Dit bericht las ik net. Vrouwen voelen zich best vaak onveilig over straat rond de vuurwerk periode.
En 55% van de mensen heeft last van het vuurwerk voor en na de officiele periode.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... werkverbod
Vervolgens las ik afgelopen tijd over de verboden die hier in de regio ingaan dit jaar en dat de verkoop punten daarom juist extra veel vuurwerk hadden ingekocht.

En lees je dat er in gewone woonhuizen kilos en kilos nare sjit ligt met een aardig groot risico op boem. Veel slachtoffers van menselijke aard door hun eigen stomme schuld of door het idiote gedrag van anderen.
Nog los van de enorme milieuschade en luchtvervuiling door het afsteken van vuurwerk in een tijd waar "het milieu" en de "houtkachel" zo veel besproken zijn
Hier valt het goddank nog mee met het illegale spul tot nu toe maar ik zorg er voor dat na de enorme vergissing vorig jaar door in nl te zijn met oud en nieuw we dit jaar weer over de grens zijn om de overlast en de idiote knallen en de narigheid maar te ontlopen.
Het blijft een raar iets dat over de grens de overlast zo veel minder lijkt. Ik weet van twee jaar geleden. Kerkrade een oorlogsgebied de dag voor oud en nieuw, over de grens in een woonwijk enkele knal en dat was het maar eigenlijk gewoon rustig. Er zat misschien 2 km tussen de plek waar we stonden en de nl grens.
Zal het dit jaar door het op meer verbieden erger worden dan andere jaren of zal het iets helpen?