8nnemiek schreef:Ik vind het een goede zet. De vervuiler betaalt en hopelijk stimuleert het om vaker het openbaar vervoer te nemen en buiten de spitsuren te rijden.
De helft gaat erop achteruit, dat betekent ook dat de helft erop vooruit gaat. Het wordt imo eerlijker voor mensen die minder vaak met de auto gaan.
Verder zou ik me er nu nog niet te druk om maken. De plannen zullen best nog wat veranderen.
Tegen die tijd zullen elektrische auto’s trouwens een stuk goedkoper zijn. En zelfs nu heb je al prima elektrische auto’s voor €5000 met 150km range, wat meestal genoeg is voor woon-werkverkeer. Mijn ouders hebben er toevallig zo een.
Wij rijden ook flinke afstanden, en betalen nu helemaal geen wegenbelasting, dus wij zullen er ook flink op achteruit gaan, maar dat is dan maar zo.
De vervuiler betaalt helemaal niet. Als ze dat principe eens door zouden voeren en stoppen met die 17 miljard die ze jaarlijks aan de vervuilers weggeven, dat levert pas geld op die ze kunnen inzetten om werkelijk de klimaatcrisis aan te pakken.
De staat betaalt de vervuiling en de burgers mogen dat betalen.
Nu aan de allergrootste vervuilers 17 miljard spenderen en de gewone burger het laten oplossen vind ik idioot.
Los van het feit dat ik groot voorstander ben van de hele energietransitie vind ik dit een buitengewoon idioot plan zolang de echte vervuiling en vergiftiging van de lucht en omwonenden gewoon maar door mag gaan.
Maar goed, daar kan iedereen die wil 9 september weer voor op de A12 gaan zitten.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 27-06-23 06:53, in het totaal 1 keer bewerkt