op verschillende Telegram groepen (meer anoniem alternatief voor Whatsapp), worden suggestieve/naakt foto's, telefoonnummers, social media accounts en adressen van meisjes en vrouwen gedeeld. De leeftijd van de slachtoffers begint al bij 14 jaar, maar er is niet te achterhalen hoeveel minderjarigen er daadwerkelijk gepost worden, omdat er vaak gewoon gezegd wordt dat ze 18 zijn en dan is het acceptabel. De NOS heeft een onderzoek gedaan naar een aantal van deze groepen en hun content en heeft een anoniem interview gedaan met een slachtoffer en een exposer.
Ik heb dit stuk nu een goed half uur geleden bekeken en ik vind er wat van. Wat wordt ik kwaad van mannetjes als deze! Nou snap ik dat ik op bokt niet een discussie hoef te starten over of dit soort acties tolerabel zijn, dat is ook niet mijn doel met deze post.
Ik snap dat dit soort verhalen naar buiten moeten komen om mensen te waarschuwen en te informeren. Ook begrijp ik dat je zo iemand zijn anoniemiteit moet verzekeren, anders komt hij er niet over praten. Maar wat heb ik het er moeilijk mee dat iemand als deze "Bryan" beschermt kan worden door privacy wetgevingen en contracten, waar hij daar zelf schijbaar 0 boodschap aan heeft. Een deel van mij zou het op prijs stellen als een medewerker "per ongeluk" zijn gegevens op straat gooit

Kinderp**no en wraakp**no zijn bij de wet verboden en het maakt levens kapot. Niet in dit stuk aangehaald, maar er zijn mensen die hierom suicidaal worden. Mensen die dit soort dingen doen en van dit soort dingen genieten zijn imho een (toekomstig) gevaar voor de maatschappij. Waar houdt zo iemand op? Dit gastje is 18 jaar oud en de drie grootste groepen bevatten respectievelijk meer dan 80.000, 40.000 en 30.000 leden

Is er niet iets dat door juridische kanalen gedaan kan worden om een app als Telegram voor dit soort dingen verantwoordelijk te houden? Vast niet, anders hoop ik toch dat er al iets aan gedaan was...

Wat ik precies met deze post wil weet ik eigenlijk nog steeds niet. Vooral mijn frustratie en boosheid delen denk ik.