De plastic toeslag komt er toch bijna aan.
Weer een reden om prijzen te verhogen. Wat ik aan het hele verhaal zo vreemd vind is dat wij als consument moeten betalen. Een producent het plastic aanbrengt maar de extra kosten die er komen mogen supermarkten en andere verkopers in eigen zak steken als tussenpersoon. Waar het precies wel en niet op komt is mij niet duidelijk. Meteen te eten porties.
Is dat dan ook hartig broodbeleg wat hoe dan ook altijd in plastic verkocht wordt. Is dat ook het flesje drinken met statiegeld waar dan ook nog een plastic toeslag overheen komt? Is dat die biologische komkommer die je niet zonder plastic condoom kunt kopen? Of de champignons in een bakje, Of alleen de ijsjes of reepjes en kant en klaar maaltijden? Of alles ook de ongekookte pasta in zijn zakje? Er is zoveel onduidelijk nog?
Het frietbakje bij de snackbar? De bakjes van de chinees? Ze zouden alternatieven moeten aanbieden maar om nu in de supermarkt voor het afrekenen het plastic te verwijderen en over te hevelen naar een meegenomen bakje zal ook niet gewaardeerd worden denk ik
en het papier maak proces nou ook niet een van de schoonste procedures is met veel afvalwater, hitte, energie verbruik en uitstoot.
met mayonaise zit de hele klodder bovenop en de onderste frietjes zijn mayonaise loos of zit je hand vol met mayo om ze te pakken te krijgen.
ja dat is het hele fijne van de regeling
de supermarkten mochten onderling er ook geen afspraken over maken zodat er een uniforme regeling is want dat vond de afm kartelvorming.
, sinds jaren weer eens wat bij de lokale snackbar gehaald en dat zat in een mooie kartonnen verpakking. Helemaal prima, hoe minder plastic hoe beter.