Mri schreef:Maar heel simpel gezegd... jij bent toch geen nieuwe patiënt?
Je loopt er al.
Is het dan wel van toepassing voor jou?
In de link staat het volgende:
Citaat:
Alle geplande afspraken gaan door, er wordt niet afgebeld. 'Maar patiënten die op de wachtlijst staan voor een behandeling of operatie en bij deze verzekeraars verzekerd zijn, moeten wachten tot in de loop van 2024.'
Gezien TS op de wachtlijst staat vermoed ik dus dat het voor haar ook geld.
Overigens heb ik met een reden geen naturapolis. Wil gewoon mijn eigen zorgverlener willen kiezen en niet met dit soort gezeik zitten. Kost wel wat meer, maar alles wordt iig vergoed zolang de zorgverlener erkent is en papier werk in orde heeft en er normale prijzen worden gehanteerd.
Overigens ook wel typisch. Martini zegt "mensen kiezen met een reden voor Martini". Zorgverzekeraar wil niet meer geld geven aan Martini want "de wachtlijst is veel langer dan bij de concullega's". Dan denk ik dus, wellicht dat dat met een reden is? Als men liever wacht op Martini dan sneller bij een andere zorgverlener, snap ik niet de logica van de verzekering om niet minder aan die andere te geven en meer aan Martini. Dan is iedereen toch blij? Als Martini meer geld vraagt voor behandelingen dan elders snap ik hem nog, maar dan zou dat ook wel gezegd worden. Ze praten enkel over de wachtlijsten die langer zijn. Wachtlijsten die men blijkbaar over heeft als ze dan naar dit ziekenhuis mogen...
Tenzij er natuurlijk meer speelt dan de zorgverzekeraars zeggen en ze bij die concullega's speciale deals kunnen krijgen zodat die zorgverzekering meer winst draait. Maar dat is wel een iets andere, en minder in belang van de klant zijnde, redenatie dan hoe ze het nu proberen te brengen
.