te blijven. Zelfs als je al een representatieve groep mensen bij elkaar kunt brengen (lukte bij de RES sowieso al niet), ga je gegarandeerd een soort 'harde kern' krijgen die hun mond opendoen (en het is maar de vraag of die dan de algemene mening weergeven of aan een extreme kant van het spectrum zitten), en zie dat maar eens te modereren...
8nnemiek schreef:Ik ben ook wel jaloers op jullieHet lijkt me erg fijn om een stem te hebben en toch iets meer te kunnen doen dan thuis met je zonnepaneeltje en moestuintje en vega maaltijd
![]()
Maar hier helaas ook geen brief. Ik weet ook niet of het me zou lukken om mee te doen omdat ik op zaterdag vaak bruiloften moet filmen, en daar kun je niet even een dagje vrij nemen.
germie schreef:Hier ook geen uitnodiging, maar 1 dag per maand in het weekend is wel een grote belasting. Zou op zich wel mijn mening willen geven, maar ze willen vast niet horen dat je vindt dat er te veel op 'groen' gestuurd wordt en op CO2 reductie enz. Want als je geen kinderen hebt, dan doe je het erg goed voor deze planeet en dat zou ik graag willen uitdragen.
FrNo schreef:Ik heb ook een uitnodiging en denk dat ik me wel aanmeld.
Karina schreef:Wat leuk om te lezen dat er meer uitnodigingen binnen Bokt gevallen zijn!
*knip*FrNo schreef:Ik heb ook een uitnodiging en denk dat ik me wel aanmeld.
Leuk! Wat zou jouw reden zijn om op de uitnodging in te gaan?
Het zou mooi zijn als er iemand van Bokt bij zou zitten, dan gaan we weten hoe het nou echt was
Karina schreef:germie schreef:Hier ook geen uitnodiging, maar 1 dag per maand in het weekend is wel een grote belasting. Zou op zich wel mijn mening willen geven, maar ze willen vast niet horen dat je vindt dat er te veel op 'groen' gestuurd wordt en op CO2 reductie enz. Want als je geen kinderen hebt, dan doe je het erg goed voor deze planeet en dat zou ik graag willen uitdragen.
Eigenlijk jammer dat je geen uitnodiging hebt, ik denk dat je juist veel kans had gehad om in dat beraad te komen. Ik maak minder kans omdat ik meer aan de groene kant zit, ook nog in midden van land woon, en "mijn" groep meer genegen zal zijn om zich aan te melden. Ik vind het overigens ook wel erg pittig hoor dat het hele weekenden zijn, er is maar 1 x dat het alleen de zaterdag is geloof ik. Maargoed als ik eens een cursustraject ofzo doe dan plan ik die tijd er ook voor in als ik denk dat ik daarmee mezelf kan ontwikkelen. Zou zou ik dit ook zien.
Danielleeee_ schreef:Ir111 schreef:Oh ik wel een beetje jaloers op degene die hem gekregen hebben. Ik zou heel graag meepraten. Maar geen uitnodiging helaas.
Zelfde hier! Zou me heel leuk en interessant lijken, maar tot nu toe zie ik nog nergens een uitnodiging.
Kwam de uitnodiging via de post of via een mail?
germie schreef:Karina schreef:
Eigenlijk jammer dat je geen uitnodiging hebt, ik denk dat je juist veel kans had gehad om in dat beraad te komen. Ik maak minder kans omdat ik meer aan de groene kant zit, ook nog in midden van land woon, en "mijn" groep meer genegen zal zijn om zich aan te melden. Ik vind het overigens ook wel erg pittig hoor dat het hele weekenden zijn, er is maar 1 x dat het alleen de zaterdag is geloof ik. Maargoed als ik eens een cursustraject ofzo doe dan plan ik die tijd er ook voor in als ik denk dat ik daarmee mezelf kan ontwikkelen. Zou zou ik dit ook zien.
Dus dan moet je nog een keer door de ballotage als je mee zou willen doen?
Dan zoeken ze vast alleen van die pro-groentjes, en alles wat tegen is, is lastig. Zo gaat dat altijd.
Ik geloof nu al niet meer in die burgerraad, alleen als er echt mensen in komen die anti-groen zijn (dus nog meer dan ik, ik schaar me niet eens onder anti-groen, maar wel zo realistisch dat ik me nooit hoef aan te passen wegens geen kinderen), en kindervrij. Anders wordt mijn stem sowieso al niet meer gehoord.
midori schreef:Leuk om hier een topic van te zien op Bokt! Ik heb voor het bedrijf gewerkt dat achter de schermen veel heel gelobbyd heeft een voorbereidingswerk heeft gedaan, en geloof dat zij het nu ook gaan organiseren. Heb zelf dus ook bij een aantal meegewerkt op gemeentelijk niveau (vooral in het noorden).
Het gaat er juist om dat mensen die anders niet zo veel gehoord worden, nu wel gehoord worden. Je zult veel in kleine groepjes werken en bij elk groepje zit een facilitator. Hun rol is om te zorgen dat iedereen gehoord wordt en zal dus ook zorgen dat de stillere mensen op een goede manier hun meningen kunnen delen.
En het klinkt moeilijk om een echt representatieve groep te krijgen (dat is het ook), maar op 175 mensen hoeven maar een paar uit het noorden te komen (bijvoorbeeld). Er zullen inderdaad wel minder mensen zijn die zich van daar uit aanmelden vanwege de reistijd, maar waarschijnlijk wel genoeg. Wel een grotere kans dat je ingeloot wordt.
Ik woon ondertussen niet meer in Nl dus ik heb natuurlijk geen brief ontvangen, maar als iemand vragen over zo'n beraad heeft, zal ik mijn best doen om die te beantwoorden:)