Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Goof schreef:karuna schreef:Ik kan best begrijpen dat je hierdoor de mist ingaat. Toch een instinctieve reactie.
No offence, maar als je instinctieve reactie is dat je geld gaat overmaken gaat er ook iets niet goed.
Nooit instinctief handelen, eerst rust en nadenken.
ankep schreef:Dit vooral ter geruststelling van de seniore ouders en schoonouders, maar het geeft iedereen wel een hoop gemoedsrust
moonsparkle schreef:Ik denk dat mensen hier best makkelijk in kunnen trappen, ze kunnen namelijk ook zeggen dat hun eigen telefoon stuk was gegaan, ze bellen met een telefoon van werk etc. Als je iemand echt herkent aan de stem lijkt me dat je dat wel zou kunnen geloven. Mijn ouders weten alleen dat ik nooit uit het niets om geld zou vragen, maar bij een noodsituatie en ze zouden mij horen, zou ik ook niet weten wat ze zouden doen.
Citaat:Daarna vertelde hij dat mijn zoon een motorongeluk zou hebben gehad waarbij een jonge moeder was overleden. De familie van die persoon zou geen aangifte doen, als mijn zoon de uitvaartkosten zou betalen. Zou hij dat niet doen, zou hij zeker drie maanden worden opgepakt in afwachting van het onderzoek."
Natuurlijk vond Marion dit gek klinken: hoezo geen aangifte? Wat was er nou gebeurd? Maar Marion was zo geschokt door het telefoontje, haar hartslag was torenhoog en ze wist niet wat ze meemaakte.
'Je luistert naar zo'n agent'
"Ik probeerde met mijn mobiele telefoon mijn dochter te bellen. De 'agent' hoorde dat en vertelde dat ik absoluut niemand mocht bellen. Het zou het onderzoek in gevaar brengen.
Mkango schreef:karuna schreef:Dan nog, het is een vreemde gang van zaken. “Als je nu betaalt wordt er geen aangifte gedaan,” is gewoon corruptie, zo werken dingen niet in Nederland.Heb je het hele artikel gelezen? Dan snap je vanzelf waar het misgaat. En zou je deze opmerking niet maken
karuna schreef:Ja, want "nu ter plekke betalen, dan doen we geen aangifte" is altijd corruptie.In normale omstandigheden ja, maar reageer je ook zo als je iemand die je lief is zo volledig overstuur hoort en daarna een agent uit een ander land hoort waar mogelijk andere wetten en regels gelden?
Ik denk dat de meeste mensen toch in eerste instantie instinctief reageren. Je moet wel een keiharde zijn als je daar niet op reageert
karuna schreef:In normale omstandigheden ja, maar reageer je ook zo als je iemand die je lief is zo volledig overstuur hoort en daarna een agent uit een ander land hoort waar mogelijk andere wetten en regels gelden?
Ik denk dat de meeste mensen toch in eerste instantie instinctief reageren. Je moet wel een keiharde zijn als je daar niet op reageert